LPG' Lİ ARAÇLAR İÇİN EMME MANİFOLDUNDAN KORUYUCU / PERFORMANS ARTTIRICI KATKI...
Aklıma geldi, unuttum hatırlatmayı....Sayın Alpaslan kardeşim, lütfen soğuk motorda kullanma Lpg. İnan çook zararlı sürtünen mekaniğe soğuk
Ben klasik sistemli bmwMde buna çözüm bulmuştum. Aslında hazır satılan sistem. Kimse değer verip, düşünmediği için makine sağlığını, bilinmiyor, yaygın değil. En başta ustaların umurunda değil bizim araçların sağlığı. O yüzden kimseye söylemiyorlar. Bilen ustanında işine gelmiyor extra harcama çıkarmak müşteriye, faydasıda zararıda uzun vadede, o zamana kim öle kim kala, sistemin kar marjı da düşük, işçilikte hemen hemen hiç yok... Vur kaççı çoğu, biliyorsunuz... 5 ytl' lik işçilik. Parçada ucuz aslında 50 55 liradır şimdi
Ben iki yıl önce yaptırmıştım Bodrum' daki ustama hediye gibi bişey olmuştu bana.Bi kavonuz var, kapağında içindeki sıvıya değmeyecek derinlikte 1.hortum var, bide düdüklü tencerenin gücü düşük valfi gibi tek tarafa sıkarak hava geçiren, ucu dibe kadar inen 2.hortumlu bi valf kapağında. Bu 1.Hortum şeffaf, çekilen sıvı debisini görüp ayarlıyabilelim diye. 5 6 cm dışa çıkan borunun açık ucunda basit bi çok turlu vana. Vanadan sonrada içinde kum olan bi filtre... Kavanozunda, filtrenin de büyüklüğü 100gr nescafe kavonozu gibi. Vanayı kapatıp, hortumun içinden sıvının dikiş ipliği kadar akacağı kadar azıcık açıyorsunuz rölantide. Bu sıvı, her ne koyuyorsanız, 1.hortum tarafından çekilip, (kapaktaki 2.hortumdan giren hava sıvın dibinden çıkıp, sıvıyı çalkalıyor, böylece ucu sıvıya değmeyen çekici hotum biraz biraz alıyor sıvıyı) vanadan geçip, kum filtreye gidiyor, içeride buhar gibi taneciklere ayrılıyor, yani kumun üstüne terliyor sadece, filtrenin üstünden çıkan ince boruyuda emme manifoltuna giriyorsunuz. Bu giriş benim 3.20i' de boşta vardı. Ağzında tıpa vardı. Heralde katalizörlü modeller içinmi ne var bilmiyorum, ama çoğu aracın emiş sisteminde böyle hazır bi ince delik olur, ağzı kapalı. Vakum değeri felan ölçüyorlar heralde ordan... Tabi, elindeki bi anahtarla ustayım diyenler değil... Bu baharlaştırdığımız/süzdüğümüz/incelttiğimiz katkı/sıvı emme manifoltuna gidiyor azar azar.
Bu sıvı ne mi? Mazot, Bildiğimiz Mazot
Mozot oldukça yağlı bi yanıcı. (Kaliteli, dinlenmiş mazot olacak ama, içinde su olamyacak. Bekletin 5 litrelik şişede, su ayrışır)
Bunun terini/buharını yani yağını, yanıcı bişey ama sorun yok, emme manifolduna kontrollü bi şekilde çektiriyoruz, kuru yakıt olan lpg' nin eksikliğini bu tamamlıyor. Belki bujilerim erken biter veya yağlanır diye korkmuştum ama ayarını fazla açmayınca hiç bişey olmuyor. 2 haftada yarım litre mazot yetiyor. Ayda 2.5 3 tl' ye motor yağının gidemediği, kuru yakıt olan lpg' nin islatamadığı subap gaydlarının felan ihtiyacı olan yağlamayı yapıyoruz.
Bu sistem özellikle cj5 gibi 84 öncesi reno gibi, kurşunsuz yakıta uygun olmayan subap gaydlarına felan sahip olmayan araçlarda daha faydalı. Benzinin içinde eskiden olan kurşunun yağlama özelliği vardı. Şimdi kurşunlu benzin yok. Türkiyede ilk kurşunsuz benzin çıktığında çok sorun oldu. Motoru erkenden biten, subapları erkenden anlamsız yanan bi sürü araç duydum, okudum. Petrol firmalarıda hatırlarsanız, kurşunlu motora uygun katkılı kurşunsuz benzin seçeneği felan yaptılar o zaman... Şimdi o da yok.
Sonuçta benim BMW üç yakıt kullanıyordu halada kullanıyor, yeni sahipleri arar beni takıldıklarında bişeye, ordan biliyorum. Bu sistemi gören şaşırıyormuş. Benimki altı patlardı ya, herkes sorardı pg var mı diye.
Benim cevap: Hem benzin, hem lpg, hem MAZOT
Bu sistemi başka amaçlar içinde kullanabilirsiniz.
Bana bunu anlatan/takan çocuk/usta, ahbap olmuştuk, biraz çakaldı. Milas' ta oturuyor, Bodrum' da çalışıyordu. Her gün gidip geliyordu, işe erken gelmesi lazım, evede erken dönmesi lazım, hem de ekonomik olcak. Şahini vardı. Benzinde 170 gidiyormuş. Lpg ile bu vanayı açıp 185 felan gidiyormuş. (Hatta radar dedektörü bulup almıştım bu çocuğa). Ama bi farkı vardı bu işin yukarıda anlattıklarımdan, mazot değil ASETON koyuyordu bu sisteme
Kol yatakları vurmaya başlamıştı en son gördüğümde şahin, kaktırmıştır birine şahini çakal.
Yani, mesala, enjöktör temizleyiciyi, karburatör temizleyiciyi atın bunun içine, lpg' de kullanırken benzin katkısı gibi girsin sisteme.
Hadi cj ciler, eski sistem lpg kullananlar.
Biraz karışık oldu, farkındayım. Ciddi ilgilenen, merak eden olursa çizerim buraya......
Benim sorularımın cevaplarını da aliyım lütfen?