fsirin
Karavan Yönetim
Ynt: Karavanda Elektrik İhtiyacını Güneş Paneliyle Karşılamak?
Daha eskiden bahsettiğim gibi, akülerde ömür doğrudan deşarj derinliği ile ilgili. Aküyü %50 deşarja kadar kullanıp sonra şarj ederseniz yaklaşık 500 defalık ömrü olur. Aküyü %30 deşarj ederseniz yani %70 şarjlı olursa, 1000 defa kadar, %100 deşarjla kullanırsanız 300 defa kadar ömrü olacaktır. Bu ömür, akünün kalitesine markasına yapım tekniğine göre göre azalabilir veya artabilir. Bu nedenle mümkün olduğunca büyük akü kullanmak ömür açısından avantajlıdır. Ancak büyük akü karavanda fazla ağırlık ve hacim de demektir. Arayı bulmak lazım.
Bazı arkadaşlar akülerinde 14V'u gördüğünde akümüz tam doldu diye düşünebiliyorlar. Bu da yanlıştır. Akünün bir de şarj akımına bakmak gereklidir. Şarj akımı iyice azaldığında akümüz doldu diyebiliriz. Akımın azalmasi ize uzun bir zaman alır.
Aküyü uzun zaman düşük şarj seviyelerinde kullanmak, derin deşarj etmek akünün ömrünü kısaltır. Bununla birlikte özellikle jel akülerde yüksek akım ile şarj veya deşarj yine akü için zararlı.
Güneş paneli şarj cihazları akü gerilimi üst sınırına gelince, akü gerilimi sabit tutulduğu için panel gerilimi artmaya başlar. Şarj akımı azaltılır. Panelin ürettiği enerji kullanılmamaya başlar. Votronic'in yaptığı fazlasını ana aküye yönlendirmek. Ben de bir ara böyle bir şey yapmak lazım diye aklımdan geçirmiştim Votronic üretmiş. Karavanınız uzun zaman yatıyorsa yaşam akünüz şarjlı oluyor ama ana akü bitiyor. :'(
Daha eskiden bahsettiğim gibi, akülerde ömür doğrudan deşarj derinliği ile ilgili. Aküyü %50 deşarja kadar kullanıp sonra şarj ederseniz yaklaşık 500 defalık ömrü olur. Aküyü %30 deşarj ederseniz yani %70 şarjlı olursa, 1000 defa kadar, %100 deşarjla kullanırsanız 300 defa kadar ömrü olacaktır. Bu ömür, akünün kalitesine markasına yapım tekniğine göre göre azalabilir veya artabilir. Bu nedenle mümkün olduğunca büyük akü kullanmak ömür açısından avantajlıdır. Ancak büyük akü karavanda fazla ağırlık ve hacim de demektir. Arayı bulmak lazım.
Bazı arkadaşlar akülerinde 14V'u gördüğünde akümüz tam doldu diye düşünebiliyorlar. Bu da yanlıştır. Akünün bir de şarj akımına bakmak gereklidir. Şarj akımı iyice azaldığında akümüz doldu diyebiliriz. Akımın azalmasi ize uzun bir zaman alır.
Aküyü uzun zaman düşük şarj seviyelerinde kullanmak, derin deşarj etmek akünün ömrünü kısaltır. Bununla birlikte özellikle jel akülerde yüksek akım ile şarj veya deşarj yine akü için zararlı.
Güneş paneli şarj cihazları akü gerilimi üst sınırına gelince, akü gerilimi sabit tutulduğu için panel gerilimi artmaya başlar. Şarj akımı azaltılır. Panelin ürettiği enerji kullanılmamaya başlar. Votronic'in yaptığı fazlasını ana aküye yönlendirmek. Ben de bir ara böyle bir şey yapmak lazım diye aklımdan geçirmiştim Votronic üretmiş. Karavanınız uzun zaman yatıyorsa yaşam akünüz şarjlı oluyor ama ana akü bitiyor. :'(