Karavanda Klima Konforu?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan orsaalabanda Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 86
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 106,915
Ynt: Karavanda Klima Konforu?

Karavanda uygulayıp kullandığım mobil klimanın yerleştirilmesine örnek resim...... Sıcak hava çıkışını, 10cm'lik PVS pis su borusu ile tavandan dışarı çıkarıp, borunun tepesine yağmur girmesini engellemek için şapka aparat koymuştum......Boru aracın altından çıkarılırsa yere doğru üflerse çok toz kaldırıyor, yan duvardan çıkarılırsada önünden geçenlere sıcak hava üflüyor....... Kampinglerde iken 220v şebeke ceryanı ile bunun harici 1500watt inverter ile aküden rahatlıkla çalışabiliyor, inverter maliyeti yazmıyorum, zaten hemen hemen her karavanda inverter var, bu iş için inverterin biraz büyük watt'lısını almak gerekiyor, maliyeti ikinci el veya sıfır olması göz önünde tutulursa 200-600 TL arası...
Tepe klimalarına, fiyatları bakımından hayali diye bakıyorum..Sadece araç motorundan tahrik alanları, araba stop edilince çalışmıyor 1750 TL civarı....Hem araç motorundan tahrik alıp hemde 220v şebeke ceryanından çalışanları ise 2000 TL civarı....12v ile aküden çalışanları ise 2500-3000 TL civarı...Bu fiyatlar mobil klimanın değerini anlatıyor sanırım...

Klima.jpg
 

Etiketler
Ynt: Karavanda Klima Konforu?

Bugün Lınetech firmasından Erdem beyi aradım aklıma bu konu ile alakalı bir fikir geldi,Atilla abinin klima ve buzdolabı çalıştırmak için düşündüğü 2500watt lık invertörü sordum,mesele şuki tek invertör var diyelim büyükce ve hem klima hem dolap vs.çalışıyor bu durumda kampta olası bir arızalanmada tüm sistem göçecek ve 220volt gerektiren hiçbşey çalışmayacak,aklıma gelen 2 adet invertör almak klima için 1500watt dolap vs. için1000 watt,olduki sürekli çalıştığı için dolabı taşıyan invertör bozulursa en azından 2.invertör sağlam ve onun bağlantılarını değiştirip klimadan vaz geçerek dolap vs.cihazları çalıştırabiliriz yani invertörümüz yedekli olmuş olur dedim Erdem beyde mantıklı dedi ama tercih meselesi ayrıca haftaya yani 10-11-12 Aralık 2010 fuarda kendileride olacak isterseniz davetiye ayarlayabileceklerini ve beklediklerini söylediler.
 

Ynt: Karavanda Klima Konforu?

Yusuf, düşündüğün çift inverter seçeneğini bende düşündüm, tabiki bu seçenek en başta fiyatı artırıyor, tek 2500watt daha ucuz bir sistem....Bu arada aklımı meşgul eden şey, 24v'dan 220v'a dönmek, 12v'dan 220v'a, dönmekden daha verimli bir sistem, ama 12v alternatörlü araçda 24v nasıl şarz edilebilir diye düşünüyorum, yani soru, 12v iki akü seri bağlanarak 24v elde edilirse, 12v alternatör ile aküler nasıl şarz edilebilirmi.?
Ben iki yötem buldum ama konu hakkında biraz tecrübeye ihtiyaç var, bunu araştırıyorum..
çözüm 1) geçengün 12v'u 24v'a dönüştüren bir inverter buldum, aracın alternatör çıkışına bu 12v-24v inverteri takarak seri bağlayarak 24v'a döndürülen aküler şarz edilebilirmi bunu araştırıyorum, buradaki sorun, bulduğum 12v-24v inverter 75watt, bunun şarzı nesıl etkileyeceğini henüz çözemedim...
çözüm 2) Aküleri şehir şebekeden 220v şarz cihazı ile şarz etmiyormuyuz, (genelde 220v dan 12v şarz aletleri kullanılıyor ama 220v dan 24v şarz aletide var) peki aracın alternatör çıkışına 500watt bir inverter takılsa, inverterde elde edilen 220v ilede zaten araçda bulunan 220v ile şehir şebekeden şarzda kullanılan şarz aleti beslenerek 24v seri bağlanmış aküler şarz edilebilirmi, bunu araştırıyorum , aralarda çok fazla alet olduğu için ne kadar kayıplar olur onu araştırıyorum....
Bu zihni sinir projeleri ile uğraşıyorum, çünkü 24v'dan 220v'a dönmek, 12v'dan 220v'a, dönmekden daha verimli bir sistem ve 24v girişli 2500-300 watt inverterlerler 12v girişlilere göre çok çok ucuz....
 

Ynt: Karavanda Klima Konforu?


Atilla abi 24 voltu 220 volta çevirip kullanmak banada çok mantıklı geliyor. Benim aklımada iki seçenek geliyor.
Birincisi aracın motor bölümü müsait ise 24 volt ayrı bir alternatör ilave etmek. Tabiki yer müsait ise, birde yakıt tüketimini biraz etkiler.
İkincisi ise iki adet 12 volt aküyü roleler vasıtası ile , şarz ederken paralel bağlayıp 12 volt şarz etmek kullanırkende seri bağlayıp 24 volt kullanmak,tabiki burdaki dezavantajda şarz esnasında aküleri kullanamamak.
 

Ynt: Karavanda Klima Konforu?

İlker, dediğinden yola çıkarsak, aracın alternatörünü 24v volt olanı ile değiştirsek, yaşam akülerini rahatlıkla şarz edebiliriz artık, 24v alternatörden aracın kendi 12v aküsüne enerji verilen kısmada 24v'u 12v'a düşüren konverter kullansak, buda teknik olarak uygulanabilir bir yöntem olmazmı...
 



Ynt: Karavanda Klima Konforu?


Evet aslında düşünülen çözümler içerisinde en mantıklısı bu. Yalnız burda dengelenmesi gereken 24 volt dinamonun amperi 24 voltu 12 volta çevirecek olan cihazın amperi, kullanacağımız 12 volt akulerin amperi yani bu dengeyi kurabilirsek bence olur.
 

Ynt: Karavanda Klima Konforu?

değrli arkadaşlar karavanım yok ve almayı düşünüyorum araştırmalar yaparken gezenbilir sitesini buldum ve çok bilgi aldım.Bu paylaşımlar için herkese teşekürler.Bu konuda çok da bilgim olmamakla birlikte araştırmalarıma göre solar panel yani güneşten elektirik üreten paneler var.Bu panelleri kullanan kişilerle yaptığım görüşmelerle hiç bir yerden elektirik almadan ısıtma soğutma ,buzdolabı ,tv,aydınlatma vs ile 3 gün kaldıkları ve hiç bir sorun yaşamadıklarını hatta jel akülerinin %100 dolu kaldıklarını söylediler.Aracın üstüne monte ettikleri bu paneller görünmedikleri için araçta görüntü kirliliği de yapmıyor.Benim düşüncen bu işi devamlı yapacak kışıler için ideal ama maliyeti yüksek.Sanırım ilerki yillarda daha da geliştikçe fiyatlarıda düşecektir.
 


Ynt: Karavanda Klima Konforu?

Mesela cikma arac klimasi alip klima kompresorunu 12 voltluk devri yuksek elektrikli bir motorla gunes paneli sistemizdeki 12 volt 200 amperlik akumuzden aldigimiz elektrikle calistirabilirmiyiz. Aracimi aldim ama once klimayi halletmem lazim seyir halinde de calismasi bnm icin cok onemli.aracim klimasiz bu arada.fikirlerinizi bekliyorum.
 

Ynt: Karavanda Klima Konforu?

acildir lütfen bekliyorum

12 volt 200 amper aküyü yurtdısından siparis edeceğim 110 volt invertor ile 110 volt 515 watt 4.8 amper ile çalışan 5000 btu klimayı bağlasam acaba ne kadar süre çalıştırabılırım hesabını yapmayı bilmiyorum.

klima bu adreste

http://www.amazon.com/Frigidaire-FRA052XT7-000-BTU-Window-Conditioner/dp/B003F4TH6G/ref=pd_sim_sbs_hg_1#productDetails
 



Ynt: Karavanda Klima Konforu?

110/12*4.8=44 amper.
İnvertordeki kayip eklenecek.
Yuzde10 kayip olsa 48 amper ceker. Alacaginiz invertor verimini kontrol ediniz.
DC kablonuzdaki kayiplarda eklenmeli.
5000 BTU ya klasik 1465wat saat e eşittir. Sanirim 515 wat en düşük calisma konumu için.
 


Ynt: Karavanda Klima Konforu?

Cok ideal bnm icin alnda gunes panlm de saatte 30 amper le aku doldurunca biraz daha uzayacaktir
 


Ynt: Karavanda Klima Konforu?

beyefendy' Alıntı:
Cok ideal bnm icin alnda gunes panlm de saatte 30 amper le aku doldurunca biraz daha uzayacaktir
Bende böyle iyimser hesaplar yapmıştım, devamlı akümü günlük limitini zorlamayla 6 ay şi uzata bildim.
Sonuç: 200A akü hurdada yerini aldı, ekmek yapma makinası ve mikro dalga eve taşınmak zorunda kaldı.
Genede akıllanmadım, havaların ısınmasıyla klima kullanmaya başladım, hiba edecek 2x225 A aküyü gözden çıkardım.
Sanırım, kendi doğrumuzu bulmak buna derler, denemeden kişi ikna olmuyor, yaverimin meta zoru nedeniyle, ben denemeye devam ediyorum.
Konuyu takip ediyorum ki ben yaptım, 6 aydır netice vermeye devam ediyor sözünü bekliyorum.
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,764
Mesajlar
1,523,472
Kayıtlı Üye Sayımız
166,584
Kaydolan Son Üyemiz
ouzdede08

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst