Ynt: Jeep Grand Cherokee 4.7 Oto Gazla Yakıt Sarfiyatı Ned
Açıkcası bu şekil modifikasyonlar için genel olarak böyle çıkışlar yapılması bizim toplum olarak ne kadar ön yargılı olduğumuzu gösteriyor. Adamların bu aracı yaparken yakıt ekonomisi gibi bir derdi yok ki. Araç amerikan. bunun deposu amerikada 20 dolara doluyor. neden yapsın.
Maliyete katlanmak mevzu bahis değil. Çünkü benim 30 bin TL ye aldığım 12 yaşındaki aracımın sıfırı orda 30.000 USd ye satılıyor. O yüzden bence şu "mühendisler neden düşünmüyor" mantığını bırakalım.
Tek başına termostatı düşük değerli kullanmak ısı derecesini düşürmek için yeterli değil eğer radyatör soğutucusunun performansı bunu karşılayacak düzeyde değilse..
Benim yaptığım modifikasyonda toplam ağırlığı 3 kiloyu bulan civa tahrikli pervane iptal edildi. Yani söküldü. bunun krank üzerinden aldığı yük sonucunda aracım km de 50 kuruş lpg den 40 kuruş lpg tüketim seviyesine geldi.
radyatörün çıkış ucundaki boru kesildi. araya bir demir boru yapıldı. bu boruya da 82-88 derece aralığında çalışan müşür takıldı. bu müşür normalde araç 100 derece üstüne çıktığında devreye giren klima fanına bağlandı. klima ucu iptal edildi. bu sayede 38-40 derece sıcaklar yaşanan bu yaz içerisinde defalarca adanadan mersinden geçildi. öğle saatlerinde geçildi.
buna rağmen aracın sıcaklığı 90 derecenin üstüne çıkmadı.
bu ısı düzeyinde motorun çalışması daha stabil hale geldi. hatta süpap kapak contasında kaça var. terletme yapıyordu. bu sayede terletme ve yağ eksilmesi kesildi. yağ değişeli 5000 km oldu hala aynı seviyede duruyor.
diğer taraftan bu ve benzeri değişiklikler için jeep firması çok hantal kaldı. benim arabama önümüzdeki ay içerisinde yapmayı planladığım kremayer direksiyon sistemi ve arka salıncak modifikasyonunu jirma daha yeni yeni uygulamaya koydu. kremayer direksiyon 2005, arka salıncak modisikasyonu ise 2008 den itibaren jeep cherokee lere uygulanmaya başladı..
lütfen ön yargılı olmayalım. araştıralım. dünyada ticari kaygılar nedeniyle mühendislerin bu şekil gelişmeleri kafalarına göre uygulama şansı yok. adamı yok ediyorlar yakıt ekonomisi konusunda ilerleme için uğraştın mı.
Araç her isteyenin incelemesine açık. Bağrımız da açık. İsteyen, inanmayan gelir inceler bakar görür. Ondan sonra yorumlar..
Bu gün yaklaşık 1 saat içerisinde maraştan geldim. 50 tl LPG ile 120 km si şehir dışı ort. 120-140 km hızla, 13 km si şehir içi gezinti hızında 20-30 km ortalama olmak üzere toplam 133 KM yol yaptım. lpg bitti. 0,37 krş eder.
İnanmayan gelsin baksın..