Karavanda Araç İle Yaşam Aküsünün Bağlantı Metodları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan EvliyaCelebi2 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 290
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 106,369
Yaşam aküsünden inverter üzerinden kullandığım bir cihazda , kısa devre kaçak oluştuğunda , bu kısa devre kaçağı kullandığım inverter (1000 w tam sinüs mexxsun marka ) bertaraf edebilirmi , ilave kaçak rölesi ve sigortolama yapmam gerekirmi ?
Süleyman bey teknelerde inverter çıkışlarına kaçak akım rölesi kesin olarak isteniyor ama o teknelerde inverter ler çok güçlü
bana kalırsa önlemin zararı yok yapabiliyorsanız iyi olur
 

Etiketler

Aracımızın içinde diyelim ki dışarıdan aldığımız 220 volt elektriği kullanıyoruz.(220 volt elektriği getiren kabloda ayrıca usulüne uygun yapılmış toprak hattı yok) 220 kullanan bir aletimizde de aletin dışına kısa devre var.Şimdi biz araç içinde bu alete dokununca çarpılacakmıyız yani vücudumuzdan herhangi bir elektrik akımı geçecek mi geçer derseniz aletten bize bizden nereye doğru akım akacak?
12 volttan invertör sayesinde 220 volt elde ettiğimizde bu bizim ürettiğimiz 220 voltun topraklaması yada bağlantısı var mı?cevaplardan sonra karavanda kaçak akım rölesi işlevini konuşalım.
evet ilk anlattığınız durumda aracın kara ile bir elektriksel iletim bulunmuyorsa çarpılma olamayabilir potansiyel fark oluşmama olasılığı var fakat sistemler bu olasılık üzerine kesinlikle kurulmaz
Gelelim ikinci soruya
bir ergen insan için 70 volttan itibaren hayati tehlike başlar inverter çıkışıda 230 volt olduğuna göre sigorta ve kaçak akım rölesi kullanılması lazım
bazı inverterlerde RCB veya RCD diye kodlar görürseniz kaçak akım rölesi olduğunu gösterir ama bu kaçak akım rölelerini test etme şansınız yok çalışıp çalışmadığını göremezsiniz piyasadan alacağınız kaçak akım rölelerinin üzerinde T yazan butonlar vardır sistemde enerji varken buna bastığınızda röle devreyi açar ve test etmiş olursunuz
inverterlerin üzerinde çıkış sigortası bulunana rastlamadım belki vardır
gördüğümü aktarayım kısa devre anında over load uyarısı verir ve sistemi kapatanı gördüm yüksek yük anlamındadır
Kaçak akım rölesine gelince biraz önce yazdım zaten fazla nötr arasındaki akım farkıyla çalışırlar
Bize okulda öğretilen en birinci şey kendimizden başka hiç bir kompenente güvenmemek ki bizim zamanımızda kaçak akım rölesi değil otomatik sigortalar bile yoktu çok şükür 40 seneye yakın elektrikle uğraşıyorum ve hayattayım:tonguewink:
 

Schutzschalter.PNG

Resimdeki cihaz da aynı işi görmez mi? Türkiye gezilerimde elektrik aldığım yerlere önce bu aleti takıyorum. Böylece karavana elektrik getiren kablo da güvenceli oluyor diye düşünüyorum.

https://www.amazon.de/s?k=personens...0312&tag=googhydr08-21&ref=pd_sl_4kjngdh01c_b
 

.

Walla kendim açtığım için söylemiyorum ama değerli bilgilerle dolmaya başlayan bu başlığı sabitlemek yanlış olmamalı ?
 



Ekli dosyayı görüntüle 511344
Resimdeki cihaz da aynı işi görmez mi? Türkiye gezilerimde elektrik aldığım yerlere önce bu aleti takıyorum. Böylece karavana elektrik getiren kablo da güvenceli oluyor diye düşünüyorum.

https://www.amazon.de/s?k=personens...0312&tag=googhydr08-21&ref=pd_sl_4kjngdh01c_b

Verdiğiniz linkten baktığımda Kaçak akım 30 mA olarak sınırlandırdığı için can ve mal güvenliğine uygun görülüyor.
 

Beyfendi bence topraklamayı şöyle yapın dışardan aldığınız elektriğin topraklamasını sizin yaptığınız topraklamanızla ilişkilendirmeyin
bunun nedeni eğer dışardan aldığınız elektriğin toprakalaması zayıf veya yoksa aynı sistem üzerinde ( yanınızdaki karavanda olabilir ) bir alıcıda gövdeye kaçak varsa bu kaçak en kısa yolu seçer ve sizin topraklamanızda toprağa akmaya çalışır buda istenmeyen bir durumdur
Pekiyi ne yapmalı bence yere çakmış olduğunuz kazığı aracınızın boyasız bir yerinden kablosal ilişkilendirin böylece yalnızca kendi aracınızdaki topraklamayı yaspmış olursunuz
Bir daha hatırlatmakta yarar var bu yöntemde kesinlikle güvenilir bir şey değil yalnızca bir takviyedir
 

Anladım. Şimdiye kadar aldığım en net öneri. Harici 220 topraklamayı kazıkla takviyelemeyi iptal ettim. Araç şasisi üzerinden kazık la topraklamaya takviye açısından devam edeceğim. Çok sağol.
 

kazıkla takviyelemeyi iptal ettim
.
Doğru,.. bu dünyaya kazık çakmıyoruz zaten. ;)

Umarım yine sizi gücendirmemişimdir ? :yum:

...
Şaka bir yana eskiden Anglo-Sakson bazı ülkelerin karavanlarının arkasında toprağa değen saçak şeklinde ilave parçalar vardı. Tam bilmiyorum ama topraklamayı hedeflemiş olduklarını tahmin ediyordum.
Şimdileri gözükmüyorlar artık..

.
 
Son düzenleme:




Bi zamanlar bu forumda sanki mangalcılarla doğacılar çatışması vardı. Bida açmakda yarar görüyorum bir başka forum başlığı altında:smiley:)
 

sayın Egeboncuk kaçak akım rölesi dediğimiz şey bir elektrik devresinde anlık olarak bu röleye giren ile çıkan akımın eşit olmadığı anda yani elektrik akımının içinden akıp gitmesi gereken kablodan herhangi bir sebeble çıkıp kestirmeden toprağa ve topraklama yapılmış kendisi üretmiş olan alternatör gitmesinden dolayı kaçak akım rölesi giren ve çıkan akımda farklılık oluşmasını hissedip elektrik bağlantısı iptal etmesi olduğuna göre,karavanın içinde hangi cihazdan kaçak akım sınıflandırması türü bir akım nereye akacak?Hele ki invertör türü bir üreticide toprak ile bir potansiyel farkı oluşumu da yoksa biz invertörde ürettiğimiz 220 volta nasıl kaçak akım yaratacagız?
 

sayın Egeboncuk kaçak akım rölesi dediğimiz şey bir elektrik devresinde anlık olarak bu röleye giren ile çıkan akımın eşit olmadığı anda yani elektrik akımının içinden akıp gitmesi gereken kablodan herhangi bir sebeble çıkıp kestirmeden toprağa ve topraklama yapılmış kendisi üretmiş olan alternatör gitmesinden dolayı kaçak akım rölesi giren ve çıkan akımda farklılık oluşmasını hissedip elektrik bağlantısı iptal etmesi olduğuna göre,karavanın içinde hangi cihazdan kaçak akım sınıflandırması türü bir akım nereye akacak?Hele ki invertör türü bir üreticide toprak ile bir potansiyel farkı oluşumu da yoksa biz invertörde ürettiğimiz 220 volta nasıl kaçak akım yaratacagız?
 

Selam kardeşim. Benim fazla tekniğim yok ancak invertörümden üretip tesisatıma bağladığım sistemde prize elimin ucuyla kısa devre yaptırıyorum ve kaçak akım rölesi atıyor . Yani emniyete alıyor çarpılanı. Kaçak herhangibiyerde oluşursa bu röle hayat kurtarıyor. Nasıl çalışıp neler olduğunu burdaki üstadlar anlatıyor. Ben çarpılıp çarpılmadığıma bakarım:smiley:)
 

sayın Egeboncuk kaçak akım rölesi dediğimiz şey bir elektrik devresinde anlık olarak bu röleye giren ile çıkan akımın eşit olmadığı anda yani elektrik akımının içinden akıp gitmesi gereken kablodan herhangi bir sebeble çıkıp kestirmeden toprağa ve topraklama yapılmış kendisi üretmiş olan alternatör gitmesinden dolayı kaçak akım rölesi giren ve çıkan akımda farklılık oluşmasını hissedip elektrik bağlantısı iptal etmesi olduğuna göre,karavanın içinde hangi cihazdan kaçak akım sınıflandırması türü bir akım nereye akacak?Hele ki invertör türü bir üreticide toprak ile bir potansiyel farkı oluşumu da yoksa biz invertörde ürettiğimiz 220 volta nasıl kaçak akım yaratacagız?

Güneş panellerinden enerjiyi inverterle 220 v üretirken bahsettiğiniz gibi kaçak akımın toprağa akması olmayacağı için tehlikeli çarpılma olayı olmaz.(araç şasesi bir yerden toprak ile teması yok ise)
fakat, bir yerden şebekeden enerji aldığınızda, araç ile şebeke topraklaması arasında bir bağlantı varsa ,bu sefer cihazdaki kacak akım temas yolu ile vucut üzerinden araç gövdesine ,oradan da şebeke toprağına akım geçeçeğinden tehlikeli çarpılmaya maruz kalınabilinir.

arac içinde 220 V ile çalışan cihaz yerine tüm sistemi 12 veya 24 V le yapıldığında tehlikeli çarpılmalara maruz kalınmaz.(48 volt ve 30 mA üzeri insan hayatı için tehlikelidir.300 mA ve üzeride yangın riskleri doğurur)
 



Selam kardeşim. Benim fazla tekniğim yok ancak invertörümden üretip tesisatıma bağladığım sistemde prize elimin ucuyla kısa devre yaptırıyorum ve kaçak akım rölesi atıyor . Yani emniyete alıyor çarpılanı. Kaçak herhangibiyerde oluşursa bu röle hayat kurtarıyor. Nasıl çalışıp neler olduğunu burdaki üstadlar anlatıyor. Ben çarpılıp çarpılmadığıma bakarım:smiley:)

siz kaçak akım testi değil yazdığınz gibi doğrudan kısa devre yapıyorsunuz.Kısa devrede, kaçak akım rölesi olmasa da sigortanızda atar.
sorun kısa devreler değil ,kaçak akımlarda nasıl korunacağı küçük amperlerde (300 mA yangın ,30 mA de yaşam için tehliklei sınırlarda) sigortalar hissedemez ve açma yapamaz.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,822
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst