Karavan Isıtıcılarının Artıları Ve Eksileri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Doğrucu Davut Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 46
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 10,903
Arkadaşlar dizel ısıtıcılar çok elektrik harcıyor, aracımda vebasto var,havalar soğudu,çok kullandım
Aküler cortladı
Araba sabah çalışmadı, takviye yaptık
Kışın solar enerji de yok
Bence gazlı tercih edin
İkinci akü şart vebasto için. Hatta ben kullanırken yedek akü biterse, araç akusunden de kullanılabilir olmasını sağlamıştım.
Gazlı sistemlerde de detantor donma sorunu var.
 
Son düzenleme:

Etiketler

Arkadaşlar dizel ısıtıcılar çok elektrik harcıyor, aracımda vebasto var,havalar soğudu,çok kullandım
Aküler cortladı
Araba sabah çalışmadı, takviye yaptık
Kışın solar enerji de yok
Bence gazlı tercih edin
Murat Bey,
Ben 72 Amper akümle idare ediyorum ama nasıl?
Çakmaktan voltaj ölçen bir cihaz aldım. Ucuz bir şey.
Aküler 12.0 voltun altına düştüğünde arabayı çalıştırıyorum.
Bu aşağı yukarı 2-3 saat vebasto bir saat araba çalışacak anlamına geliyor.
Eğer benim gibi yaparsanız akünüze hiçbirşey olmaz ama
gece uyanıp araba çalıştırmak gerekiyor.
Bilginize.
Sevgiler.
 

İkinci akü şart vebasto için. Hatta ben kullanırken yedek akü biterse, araç akusunden de kullanılabilir olmasını sağlamıştım.
Gazlı sistemlerde de detantor donma sorunu var.
Tüp ile çalışan gaz emniyeti olan doğalgaz soba kullanılsa,dedantör donmayacak bir yerde izolasyonlu olsa,gaz alarm cihazı ile
 

Murat Bey,
Ben 72 Amper akümle idare ediyorum ama nasıl?
Çakmaktan voltaj ölçen bir cihaz aldım. Ucuz bir şey.
Aküler 12.0 voltun altına düştüğünde arabayı çalıştırıyorum.
Bu aşağı yukarı 2-3 saat vebasto bir saat araba çalışacak anlamına geliyor.
Eğer benim gibi yaparsanız akünüze hiçbirşey olmaz ama
gece uyanıp araba çalıştırmak gerekiyor.
Bilginize.
Sevgiler.
Bu çok zahmetli
Onun yerine aracın içine bir jel akü koysam
Aracın kendi starter kurşun asit aküsü ve içerdeki jel akü aynı anda araç alternetöründen şarj olur mu
 




Bu çok zahmetli
Onun yerine aracın içine bir jel akü koysam
Aracın kendi starter kurşun asit aküsü ve içerdeki jel akü aynı anda araç alternetöründen şarj olur mu
İki akü arasında doğrudan bağlantı yapacaksanız kalın kablo kullanmanız gerekir. Yaşam aküsünü tükettikten sonra araç çalışırken aradaki (Manuel) anahtarı açtığınızda aküler arasında hızlı bir geçiş olabilir. Bu hızlı geçiş jel akünün yapısına zarar verir mi acaba diyorum. Eğer yaşam aküsünün bağlantısında 12V Dc-DC şarj cihazı kullanırsanız kalın kablo olmasına gerek yok ama bu sefer de aküler şarj cihazının gücü nispetinde bir saatte dolacaktır. BENİM ŞAHSİ FİKRİME GÖRE ben olsam kalın kablo kullanır ve kurşun asit araç akümün aynısından koyardım. Tıpkı seneler önce Dağ Şeytanı Flashımda yaptığım gibi.
 

.
Murat bey, siz bizim mahalleye seyrek uğruyorsunuz galiba ? :yum:
Alttaki yazıdaki birinci olanak için Teoman beye sorun derim.
Olmadı bendeki ikinci türünü kendiniz bile bağlayabilirsiniz.
Röleyi ilk defe eline alan @makara60 bağlantısını yine kendisi yaptığını söylemişti..
 

.
AGM veya jel fark etmez.
Ama bence Optima Yellow alın derim. Araç aküsü sorun çıkardığında kimseye minnet etmezsiniz.
Mercedes'inize de yakışır hani.. :yum:



Aracınızda akıllı alternatör mü var ?
O durumda üçüncü şıkdaki DC/DC çevirici kuvvetli gelebileceğinden, Optima Yellow’un 75 A versiyonu daha yerinde olmalı. Sonunda çözüm pahalıya çıkacağı için, Optima Yellow’un 38 Ah versiyonunu da üstelik daha da hafif olduğundan evde Ctek 5 veya 7 Amper gibi küçük kapasiteli bir şebeke cihazıyla doldurmanız en uygunu olurdu diye düşünüyorum.
 
Son düzenleme:

Vito'da iki tane akü var
Biri şöfor koltuğunun altında normal aracın starter aküsü
Diğeri de kabin bölümünde şöfor koltuğunun arkasında
Bu aküye buzdolabı ve vebasto bağlı
Gördüğüm kadarıyla iki akü birbirine bağlı
Bu şekilde alternatörden ikisinin de şarj olacağı düşünülmüş
Yanlız arada bir röle falan yok
 



Vito'da iki tane akü var
Biri şöfor koltuğunun altında normal aracın starter aküsü
Diğeri de kabin bölümünde şöfor koltuğunun arkasında
Bu aküye buzdolabı ve vebasto bağlı
Gördüğüm kadarıyla iki akü birbirine bağlı
Bu şekilde alternatörden ikisinin de şarj olacağı düşünülmüş
Yanlız arada bir röle falan yok
Arada anahtar veya röle (Sonuç olarak bir ayırıcı) yoksa bu iki akü hem tüketim hem de dolum esnasında tek bir akü gibi davranıyorlardır. Bu durumda aracınızın akülerinin iyi durumda olup olmadığını test ettirin. İyi durumdaki akülerin sizi idare edebilmesi lazım.
 

Aṣağıdaki Almanca video ҫin üretimi bir dizel ısıtıcının sarfettiği elektriği gösteriyor.

Bu tabloyu videodan aldım.
Start- ve shutdown phase uzun sürmüyor.
WEBASTO.PNG

Video: https://www.youtube.com/watch?v=SqLqq2VfBYY
 
Son düzenleme:

Webasto air top 11k ebers d2l 10k civarina çıkmış fiyatlar. Truma s220 de 11k civarı. Bütçesi geniş arkadaşlar için yer musaitse truma seçmek daha makul sanki. Sıfır elektrik tüketimi.
 
Son düzenleme:

Webasto 2000 11k ebers d2l 10k civarina çıkmış fiyatlar. Truma s220 de 11k civarı. Bütçesi geniş arkadaşlar için yer musaitse truma seçmek daha makul sanki. Sıfır elektrik tüketimi.

Truma S2200 az gaz yakması ve fan olmadan da ҫalıṣabilmesi nedeniyle ҫok tasarruflu bir ısıtıcı.

Yanlıṣ anlaṣılmaması iҫin bir noktayı yazmakta fayda var:

Truma S2200 ısıtıcı, yalnızca ҫekme karavanlarda kullanmak için tasarlandığı iҫin,
motokaravanlarda (motorlu araçlarda) kulllanım izni yok!

Abonesi olduğum Reisemobil International mecmuasından, dizel ısıtıcıların kullanımı ile ilgili bir tavsiye var:

Dizel ısıtıcıları düzenli olarak (sık sık) yarım saat yüksek kademede ҫalıṣtırmak lazım. Böylece ısıtıcı iҫinde biriken kalıntıları yakarak kendini temizleyebiliyor.

Kapasiteleri yüksek ve küҫük araҫları ısıttıkları iҫin ҫoğunlula düṣük devirde ҫalıṣan ısıtıcılarla, oksijeni az yüksek yerlerde ҫalıṣan ısıtıcıar iҫin yarım saat yüksek dervirde ҫalıṣtırma iṣlemi özellikle önemli.

Reisemobil International

Reisemobil International Abo ▷ 35% Rabatt auf Mini- und Geschenkabo ▷ Presseplus.de
 
Son düzenleme:

Aṣağıdaki Almanca video ҫin üretimi bir dizel ısıtıcının sarfettiği elektriği gösteriyor.

Bu tabloyu videodan aldım.
Start- ve shutdown phase uzun sürmüyor.
Ekli dosyayı görüntüle 638532
Video: https://www.youtube.com/watch?v=SqLqq2VfBYY

Sanırım bu mesajı daha önce görmemişim ya da unutmuşum. Benim kapalı havada gece buzdolabı + Dai Shava açıkken akü voltajının 11,8V altına düşmesi sebebiyle kabin ısıtıcısının kapanması sorununu açıklıyor.

Benim gibi Almanca bilmeyenler için google çeviri yeterli açıklamayı yapıyor sağolsun.

Bekleme halinde 6,3W = 0,48A

Başlama aşamasında 148W=12,3A

Pervane azami hızda çalışırken 4700 devir/dakika ile dönüyor. Bu sırada pompa saniyede 5,5 devir yapıyor. Toplamda 80W=6,5A

Pervane asgari hızda çalışırken 1650 devir/dakika ile dönüyor. Bu sırada pompa saniyede 1,4 devir yapıyor. Toplamda 15W=1,2A

Kapanma aşamasında 130W=10,2A


Benim açımdan nihai tercümesi şu: Buzdolabı saatte 3-4A çekiyor. Soğuk havada kabin ısıtıcısı çoğunlukla azami hızda üflüyor ve saatte 6,5A çekiyor. İkisi birlikte toplamda yaklaşık 10A çekiyorlar. Kışın geceler uzun. Bütün gece çalıştığında 10 saat süreyle çalışıyor desek toplamda aküden 100A akım çekmiş oluyorlar. Benim 2x180A (marine çevrilmiş) kamyon akülerim ilk gece sorunsuz yetiyor.

Hava kapalı olduğunda paneller aküleri tam şarj etmediği için aküler tam dolmuyor. İkinci ve sonraki gecelerde 5-6 saat sonra voltaj düşünce kabin ısıtıcısı kendini kapatıyor. Bu yüzden gecenin bir vakti aracı çalıştırıp aküleri ikinci alternatörden doldurmak zorunda kalıyorum. Çoğu zaman 5 dakika sonunda voltaj 12,4V çıkıyor ve bu gecenin geri kalanı için yeterli oluyor. Bir keresinde gece 2 kere çalıştırmak zorunda kaldığımı hatırlıyorum.

Ben bu tür sorunlar için şimdilik şöyle bir çözüm buldum: Gece buzdolabını devre dışı bırakıyorum. Kapağı açılmadığı için yeterli soğuğu koruyor. Yetmeyeceğinden endişe edersem, dolabın buzluğunda döndurduğum buz akülerini (ötektik akü) alt kısımlara indirip destekliyorum. (gezenbilir sağolsun. Bu yöntemi forumdaşlardan öğrendim.) Gündüz yol alırken yaşam akülerimi solar panel yerine alternatörden dolduruyorum. Durunca yine panele dönüyorum. Yine de yetmezse gece 5dk alternatör takviyesi iş görüyor.

Başta yurt dışında yaşayan tecrübeli forumdaşlar olmak üzere gezenbilir sayesinde çok faydalı bilgilere ulaştım ve ulaşıyorum. Hepinize çok teşekkürler. İyi ki varsınız ve iyi ki gezenbilir var.
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,924
Kayıtlı Üye Sayımız
166,525
Kaydolan Son Üyemiz
ibissyusuf

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst