Jeep Grand Cherokee 4.7 Oto Gazla Yakıt Sarfiyatı Nedir?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan snguntac Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 185
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 180,728
Ynt: Jeep Grand Cherokee 4.7 Oto Gazla Yakıt Sarfiyatı Nedir?

Arkadaşlar, bilmiyorum kimden bahsediyorsunuz ama ben daha önce söylediğim gibi. 3 haftadır bu aracı kullanıyorum.

Şehirlerarası sabit 100 KM/s hızla 13.6 Litre LPG (Km'de 41 Kuruş yapar.)
Şehiriçi 27 Litre LPG (Km'de 80 Kuruş yapar. 1 TL'ye çıktığı da oluyor.)
 

Etiketler
Ynt: Jeep Grand Cherokee 4.7 Oto Gazla Yakıt Sarfiyatı Nedir?

Burakbekar' Alıntı:
Arkadaşlar, bilmiyorum kimden bahsediyorsunuz ama ben daha önce söylediğim gibi. 3 haftadır bu aracı kullanıyorum.

Şehirlerarası sabit 100 KM/s hızla 13.6 Litre LPG (Km'de 41 Kuruş yapar.)
Şehiriçi 27 Litre LPG (Km'de 80 Kuruş yapar. 1 TL'ye çıktığı da oluyor.)

Burak bey senin araç normal yakıyo orasıyla burasıyla oynatma aracın.
 

Ynt: Jeep Grand Cherokee 4.7 Oto Gazla Yakıt Sarfiyatı Nedir?

Burakbekar' Alıntı:
Hocam bu ayar maliyetli birşey mi? Bilgisayarla mı yapıyorlar?
sit

Harita belli devirdeki benzin enjektör açılış süresinde (ms) gaz enjektörünün vereceği gaz mikatarını gösterir. Kalibrasyon, genelde araç benzinde çalışırken rölantide benzin enjektör açılış süresini kaydeder ve sonra da gaza geçip gazda çalışırken kaydedilen benzin süresinin sabit kalmasını sağlamaya çalışır (gaz süresinin değil). Sonra da rölantide elde ettiği verilere göre tüm devirlerde haritayı oluşturur. Kalibrasyondan sonra harita her zaman düzgün çıkmayabilir. Benzin sistemindeki sorunlar haritaya yansıtır ve LPG'de çalışırken daha da belirgin olabiliyor. Kalibrasyonda harita oluştuktan sonra manuel olarak benzine geçin, bir kaç kere gazlayın ve rölantinin sabitlemesini bekleyin. Sürekli olarak benzin enjektör açılış ms kontrol edin. Diyelim, rölantide 2,5ms oluyor, gaza geçin ve az bekleyin, eğer benzin ms (gaz değil!) sabit kalıyorsa, işlem tamam ve diğer devirlerdeki kontrole başlayabilirsiniz. Benzin enjektörlerinin ms'leri oynuyorsa, şöyle anlatabilirim:
1. Benzin ms düşüyorsa - GAZ fazladır, bu yüzden beyin enjeksiyon süresini kısmaya çalışır. Tüm haritayı seçin ve azar azar düşürün. Ben %1 düşürüp tekrar benzine geçip benzin enjeksiyon süresini kaydedip gaza geçip tekrar kontrol ediyorum. Süreler benzinde ve gazda aynı ise işlem tamam.
2. Benzin ms artıyorsa - GAZ azdır, aynı şekilde beyin enjeksiyon süresini arttırmaya çalışır. Tüm harita seçilir ve azar azar arttırılır. Ben %1 arttırıp tekrar benzine geçip benzin enjeksiyon süresini kaydedip gaza geçip tekrar kontrol ediyorum. Süreler benzinde ve gazda aynı ise işlem tamam.


maliyetli değil yani. sadece bilgiye dayalı.

ben de 20 li litreler yakan arkadaşlara başarılar ve sabırlar
diliyorum. inanmayan gelir gözleriyle görür.

az yakmayı başardık diye uzaylı muamelesi
hoş değil. ilk insanın uçak gördüğünde verdiği tepkileri
vermeyin arkadaşlar.

tecrübemizi yararlanın diye paylaşıyoruz
istemiyorsanız yararlanmayın çok yakın bize ne
 

Ynt: Jeep Grand Cherokee 4.7 Oto Gazla Yakıt Sarfiyatı Nedir?

Sayin xlms green ben tam anlayamadim ayari kendinizmi yaptiniz? Aciklayabilirmisiniz
 

Ynt: Jeep Grand Cherokee 4.7 Oto Gazla Yakıt Sarfiyatı Nedir?

xlms green arkadaşım, bu işlemin uygulanma detaylarını paylaşabilirsen sevinirim.... herkese kolay gelsin...
 



Ynt: Jeep Grand Cherokee 4.7 Oto Gazla Yakıt Sarfiyatı Nedir?

Arkadaşlar
Ayarın düzgün yapılabilmesi için öncelikle benzin ecu sunun tamamen sıfırlanması lazım. Yani aracın ateşleme parametreleri orjinal değerlere dönmeli. Bunun için akünün her iki kutbunu sökmeliyiz. Her iki kutup da aküden sköüldükten sonra artı kutbu şaseye değdiriyoruz. 30 sn kadar böyle tutuyoruz. Her iki kutup da aküden sökülü olduğu için şase yapmaz merak etmeyin. Daha sonra öyle bırakıyoruz gece boyunca. Bunu yaparak ecu nun eprom unu sıfırlamış oluyoruz. Sabah akü kutup başlarını takıp asgari 300 km boyunca asla gaza geçmemeliyiz. Bu sayede orjinal ecu her devirdeki ateşleme ve avans değerlerini kaydedecek.

Aracın benzin ve ateşleme sisteminde bir arıza veya korozyon olmadığını varsayarsak bu sayede 300 km sonra araç orjinal benzin değerlerini kaydetmiş oluyor.

Sonra lpg ayarı için servise gidiyoruz. Ama asla lpg ye geçmek yok. Lpg ci aracın lpg ecusunu siliyor. Benzin ecusundaki tüm değerleri olduğu gibi lpg ecusuna kopyalıyor.

Bundan sonraki işlem araç çalışır durumdayken benzin enjektörlerinin açık kalma değerini takip.
Bilgisayar üzerinden lpg ye geçiriyor. Bu esnada benzin enjektörlerinin püskürtme süresini izliyor. Eğer lpg ye geçtiğinde benzin enjektör süresi artıyorsa lpg az demektir. Fakir karışıma sebep olur. Çünkü araç gaz hava oranını gaz az geldiği için fakir algılıyor. Kontrol edebildiği enjektör olan benzin enjektörünün püskürtme süresini artırarak durumu düzeltmeye çalışıyor
Bu nedenle eğer durum böyle çıkarsa ekrandaki lpg ateşleme haritası üzerinde püskürtme avansı veriyor lpg enjektörleri için ayarı yapan kişi. Yani +1-5 gibi değerler girip ayarlayarak.

Eğer lpg geçisinde benzin püskürtme süresi kısalıyorsa gaz fazla. Bu sefer de oksijen sensörleri zengin karışım algıladıkları için püskürtme süresini azaltmaya çalışıyor.

Sensörlerin verilerini enjektörlerin püskürtme süreleri ile dengelemeye programlanmış benzin ecu leri lpg enjektörlerine komut veremedikleri için araçlarımız arızz lambası yakıyor.

Bu şekilde yapılan ayarla yüksek oranda optimal verimi alabiliyoruz lpg den.
Özellikle bizim araçlar gibi maksimum torku 2500 lerde veren araçlarda bu ayarın yapılmaması aracın sürekli fakir kalmasına dolayısıyla fazla ısı nedeniyle süpap ve üst kapak tahribatına ve fazla yakıt tüketimine neden oluyor. Üst devirler için ise bu ayarın tam olmaması düşük devirlerdeki kadar önemli etki yapmıyor. Çünkü yüksek devirlerde zaten neredeyse lpg enjektörü hemen hemen hep açık. Üst devirlede bu performansı etkileyen temel etken ise regülatör basıncı. Lpg ciler az yaksın düşüncesiyle bunu kısıyor. Halbuki bizimki gibi yüksek hacimli motorlarda minimum 1.5 bar olmalı. Yoksa gaz yetiştiremiyor. Üst devirlerde tekleme ve çekiş zayıflığı oluşuyor. Gerçi bunu 3500 üstünde anlayabilmemiz pek mümkün değil. Zira 230 beygirin 10 u 15 eksik olduğunu anlamak imkansız. Bunu sadece uzun yokuş çıkışlarında hararetin olağan dışı yükselmesi belki biraz gösterir.

Ha bu arada yakıt tüketimini termikli fan çok etkiliyor. Ben bir senedir çıkartıp elektrikli fan için tertibat yapmıştım. Aracı satılığa çıkarttığım için yeniden taktım. Orjinali üzerinde olsun diyerek. Hemen hemen %5-8 civarında tüketimim arttı.

Umarım yaptığım açıklama anlaşılır olmuştur.
Herkese selam.
 

Ynt: Jeep Grand Cherokee 4.7 Oto Gazla Yakıt Sarfiyatı Nedir?

Tesekkurler emeginize saglik cok faydali bilgiler...
 

Ynt: Jeep Grand Cherokee 4.7 Oto Gazla Yakıt Sarfiyatı Nedir?

bilgi paylaşıldıkça değerlidir.
bu arada bu gün bir hassas ayar daha yapıldı
detaylar şöyle

enjektörlerin dip ayarı 50
nozul çapı 2.50 mm
regülatör basıncı 1.65
benzinden lpg ye geçişte benzin enjektörü
değeri aynı kalıyor

benİnden lpg ye geçiş hissedilmiyor
çekiş farklılığı hissedilmiyor
lambda ve egzost emisyon değerleri süper oldu
ayar sorunu yaşayanlar bu parametreleri denesin
 

Ynt: Jeep Grand Cherokee 4.7 Oto Gazla Yakıt Sarfiyatı Nedir?

Merhaba, yaklaşık 4 aydır 2001 WJ sahibiyim. Aracımda Zavoli marka LPG var. Araç uzun yol sabit hızda 100 KM'de 13,6 Litre LPG yakıyor. Bu da KM'de 36 Krş yapar şu an. Uzun yolda sorunum yok.

Ama şehiriçinde aracı dede gibi sakin kullanmama rağmen, ve kullandığım trafik köprü trafiği olmamasına rağmen (orta seviye trafik) tam iki katı 100 KM'de 28 Litre yakıyor. Bu da 77 kuruş yapıyor.

Bu iki katı fark nedir bir türlü çözemedim.

Ölçümlerim kesinlikle sağlıklı. Çok defa denedim aynı değerler. Ölçüm yöntemim, depo fullken 100 km yapıp, aynı pompadan yakıt alıp aldığı yakıtı hesaplamak.

Gaz ayarı için çok yere gittim, hepsi "Değerlerin, sistemin çok iyi değerler veriyor." diyorlar.

Şu var, aracı benzinde test etmedim hiç. Yani benzin yakışında mı sorun var bilmiyorum.

Kafamı karıştıran bir diğer konu da, uzun yolda sorun yok, neden şehiriçinde var. TAmam şehiriçi çok yakar araçlar, bunu hepimiz biliyoruz ama iki katı da olmamalı. Aynı arabadan olan arkadaşlarım şehiriçinde 22 LT yakıyor.

Not: Lastiklerim orjinal olan 235/65/17 değil, 255/65/16. Çap olarak aynı ama 2 cm'lik taban genişliği bu kadar etkilemez herhalde? Uzun yolda etkilemez biliyorum çünkü araç zaten hızını ve ataletini kazanmış oluyor.

Şimdiden teşekkürler.
 

Ynt: Jeep Grand Cherokee 4.7 Oto Gazla Yakıt Sarfiyatı

usta ben dilinizden pek anlamıyorum şimdi Jeep Grand Cherokee 4.7 100 km para olarak ne kadar harcar 20-30-40 olarak litre olarak bide kaç litre harcar
 



Ynt: Jeep Grand Cherokee 4.7 Oto Gazla Yakıt Sarfiyatı Nedir?


kuzeyholmes' Alıntı:
usta ben dilinizden pek anlamıyorum şimdi Jeep Grand Cherokee 4.7 100 km para olarak ne kadar harcar 20-30-40 olarak litre olarak bide kaç litre harcar
dilden anlamak degilde detayli okumuyosun bence tekrar bi yazilanlari okursa yaziyo ne kadar yaktigi litre ve fiyat olarak


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Ynt: Jeep Grand Cherokee 4.7 Oto Gazla Yakıt Sarfiyatı Nedir?

WJ sahibi olmaya çalışıyorum temiz 2000-2001 4.7 alma niyetindeyim yönlendirme yapabilecekler çekinmeyin lütfen :smiley:
bugün kaçırdım elimden 2000 tertemiz 4.7 limited moral yok pek..
 

Ynt: Jeep Grand Cherokee 4.7 Oto Gazla Yakıt Sarfiyatı Nedir?

Merhaba,

kuzenime geçen ay 2003 WJ 4.7 HO Overland aldık.
şu an şehir içi yakıt tüketimi LPG ile yaklaşık 52-60 kuruş arası ortalama 25LT/100 km seviyelerinde
biraz zorladığımız zaman ise yaklaşık 62 kuruş yakıyor. üzerinde kış lastiği mevcut.
bizim de ilk düşündüğümüz lpg ile ortalama 22lt civarı bir yakıt tüketimi idi fakat sanırım soğuk havanın da etkisi ile pek yakalayamadık.
güncel tüketim değerlerini diğer arkadaşlar da paylaşırsa daha verimli bir bilgilendirme olur.

teşekkürler.
 

Ynt: Jeep Grand Cherokee 4.7 Oto Gazla Yakıt Sarfiyatı Nedir?

4.7 benzinli dur kalk şehir içi trafikte 20 21 litre yakıyordu zaten. daha güçlü overland in daha çok yakması bence normal. özellikle LPG de.

Sabit hızda otoyol sürüşünde ölçmek lazım gerçek değerleri bence.
 

ARKADASLAR MERHABA ,
ANLADIGIM KADARIYLA BURADA AMERIKAN JIPLERI HAKKINDA UZMAN OLAN COK ARKADAS VAR , SIZDEN RICAM BANA LUTFEN YARDIMCI OLURMUSUNUZ ?
2006 MODEL GRAND CHEROKEE 4.7 LIMITED SATIN ALMAYI DUSUNUYORUM FAKAT BU ARACTAN TURKIYEDE 4-5 TANE VAR , BENIM ALMAYI DUSUNDUGUM ARAC 100BIN KM DE , ARACI KULLANDIM IYI DURUMDA COK KONFORLU TABIKI , FAKAT ARACIN YOL BILGISAYARINDA INGILIZCE ; 4WD SISTEMDE ARIZA VAR YEDEK BASINC UNITESI KULLANILIYOR DIYE BIR UYARI VERIYOR , ARABAYI YETKILI SERVISE GOTURDUK , BASTA SOKUP BAKMAK LAZIM BASIT BISEY DE OLABILIR CIDDI BISEYDE CIKABILIR DEDILER , SONRA BILGISAYARA TAKINCA SADECE BIR SOKET DEGISMESI LAZIM DEDILER (200USD) ARACIN ARAZI VITESINDE SORUN YOK BU ARADA ARAZIYE GECIYOR . SONUC OLARAK BUNLAR BIRAZ KAFAMI KARISTIRDI YORUMLARINIZ NELERDIR BU ARAC ALINIRMI BINILIRMI ? SORUN CIKARIRMI DEVAMLI ? ( YUKSEK VERGILERINI ODEMEYE RAZIYIM , AYRICA ARABADA LPG SISTEMI VAR )
YARDIMCI OLURSANIZ COK SEVINIRIM , HERKESE IYI GUNLER ...
 



Arkadaşlar benim 4,7 de Atiker gold serisi lpg ,sr06 1107 regülatör var.İlk takıldığında grienjektörler vardı 2mm nozullu. Yüksek devirlerde benzıne atma sıkıntım vardı. Daha sonra kırmızı enjektör takıp nozulleri 3mm yaptık.Basınçta 1.2o civarlarında.şimdilik bi sıkıntım yok gibi.Ama performanslı sürüşlerde lpg basıncı 0,95 lere düşüyor.Bu sorun olurmu?
Bu arada lpg kablosu alıp lpg ayarlarımı kendim yapmaya çalışıyorum.
Buda kendi aracımın yol testi yaparken çektiğim video..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,676
Mesajlar
1,522,013
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

SON KONULAR



Geri
Üst