Ynt: Kar Zinciri Seçimi
Her üç tipi de kullandım,
Yıldız Marka mahmuzlu serme zinciri 70 model Vw'imde Konya'da kullandım,
Bir karışı aşan karda bile ilk kez geçmeye korkmazdım. Ama bunda vosvosun yetenekleri ve büyük çaplı lastiklerin de etkisi var. Ama bu tip çok ses ve titreşim yapar,
Özellikle de yerde çok kar yoksa, Ama o zamanlar bizim oturduğumuz muhitte çok kar olduğu ve ara sokaklar temizlenmeyip,
o kar günlerce kaldığı için o zincir orası için iyiydi,
Sonra 91 Suzuki Alto'ma aynı markanın mahmuzsuz olan ama serme tipini aldım. Senelerce kullandım, Defalarca Uludağ'a çıktım,
En son takmatik olanı son aracıma aldım. Onu da Demirci-Bursa arasında ve Demirci civarında çok kullandım. İki kez de Uludağ'a çıkarken taktım.
Kişisel görüşüme göre çok yoğun bir kar yağışıyla sıklıkla karşılaşmayacaksam, Temizlenmeyen buzlu yollarda kullanmayacaksam mahmuzlu tipe gerek yok, Gereksiz ses ve titreşim yapar kar azsa, Ön takımda kullanılınca fazladan zarar verme ihtimali de artacak olması akla yatkın, Aks başlarını, Rotları, Direksiyon kutusunu zorlar. Bunu normal zincir de zorlar ama mahmuzlu daha da fazla zorlar.
Serme tipler gerçekten insana güven veriyor, Çünkü kolayca gevşemiyorlar. Taktıktan sonra bir kez her zaman yaklaşık 1 km sonra durur kontrol ederim. Bir daha konrol etmeme gerek kalmazdı, Çünkü çok iyi bir şekilde alışır ve çıkarıncaya kadar sağlamca dururdu, Bu açıdan güven vericidir. Ama takması kesinlikle daha zor,
Son olarak takmatik zincir her üçü arasında en sessiz ve en yüksek hızlar yapabildiğim, En konforlu zincirimdi, Ayrıca direksiyon hareketlerine en hızlı cevap veren zincirim buydu, Daha öncekiler gibi taktıktan yaklaşık 1 km sonra durup kontrol edip geriyorum zincirimi, Ama hiçbir zaman lastiğe serme zincirim kadar güzel oturmuyordu, Serme zincir gergi sistemi çok daha başarılı. Ama o germe lastiği ve çengellerinden satın alınıp takmatik zincirin gerginliği de aynı şekilde güzelleştirilebilir. Ayrıca takılması daha pratik.
Takmatik zincirim ve son aracım:
Ben zincir takmayı çok severim ve kış aylarında yerde kar varsa zincirimi takarım. Zincir konusunda nefret ettiğim şey soğukta bu işi eldivensiz yaparken soğuk zincirin elime yapışıp durmasıdır. Bunun için kışın olası kar ihtimali olan yolculuklara çıkarken yanımda eldiven de bulunduruyorum. Ayrıca yanımda su geçirmez bir branda parçası bulunduruyorum ki dizimi yere koyduğumda dizim ıslanmasın,
Şimdiye kadar kar lastiği hiç kullanmadım, Ama az karda zincirsiz yeni lastiklerimle kullandığımda sıkıntı çekmedim. Bu yüzden kar lastiklerinin pek çok durumda tek başına işe yarayacağına inanırım. Seneye kısmet olursa aracıma kar lastiği alacağım.
Aşağıdaki videodaki inişte karın azaldığı noktalarda takmatiğin bile nasıl vurduğunu izleyebilirsiniz, Damperli zincir bundan çok daha fazla vuruyor:
<object width="320" height="240" ><param name="allowfullscreen" value="true" /><param name="movie" value="http://www.facebook.com/v/1784274250717" /><embed src="http://www.facebook.com/v/1784274250717" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="320" height="240"></embed></object>
Bu da zincirsiz Gölcük yaylası geçişi Simav-Emet arası:
<object width="320" height="240" ><param name="allowfullscreen" value="true" /><param name="movie" value="http://www.facebook.com/v/1784822144414" /><embed src="http://www.facebook.com/v/1784822144414" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="320" height="240"></embed></object>