Karavan Yenileme- Chevrolet Centurion

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan y_bakla Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 115
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 30,887
Ynt: Karavan Yenileme- Chevrolet Centurion

Tesekkurler Alp Bey,
Haklisiniz Mehmet Bey, ozen ve itina ile uretilmis bir urunu onarmak ve uzerinde zaman harcamak daha keyifli ve az stres verici olabilirdi. Ama elimizi attigimiz her kisminda simdi ne supriz ile karsilasicaz beklentisi icerlesekte alistik. Daha yolun basinda sayilsakta, aynisini yapmayi kabullenemeyip farkli yapmak zorunda kaldigimiz ve bunu gerceklestirmek icinde cok farkliliklar yapmamiz gerektiren yerler bitmek bilmiyor.
Bugun yine kesin boyle olacagini inandigimiz ust havalandirma kapagini degistirirken yasadigimiz sureci fotograflandirdik. Bu kapak degistirdigimiz ust yatagin katillerinden birisi. Kapagi catlayinca heryerine bant sarmislar. Su sizdirmis slikon sikmislar karavan isolasyon bantini ust uste defalarca koyup rutubeti hapis etmisler. Kullanilan vidalarin kafalarinin kuflenerek erimesi aslinda bu bantlarin ne kadar suyu orada surekli hazir tuttugunu ispatlar gibiydi. Isi tabancasi ile once bu bantlari yumusatip ziftleri eridikten sonra ustbantlari cikardik. alttaki bantlar zaten iyi tutmuyordu. En alttaki slikonlarda artik ufalanmaya baslamisti.

20120324_145852.jpg


20120324_145905.jpg


20120324_145930.jpg


20120324_150919.jpg


20120324_154150.jpg
 

Etiketler
Ynt: Karavan Yenileme- Chevrolet Centurion

y_bakla' Alıntı:
Tesekkurler Alp Bey,
Haklisiniz Mehmet Bey, ozen ve itina ile uretilmis bir urunu onarmak ve uzerinde zaman harcamak daha keyifli ve az stres verici olabilirdi. Ama elimizi attigimiz her kisminda simdi ne supriz ile karsilasicaz beklentisi icerlesekte alistik. Daha yolun basinda sayilsakta, aynisini yapmayi kabullenemeyip farkli yapmak zorunda kaldigimiz ve bunu gerceklestirmek icinde cok farkliliklar yapmamiz gerektiren yerler bitmek bilmiyor.
Bugun yine kesin boyle olacagini inandigimiz ust havalandirma kapagini degistirirken yasadigimiz sureci fotograflandirdik. Bu kapak degistirdigimiz ust yatagin katillerinden birisi. Kapagi catlayinca bans sarmislar heryerine. Su sizdirmis slikon sikmislar karavan isolasyon bantini ust uste defalarca koyup rutubeti hapis etmisler. Kullanilan vidalarin kafalarinin kuflenerek erimesi aslinda bu bantlarin ne kadar suyu orada surekli hazir tuttugunu ispatlar gibiydi. Isi tabancasi ile once bu bantlari yumusatip zirfleri eridikten sonra usttekiler cikardik. alttaki bantlar zaten iyi tutmuyordu. En alttaki slikonlarda artik ufalanmaya baslamisti.

İnanılır gibi değil. Allah sabır ve kolaylık versin.
 

Ynt: Karavan Yenileme- Chevrolet Centurion

kapak ciktiginda kapagin koselerinceki aleminyum kaplama ust uste binmis oldugunu gorduk. Bu kapagin tam oturmasini engelliyordu. Iceri su almasini engellemek ve ahsabin su ile irtibatini kesmek icin havalandirma deligine gore eleminyumdan L seklinde cerceve yaparak bunu tel zimba ile monte ettik. Bu L cercevenin tam koseye denk gelen ic kismini yapiskanli karavan slikonu ile doldurduk. Bu L cercevenin kenarinda kot farki yaratacagi icin bu L nin yemen disina ust yuzeyde ince karavan macunu ile cerceve yaptik. boylece ust kapagin oturacagi duz bir yuzel olusmus oldu Su gecirmezligi tam saglamasi icinde genis karavan macunu nu L cercevenin ve diger ince macunun uzerini bereber kaplayacak sekilde yerlestirdik. Kapak takmaya hazir oldu.

20120324_162837.jpg


20120324_165218.jpg


20120324_170339.jpg


20120324_171043.jpg


20120324_171804.jpg
 

Ynt: Karavan Yenileme- Chevrolet Centurion

Macunlar hazir oldugunda kapak sikisikiya yaptigimiz cerceveden iceriye girdi. vidalarin hepsinin uclarini yerlestirdikten sonra ayni yapiskanli slikonu vidalara guzelce yedirip vida deliklerinden su sizdirmasini engellemeyi amacladik. Uzerinden cikardigimizin bir kalinini kullandigimiz bu vidalari macunu tam disariya atmaya baslayincaya kadar tatli bir kivamda siktik. Kapak tam oturdu. Su alirsa elimizden geleni yaptigimizin rahatligina sahip olmayi umuyoruz. Bir kac gun sonra vidalari bir daha yoklayipmacunun ne durumda oldugunu kontrol edip fazlalarini kesip etrafindaki pis goruntuyu de temizlemis olucaz. En son da Karavan izolasyon banti ile etrafinda bir cerceve gibi butun vidalari ve ek yerini kapatinca surec bitmis olacak.

20120324_171939.jpg


20120324_172249.jpg


20120324_173743.jpg


20120324_174308.jpg


20120324_175841.jpg
 

Ynt: Karavan Yenileme- Chevrolet Centurion

Elinize sağlık harika olmuş. Benim dikkatimi çeken karavan bantı oldu,çok kullanışlı.
 



Ynt: Karavan Yenileme- Chevrolet Centurion

güngör' Alıntı:
Elinize sağlık harika olmuş. Benim dikkatimi çeken karavan bantı oldu,çok kullanışlı.
bu karavan macunlari camlarda, kapaklarda, yani su gecmesinin onune gecme ihtiyaci duyulan heryerde kullaniliyor.
Bant olarak ta yaygin olarak satilan karavan bantini aldik ama henuz uygulamadik. Zift icerikli degil ozel bir tutkal ile yapistiriyor bu isolasyon banti. Sonucunu simdiden merak ediyoruz. Cok tavsiye edilen urun bu.
http://www.eternabond.com/articles.asp?id=144
 

Ynt: Karavan Yenileme- Chevrolet Centurion

Kolay gelsin,
Bizde meyvesi yenilebilen iki cins kestane vardır, bir cinsi pırasa gibi tabaka halinde soyulur odun olarak bile iyi değildir.Diğer tür olanı ise kurudumu bakır gibi olur çok uzun süre dayanır bizde tekneler özellikle kestane ağacından yapılır.Bunun yanında sizin belirtmiş olduğunuz sertlik değerleri hakkında hiç bir bilgim yok.Tomruk ticareti yapan birinden duymuştum "kestane 7 senede kurur, 70 senede çürür" demişti.Tabiki karavan için ağırlık çok önemli, haliyle kestane ağır bir malzeme.
Ben Trabzon'lu yum bizde yaylalarda Ladin ve seyrek olarak Köknar bulunur.Ladin iki yür olur aynı boy ve kutura sahip olan tomrukların biri hafif, diğeri daha ağır olur.Hafif olanını evlerde kullanılan yayık, su koymak için bizde kufa derler o tür aletler yaparlar onun reçinesi az olur.Diğeri daha reçineli olur ve ondan doğrama yaparlar.
Sedirin dayanıklı olduğunu duymuştum, bizde pek olmaz Toros Dağlarında olur bizde seyirlik olarak dikilir babamın köydeki (rakım 2 metre) ve yayladaki evinin (rakım 1970 metre) bahçelerinde var cinsleri hakkında bilgim yok.Fidanları veren hangisini nereye dikmesi gerektiğini söylemişti.
Türkülerle kalın, sağlıkla kalın.
 

Ynt: Karavan Yenileme- Chevrolet Centurion

ic izolasyona baslamadan once tavan ile alakali butun gereksinimleri bitirmemiz gerektigine inaniyoruz. Bu aralar yagmurlar pek bize musade etmiyor. Bizde bu arada elektirik ile alakadar olduk. Sonra Tavan a bagajlik koyma fikri aklimiza geldi. Taksilerin uzelerine konulan kapali fiber den bagajliklar cok isimize yarayabilir onun icin ayrica yer ayarlamamiz mumkun olabilir. Fakat biz daha irice prastik kutulari, su bidonlarini jenerator icin yakit bidonlarini da tavana koyma ihtiyaci duyariz diye acik bir bagjimiz olsun istedik. Daha once arazi aracimiza tavan bagajligi tamka dusuncesi ile sirf bagajlik satan bir magazaya gittigimizde uzerinde yuruyecegimiz gibi saglam olsun deyince adam gulmus oyle bagajlik olmaz sadece bagajlariniz olur demis bizi sasirtmisti.
Bizde bagajligi kendimiz yapmaya karar verdik. Yukleme sirasinda iki kisiyi ve arti yukleri de tasiyabilecek sekilde saglam olsun. Pas yapmasin. Boyasinin cizilmesi problemi olmasin diye dusununce tek secenek eleminyum oldu. Eleminyumun kaynagi burada ev akimi ile calisan kaynak makinalari ile mumkun olmadigi icin kaynak yapmamiz da soz konusu olamazdi. Bu yuzden bizde alt platformunu zaten kaynaklanmis hazir saglam guvenilir ATV leri pickuplara ve treyler lere yuklemek icin kullanilan rampalardan bir cift aldik. Bu iki parcayi birbirine ortadan yine aleminyumla percinledik geriye yanlarini kuvvetlendirip kapamak kaldi.
Bizde Metal Supermarketine gidip aleminyum cubuklar, lamalar borular ve hafif delikli tabakalardan aldik. Kuf yapmayan alasim percinleri ve kendinden matkapli metal vidalarini da alinca hemen basladik.

20120330_174425.jpg


20120330_180858.jpg


20120330_181008.jpg


20120330_195522.jpg


20120330_202011.jpg
 

Ynt: Karavan Yenileme- Chevrolet Centurion

Kort koseye kalinca kosebentleri dik bir sekilde percinledikten sonra sekil ortaya cikmaya basladi. Butun parcalari kesip iskencelerle birbirine tutturup olculerin tuttugunu gorunce percinleme isi butun hiziyla basladi. 5mm lik actigimiz deliklere percinleri takmaya basladik.
Genislik 82 cm uzunluk 182cm yukseklik 33cm ayakliklari haric.

20120330_211306.jpg


20120330_212729.jpg


20120331_115852.jpg


20120331_130751.jpg


20120331_130817.jpg
 

Ynt: Karavan Yenileme- Chevrolet Centurion

Sag arka kosesinin digerlerine gore biraz daha saglam olmasini saglayip oraya stepneyi yukari almak icin basit bir vinci gerektiginde monte edebilmeyi diger zamanlarda da Ruzgar Gulunu sorunsuz monte edebilmeyi mumkun kilacak guveni bize vermesi icin bir kac farklilik yapmaya karar verdik.

20120331_141456.jpg


20120331_144049.jpg


20120331_160407.jpg


20120331_165622.jpg


20120331_173048.jpg
 



Ynt: Karavan Yenileme- Chevrolet Centurion

Sonuc bizi mutlu etti. Tarttik agirligi 20kg nin altinda oldu. Yan yuzleri son derece gergin ve yamulmasina musade edecek yumusaklikta degil. Titreme zangirdama yok. Takozun uzerine koyup ikimiz ayni anda uzerine ciktik ve hic esneme olmadi. Tavandaki havalandirmadan dolayi zaten daha genisini yapma sansimiz yoktu. Yuksekligi on yagagin tavaaninin yuksekligi ile ayni hizaya geldi yani ayrica bir cikinti yaratmadi. Bir ihtiyac daha tamamlandi.

20120331_183945.jpg


20120331_184208.jpg


20120331_185309.jpg


20120331_182205.jpg


20120331_183732.jpg
 


Ynt: Karavan Yenileme- Chevrolet Centurion

Bulunabilir ve doğru malzeme + el becerisi + istek ve merak = :eek:

İzliyoruz... :smiley:

Cavid Sezen
 

Ynt: Karavan Yenileme- Chevrolet Centurion

Havalar musait olunca hemen tavan ile ugrasmaya basladik. Ziftli bantlari isi tabancasi ile yumusatip cikarmamiz tahminimizden daha az sorun cikardi. Kalan ziftleri kimyasallarlar cozdurup cikardiktan sonra butun tavani bir kac ka maden suyu ile yikadik. plastik cati denen bir cesit kauccuk gibi bir maddeyi koymadan once ziftlerden arinmasi gerekiyordu. Uzerinde cok sayide delik vardi ve bizde korkuluk demirig gibi monte edilmis eleminyum borulari ve ayakliklarini da cikartinca cok sayida delik oldu.

20120324_132946.JPG


20120324_145147.JPG


20120324_180712.JPG


20120325_131430.jpg


20120325_160345.jpg
 

Ynt: Karavan Yenileme- Chevrolet Centurion

Buzdolabi havalandirmasini cikardik deliklerini tikadik cercevesini kuvvetledirip boyadiktan sonra yerine koyduk. Iki tane havalandirma kapagini yeni aldik ve monte ettik. Pis su tanklarinin havalandirmalarini cikartip delik yerlerini atttan yeni ahsaplarla kuvvetlendirip yeniden monte ettik. Butun kullanilan vidalar slikonla takildi si sizdirmazligi yetti. Daha sonra da uzeri beyaz cati kaplma malzemesi ile kaplanip vidalar ortulecek.
Beyaz olmasi gunesi yansitacagi icin bir avantaj olur yazin herhalde. Materyal cok koyu ve surmesi oldukca zor. Rulo ile surulmiyo firca icin cok sert. Dumduz bir satih yalmak kolay degil. Ama netice iyi. Koyulugu deliklerin kapanmasinda etkili oldu. Hic bir delik yeri kalmadi catinin uzerindeki butun yuzeyi kapladi.

20120406_134149.jpg


20120406_134246.jpg


20120406_134254.jpg


20120406_134301.jpg


20120408_141315.jpg
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,764
Mesajlar
1,523,477
Kayıtlı Üye Sayımız
166,584
Kaydolan Son Üyemiz
ouzdede08

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst