Kar Zinciri Seçimi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan atiladi Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 37
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 29,509

atiladi

Zirve
Mesajlar
4,684
Tepkime Puanı
166
Yer
İstanbul
Kartepe fotoğraflarında, ben zincir takan araç göremedim, görebildiklerim, takmatik oyuncaklardı..Takmatik zincirlerin baklaları birbirinin üzerine yatıp ters tırnaklı olmadıkları ve amatör bir çözüm oldukları için, kırılıp kopmalarıda kolay, asvalta tutunmalarıda o derecede zayıf....Zincir dendimi, benim aklıma yere serilerek takılan zinciri gelir....Zincirlerin farkına bakarmısınız..

Zincir.jpg
 

Etiketler
Ynt: Kar Zinciri Seçimi

Benim eski Kamper Fiat Ducato Şubat 2008 Kartepe zincirlerim pençeli serme zincir yoğun kar yağışında işe yarayacak yegane zincir modeli.



[attachment=1]

Resim 172.jpg
 

Ynt: Kar Zinciri Seçimi

Bu bilgi iyi oldu Levent abi...
Bulayım bakalım bu zincirden atayım araca, dursun...
 

Ynt: Kar Zinciri Seçimi

Pençesiz olanlarda var Haldun, tavsiyem pençeli model. Torbasından gergi lastiği çıkar ancak yedek gerdirme malzemeleride
bulundurmanı tavsiye ederim.
 

Ynt: Kar Zinciri Seçimi

Bursa'da bir yerli üretici firma var. Plastik zincirler üretiyor.

Linkini yazıyorum. http://www.snowwolf.com.tr/tr.htm

Ben birtane aldım. ABS'li araçların ABS hortumlarını normal zincirler kopma anında patlatıyorlar. Bunlarda öyle bir problem yok.
Ben aldım ama daha kullanma şansım olmadığı için avantaj dez avantaj konusunda kişisel yorum yapamayacağım.

blank.gif


Sahibinden.com adresi http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-jant-ve-lastik-aksesuar-ekipman-snowwolf-kar-paletleri-40803802/detay
 



Ynt: Kar Zinciri Seçimi

Benim binek araçta bu mahmuzlu tipten var. Karda buzda en dik rampada bana mısın demiyor.

http://www.atli.com.tr/tr/urun_kategori.asp?id=2&urun=5
 

Ynt: Kar Zinciri Seçimi

takmatik türü zincir aldım 100tl bauhaus'dan kartepeye sorunsuz çıktım, bu takmatikleri lastiğe iyi oturtup sürat yapmamak gerekli max40km
 

Ynt: Kar Zinciri Seçimi

Evet arkadaşlar bu konuyu incelemeniz çok iyi oldu,fiyatları oldukça pahalı ama gördük ki bunlarsız olmuyor.Her araçta niye olması gerektiğini bu Kartepe gezimizde çok kötü birşey yaşamamamıza rağmen hep beraber gördük.Grup olmanın avantajını yaşadık ama bu gibi yollara yalnız yada ailenizle gittiğinizde bizim taktığımız oyuncaklara(bu gezi de Haldun abinin kopan zinciri hepimizin başına gelebilirdi) ne kadar güvenebiliriz.Grubun düzenini bozmamak adına bir daha ki kar kampımıza kadar arkadaşların en azından bu gibi zincirlerden edinebilirlerse keyifli bir yolculuk yapmış oluruz diye düşünüyorum.
 

Ynt: Kar Zinciri Seçimi

Takmatik zincirlerin en önemli faydası diagonal desenli olması ve sarsıntısız sürüş sağlamasıdır. Bu tür zincirler sürüş anında yana doğru kaymayı da engeller. Yana doğru kaymalar özellikle arkadan itişli araçlarda önemlidir.

Kaliteli malzemeden yapılmışsa ve gam almadan, burkulmadan takılmışsa kolay kolay kırılmaz. Kartepe'de bizim kullandıklarımızdan daha kalın baklalı olan güçlü tipleri de var. Aracınız çok ağırsa daha kalın baklalı olanları tavsiye ederim. Marketlerde satılan hafif alaşım ve hatta plastik benzeri zincirler ağır araçların altında kolayca kırılabilir. Marka önemli. Bu yüzden 20 seneden beri, kalitesini ve sağlamlığını ispatlamış "Yıldız" marka zincirden şaşmam.

Takmatik zincirler hafif karlı ve özellikle buzlu yollarda (yan kaymaları da önlediği için) çok faydalıdır. Hafif karlı, buzlu zeminde ve dahi asfaltta tırnaklı zincir kullanırsanız direksiyon kutusunu ve rot başlarını kısa sürede elinize alırsınız. Uzun süre yol alırsanız böbrek taşlarınızı da düşürürsünüz.

Asfaltta zincirli lastik özellikle de tırnaksız ve diagonal desenliyse karda olduğundan daha fazla kayabilir. Bu yüzden karlı yolda yaptığınız süratin ancak yarısını yapabilirsiniz. Zaten sarsıntı da rahatsız eder. Zincir tırnaklıysa asfaltta ya da az karlı, buzlu zeminde lastiğinize çok daha fazla zarar verir.

Tırnaklı zincirlerin gam alması çok daha kolaydır ve zincir serilirken her hattının ayrı ayrı kontrol edilerek düzeltilmesi gerekir. Özellikle çantadan çıktığı ilk anda bu düzeltmeyi yapabilmek için kolları birbiri içinden geçirme işlemi bulmaca halini alabilir. Tırnaklardan biri ya da bir kaçı dışarıya değil de lastiğe doğru denk gelirse lastiğinizi parçalayabilir. Bu durum bol karlı olmayan sert zeminde daha da tehlikelidir.

Tırnaklı zincirlerin bol karlı zeminde kavrama çekiş gücü tartışmasızdır. En mükemmel performansı sertleşmiş ve sıkışmış kar tabakası üzerine yani yağan karda verir. Dağ yolları ve Doğu İlleri dışında, yollarda bu tür zeminle karşılaşılması pek olası değildir. Çoğunlukla karşılaşacağınız yollar takmatik zincirlerin yeterli çekiş gücü sağlayacağı yollardır. Yoldaki gevşek kar tabakası bir karışı geçerse tırnaklı zincirle bile ilerlemek daha doğrusu tırmanmak pek mümkün değildir.

Aslında en doğrusu her iki tipte zinciri de bulundurup yol durumuna göre kullanmaktır.
 




Ynt: Kar Zinciri Seçimi

Reklama girecek ama en uygunu atlının mahmuzlu serme zincirleri kesinlikle ne kopar nede yol tutuşunda sorun olur, Zaten yerde kaba kar yoksa zincir her halukarda 50 km hızda araca zarar verir.
 

Ynt: Kar Zinciri Seçimi

Eski aracım TerranoII de kullandığım, atlı'nın mahmuzlu bakır kaplamalı zinciri, tesadüfya Ducato'yada oldu, yıllarca ayazağada çalışdım, avcılardan ayazağaya gidiş dönüş 90km, iki semt arasındaki yok kışın her durumda zor bir yoldu, otobanda hiç çıkarmadan sürekli zincir takıyordum, yaptığım hatalı davranış örnek olmaz ama, zinciri extra gergilerle besleyerek, yer yer karsız otobanda 120-140 km sürattle seyrettiğimde oldu, tabiki burada arabada büyük etgen, zinciri lastiğe çorap gibi giydiriyordum, zincirle alakalı hiç bir sorun yaşamadım...
 


Ynt: Kar Zinciri Seçimi

atiladi' Alıntı:
Kartepe fotoğraflarında, ben zincir takan araç göremedim, görebildiklerim, takmatik oyuncaklardı..Takmatik zincirlerin baklaları birbirinin üzerine yatıp ters tırnaklı olmadıkları ve amatör bir çözüm oldukları için, kırılıp kopmalarıda kolay, asvalta tutunmalarıda o derecede zayıf....Zincir dendimi, benim aklıma yere serilerek takılan zinciri gelir....Zincirlerin farkına bakarmısınız..

zincirin babası serme mahmuzludur aga babası ise ATLI markadır bugün iseçin malı 20 30 lısalık mallar alınıyor ve yolda bırakıyor

atlı zincirin yeri davutpasada otomarsanın 100 metre üstsnde bende 30 yıllık ATLI zıncır var hala kullanıyorum sadece bir kez koptu

kaynattırdım
 

Ynt: Kar Zinciri Seçimi

Arkadaslar
Eski voyager'im ile (Onden cekisli) kar lastikleri ile defalarca kartepe uludag ciktim indim en ufak bi sorun yasamadim. su an kullandigim Mercedes Viano'ya da kar lastigi takdirdim ama karda deneme imkanim olmadi. Sizce karda dağa cikmada sorun cikartirmi zincir almama gerek varmi? PSA grubu araclarda kar lastigi ile kullanan yokmu? Bildigim kadari ile onden cekisliler kar lastigi ile normal bi yolda sorun olmamasi lazim diye dusunuyorum pratikde durum nedir?
 



Ynt: Kar Zinciri Seçimi

Vallla arkadaşlar iyi hoş diyorsunuz ama başımdan geçen bir zincir olayını bende örnek vereyim . Yaklaşık 10 yıl önce Doğan araba varken mahmuzlu ( ya atlı yada yıldız markaydı ) serpme zinciri akşamdan takmıştım kar yağıyordu, sabah işe gitmek için kalktıgımda Ataköydeki evlerin park yerlerini bılırsınız , bagaja kadar kar kapatmıştı. 1-2 ileri geri yaptım nafile kımıldamıyor , karı kurekle boşalttım vede saglam bişekilde geri vites gaza yuklendım takkkk en pahalı en saglam mahmuzlu zincir koptu.

Ondan sonrada zincire tövbelendım . önce kauçuk zincir sonrada palet kullandım , özellikle Ilgaz dağına karda çıkarken bikaçdefa tak çıkart oldu , paletle en çok 2 dakkada iş bitiyor .

Şimdi 1 tonluk Doganın koparttıgı atlı zinciri ben 3 tonluk Defendera güvenipte nasıl koyarımki?
Açıkçası bende karar aşamasındayım en dogrusuna karar vermeye çalışıyorum :smiley: vede freediver ın koydugu linkkteki paletler kafama takılı.

Selamlar
Erhan
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,807
Mesajlar
1,523,879
Kayıtlı Üye Sayımız
166,612
Kaydolan Son Üyemiz
erdemkiramer

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst