Karavan Üretİcİlerİ İle Görüşürken Nelere Dİkkat Edelİm

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan janberkaydemir Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 23
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 4,839
Ustte bir Almanya seyahatinizde acilir tavan taktirmayi dusundunuz mu?
Avantaji icerde ayakta durabilme, gece pufur pufur uyuma, Caravellenin durmasi.

Bunu hala düşünüyorum. Bu konuda beni düşündürüyor.
İlk olarak beş kişilik bir aileyiz ve aracımızı mevcut haliyle gerek aile gerekse aile dışı ortamlarda oldukça yoğun kullanıyoruz. Arabamı iki kişinin kullanımına uygun bir sabit camper durumuna getirsem daha sonra aynı kullanım şartlarını kaybediyorum.
Yurt dışında bu değişimi yaparsam geldiğimde ruhsat , taşınacak yolcu sayısı , gerekli evraklarda bir eksiklik gibi konularda sorun yaşarmıyım bilemiyorum.
Ayrıca aracım 320000km de , şu anda sorun yaşamıyorum ama bu araçlar tabi daha elketronik parça içeriyor. Gezi ilgimin yüksek olduğu yurt dışında bakım ve tamirat masrafları çok yüksek.
Esas beklediğim bir noktada kızımın yurtdışında okuma isteği ve bu yolda çalışmalarının yoğunlaşması. Bu olursa orada bulunan tanıdıklarım adına bir ikinci el karavan alıp azımsanmayacak bir süre yurt dışı gezilerimi yaparak sonrası ne olacağının kararını ileriye atabilirim...
Esasında beklentim sadece bir tık yükselmek. Emniyet ve standartlarla ilgili şartları yerine getirebildikten sonra beklediğim çok büyük konfor da yok. Sadece yağmurlu günlerde arabanın içinde can sıkılmadan ve dışarı çıkma zorunluluğu olmadan vakit geçirebilmek.
 

Etiketler
.

”Ben yerinizde olsam”ın iki anlamı var.
* Nezaketen birine akıl vermek.
* Ayni koşullarda sadece kendi seçiminden bahsetmek.

İkinci açıdan Carevelle’i satmazdım.
İşin tuhafı, bu kadar kişiyle böyle uzun bir geziyi gerçekleştirmiş olmanızla, sorunuza aslında kendiniz yeterli bir cevap vermiş olmuyor musunuz ? ;)
Bu da birinci açıdan bir cevap oldu.

İlaveten, Teoman beyin açılır tavan önerisine de katılıyorum.

Böyle bir karardan evvel belki şu sınırı çizmek de yerinde olurdu ?
Panelvan almayı düşünmeniz, yaptığınız ve başarılı olduğunu söylediğiniz o uzun ve kalabalık gezide eksikliğini tespit ettiğiniz şeyler için mi ?
Yoksa daha çok ortamın getirdiği öforik bir yaklaşım mi ?

Sadece eksikliğini duyduğunuz şeyler için bu masrafa girme durumunda olduğunuz içinse, tekrar düşünün derim. Söz konusu olan yalnızca bu aralık ! Çünkü karavan gereksinimlerinizin büyük bölümünü Carevelle’iniz zaten şimdilik karşılıyor olmalı ? Hatta masrafa girmek için önünüzde kızınızın üniversite yılları da bekliyor olabilir mi ?
Birkaç günlük kış kaçamakları dahil bir yaz karavancısı için, duş gibi muhtemel eksikliklerin de kampinglere girerek bu ekstra masraftan karşılanması zaten sorun olmamalı ?

Diğer bir deyişle altta yatan soru; karavan amacınız mı yoksa aracınız mı ?



Aracımı yaptırtacaksam. (Türkiye’de iki açıdan da geçerli olmak üzere)

Teorikte;
ne zaman, kaç kişi, nerelerde gezeceğimi göz önünde bulundurur ve maddi olanaklarımın gerçekci tesbitini yapardım. Araç seçimi dahil planımı, varsa karavan yaşamına uyum tecrübelerimin ışığında çizerdim.
Bütün bunlar için önceden mutlaka doğru yapım bilgileri edinirdim.

Pratikte;
her işi ben yapmayı düşünmüyorsam, karavan içinde kullanılan teçhizatı kendim alır, ne kadar kolay hatta çıkardıkları işler açısından öngörülebilir olsalar da isim yapmış üreticiler yerine, emekli olarak vaktim olduğundan, belki izolasyon, solar gibi bazı kolay (?) işleri üzerime almayı tercih eder, yaptıkları işleri evvelden referans alıp, her etabın ücret ve iş açısından kontrolünü elimde bulundurmak amacıyla birkaç branj yapıcısıyla çalışırdım.
Kaportacılara boya, saç kesimleri ve camları, marangoza ahşabı, belki (?) elektrikçiye enerji sistemini yaptırır, böylelikle tek yapımcının bulanık ücret politikası yüzünden yolumu kaybetme riskine girmezdim.
Böyle toptan üreticilere mümkünse hangi iş için ne aldıklarını sorun, hemen istimleri bitiyordur..

Belki atölye seçiminde işinin ehli ama karavan işine daha girmediği halde istekli bir ustanın planınıza göre yönlendirilmesi, daha uygun olurdu ?

Yaşamda en kapsamlı sözleşmelerin bile işe yaramadığı oluyor . Düşünün uygulanmayan bir sözleşmeyi yasalarca rayına oturtmak için insanın her zaman siniri, vermesine değecek parası ve arta kalan zamanı olmayabiliyor.
Tek sözleşmeden dönmek yerine, sözleşmeniz olmasa da işçilik için 2-3 etapta ödenecek ücretlerle mesela, bir marangozu istediğiniz zaman değiştirebilme özgürlüğü, belki daha uygun bir alternatif olmaz mıydı ?

Bu durumda kısaca;
Dizginler elinizde, para cebinizde kalmakta..:yum:


...
Herşeyden önce;
Karavan üreticisinden evvel hanımınızla bir görüşün derim.
O konuya ikinizden de daha objektif yaklaşıyor olmalı ? ;)


.

Mesut Bey, Caravelle gezisinden ben ve eşim çok memnun olduk. Ipsaladan giriş yaparken döndük ve birbirimize sorduk. Çocukları bırakalım beraber aynı yolculuğa aynı şartlarda devam edelim mi ? Cevabımız istersen otobüse bindirip gönderelim onları oldu.
Daha büyük bir karavan düşüncemiz çocuklarla bir süre daha gezmeye devam edecek bir düzen kurabilirmiyiz çıkışı ile ilgili, gerçekte bizim pek ihtiyacımız yok. Eski , tam olarak ne olduğunu bilmediğimiz bir araç ihtiyacı, Karavanda 1+2 ruhsat mecburiyeti, arka oturma grubunda ki koltuklara ruhsatlı olmasada emniyet kemerli bir koltuk yapıldığında bazen TÜV onayının bile olmaması ihtimali. Bunlar bizim şartlarımız dışında bir yola sürüklendiğimizi düşündürüyor. Tabi karavanları yapan ve alanların yazıları da mutlaka etkiliyordur.
Eşim ''nedir bu senin özentilerin yollarda bizden keyiflisini gördün müde, bu kadar düşünüyorsun. Kararını ver bir emeklilik hediyesi alıyorum de al yada aklından çıkar artık bu karavanı '' söylemine devam ediyor.
Şu anda şubattaki karavan ve kamp fuarını bekliyorum bakalım neler görceğiz.

Kendi aracıma bazı düzenlemeler planladım fuardan sonra havalar uygun olduğunda hızlı bir şekilde oluşturacağım.
Araç iki kişilik gezi konumunda 1ve 3 sıra koltuklardan kurulu olacak.
Arkada dolaplı bir depolama alanı oluşturuyorum (( 94x120x54h ) bir alanda Üstünde hafif ve 195cm den oluşan bir açılır yatak düzeni bulunuyor. Benzerleri internette çok.
Ön taraftaki 2. sıra koltuktan boşalan yere bir portatif masa , 3 yada4 şişe içecek ve birkaç paket gerekli gıdayı alacak iyi bir ufak buzdolabı ve kasetli bir tuvalet tüm ihtiyaçlarımızı görecektir.
Tepede port bagaj kamp ile ilgili ve her an gerekmiyen eşyalar için yeterli oluyor. Yan tarafa çok basit port bagaj kenarlıklarından faydalanarak montelenen Decathlon güneş tentesi , arasıra kullanmak içinde arka bagajdan sarkacak bir ufak çadır bölmesi. Bu ikisi hem hafif hem de yer kaplamıyor.
Bu durumda bir kısım enerji ihtiyacımı araç içinde hangi alanda ve güvenli bir şekilde nasıl portatif olarak desteklerim bunu bilemiyorum. Aracım da 220V dışardan bağlantım da mevcut.

Teorik
yazdıklarınızı aynen uygulamaya çalışıyorum.

Pratik
olarak adlandırdığınız kendim yaparım '' her ne kadar bir şekilde Makine Mühendisliği diplomam olsada'' bana pek uygun değil, sonuçların çok enteresan olacağını ve eşimin yıllarca bunu malzeme yapacağını düşünüyorum.
Dizginler Caravelle ile elde kalıyor. İmalatçıların beni memnun etmeyen minumum standartlar için hazırladıkları listelerinin 60 binlerden başladığını ve satın alınacak aracı düşünürsek oluşan rakamlar bana Caravelle ile daha çok gezi anlamına da geliyor.
 

Sayın Çelebi, yazdıklarınız bence bu işin genel felsefesini çok iyi anlatıyor. Başlangıç aşamasında 0-1 algoritmada hanım faktörü 1 olmadıkça zaten iş baştan bitiyor. Çok şükür eşim gezmeyi sevdiğinden bu işe sıcak bakıyor. Geçen hafta bel fıtığı ameliyatı oldu ben artık motorla gezemem karavan olsa iyi olur demeye başladı. Videoları da seyrettiriyorum ve şunun şunrası bunun burası güzelmiş diye yorumlara bile başladı. Benden daha minimalisttir bazı şeylere buna ne gerek var daha basit olurmuş bile diyor. Kısacası birinci temel şart tamam gibi. Bu arada bu işlere girişmeden bir iki kez kiralama yolu ile karavan yaşantısını deneyimlemek de uygun olacak sanırım.

İhtiyaçların tespiti ve yatırım safhasına gelecek olursak burada en önemli kriter ne tür bir gezgin olduğunuzla alakalı diye düşünüyorum. Kampingleri kullanmadan daha bakir yerlerde konaklama düşünülüyorsa her türlü ihtiyacı karşılayan daha kapsamlı bir araç, tersi ise daha az özellikli daha küçük bir araç olabilir herhalde. 2017 yazında Venedik Fusina kampingde Peugeot Partner ile gelmiş bir Ispanyol aile ile tanışmıştım, Akdeniz ve Adriyatik'te 3 aylık deniz tatili yapıyorlardı ve tüm temel ihtiyaçlarını kampingden halledip aracı sadece yatmak için kullanıyorlardı.

Hedefim minimum maliyet ile maksimum tatil süresi olduğundan biraz kampinglerden bağımsız hareket imkanı verecek bir araç sahibi olmak. Bu arada ilk yatırım dışında işletme giderlerini de hesaba katmak lazım. Benim düşündüğüm aracın hiç gezmesem bile yıllık 12-13 bin tl gideri olacak. Bugünkü kurla 2000€, ben bu para ile motorla 2 hafta geziyorum zaten. Ama kamper olsa belki aynı giderle 1-2 ay gezebileceğim.

Bu kadar vaktim var mı? Şu anda yok ama kısmetse 2020 de olacak. Zaman uretim sürecini de belirleyen bir kriter aslında. Emekli ya da part time moduna geçebilsem aracın tasarım ve üretimi için zamanım olabilecek. Bu durumda sizin de gayet güzel ifade etttiğiniz gibi işlemleri istediğim malzemeleri kullanarak kendim yapabilirim. Çok şükür elim yatkındır bu tip imalatlara, iyi kötü alet edevat ve yer de var. Ya da bölüm bölüm gereken profesyonel desteği alırım.

Biraz estetik takıntım vardır. Örneğin banyoda açıktan giden eğri büğrü borular mobilyanın gönyesiz olması, kapakların tam kapanmaması, çizgilerin birbirini tutmaması vs beni rahatsız eder ve olaydan soğutur. Bu nedenle ne yapacaksam 3-5 kere düşünüp araştırıp yapmam veya yaptırmam lazım. Geçen ay yapılan İstanbul buluşmasına şehir dışında olduğumdan gidemedim, burada olsam gidip tecrübeli insanlarla tanışıp sorularımı yöneltecektim ama kısmet olmadı. Tunç Beyi bekliyorum İstanbul'a dönsün ilk fırsatta gidip tanışıp aracını görmek arzusundayım.

Neyse lafı çok uzattım, konuyu da amacından biraz saptırdık belki ama hevesli ve çok acemi bir karavan sevdalsının hayalleri deyip noktayı koyuyorum.

Ömer bey, yapıma başladığınız da, malzeme için dolaşırken, Karavancılar ve Karavan sahipleri ile görüşürken haber verirseniz vaktim olduğunda beraber olup faydalanmak ve dinlemek isterim.
 


Tamamdır Canberk bey, benim hedef biraz ileride ama bu arada herhangi bir faaliyetim olursa haberdar ederim sizi. Siz camperci olarak benden oldukça ileridesiniz sizin tecrübeler de bana ışık olur.

Ömer bey , size fikir verebilecek banyo çalışması. İçeride duş ve lavabo/tuvalet kısmı basit bir şekilde ayrılmış.

Possle 600 Puls Banyo.jpg
 



Bu uygulmayı bir youtube videosunda gördüm. Açıkçası içinde bölme kapısı vs tarzı fantazilerde gözüm yok. Yanlarda plastik panel ve bunların zemindeki duş teknesine sızdırmaz bir şekilde entegre edilmesi benim için yeterli. Motosikletçilikten tanıdığım eski bir dostum var İzmir'de karavan konsunda da oldukça deneyimli. İzmir'e gidince fikirlerini alacağım.

Şimdilik bir excel dosyası tutmaya başladım. Gereken tüm kalemleri modüller bazında bilebildiğimce alt alta yazıp karşılarına da marka ve fiyatlarını TL ve € karşılığı olarak yazarak bir yapılacaklar listesi ve maliyet tablosu oluşturmaya çalışıyorum. Fiyat TL bile olsa o andaki € karşlığını yazıyorum ki aksiyona geçme kararı verirsem o andaki TL maliyet 3 aşağı 5 yukarı belli olsun. Biraz vakit alacak bu listeyi tamamlamak. Ama iyi kötü bitirebilirsem kendim yapsam da birilerine ihale etsem de nelerin yapılacağı ve yaklaşık maliyetler belli olur.
 
Son düzenleme:

Bu uygulmayı bir youtube videosunda gördüm. Açıkçası içinde bölme kapısı vs tarzı fantazilerde gözüm yok. Yanlarda plastik panel ve bunların zemindeki duş teknesine sızdırmaz bir şekilde entegre edilmesi benim için yeterli. Motosikletçilikten tanıdığım eski bir dostum var İzmir'de karavan konsunda da oldukça deneyimli. İzmir'e gidince fikirlerini alacağım.
Burada fanteziden çok önemsediğim. Duş alanında ki kir ve ıslaklığın banyonun tuvalet, kağıt /havlu/ bezler, lavabo vb nin olduğu kısma temas etmemesi ve temizliğinin kolay olması. Araç içinde de temizlik işlerinin gezinin önüne geçecek bir eziyet haline gelmemesi..

SM-N9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Burada fanteziden çok önemsediğim. Duş alanında ki kir ve ıslaklığın banyonun tuvalet, kağıt /havlu/ bezler, lavabo vb nin olduğu kısma temas etmemesi ve temizliğinin kolay olması. Araç içinde de temizlik işlerinin gezinin önüne geçecek bir eziyet haline gelmemesi..

SM-N9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Esas olarak bir karavan sahiplenme yoluna gidersem, banyo ve bununla beraber gelen tesisat, kirli ve temiz su depoları, sızdırmazlık işlemi vb. ihtiyaçları iptal edip bir miktar alan yaratmak daha uygun geliyor. Evler de bile banyo kısmının işçiliği hep sorunlu oluyor.

SM-N9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,679
Mesajlar
1,522,098
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

SON KONULAR



Geri
Üst