Jeep Marka Araçlarımıza Hangi LPG Kitini Takalım?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan serdaragdas Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 54
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 38,614

Jeep Marka Aracınızda Hangi Marka LPG sıralı veya sırasız gaz sistemi var?

  • ATİKER

    Kullanılan: 26 20.6%
  • TARTARİNİ

    Kullanılan: 11 8.7%
  • BRC

    Kullanılan: 30 23.8%
  • VOLTRAN

    Kullanılan: 1 0.8%
  • LAVATO

    Kullanılan: 10 7.9%
  • ALDESA

    Kullanılan: 2 1.6%
  • MİLANO

    Kullanılan: 6 4.8%
  • MİMGAS

    Kullanılan: 0 0.0%
  • FEMA

    Kullanılan: 0 0.0%
  • LANDİ RENZO

    Kullanılan: 5 4.0%
  • BAYKAN

    Kullanılan: 0 0.0%
  • HEDEF

    Kullanılan: 0 0.0%
  • EKOGAZ

    Kullanılan: 2 1.6%
  • COLLİNA

    Kullanılan: 0 0.0%
  • STEFANELLİ

    Kullanılan: 1 0.8%
  • NLP

    Kullanılan: 0 0.0%
  • KME

    Kullanılan: 4 3.2%
  • TELEFLEX

    Kullanılan: 1 0.8%
  • ROMANO

    Kullanılan: 1 0.8%
  • PRİNS

    Kullanılan: 27 21.4%
  • DİĞER (Mesajınızda markayı belirtirmisiniz)

    Kullanılan: 4 3.2%

  • Kullanılan toplam oy
    126
Ynt: Jeep Marka Araçlarımıza Hangi LPG Kitini Takalım?

ya abiler eğer aracınız 370-450 arası yakıyorsa bir sorun yok deemektir. daha altında yaktığını iddia edenler yanlış hesap yapıyor veya atıyor. daha fazla yakıyor diyenlerde ya arızalı ya modifiyeli. Ama ben istanbulda aracıma 450 de yaktırdım 380 de. uzun yolda 310 a düşürdüm ama 400 de yaktırdım. günlük ortalama 120-150 km yol yapıyorum istanbul trafiğinde ve istisnasız her depoda hesap yapıyorum ve fişlerimi biriktirip aylık ortalamada alıyorum. Değişik yakışlarım olmakla birlikte bir depoyla 380 veya 450 gibi. Aylık ortalamam sapmıyor 400-410... Şimdi sıralı sistem kullanan arkadaşlar ve hatta en iyisi prins diyerek onu taktıran arkadaşlardan daha düşük tüketim duymadığım içinde bu eski sistem olan gaz düzeneğimi değiştirmeyi düşünmüyorum. Tek sorunum akşamları gazda bırakırda benzine almayı unutmuşsam sabah ikinci marşta alıyor araba o kadar. Tabi uzun vadede bu motoruma zarar verirmi bilmem.
 

Etiketler
Ynt: Jeep Marka Araçlarımıza Hangi LPG Kitini Takalım?

Unutma abi gece benzine almayı hatta arada benzinde kullan mutlaka ki benzin sistemin ve hortumların zarar görmesin .
Bencede şehir içinde 370-450 5.2 için normal değerler bende çevremde 5.2 si olan arekadaşlardan bu rakamları duyuyorum ...
 

Ynt: Jeep Marka Araçlarımıza Hangi LPG Kitini Takalım?

alpaslanepli' Alıntı:
ya abiler eğer aracınız 370-450 arası yakıyorsa bir sorun yok deemektir. daha altında yaktığını iddia edenler yanlış hesap yapıyor veya atıyor. daha fazla yakıyor diyenlerde ya arızalı ya modifiyeli. Ama ben istanbulda aracıma 450 de yaktırdım 380 de. uzun yolda 310 a düşürdüm ama 400 de yaktırdım. günlük ortalama 120-150 km yol yapıyorum istanbul trafiğinde ve istisnasız her depoda hesap yapıyorum ve fişlerimi biriktirip aylık ortalamada alıyorum. Değişik yakışlarım olmakla birlikte bir depoyla 380 veya 450 gibi. Aylık ortalamam sapmıyor 400-410... Şimdi sıralı sistem kullanan arkadaşlar ve hatta en iyisi prins diyerek onu taktıran arkadaşlardan daha düşük tüketim duymadığım içinde bu eski sistem olan gaz düzeneğimi değiştirmeyi düşünmüyorum. Tek sorunum akşamları gazda bırakırda benzine almayı unutmuşsam sabah ikinci marşta alıyor araba o kadar. Tabi uzun vadede bu motoruma zarar verirmi bilmem.

marşın bakımını yaptırın özellikle kömür ve burç larını değiştirin sabah daha iyi basar aşınan burclarda tam devir yapmıyor o bakımdan benzinde 2 saniye lpg de 3 saniye de almalı
 

Ynt: Jeep Marka Araçlarımıza Hangi LPG Kitini Takalım?

ates' Alıntı:
alp ben en başta senin kafandaki çelişkilerini çok araştırmıştım sonuç değişmiyor , benim yaptığım yol istanbul -kartalkaya 'zirve' gidiş geliş ve dönüşte gaz bitene kadar istanbulda yaptığım yoldur rota olarak. istanbul içi yakıt ortalamamda aşşağı yukarı 370 lira falan kmde, yani 50 liralık lpg ile 135 km falan gidiyorum şehir içi ve aracımıda pek sakin kullanmam açıkçası :D
Ateş bey, cevabınız önce rahatlattı beni. Sonra lpg' nin orda 1.74 olduğundan yola çıkıp hesapladım. Şehir içinde 100 km.de 21 litre felan yakıyorsunuz. Gene az benimkine göre.
Bide, yukarıda diğer arkadaşların verdiği rakamlarla da çelişiyor rakamlarınız. Tabiki doğru söylüyorsunuz, şüphem hiç yok. Benim konunun dibini delmekteki amacım doğrusunu güzelini öğrenebilmek. Nedir yaaa, niyedirrr yaaaaa.... Teşekkür ederim ama. Cevabınızın başı rahatlattı beni bayağı...

alpaslanepli' Alıntı:
Değişik yakışlarım olmakla birlikte bir depoyla 380 veya 450 gibi.
Şimdi lpg deponuzun en büyüğünden, 80 litre olduğunu düşünelim. Şamandırada arıza yoksa en fazla 65 litre dolar. Güvenlik açısından %80 den fazla dolmamalı depo. 64 litreyle 350 km gidiyorsanız, 100 km' de 18.5 litre yakıyorsunuz. Buda 1.74 tl' lik gazla km' de 32 kuruş demek. Şamandıranın bozuk olduğunu veya istasyon pompasının basıncının çok yüksek olduğunu düşünelim; 78 lt gaz alabilsin. Bu seferde 100 km' de 20.5 litre yapıyor. Yani km.'de 35 kuruş, buda olmadı. Doğrusu ne? Bir depoyla 450 km. yi hesaplamıyorum bile.
Yanlış anlamayın. Derdim sizi eleştirmek felan değil. Doğrusunu, olması gerkeni bulmaya çalışıyorum. LPg takanlar hiç yardımcı olmuyor ve atrık hiç birinin bilmediğini düşünmeye başladım.

Allahaşkına,
Bilen biri, bi lpg' ci felan cevap versin şu sorularıma:
1) Lpg bitip, otomatik benzine geçtiğinde depoda kaç litre gaz kalmıştır?
2) İstasyonun pompasının basıncı fazla ise ve depo takır takır ses yaptığında bile gaz almaya devam edersek, şamandıra bozulurmu?
3) Araç litre bazında benzine göre ne kadar farklı litre gaz yakmalı?
Bu soru doğru cevaplansa en azından sistemimin arızasız/doğru ayarda felan olduğunu anlayacağım. Çünkü benzin yakış ölçümümün doğru olduğundan eminim. Benzin ölçümümü yol bilgisayarı ilede karşılaştırıyorum, aynı. Doğru ölçüyorum demek ki. Lpg' mide bu sorumun doğru cevabı ile kıyaslarım. Arıza veya yanlışlık yoksa sistemde, ben Okeyim yakıtın çok olmasına küçük arabalara göre. Ben sistemin doğru çalışmasına, yanlışlık olmamasına takığım.
4) Bu 5.2 Gc' ler ne kadar litre yakmalı. Fiyat verilen ölçümlerde hesaplanan litre fiyatı yazılsın yeter.

Deli olcam abi..... Niye herkesinkinden daha fazla yaksınki benim aracım.... Biyanlış montaj mı, bozukluk mu var..... Belkide yanlış ölçüyorum....
 

Ynt: Jeep Marka Araçlarımıza Hangi LPG Kitini Takalım?

Alfonso, diğer sorularınıza yanıt veremem AMA 3. sorunuzun cevabı çok net:
LPG tüketimi benzine göre maximum %20 daha fazla olmalı. EĞER daha yüksekse mutlaka bir sorun var demektir.

ÖRNEĞİN, benzin tüketiminiz 10 Litre/100km ise LPG tüketimi en fazla 12 Litre/100km olmalıdır.
Tabii burada kullanım tekniğinizin benzin ve LPG'de aynı olduğunu varsayıyorum.
Benzinde sakin ve aracın çekişten düşmediği en düşük devirde kullanırken, LPG ucuz diye gazı kökleyip yüksek devirlerde kullanıyorsanız tüketim %20'den de fazla olacaktır.

LÜTFEN üşenmeyip, size link ve MSN adresini verdiğim İYİEL OTOMOTİV = DİZEL POMPA = BOSCH Car & Diesel Servise telefonla danışın. Çözüm üretebilirlerse de üşenmeyip gelin. Hayatınızda yieyebileceğiniz en güzel kebap ve meze çeşitlerinden oluşan bir öğle yemeğinde benim misafirim olursunuz.
 



Ynt: Jeep Marka Araçlarımıza Hangi LPG Kitini Takalım?

Offf. İyice karıştı kafam. Benim makine litre bazında benzinle aynı yakıyor. Bu zamana kadar konuştuklarımın yarısı aynı, yarısı %5 az yakması lazım felan demişti. Şimdi siz fazla yakması bile doğal diyorsunuz. Bana dayanaklarınızı anlatırmısınız lütfen.... Söylediğiniz yeri ararımda biraz çekiniyorum, özet bile yapsam soruları adamlar dicekki, madem yakışı bu kadar dert edicektin niye aldın bunu. Sonuçta beni sizler kadar tanımıyor. Ben Ankara' dayım. Taaaa Hatayı arıcam bunun için. Arızalı derler bana...
Teklifiniz var ya..... Süper...... İşte bu oranın misafirperverliği... Beni tanımıyorsunuz bile... Kırıkhana gittim, İskenderuna gittim..... Patlıyodum ikramlardan.... Her yerde viski, çerez tepsiyle, kebap, olmadı şekerli yoğurt...... Abi nası acıktım şimdi.... Kalkıyımda bi sucuklu yumurta yapıyim kendime.....
 

Ynt: Jeep Marka Araçlarımıza Hangi LPG Kitini Takalım?

LPG tüketimi konusunda webde binlerce sayfa vardır mutlaka. Ben de HONDA Civic 1600cc 16V VTEC motor arabama LPG dönüşümü yaptırmadan önce çok araştırdım. İnce eledim sık dokudum. Şans eseri montajı yapacak yetkili servisi de oturduğum şehirde mevcut ve İYİEL OTOMOTİV = BOSCH Car & Diesel Servisi gibi bir yer olunca PRINS-VSI'de karar kıldım. Tüketim konusunda da farklı forumlarda hep aynı sonuca ulaştım: "Benzin tüketimi aracınız için normal değerlerde ise, LPG tüketimi en çok %20 düzeyinde fazla olur (tabii LPG ucuz diye gazı hep köklemediğiniz sürece)" deniyordu. En azından otomobiller için durum bu. Nedeni de LPG'nin kalorifik değerinin süper benzinden daha düşük olması. http://forum.donanimhaber.com/m_14919960/tm.htm bakınız.

ÖZETLE: Eğer ortalama benzin tüketiminiz, aracınız için normal kabul edielebilecek bir düzeyde ve LPG tüketiminizde benzine göre en çok %20 daha fazla ise, BENCE hiçbir sorun YOK !

Yine de aklınıza çok takıyorsanız teklifim hala geçerli. Hele PRINS-VSI sisteminizin garanti belgesini işlettiyseniz ve garantisi devam ediyorsa bu işi çok ucuza mal edersiniz. ANKARA - HATAY 700km. Yolun yarısı otoyol, geri kalanın da yaırısından fazlası bölünmüş yol. Biraz sabırlıysanız, saatte 100km sabit hızda seyreder, 700km boyunca yakıt tüketimizi de test etmiş olursunuz. UNUTMAYIN: işin ucunda kebap ziyafeti de var.
 

Ynt: Jeep Marka Araçlarımıza Hangi LPG Kitini Takalım?

Hatay' a gelemem. Israr ediyorsunuz, mahçup oluyorum. Hatay' lılar böyle işte :smiley: İllada yicen, yedirmeden, içirmeden bırakmıyorlar... :smiley:
Arıcam ama tavsiye ettiğiniz yeri. Siz çok mantıklı ve kendine güvenir konuşuyorsunuz ama diğer arkadaşların söyledikleri farklı. Onlara da güveniyorum, kafam karışıyor....
 

Ynt: Jeep Marka Araçlarımıza Hangi LPG Kitini Takalım?

Ya abi ne Hatay'ı yahu araban normal yakıyor o kadar.. Kurcalama daha :smiley: Bu iş için Hatay'a gidersen tarihe geçersin. B şekilde gitme kararı alırsan başka bahane bul baride gitmişken şunuda halledeyim demiş ol. Benden demesi dolarız dilimize valla :smiley::smiley::smiley:

Bu arada sizlerin sıralı sistem otomatik benzine geçiyor arabalarınız gaz azalınca hesabınızda birazda bu yüzden tam emin olamıyorsunuz. Benimkisi eski düzen olduğu için hesabım kolay. Fullüyorum depoyu mutlaka benzinde oluyor aracımda son damlasına kadar araç öksürene kadar gidiyor manual olarak benzine geçiyorum dolayısı ile depoyu fullediğim fiyat bölü öksürdüğündeki km yapınca net sonuç alıyorum. Opet takıntım olduğundan karşıma opet çıkana kadarda benzinde devam ediyorum. Klasik sistem olduğu için bu bahaneyle araç arada birde benzinde çalışmış oluyor. Buda bahanesi oluyor bana. Şamandıranın pompayı attırıp attırmaması böylece önem arzetmiyor benim için.

Ama tekrar ediyorum alfonse bey aracın normal yakıyor!!!!
 

Ynt: Jeep Marka Araçlarımıza Hangi LPG Kitini Takalım?

Yahu rahatlıyorum bunları duyunca. Sağolun.Hatay' a tabiki bunun için gitmem. İşin ucunda kebap meze felan var :smiley: Aslında hep beraber toparlanıp gitsek BraveHeart seninle tanışmaya geldik desek. 10 araç, 30 kişi. Emin olun hepimizi mis gibi ağırlar oranın halkı.. :smiley: Caanımm Türk insanı..... Harbiyede tavukda çok güzel....:smiley:

Ben ölçerken aşağı yukarı düşüyorum benzinle gittiğim km. ' yi. En fazla 5 km yanılırım. Oda bişeyi değiştirmez.... Zaten düşmesem benzinli km.' yi az çıkar lpg....Benimki aynı yakıyor diyorsunuz ya... Bunun gibi şeyler kafamı karıştırıyor.

Sıralı sistem bambaşka bişey... Sizinkinde pistonların negatif basıncı ile hava gaz karışımı devamlı çekiliyor emme manifoltuna. İşte o yüzden patlıyor bazılarının emiş hortumları sistemleri felan. Kontrolsuzca çekilen lpg yanamazsa içerde, bi yerde birikiyor ve alevli veya alevsiz yanıyor patttt diye.... Aynı zamanda, hava filtresinin biraz kapalı veya kirli olması gerekliliğide bu yüzden var klasik sistemlerde. İçeri giren hava lpg ile karışmış ve yanıcı bi gaz haline gelmiş oluyor. Çok hava az lpg olursa verimsiz oluyor karışım, şaşırıyor, verimsiz oluyor makine. Az oksijen girerse daha çok lpg çeker sistem, daha yanıcı olur karışım...

Ama sıralıda; aslında sıralı olmamalı adı, enjöktörlü veya selenoidli denmeli, "Multi Point Lpg Selonoid-MPLS- :smiley:" lpg beyni ecu ile birlikte çalışıyor ve ondan aldığı bilgiye/ihtiyaca göre lpg enjöktörü denilen selonoidler elektrikle açılıyor ve açık kaldığı süre içinde pistonlar negatif basınçla çekiyor Lpg' yi. Yakıt kontrollü verildiği için daha verimli oluyor sıralı, bide direk emme sübabını üstüne çekiliyor lpg, yani yanacağı yere kadar olan mesafe kısa olduğundan oraya buraya takılıp vakit/verim kaybetmiyor lpg. Dolayısı ile çok fark olmasada daha az lpg yakmalı sıralı sistem klasiğe göre...
Benim takıldığım, hep söylüyorum, yakıt yarıştırmak değil, tüm sistemimin verimliliğini/doğruluğunu/arızasızlığından tatmin olmak.....Ama siz aynı yakıyor diyorsunuz, başkası daha az değerler söylüyor. Bende verimsiz veya arızalı diye takılıyorum.....Bir iki daha araştırıcam sonra bırakıcam buna takılmaya, bu kadar araştımaya bişey çıkartamıyosam, yanlışlık benim araba değil, bam başka yerlerde, başkalarında....
Bide istikrarını ölçtüm, hep aynı yakıyor, en azından gidip gelen bi mekanik bi arıza yok....
Teşekkür ediyorum cevabınıza.....

Arkadaşlar daha çok teknik cevap bekliyorum, lütfen....
 



LPG' Lİ ARAÇLAR İÇİN EMME MANİFOLDUNDAN KORUYUCU / PERFORMANS ARTTIRICI KATKI...

Aklıma geldi, unuttum hatırlatmayı....Sayın Alpaslan kardeşim, lütfen soğuk motorda kullanma Lpg. İnan çook zararlı sürtünen mekaniğe soğuk

Ben klasik sistemli bmwMde buna çözüm bulmuştum. Aslında hazır satılan sistem. Kimse değer verip, düşünmediği için makine sağlığını, bilinmiyor, yaygın değil. En başta ustaların umurunda değil bizim araçların sağlığı. O yüzden kimseye söylemiyorlar. Bilen ustanında işine gelmiyor extra harcama çıkarmak müşteriye, faydasıda zararıda uzun vadede, o zamana kim öle kim kala, sistemin kar marjı da düşük, işçilikte hemen hemen hiç yok... Vur kaççı çoğu, biliyorsunuz... 5 ytl' lik işçilik. Parçada ucuz aslında 50 55 liradır şimdi

Ben iki yıl önce yaptırmıştım Bodrum' daki ustama hediye gibi bişey olmuştu bana.Bi kavonuz var, kapağında içindeki sıvıya değmeyecek derinlikte 1.hortum var, bide düdüklü tencerenin gücü düşük valfi gibi tek tarafa sıkarak hava geçiren, ucu dibe kadar inen 2.hortumlu bi valf kapağında. Bu 1.Hortum şeffaf, çekilen sıvı debisini görüp ayarlıyabilelim diye. 5 6 cm dışa çıkan borunun açık ucunda basit bi çok turlu vana. Vanadan sonrada içinde kum olan bi filtre... Kavanozunda, filtrenin de büyüklüğü 100gr nescafe kavonozu gibi. Vanayı kapatıp, hortumun içinden sıvının dikiş ipliği kadar akacağı kadar azıcık açıyorsunuz rölantide. Bu sıvı, her ne koyuyorsanız, 1.hortum tarafından çekilip, (kapaktaki 2.hortumdan giren hava sıvın dibinden çıkıp, sıvıyı çalkalıyor, böylece ucu sıvıya değmeyen çekici hotum biraz biraz alıyor sıvıyı) vanadan geçip, kum filtreye gidiyor, içeride buhar gibi taneciklere ayrılıyor, yani kumun üstüne terliyor sadece, filtrenin üstünden çıkan ince boruyuda emme manifoltuna giriyorsunuz. Bu giriş benim 3.20i' de boşta vardı. Ağzında tıpa vardı. Heralde katalizörlü modeller içinmi ne var bilmiyorum, ama çoğu aracın emiş sisteminde böyle hazır bi ince delik olur, ağzı kapalı. Vakum değeri felan ölçüyorlar heralde ordan... Tabi, elindeki bi anahtarla ustayım diyenler değil... Bu baharlaştırdığımız/süzdüğümüz/incelttiğimiz katkı/sıvı emme manifoltuna gidiyor azar azar.

Bu sıvı ne mi? Mazot, Bildiğimiz Mazot

Mozot oldukça yağlı bi yanıcı. (Kaliteli, dinlenmiş mazot olacak ama, içinde su olamyacak. Bekletin 5 litrelik şişede, su ayrışır)
Bunun terini/buharını yani yağını, yanıcı bişey ama sorun yok, emme manifolduna kontrollü bi şekilde çektiriyoruz, kuru yakıt olan lpg' nin eksikliğini bu tamamlıyor. Belki bujilerim erken biter veya yağlanır diye korkmuştum ama ayarını fazla açmayınca hiç bişey olmuyor. 2 haftada yarım litre mazot yetiyor. Ayda 2.5 3 tl' ye motor yağının gidemediği, kuru yakıt olan lpg' nin islatamadığı subap gaydlarının felan ihtiyacı olan yağlamayı yapıyoruz.
Bu sistem özellikle cj5 gibi 84 öncesi reno gibi, kurşunsuz yakıta uygun olmayan subap gaydlarına felan sahip olmayan araçlarda daha faydalı. Benzinin içinde eskiden olan kurşunun yağlama özelliği vardı. Şimdi kurşunlu benzin yok. Türkiyede ilk kurşunsuz benzin çıktığında çok sorun oldu. Motoru erkenden biten, subapları erkenden anlamsız yanan bi sürü araç duydum, okudum. Petrol firmalarıda hatırlarsanız, kurşunlu motora uygun katkılı kurşunsuz benzin seçeneği felan yaptılar o zaman... Şimdi o da yok.

Sonuçta benim BMW üç yakıt kullanıyordu halada kullanıyor, yeni sahipleri arar beni takıldıklarında bişeye, ordan biliyorum. Bu sistemi gören şaşırıyormuş. Benimki altı patlardı ya, herkes sorardı pg var mı diye.
Benim cevap: Hem benzin, hem lpg, hem MAZOT :smiley: :smiley: :smiley:

Bu sistemi başka amaçlar içinde kullanabilirsiniz.

Bana bunu anlatan/takan çocuk/usta, ahbap olmuştuk, biraz çakaldı. Milas' ta oturuyor, Bodrum' da çalışıyordu. Her gün gidip geliyordu, işe erken gelmesi lazım, evede erken dönmesi lazım, hem de ekonomik olcak. Şahini vardı. Benzinde 170 gidiyormuş. Lpg ile bu vanayı açıp 185 felan gidiyormuş. (Hatta radar dedektörü bulup almıştım bu çocuğa). Ama bi farkı vardı bu işin yukarıda anlattıklarımdan, mazot değil ASETON koyuyordu bu sisteme :smiley: :smiley: :smiley:
Kol yatakları vurmaya başlamıştı en son gördüğümde şahin, kaktırmıştır birine şahini çakal. :smiley:

Yani, mesala, enjöktör temizleyiciyi, karburatör temizleyiciyi atın bunun içine, lpg' de kullanırken benzin katkısı gibi girsin sisteme.
Hadi cj ciler, eski sistem lpg kullananlar. :smiley: :smiley:

Biraz karışık oldu, farkındayım. Ciddi ilgilenen, merak eden olursa çizerim buraya......

Benim sorularımın cevaplarını da aliyım lütfen?
 




Ynt: Jeep Marka Araçlarımıza Hangi LPG Kitini Takalım?

Arkadaşlar sonunda LPG taktırdım ve şu ana kadar çok memnunum. Lovato'da karar kıldım. Gaza geçtiğini bile hiç anlamıyorum. Çekiş kaybı falan da hiç yok. Şu an çok çok iyi. Kullanımlarım da süper. Düzce'de denedim, Offroad yaparken 0,36 Kr, Otobanda 22-23 Kuruş yakıyor. (gaz fiyatlarını da veriyorum. Çünkü Düzce'de gaz pahalıydı. Eğer 1,49TL/Lt'dan alsaydım 21 Krş yakacaktı.

lt TL Alış Fiyatı

14,18 0,23 Otoban 1,630TL
22,05 0,36 Offroad 1,630TL
15,05 0,22 Otoban 1,490TL


Ankara'da ihtiyacı olanlara Murat ustayı tavsiye ederim. 10 yıldır hemen her tip 4x4'e defalarca takmış. Zaten Amerikan parçacısı olan bir tanıdığımın tavsiyesiyle gittim. Ona çok araba yollamış ve hiç problemi olmamış. Adresi şöyle:

LPG'ci Murat
1.cad. 2537.sok. No:18 Şaşmaz / Ankara
Tel: 0532 6032544
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,676
Mesajlar
1,522,013
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst