Karavanda Elektrik İhtiyacını Güneş Paneliyle Karşılamak?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan buralpdi Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 828
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 294,062
Ynt: Karavanda Elektrik İhtiyacını Güneş Paneliyle Karşılamak?

Ben oto elektrikcilerden ölçüsan marka voltmetre aldım. 25 YTL 'ye. Akü + ve araç şasesinden bir hat çekerek akünüzün voltajını görebilirsiniz. Dijital olanları da var ama sanırım onlar sarsıntıdan filan arıza yapar.
 

Etiketler
Ynt: Karavanda Elektrik İhtiyacını Güneş Paneliyle Karşılamak?

Teşekkürler Sn. Bartek. Bende taktırayım. fiyatı makulmüş.
 

Ynt: Karavanda Elektrik İhtiyacını Güneş Paneliyle Karşılamak?

mrhb . arkadaşlar. bu sistemi bilmiyorum ama bunun değişik varyasyonunu arkadaşım kurdurmuştu. yaklaşık 30 dönüm bir elma bahçesi var traktör remorku üstünde kurulu açıllınca 3 parça olan bir güneş paneli aldı bununla birlikte motoru aküleri ile ne gerekli malzeme varsa aldı ve bu sistemle bahçesini suluyor. sistem düzgün çalıştı ama birgün aşırı bir rüzgarda paneller halatla bağlı olmasına rağmen uçup parçalandı her şey heba oldu 5 sene önce 25 milyara mal etmişti.. sanırım bu konuda biraz daha arge yapılmalıydı. teknolojiyi kullanmak gerçekten bizim için çok önemli. bir zman lar erke dönergeci diye bir şey vardı sonra yalan oldu . şimdide nette video adreslerinde magnet motor free energy adı altında konular geziyor ve bundan elektrikte üretmeyi başarmışlar. başta bakınca fiziğe aykırı gelen şey mantıkları şaşırtıyor. konuylada ne kadar alakalı olduğu tartışılır. gereksizse silinebilir.saygılar.
 

Ynt: Karavanda Elektrik İhtiyacını Güneş Paneliyle Karşılamak?

Erke dönergeci olayının hurafe olduğunu savunanlar var, fakat gerçek olduğunu düşünüyorum. Çok yakında tarla sulamak için pancar motor yerine yada jeneratörler yerine tamamı mıknatıs ve rulmanlardan oluşan ve sadece ilk haraketin verilmesine ihtiyacı olan motorlar göreceğiz. Bu teknolojiyi ilk önce sabote edecek olanlar petrol şirketleri ve dünyayı petrole bağımlı hale getiren ülkeler olacaktır sanıyorum. Böylelikle yıllardır basbas bağırdığımız suyla çalışan, hidrojenle çalışan, güneş paneliyle çalışan ve son olarak da BOR'la çalışan araçlar trafiğe çıkamadan tarih olacağa benziyor.
İşte aşağıdaki linkte Antalya'dan bir amcam yapmış:
http://www.sahibinden.com/kati_ve_sivi_yakita_son-27WQQaXQQ14080353WQQpXQQdisplayitem

Tıpkı Avrupa ve Amerika'da renkli TV teknolojisi çıktığında Türkiye'de siyah beyaz TVlerin satışına başlanması gibi şu an yaşadığımız durum da çok tanıdık geliyor bana. Çok mu paranoyak düşünüyorum bilmiyorum ama. Dünya'nın önde gelen ülkelerinde artık yalayıp yutulmuş teknolojiler bizim ülkemize daha yeni geliyor. Şimdi Avrupa'da klasik bilinen rüzgar gülleri kuşları katlettiği ve çok sesli çalıştığı için dikey türbine sahip olanları tercih ediliyormuş. Danimarka ve civar ülkelerde yıllardır denizdeki dalgalardan elektrik üretilirken ülkemizde Sakarya'da sadece deneme amaçlı bir santral daha yeni kuruldu. Bu iki teknoloji sanki son yılların süper teknolojileri imiş gibi yansıtılıyor. Hele bir de nükleer teknoloji var ki ona hiç girmeyeceğim zaten :smiley:

Bacak kadar çocukken hayal ettiğim şeylerin daha yeni yeni pratik anlamda uygulanıyor olması bazen şaşırtıyor beni :smiley: Egemen güçler petrolü kontrol altına aldı, bazı politikalar gereği hidrojenli yada farklı teknolojili araçlar çok çok geç trafiğe çıkıyor. Fakat bu magnet motordan enerji üretiminin önüne geçmek o kadar kolay olmayacak zira youtube'dan da izlediğimiz kadarıyla eli alet tutan her kişinin arka bahçesinde yapabileceği bir teknoloji aslında.

Amma da dolmuşum ha.. :smiley:
 

Ynt: Karavanda Elektrik İhtiyacını Güneş Paneliyle Karşılamak?

İyi güzel de bunu nasıl yaptığını anlatan bir tane yazı bulamadım. Sadece birtakım videolar var. Hiçbir Teknik açıklama bulamadım. Geçenlerde bu neymiş diye araştırdım. Birkaç video var gibi duruyor. Teknik açıklama yok. İnternette yabancı kaynaklarda da buna ilişkin çalışma yaptığını söyleyenler var ancak somut birşey görülmüyor. Yani kendiliğinden çalışan bir makina varsa, ne büyüklükte bir makina, ne kadar enerji üretebilir. Bilen varsa buraya yazsın biz de öğrenelim. Kendi kendine dışarıdan enerji almadan sonsuz sürede çalışmasını bile başardılarsa büyük başarıdır. En azından sürtünmeyi yenmişler demektir. Bunun üzerine sistemden enerji alıcak çalışmalar da yapılabilir.

Manyetik bisiklete gelince; 85Km hızla gittiğini belirtmiş. Yani ben bu bisikleti alsam 90Kg halimle üstüne binsem 85 Km hızla beni İstanbul'dan Ankaraya götürürmü? Hadi birak 10Km yol gidiyormu? Bilgi yok. Keşke yapmış olsalar. Her şekilde kullanımı olabilecek bir ürün olur. Bunun çıkışına alternatör taktığınızda, güneş paneline filan da gerek yok yaşam aküsünü kaldırabiliriz. Hatta aracın altına bu ünitelerin büyüğünden koyup ana motor yerine de kullanılabilir. Neden olmasın.

İşte bahsettiğim bu, bilgi yok. Ne büyüklükte bir cihaz ne kadar enerji ve güç üretebiliyor.
 



Ynt: Karavanda Elektrik İhtiyacını Güneş Paneliyle Karşılamak?

Volkan Bey, elektrikli otomobiller yavaş yavaş piyasa çıkmaya başladı biliyorsunuz. Teknolojik gelişmelerde hep ya askeri alanda, ya da otomotivde ilk kullanılır sonta yaygınlaşır. Otomobil firmaları şu an elektrikli araçlara koyabilecekleri ve aküleri zaman zaman ek güç olarak şarj etmesi için 4-5 kW civarı dizel jeneratör arıyorlar . Tabii normal jeneratör aramıyorlar. Hem devri değişken, hem de çok küçük boyutlarda , hem de çok sessiz olması gerekiyor. Alternatör dediğiniz gibi mıknatıslardan oluşuyor. Şu anda "permanent magnet alternator " dedikleri ürünün gelişimi tamam gibi. Bu alternatörlerin rotoru dizel motorun volantı oluyor. Mıknatıslanma sürekli olduğu için marş motoruna gerek duymuyorsunuz. Motor hem hafifliyor, hem jeneratör küçülüyor. Eğer sabit devirli istiyorsanız bu ürünleri Dometic italya'da satmaya başladıı bile. Ama otomobil firmalarının istediği yüke göre hız ayarlandın ki hem boşa motor çalışmasın hem de sessiz olsun. Devir değişken olduğu için farklı frekansları ve voltajı sabitleyecek inventör yapımı çok zor. Tamamı elektronik cihazlardan oluşuyor. Ben 2 ay önce böyle bir ürün gördüm. 5 kW olanı ı 9000 Euro civarındaydı. Bu ürün gelişince 5 kW lık dizel motor + aküler ile elektrikli otomobil ile uzun yol yapabileceksiniz. (Ben erke dönergecine safsata diyenlerdenim. Hadi benim aklım yetmese otomobil firmalarının çoktan yetmesi gerekirdi ya da uzaya istasyon kuran Nasa'nın )
Diğer rüzgar, dalga jeneratörü, nükleer enerji , renkli tv, kalas otolar vs hepsine ben de katııyorum. Su akar biz bakarız :smiley:
 

Ynt: Karavanda Elektrik İhtiyacını Güneş Paneliyle Karşılamak?

Aşağıdaki linkte İngilizcem yettiği kadarıyla Avustralyalı bir mucit tarafından günde 25 KW enerji üreten bir magnet motor videosu var:
http://www. youtube.com/watch?v=efCelx7qe_M
Bir varilden daha küçük abatlara sahip, tek bakım gerektiren parçası rulmanları !
Antalya'daki adamın gerçekten neler başardığını bilmiyorum. Ama bahsedilen şey mümkün.

Aşağıdaki linkte ise ilk örneğin biraz daha sanayileşmiş hali var:
http://www. youtube.com/watch?v=zu8LaVH-pn0

Bu örnek ise biraz daha farklı bir örnek, pistonlu motorlarımıza biraz daha benziyor:
http://www. youtube.com/watch?v=wO5ASxjwi14

Bu motorların nasıl çalıştığını da gösteren bir video vardı ama onu bulamadım. Youtube'da küçük çaplı yüzlerce örnek var ama bunların birçoğu deneysel çapta. Fakat yukarıdaki üç örnek birçok şey söylüyor bence.

Mıknatısların dizilişini burda daha iyi görebiliyoruz:
http://www. youtube.com/watch?v=PFGiWiXMHn0
Bir de burda : http://www. youtube.com/watch?v=QhTSyfeRUR8

Bir yüzleri demagnet bir maddeyle kaplanan mıknatıslar sırayla birbirlerini itiyorlar.
Çalışma mantığı bu, ama asıl bunu hareketli şema ile gösteren videoyu bulamadım.

Not: youtube'dan direk izleyemediğimiz için linklerin arasında bir karakter bırakarak yazdım. Buradaki linkleri www.vtunnel.com sitesindeki pencereye kopyala yapıştır yaparak izleyebilirsiniz.

Yeni ekleme :
Yukarıdaki bir motorun açıklamalı videosu: http://www. youtube.com/watch?v=FxReArGbE_s

Bu da biraz daha farklı bir motor tipi: http://www. youtube.com/watch?v=g0qhRESAv6c

Türkiye'de haberlere bile çıkmadı ??? Dünya'da haberleri çoktan yayılmış bile.
 

Ynt: Karavanda Elektrik İhtiyacını Güneş Paneliyle Karşılamak?

Merhaba,
Cevabım çok teknik olmayacak ama 20 nisanda yola çıkarken İmajkaravan Aydın bey ile ölçümler yaptık. 220V/100W lık Arçelik 1031T model buzdolabının, Ataba marka 600w lık invertor ile ortalama 2,5amp
çektiğini gördük. Kapağı açma/kapama sıklığı, hava sıcaklığı etkisi gibi nedenlerle 2,5*24 saat= 60 amp i 100 amp olarak alıyorum. Buna ek olarak 2 adet laptop, cep telefonları, 2 telsiz, navigasyon cihazı şarzı ve Neta uydu, TV gibi aletleri de invertor aracılığı ile oluyor. Yola çıkarken Select marka 100Ah lik 2 adet stasyoner tipi marin akü aldım. Toplamda 200Ah. 1 aylık sürede ortalama günde 200km yol yapıyorum bu nedenle aküler şarz oluyor ve beni ertesi güne rahat çıkarıyor. 2 gün üst üste deneme şansım olmadı yol planım nedeni ile. Şu sıralar kamp dönemine geçtiğimden 220V kullanıyorum, ama eminin 2 gün aküler rahat rahat yetecek gibi. Takviye anlamında güneş paneli de düşünüyorum ama şimdilik araştırma safhasındayım. Tavanda en az alanda en çok verim ana kriterim. Zaman gösterecek....
Oğuz
 

Ynt: Karavanda Elektrik İhtiyacını Güneş Paneliyle Karşılamak?

Ne diyelim Sn Orion. Yapanın Eline sağlık. İnşallah seri üretrime geçilirde yapan da kazanır alanda.
 

Ynt: Karavanda Elektrik İhtiyacını Güneş Paneliyle Karşılamak?

Sayın metin0035 ,
Teşekkür ederim güzel dilek ve düşünceleriniz için
Karavancılıkta en önemli ihtiyaç bedava enerji.
Bedavası yok tabi bunun ama Güneş enerjisi ilk yatırım harcamalarından sonra bedava sayılır.
kasteddiğim de bu zaten.
Bunun için tek çözüm Solar paneller;
Gün 24 saat buzdolabı da 24 ssat çalışmalı bu en önemli ihtiyacımız.
180W lık bir panel 150 lik jel akü sadece dolaba lazım.
Aynısından hiç olmazsa bir adet de tv ve bir aydınlatma için düşünülürse......değmeyin tatilcinin keyfine.
Bir de motoru olmalı tatilcinin.
Karavan kadar önemli.
Her yeri onunla gezdik.
Benzin parasını cebine koyan gezsin gezebildiği kadar.
Mutfak zaten değişmiyor.Yani masraf aynı.
Biz dışarda çok fazla yemek yemedik.
Ya yöresel yenmesi gerekeni merakımızdan,ya da motorla karavana uzak yere gezmeye gittiğimizde......
Benim tek kazancım eşim de bende komplekssiz bir şekilde gereksiz harcamalarda bulunmadık.
Bizce en önemli şey o yöreyi ayrıntıyla tanımaya çalışmak oldu.
Selamlar herkese.........
 





Ynt: Karavanda Elektrik İhtiyacını Güneş Paneliyle Karşılamak?

Ortalama bir karavan için (12 v 50 lt buzdolabı,lcd 15 inçlik tv,vebosto ısıtıcı,tavan lambası,diz üstü bilgisayar,tlf şarzı,vs) Yukarıda saydığım cihazlar aynı anda hepsi birden çalışmayacak. Böyle bir karavanın elektrik ihtiyacını karşılayan güneş paneli kaç ebatında kaç tane olmalıdır? Sisteme başka ne gibi cihazlar alınmalıdır? Yaklaşık maliyeti ne olur? Elektrikten fazla anlamayanların anlayabileceği bir şekilde açıklayıcı bilgi verebilirmisiniz.
 

Ynt: Karavanda Elektrik İhtiyacını Güneş Paneliyle Karşılamak?

Sevgili Kenan Akça

Öncelikle solar paneller konusunda sadece teorik bilgim olduğunu ve pratik olarak hiç kullanmadığımı hatırlatmak isterim.

Bahsettiğiniz cihazlar arasında en fazla enerji tüketecek olanlar buzdolabı ve webasto olacaktır sanırım. Diğerleri nispeten daha az enerji gereksinimi olan cihazlar.

Kabaca bir teorik (!) hesap yapalım:
küçük tip buzdolapları yaklaşık 60-70 W güç tüketirler, ara sıra çalışıp durdukları için dolapların tükettikleri enerji daha uzun vadeli olarak 24 saat üzerinden hesaplanır. Bu rakamlar genelde küçük tip kompresörlü tip buzdolapları için günde yaklaşık 0,7 Kw'tır. Bu da saatte yaklaşık 30 W, yani saatte 2,5 Amperin biraz altında birşey yapar.

Webastoların ne kadar güç tükettiği hakkında çok bilgim yok, fakat bir buzdolabından daha fazla olduğunu zannetmiyorum. Bu arada tabi eğer kışın kamp yapılıyorsa buzdolabınız daha az enerji tüketecek, eğer yaz aylarında ise zaten webasto ihtiyacınız çok daha azalacaktır (Sıcak su için belki !)

Buzdolabı hariç tüm cihazların sürekli çalışmayacağını varsayarsak ortalama sizin bir günde enerji ihtiyacınız:

Buzdolabı: 60 A
Webasto: 30 A (Tahmini rakam)
TV- Uydu: 40 A (Günde 5 saat TV izlediğinizi varsayıyorum)
Laptop ve şarj cihazları: 5 A (Yaklaşık)
Aydınlatma: 5-10 A

Toplam: 140-145 A

Bu demek oluyor ki sizin hergün 150 A'lik bir aküyü şarj edecek bir sisteme ihtiyacınız var.

Bunu sağlamak için ise sizin 180 W'lık güneş paneline ve 10 saatlik güneşe ihtiyacınız var.
10 saat boyunca güneş ışınlarının sisteminizi 180 W'lık panellerle şarj etmeniz demek 1800 W, yani 150 A demek.
Tabi eğer sürekli verimli güneşi yakalayabilirseniz.

180 Wlık güneş paneli için yaklaşık 800 € (sert tip panel), esnek tip karavan için daha mantıklı olan panellerin fiyatları üçe katlanıyor.
bu sistemlerin şarj kontrolü için ise kontrol kartı gerekecek o da yaklaşık 30 € ,
200 A lik bir akü almış olsanız bu da yaklaşık 200 - 250 € desek

Toplamda 1100 € gibi bir rakam ortaya çıkıyor.
180 W'lık paneller için yaklaşık 1 m2 lik bir alandan belki biraz daha büyük bir alan ayırmanız gerekir.

Bu rakamlar tamamen teorik, tecrübesi olan birilerini de dinlemek gerekir tabi.
 

Ynt: Karavanda Elektrik İhtiyacını Güneş Paneliyle Karşılamak?

Iyi gunler arkadaslar Yusuf beyin tavsiye ettigi elektropazarda cift panel 130v arti aksamlari kontrol cihazi vs yaklasik 2,500 ytl tutuyor , dusunmeye deger sanirim ...selamlar Erhan
 



Ynt: Karavanda Elektrik İhtiyacını Güneş Paneliyle Karşılamak?

Yukarıda yazmaya çekindim açıkçası ama ben fiyatlara Bodrum'da hizmet veren Derin Marin'den baktım.
Belirtmek isterim ki Derin Marin'le ne ticari olarak ne de organik bir bağım yok. Sadece internetten en adam akıllı bilgi alabildiğim solar panel işi yapan firma.
Rüzgar gücüyle ya da solar panellerle enerji üreten sistemler pazarlıyorlar.
www.derinmarin.com

Buradan da fiyatlara bakılabilir, belki de direkt firmayla irtibata geçilip fikir alınabilir
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,444
Mesajlar
1,518,070
Kayıtlı Üye Sayımız
172,101
Kaydolan Son Üyemiz
knzy06

SON KONULAR



Geri
Üst