Kar Zinciri Seçimi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan atiladi Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 37
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 29,509
Ynt: Kar Zinciri Seçimi

[attachment=1]

Konuyla tam alakalı değil ama ben zincir kullanımını çok acil durumlar hariç uygun bulmuyorum artık. Kar lastiği kullanılmasını tavsiye ediyorum. Aracımda emniyet açısından bir çift takmatik zincir hep duruyor ama artık gerek olacağını zannetmiyorum. Resimde görmüş olduğunuz 4x4 araçların bile zorlandığı yol dışı tepeye (Bolu / Aladağlar) ben sadece önlerde takılı bir çift kar lastiği ile zorlanmadan çıktım. Buzlaşmış ve taş gibi olmuş karla kaplı 30 kilometrelik dağ yolunu da sorunsuz gittim geldim.

[attachment=2]

Çıktığım tepenin aracımla beraber bir görüntüsü.


[attachment=3]

Gidip geldiğim yollardan bir görüntü.

Ayrıca, kar lastiğinin bir avatajı da otobanlarda, viyadüklerde oluşan gizli buzlanma gibi süprizlere daha hazırlıklı oluyorsun.

18544_270643703863_655833863_3233033_5484613_n.jpg


100_1553.jpg


untitled1.jpg
 

Etiketler
Ynt: Kar Zinciri Seçimi

Her üç tipi de kullandım,
Yıldız Marka mahmuzlu serme zinciri 70 model Vw'imde Konya'da kullandım,
Bir karışı aşan karda bile ilk kez geçmeye korkmazdım. Ama bunda vosvosun yetenekleri ve büyük çaplı lastiklerin de etkisi var. Ama bu tip çok ses ve titreşim yapar,
Özellikle de yerde çok kar yoksa, Ama o zamanlar bizim oturduğumuz muhitte çok kar olduğu ve ara sokaklar temizlenmeyip,
o kar günlerce kaldığı için o zincir orası için iyiydi,
Sonra 91 Suzuki Alto'ma aynı markanın mahmuzsuz olan ama serme tipini aldım. Senelerce kullandım, Defalarca Uludağ'a çıktım,
En son takmatik olanı son aracıma aldım. Onu da Demirci-Bursa arasında ve Demirci civarında çok kullandım. İki kez de Uludağ'a çıkarken taktım.

Kişisel görüşüme göre çok yoğun bir kar yağışıyla sıklıkla karşılaşmayacaksam, Temizlenmeyen buzlu yollarda kullanmayacaksam mahmuzlu tipe gerek yok, Gereksiz ses ve titreşim yapar kar azsa, Ön takımda kullanılınca fazladan zarar verme ihtimali de artacak olması akla yatkın, Aks başlarını, Rotları, Direksiyon kutusunu zorlar. Bunu normal zincir de zorlar ama mahmuzlu daha da fazla zorlar.
Serme tipler gerçekten insana güven veriyor, Çünkü kolayca gevşemiyorlar. Taktıktan sonra bir kez her zaman yaklaşık 1 km sonra durur kontrol ederim. Bir daha konrol etmeme gerek kalmazdı, Çünkü çok iyi bir şekilde alışır ve çıkarıncaya kadar sağlamca dururdu, Bu açıdan güven vericidir. Ama takması kesinlikle daha zor,
Son olarak takmatik zincir her üçü arasında en sessiz ve en yüksek hızlar yapabildiğim, En konforlu zincirimdi, Ayrıca direksiyon hareketlerine en hızlı cevap veren zincirim buydu, Daha öncekiler gibi taktıktan yaklaşık 1 km sonra durup kontrol edip geriyorum zincirimi, Ama hiçbir zaman lastiğe serme zincirim kadar güzel oturmuyordu, Serme zincir gergi sistemi çok daha başarılı. Ama o germe lastiği ve çengellerinden satın alınıp takmatik zincirin gerginliği de aynı şekilde güzelleştirilebilir. Ayrıca takılması daha pratik.

Takmatik zincirim ve son aracım:
hpim0065n.jpg

Ben zincir takmayı çok severim ve kış aylarında yerde kar varsa zincirimi takarım. Zincir konusunda nefret ettiğim şey soğukta bu işi eldivensiz yaparken soğuk zincirin elime yapışıp durmasıdır. Bunun için kışın olası kar ihtimali olan yolculuklara çıkarken yanımda eldiven de bulunduruyorum. Ayrıca yanımda su geçirmez bir branda parçası bulunduruyorum ki dizimi yere koyduğumda dizim ıslanmasın,

Şimdiye kadar kar lastiği hiç kullanmadım, Ama az karda zincirsiz yeni lastiklerimle kullandığımda sıkıntı çekmedim. Bu yüzden kar lastiklerinin pek çok durumda tek başına işe yarayacağına inanırım. Seneye kısmet olursa aracıma kar lastiği alacağım.

Aşağıdaki videodaki inişte karın azaldığı noktalarda takmatiğin bile nasıl vurduğunu izleyebilirsiniz, Damperli zincir bundan çok daha fazla vuruyor:
<object width="320" height="240" ><param name="allowfullscreen" value="true" /><param name="movie" value="http://www.facebook.com/v/1784274250717" /><embed src="http://www.facebook.com/v/1784274250717" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="320" height="240"></embed></object>
Bu da zincirsiz Gölcük yaylası geçişi Simav-Emet arası:
<object width="320" height="240" ><param name="allowfullscreen" value="true" /><param name="movie" value="http://www.facebook.com/v/1784822144414" /><embed src="http://www.facebook.com/v/1784822144414" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="320" height="240"></embed></object>
 

Ynt: Kar Zinciri Seçimi

Arabama takıp kullanana kadar kar lastiklerinin zincirli teker kadar iyi performans göstereceğine inanmıyordum. Ama inanırmısın o yolda dik rampada durmak zorunda kalmıştım. Orada kalacam diye tereddüt ettim Ama hiç patinaja düşmeden kalkışı yaptı. Kalın karda performansı iyi, buzlaşmış sert karda performansı daha da iyi. Tek sakıncalı tarafı sessiz olduğu için bazen gayri ihtiyari hızınızı artırıyorsunuz. Karlı yollarda bu sessizliğe kanıp 40-50 km hızı geçmemek lazım. Dayım 2 hafta önce Moskova'dan geldi bütün yollarda 2 karış kar var ama hiçbir araçta zincir yoktu. Hepsi kar lastiği takmış dedi. Herhalde birçok Avrupa ülkesinde olduğu gibi orada da zincir yasak.
 


Ynt: Kar Zinciri Seçimi

Kar lastiginin arkadan cekisli arabalarda nasil sonuc verdigini bilen deneyen varmi? Arkadan cekisli kar lastikli bir arac ile uludaga kartepeye filan cikan varmi?
 



Ynt: Kar Zinciri Seçimi

bberksan' Alıntı:
Kar lastiginin arkadan cekisli arabalarda nasil sonuc verdigini bilen deneyen varmi? Arkadan cekisli kar lastikli bir arac ile uludaga kartepeye filan cikan varmi?
Geçen hafta kartepe kar kampı için yeni aldığım kar lastikleri ile arkadan itişli aracım ile kartepeye sorunsuz çıkıp indim. Hiç patinaj bile yapmadım. Kar lastiğini tavsiye ederim ama yine zincir bulunması ayrı bir güven verir.
 

Ynt: Kar Zinciri Seçimi

Kar lastiklerini cikarip takiyor musunuz yoksa devamli aracin uzerinde mi duruyor. Bir zarari yok mu?
 


Ynt: Kar Zinciri Seçimi

Kar lastiğini 15 Ekimden sonra takıyorsun. Havanın durumuna göre 1 -30 Nisan arası çıkarıyorsun. Yazın kullanılan kar lastiğinden kışa bir faydası olmaz. İskenderunda çalışırken şirket samsun şantiyesinden bir araba göndermişti. Üzerinde kar lastiği vardı. Zaten bölge sıcak bölge bir de yaz idi. Durumu şirkete bildirdim. Yeni lastik almayı kabul etmediler. Öyle kullandık. Sonbaharda lastikler kabak oldu.
 

Ynt: Kar Zinciri Seçimi

Normal lastikler soguk havada beton gibi sert olup esneme ozellgini kaybeder. Kar lastiklerinin esas ozelligi soguk hava kosullarinda yumusak kalabilmeleri . Tabi yazin daha da yumusak oluyorlar hali ile pelte gibi ve 1 yaz kullaninca lastik bitiyor. Sonucta 1 takim 3 mevsim 1 takim da kar lastigi olmali mutlaka. Tercihan 1 takim da jant olursa iyi olur. Yoksa her sene sok tak parasi vermeniz lazim.
Esasinda kar lastigi maliyeti de arttirmiyor. 1 takim 4 mevsim lastigi 2-3 sezon (9ay) kullanacagina 1 takim da kar lastigin olursa ; 4 mevsim lastiklerini 4-5 sezon kullaniyorsun , kar lastigini en az 5-6 sene kullaniyorsun zaten. Arabanin on takimi rot balansi bozulmuyor zincir tak sok kirilinca yenisini al derdi yok. Kaza riskleri cok dusuyor. Kar lastigi en cok karda degil gizli buzlanmada yada lokal karlarda faydali. Yani normalde zincir takmadigin zamanlarda. Bu tip durumlarda kaza riskini 60 azaltiyor. simdi diyelim sabah kalktin ise gidicen hafif bi kar yagmis gec de kalmissin kim zincir takmakla ugrasir. Yola ciktin yagis artti.... Al basina bela...
Kar lastiginin benim icin bir guzelligi de her sene 2 kere lastikleri sokturup taktirirken bissuru detaya dikkat edilmis oluyor :
1- Jantlarin egriligi varsa duzeltiliyor
2- Balans ihtiyaci varsa aliniyor. Balansi bozuk araba ile 1 sezon gecirsen en az %5-10 yakit kaybin olur
3- Lastikte civi , belirsiz yarik varsa gormus oluyorsun
4- lastik havalari : Gulmeyin cogumuz ihmal ederiz ayda bir bile kontrol etmeyiz genelde degilmi?
Bunlar normalde hepimizin ihmal ettigimiz seyler. Ne yazik ki vakitsizlikten lastik havalarini bile kontrol etmiyoruz.
Arkadaslar
Kar lastigi cok karli bisey mutlaka takin. Inanin ek masraf da degil esasinda ekonomik bisey.
 




Ynt: Kar Zinciri Seçimi

Bunları söktürüp taktırmak da bir sorun olacağa benzer doğrusu...

Geçen akşam televizyonda ankara yollarında yaz lastikleri ile yokuş inemeye kalkıp kayanlar saçma sapan kazalar yapanlar vardı haberlerde.
Bunlar olması gereken manzaralar değil. İşin komiği haberleri sunanlar da konuya hiç değinmedi. Kar çilesi çekenlerden bahsedildi ama kar çilesini cehaletleri yüzünden çektiklerinden, bu işin basit bir lastik değişimi ile çözülebildiğinden bahsedilmedi. Cehaletleri yüzünden yaz lastikleri ile yollara çıkanların yollardaki diğer sürücüler için risk oluşturduklarından da bahsedilmedi malesef.

Kar lastiği ile senede iki kere uğraşıyorsunuz. Zincir gibi dert değil. Bence trafik yönetmeliklerinde değişiklik yapılıp zorunlu tutulması lazım.
 


Ynt: Kar Zinciri Seçimi

Kar lastiği yerine zincir takmış olanlar da kayıyor muydu?

Onlar haber konusu olmamışlar. Tabi ki kaymazlar da zincir kar lastiğinin yerini tutmuyor. Zincir sadece karlı havada takılır kış lastiği soğuk havalarda da etkili. Aslında doğrusu "kış lastiği" demek kar lastiği değil aslında doğru tabir değil. Çünkü yaz lastikleri hava soğudukça yolu güzel tutmamaya başlıyor ille de kar buz olmasına gerek yok.
 

Ynt: Kar Zinciri Seçimi

Bir arkadaşımda da Clio Symbol var. Aracına 4 çelik cant alınca boşa çıkan 4 orjinal cantı bana hediye etmişti. Aldığım 2 adet kış lastiğini bu canta taktım. Değiştirme zamanı ben bile değiştirebilirim. Ama bizim burada bir lastikçi var. 15 TL ye ön iki lastiği değiştiriyor. Değiştirirken de balans ayarını yapıyor. Ben hep ona götürüyorum. Elimde 2 adet daha boş cant var. Eğer aracımı değiştirmezsem önümüzdeki kış başlangıcında bunlara da 2 kış lastiği takıp tam takım kış lastiği yapacağım.

olasiliksiz' Alıntı:
........ Aslında doğrusu "kış lastiği" demek kar lastiği değil aslında doğru tabir değil. Çünkü yaz lastikleri hava soğudukça yolu güzel tutmamaya başlıyor ille de kar buz olmasına gerek yok.......

Evet, kış lastiği demek daha doğru tabir.
 



Ynt: Kar Zinciri Seçimi

Peki yeni bir soru daha. Kis lastigi diye bahsedilen kar lastigi mi yoksa baska bir lastik daha mi var? Kis lastikleri ile kartepeye cikilir degil mi? Birde kar lastigi varsa isimiz var. :D
Bana bu is cok mantikli geldi. Bir daha anlasilan o ki beni kimse konvoyun onune gecirmeyecek. :D
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,807
Mesajlar
1,523,879
Kayıtlı Üye Sayımız
166,612
Kaydolan Son Üyemiz
erdemkiramer

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst