..."kamer".... Bodoslama Karavan Yapmak

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ccingiler Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 78
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 16,530
.
Elastomerik kauçuk veya polietilen hem ısı hem ses izolasyonunda kullanılmakta. Yani prensipte bir taşla iki kuş vurulabiliyor. Zaten ses izolasyonu diye bir kavram Avrupalı marka Van üreticilerinin lügatında da yok.
Ayrıca, sadece çift kat ABBA ile tüm iki kışı sorunsuz geçiren karavancı biliyorum.
 

Etiketler
Bu geldi aklıma sen yazınca Mesut reis. Ferdi ye döndük akideşşş.. Alaydık 2 kat ABBA o vakit..Boşa gitti 5250 lira beya Neyse bayram geçti diyeceğim ama , tam bayram günündeyiz. 19 Mayıs Gençlik ve spor bayramımız kutlu olsun.
Tamam o zaman isollat üzerine 8- 10 mm elastomerik ne varsa uygun fiyatlı yarın alayım gelsin.



Bu da ruh halim... Bi duble daha içer yatarım ; yarın söküme devam..İnşallah biter.

Video: https://www.youtube.com/watch?v=yYPb47podLM
 
Son düzenleme:

.
Tecrübeleriye Janberk beyin yaklaşımı, bence sizin için de biçilmiş kaftan.
Sanırım işleriniz de zaten eş zamanlı gidecek.

Bence % 70-80 tesirli 19 mm yi geçmenin getirisi fazla değil. Hatta 19 mm den ~%50 daha ince 13 mm bile 19 mm ye göre sadece %10 daha az enerji kazancı sağlayabilmekte.
Üstelik sizin ısı ve ses yalıtımsız pencereli alanınız panelvanlardan bile daha fazla olduğundan bütün bu veriler sonuçta değer kaybedecek. Buyurun buradan yakın..
Kısaca vasat yeterli. Gerisi ısıtıcı, vantilatör ve açılan pencerelerin işi.

Kafanızı ambale etti isem, özür dilerim.
Yeter ki alabora olmayın..






Hepsi bu..
Oldu da bitti Maaşallah...

Fakat kaplamayı düşünebileceğiniz cam bölümleri için tecrübe, bilgi dolayısıyla önerim de yok..
Belki Janberk bey planlamış ise araştırmış ve birşeyler düşünmüş olabilir ?

Aşağıdaki başlık da taban ile ilgili.
 
Son düzenleme:


Bizim aracta kayar kapı ve ön camlar hariç hepsi çift cam, ısıcam yani. Hele şu sökümü bitirelim hayırlısıyla da.
Alabora olmayalım reis, pruvamız neta olsun inşallah,..
 




Enfess.
Bu durumda sadece gereken yerler folyo ile ekstradan kaplanabilir. Hatta içten duvar kaplaması bile gereksiz olmalı ?

Elastomerik yalıtım malzemelerini Bursa'da bulmanız sorun olmamalı ?
Janberk beye sorun..
9 mm alüminyum FOLYOSUZ (Durduk yere fazladan iletken yüzey oluşturmamak amacıyla) almayı planladım. zaten 5250 verdik isollata 9 mm de ses trimlerini engeller diye düşündüm reis.
@janberkaydemir hocam piste alalım sizi de.
 



Ankara'da olduğumuz halde benim ustalarda Bursa'dan malzeme aldılar hep. Uygun fiyat ve çeşitlik açısından Bursa daha iyi bir nokta diyorlar..

Camlar için de alimunyum folyo kaplı elastomerik malzemeden parça parça güneşlik tarzı bir şeyler yapılabilinir.
 

Elastromerik kauçuk tüm yalıtım firmalarında var. Internet den uygun fiyatla sipariş verebilirsiniz, fakat hacimli olduğu için kargo bedelsiz olmasına dikkat edin.
Marka ürün almak önemli bazen uygun.fitatli urunler de koku problemi olabiliyor.
Izocam, ODE , Armacell bir cok firmanın ürünü var.

Timeks Tesisat İzolasyon biz buradan aldık.

Zemin için ben yapıştırmadan uygulama yapacağım,
Kiriş ve Kayıt direkleri için daha once şerit gibi olanları var, daha kolay uygulama olacağını düşündüm.
Yatak bölümünde ahşap iskelettin araç saçına teması olan yerlerde gıcırtı sesini önlemek için araya en incesi uygulanabilir.

@Doğrucu Davut ''ün paylaştığı
Video: https://youtu.be/zoDm2weXm5c

bu videoda gençler daha sonra söküp tekrar araya,kauçuk koydular. Videoda göstermiyor ama web sayfalarında anlatımı var.

🖐🖐🖐
 



.
Video, panelvanlarda yatağa ayak yapmanın anlamsızlığını gayet güzel göstermekte.
Uçlardaki taşıyıcı keresteler, kaportaya vida ve somunlu perçin ile sabitleniyor.

Ben yerlerinde olsam nemi bir parca da emebilmesi açısından ahşapı boyamaz, yatak kontaplağını da hava geçirebilmesi için delikli yapardım.
Hatta sünger dansitesi yüksek seçilirse, yatak için yarı yükseklik bile yeterli olabilir..
 
Son düzenleme:

Reis bizim KAMER dar..Eni 174 . Benim boy 183. Yatağı arkadan kayar kapıya dogru yerleştirdik projede Mecbur ayak olacak. Kafalar bulaşık süngeri gibi.. belki değiştiririz. Yeminle bilmiyorum ...
 

.
Ben genel anlamda söylemiştim.
Sprinter'lerin enine yataklarına baş ve ayak uçlarını sadece elastomerik yalıtım üzeri kece ile bırakarak sığanlar ya da kaportaya birkaç santimlik çıkıntı açtıranlar var.
Bursa bu işin Mekke'si olmalı ?

Daha evvel bu konuda açılan başlıkların adreslerini bilenler yüklesin bir zahmet..
 

Mekke deyiz de.. Buradaki hacılar paragöz..Yardımsever değil reis.
Sinan misali bu çıraklık olur; baktık daha farklı bir dizayn geldi aklımıza sonraki kalfalık olur.. Hele Şundan yüzümüzün akıyla çıkalımda gerisi kısmet.
 

Hatta sünger dansitesi yüksek seçilirse, yatak için yarı yükseklik bile yeterli olabilir..

Benim yatak 5 cm kalınlıkta visco. Müthiş ortopedik. Alttaki kontrayı boyamadım. Ama delik de açmadım. Çok uzun süreli yatmadığımız için şu ana dek sorun yaşamadık. Ama aynı mantıkta eve yaptırdığım karyolada lamine kaplı mdf kullanıldığı için delik açtırdım.
 



.
Bekir bey, benim Westfalia'nın yatağı da 5-6cm kadar. Benim sorunum olmaması bir yana evde kendi yatağında rahat yatamayan eşimin de sorunu olmuyor.
Westfalia yatak altı plakalarda delik açmamış fakat aracımı kendim yapsaydım koyardım. Tahminim akla uygun olduğundan bence faydalı olurdu ?
 

SON KONULAR - FORUM