Karavan Seçimi Ve Karavan Sahip Olma Süreci Için Kararsızlıklar

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan HrnYlcn Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 46
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 9,924
herkese merhaba tekrar, dün ambulansın alım işlemlerini tamamladık çok şükür ve çekme belgeli olarak çalıştığım fabrikanın deposunda duruyor şuan için, proje çizdirip kamyonet ruhsatı almayı düşünüyorum ancak projeyi çizecek arkadaş ambulansın iç fiber duvarları ve dolapları ile izin alınamayacağından bahsetti, daha önce yaptığım araştırmalarda iç duvarların herhangi bir engel teşkil etmediğini öğrenmiştim varmıdır bilgisi olan ?

Araç ıle ilgili resimleri de eklıyorum
D36F31B6-E980-4843-B004-B4C21221BD39.jpeg
A0EE6BCB-C48F-4361-8193-38E813455DFF.jpeg
C3750716-555D-4FBF-B21D-7D7B01F7C145.jpeg
BD2964AB-6BB3-496B-835E-087EE783FC6E.jpeg
 

Etiketler


Güzel bir araҫ. Orta uzunlukta (5,5 m civarında) gibi gözüküyor. Iki kiṣi iҫin ideal bir araҫ. 1983 yılından beri aynı büyüklükte üҫüncü aracı kullanıyorum.

Arkadaki basamak karavan iҫin ҫok faydalı. Dikkat edin altı ҫürümesin. Aracın altının ziftini iṣi bilen birisine yeniletmek ҫok önemli. Ayrıca sağ ve sol alt tarafta ve altında iҫi boṣ olan yerlere aṣağıda linkteki yağı iyice püskürtün. Bu yağ paslanmaya karṣı ҫok etkili. Pahalı ama değer. Owatrol Oil

Hayırlı olsun, güzel geziler.
 

Hayırlı olsun. Pek güzel bir Ambulans.
Güzel bir araҫ. Orta uzunlukta (5,5 m civarında) gibi gözüküyor. Iki kiṣi iҫin ideal bir araҫ. 1983 yılından beri aynı büyüklükte üҫüncü aracı kullanıyorum.

Arkadaki basamak karavan iҫin ҫok faydalı. Dikkat edin altı ҫürümesin. Aracın altının ziftini iṣi bilen birisine yeniletmek ҫok önemli. Ayrıca sağ ve sol alt tarafta ve altında iҫi boṣ olan yerlere aṣağıda linkteki yağı iyice püskürtün. Bu yağ paslanmaya karṣı ҫok etkili. Pahalı ama değer. Owatrol Oil

Hayırlı olsun, güzel geziler.
Çok çok teşekkür ederim, araç kısa şase 315 cdi, iç uzunluk 3-3.3 gibi olması lazım sanırım tam ölçmedim henüz, yeterli gibi duruyor şuan için çünkü ilk deneyimim olacak. Aracın içini yapmaktansa şuan için bir süre çadır gibi, 2 kişilik katlanır veya şişme yatak lavabo WC gibi basit ve taşınabilir malzemeler kullanmayı düşünüyorum. Pas konusunda çok haklısınız zaten sürgülü kapı altında pas mevcut onları tamir ettirip üzerine pütür attırıp devamında komple pasta-cila yaptırmayı düşünüyorum. Arac ambulans olarak kullanıldığı ıcın alt tarafında bir kaplama mevcut ancak lifte kaldırıp bakamadım henüz, önümüzdeki haftalarda umarım halletmiş olurum. Bahsettiğiniz yağı da hemen araştıracağım, tekrar teşekkürler yardımınız için
 



.
1 ölçek balmumu, 9 ölçek vazelin ile karıştırılarak antipas olarak kullanılabilir !
NATO'nun bütün araçları bu şekilde pastan korunmakta..

DİKKAT !
Bu karışımı diğer bütün antipaslardan ayıran özellik, taş darbelerinden sonra açık kalan noktalara akarak orayı da kapatma kabiliyetinin olması..
Isıtarak (<60 °C) akıcı hale getirdikten sonra fırça ile uygulanabilir.
 
Son düzenleme:

Şu an yaşadığım süreç...

Yıllardır kamp yapıyorum, benim ve ailemin kamp tecrübesi yeteri kadar var.
Bu sene tatil yörelerindeki fiyatları görünce karavanı ciddi ciddi düşünmeye başladım. Eşim de destek veriyor. Çocuklar da son derece istekliler.

Aracım 2013 model 1.6 TDCI Focus. Çekme düşünüyorum.
Birçok karavan markasını araştırdım, Onyx ve Carpento'ları yerinde gördüm inceledim.
Adria ve Bürstner'lere bakıp iç geçirdim.
Buradaki tüm başlıkları okudum ve bizim için en uygun karavanın Güney Bombe 380 olduğuna kanaat getirdim.
Ebru hanımlar şu an Ekim'e teslimat yapabiliyorlarmış.
Bedelin yarısını peşin alıyorlarmış, yarısını da teslimatta...

Ölçüp biçiyorum bakalım cesaret edebilecek miyim...
 

.
1 ölçek balmumu, 9 ölçek vazelin ile karıştırılarak antipas olarak kullanılabilir !
NATO'nun bütün araçları bu şekilde pastan korunmakta..

DİKKAT !
Bu karışımı diğer bütün antipaslardan ayıran özellik, taş darbelerinden sonra açık kalan noktalara akarak orayı da kapatma kabiliyetinin olması..
Isıtarak (<60 °C) akıcı hale getirdikten sonra fırça ile uygulanabilir.
Çok teşekkür ederim fazlasıyla ihtiyacım var sanırım
 

Owatrol Oil paslanmıṣ araҫta kullanıyorum. Owatrol paslanmış yüzeylere derinlemesine nüfuz ediyor ve aracın paslanma sürecini ҫok yavaṣlatıyor.

Motokaravanı genellikle kullanılmıṣ, paslanmanın baṣladığı bazen de ilerlediği araҫlardan yapıyoruz.

Balmumu ve vaselin karıṣımı paslı yüzeylerde nasıl etkili olur bilgim yok.

Araҫta pas olan yeri iyi incelemek lazım. Ҫok zaman pas iҫerden dısarıya doğru geliyor. Böyle yerlerde dısardan pası temizleyip boyadığımızda aynı yer bir kaҫ ay sonra tekrar paslanır eski haline döner.

Özellikle kapıların alt taraflarında, aracın alt sağ ve sol tarafında olan paslar iҫerden dıṣarıya doğru olan paslanmalar. Böyle yerlerde pasa mutlaka iҫerden müdahale etmek lazım.
 

.
Balmumu+vazelin karışımının kimyasal olarak paslanmaya karşı bir etkisi yok. Sadece fiziksel olarak metalin oksidasyonunu önlemesi için çevremizdeki en yaygın yükseltgen olan oksijenle temasına set çekmekte.
Bilindiği üzere araç altının ziftlenmesi de ayni amaca hizmet ediyor. Pütür uygulama ve üretim esnasında yapılan galvanizasyon da temelde farklı değiller. Fakat bu karışım işlevsel derecede akıcı, hafif ve kendimiz hazırlarsak daha da ucuz. Hatta yukarıda adresini verdiğim başlıktaki videoda görüldüğü üzere kaporta ve kapıların iç tarafındaki zor erişilen yerlerine de uygulanabilme avantajı var.

NATO gibi milyonlarca aracı olan bir teşkilat, pas sorununu tahminimce resmen etraflıca araştırmış olmalı ? Diğer açılardan emin olmasam da NATO’ya en azından bu açıdan güvenebiliriz diye düşünüyorum ? 😋
Bu antipas karışımının resmi adı PX11a. NATO'nun kendi malzemesi olduğundan piyasada satılmıyor.

Kimyasal etkili antipaslar için ise bilgi sahibi değilim.
Sanırım çeşitli ve kompleks etki yöntemleri var ? Farklı etkinlikte olduklarını sıklıkla duyuyoruz. Hatta bazısının tekrarlanması istenmekte. Doğrusunu bulmak önemli.



Paslanmadan koruyucu yöntemlerde kullanılan malzeme kadar, işlemlerin
ne zaman, hangi ön hazırlıkla nereye ve nasıl uygulandığının da önemi olmalı.
Benimki sadece genel bir öneriydi. Belki pas başladıktan sonra aktif etki gösteren çözümler duruma bağlı olarak, daha randımanlı olabilirler. Dedim ya, işlevlerini detaylı bilmek lazım.
NATO’nun tercihinde ticari kaygı olmamasını da unutmayalım !..
 
Son düzenleme:



Çadır ve Karavan arasında kaldım. Doğa ortamını çok sevdiğim halde hiç kamp yapmamış biri olarak, çadır ile başlayıp karavan ile devam etmek bana mantıklı geliyor. Bir taraftan da karavan sevdası ağır basıyor. Belki de çadır ile yaşayacağım bir olumsuzluk beni karavandan da soğutabilir diye bir endişem var. Karavan ve çadır sahibi olmadığım halde, neredeyse 8 yıldır kamp yazılarını, çadır tatillerini ve karavanlar hakkında gelişmeleri okurum, videolarını izlerim. Tecrübeli insanlardan edindiğim teorik bilgiler sayesinde artık biraz olsun bazı konular benim için netleşti diyebilirim. Konu sahibine de yardımcı olacağını umduğum fikirlerimi burada paylaşmak isterim.
Çekme - Moto Karavan meselesinde tereddütsüz çekme karavan taraftarıyım. Sadece, kamp yerinde karavanı bırakıp araçla bir yerlere gidebilmek bile çekme karavan tercihimde yeterli bir sebep.
3-4 kişilik çekirdek bir aileye sahip olan biri olarak, Türkiye şartlarında O1 belgeli 750 kg altı bir karavan seçmek bana akıllıca geliyor. Çekici aracın az yükte harcayacağı yakıt avantajı, Türkiye'nin topoğrafik yapısı, O1 belgeli karavan için ehliyetin değişmemesi, karavan ruhsat, vergi ve muayene durumlarının olmayışı, kendime ait haklı sebeplerim.
O1 belgeli karavanlar arasında beğendiğim bazı modeller oldu. Carpento 3.10, Niewiadow, Umarsan Rena 3.60 benim için öne çıkanlardan. Ortiz de hoşuma gitmişti ama en küçük modelinin bile O1 belgesi olmadığını öğrenince vaz geçtim. Carpento, iç dizaynı ve konfor algısı bakımından yerliler arasında eline su dökecek marka olmadığını düşünüyorum. İçeride kullanılan işçilik ve renk uyumu insanı gerçekten etkiliyor. Fakat onun da panoramik ön camı orjinal karavan camı olmadığından (ben öyle biliyorum) örneğin bir kış kampında sabah vakti ön camı, buharlaşmış ve ıslanmış gördüm. Bildiğim kadarıyla karavan camları buharlaşma ve ıslak bir durum almıyor. Başka marka O1 belgeli karavanlar da var elbet ama adını saymadığım diğer karavanların duruşu, tipi bana çok sıcak gelmiyor. Bu konuda en iyi dış görünüşe sahip 2 karavandan biri Niewiadow, diğeri Umarsan Rena 3.60 Tabi bu benim zevkim.
Şimdi konuyu açan arkadaşın sorularına naçizane cevap vermek isterdim fakat kamp karavan konusunda tecrübem olmadığı için bir şey demek istemiyorum. Sadece kaba taslak şunu söylemek istiyorum: Özellikle Türkiye şartlarında O1 belgeli, oldukça hafif olan bir karavan ve biraz da içinizi ısıtacak karavanın tipi. Öğrenmeye devam...
 

.
Düşünceniz bence de akla uygun, yadırganacak bir tarafı yok.
“Kervan yolda düzülür”ün anlamlı yanı, tecrübenizin olmadığı bir alanı hayal gücünüzle kavramanızı değil, gereksinimlerinizi bire bir yaşayıp tespit etmenizi sağlayacak olması. Böylelikle çözümlerin boyutlarının gerçek gereksinimlerinize ne kadar deyeceğini daha gerçekçi tartabileceksiniz demektir. Örnek olarak, belki karavanınıza 150 litre temiz su deposu koymayı, ev musluğu kullanmayı pek anlamlı bulmayacaksınız ?

Bir, iki metrelik uzunluk farkından çok aracın alt yapı ve çeki özelliklerinin araziye uygunluğu etkileyeceğini düşünüyorum. “Park çizgileri içine sığma”, “iki kişi için yeterli büyüklük”, “manevra kolaylığı” daha kabul edilebilir argümanlar sanırım.

Herneyse hoş geldiniz Çağlar bey, yolunuz açık olsun..🙂



Harun bey bize de, kendisine de “Secret Camper” yapıyor galiba ? 😋

Merhaba tekrar,

Evet Doğrucu Davut Bey gizli gizli karavan yapıyorum :smiley: başladım karavan yapımına. Sosyal medya vs. paylaşım yapmayacağım ama burada görselle tecrübelerimi aktarmak için fotoğraf çekimi yapıyorum. Şuana kadarki süreci anlatacak bir yazı yazacaktım ama açıkcası iş yoğunluğundan vakit bulamadım. Kısa bir özet geçmek istedim. Yeni bir başlık mı açmalıyım yada bu başlıktan mı ilerlemeliyim bilemedim. Sizce nasıl yapalım ?

Özetle;

Aracım 2010 Fiat Ducato 11,5 metreküp. 350000 km' de. Motoru bir süre sorun çıkarmayacak diye umuyorum. Çekişi ve durumu genel olarak iyi. Şasesi ve kasası iyi, aracın kullanımı ilk defa bu kadar büyük araç kullanan benim için çok zevkli.

Alım sürecini ayrıca paylaşacağım ki benim gibi bu işten çok anlamayan kişiler sahibinden e girip bu arabaları aradıkları zaman nelerle karşılacaklar bilsinler. Bu süreçler genelde videolarda vb. bilgilerde çok detaylandırılmıyor. Bu yazıda vereceğim kısa bilgi; bu arabaları aceleniz yok ise İstanbul' dan almayın ;-)

Araca ilk bakımı da yaptırdım. Sanayide yapılan diğer işleri vs. de yazacağım. Airbag ile kemerleri yetkili servise götürüp kontrol ettireceğim. Değişmesi gerekiyorsa değişecek. Ön takımlar değişecek.

Yapımda ise şuanki durumum 19mm elastromerik kauçuk ile kaplaması bitti. Elektrik kablolarını çekeceğim. Sonra üzerine izobozz kaplama ile izolasyonu kapamaya geçeceğim.

Aracın bazı görsellerini ekliyorum.

WhatsApp Image 2022-12-09 at 23.53.42.jpeg


WhatsApp Image 2022-12-09 at 23.53.42 (1).jpeg


WhatsApp Image 2022-12-09 at 23.53.42 (2).jpeg
 
Son düzenleme:

Merhaba tekrar,

Evet Doğrucu Davut Bey gizli gizli karavan yapıyorum :smiley: başladım karavan yapımına. Sosyal medya vs. paylaşım yapmayacağım ama burada görselle tecrübelerimi aktarmak için fotoğraf çekimi yapıyorum. Şuana kadarki süreci anlatacak bir yazı yazacaktım ama açıkcası iş yoğunluğundan vakit bulamadım. Kısa bir özet geçmek istedim. Yeni bir başlık mı açmalıyım yada bu başlıktan mı ilerlemeliyim bilemedim. Sizce nasıl yapalım ?

Aracınız hayırlı olsun.
Ayrı bir konu başlığı açmanız süreci takip açısından da, sonradan bu işe heves ederek yapmak isteyenlerinde konu başlığını ve içeriğini kolaylıkla bulmaları açısından daha iyi olur.
 


.
İzolasyon malzemeniz için 19mm gayet uygun bir kalınlık. Fazlası gereksiz olurdu.
Sürgülü kapıyı açarken arkadaki pencereye dikkat etmeniz gerekecek galiba ?
Keyifli ve sorunsuz bir yapım süreci dileklerimle..


Planınızı yükleyebilir miydiniz ?
 
Son düzenleme:



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,928
Kayıtlı Üye Sayımız
166,525
Kaydolan Son Üyemiz
ibissyusuf

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst