Jeep Cherokee XJ İle Alakalı Sohbet

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Deep Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 138
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 36,663
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Hararet olayının normal olması beni baya rahatlattı, çünkü kışın böyleyse yazın ne olur diye düşünüyordum hep.

Ses için egzoza bakmamıştım hiç, kontrol ettireyim.
 

Etiketler
Ynt: Jeep Cherokee XJ İle Alakalı Sohbet

XJ ile CJ'nin motor blokları aynı, hararet müşürü aynı yerdemi bilmiyorum ama motorun arkasına doğru ve yukarda ise (firewall'a yakın) CJ ile aynı yerde demektir. CJ'de zorlandığında hararet oralara çıkabilir ancak müşürün yeri itibariyle gösterge bloktan çıkan sıcak suyun ısısını gösterirki 120'ye (kırmızıya) kadar yolu var diye tahmin ediyorum. Radyatör Harereti olsa zaten su kaynatırsınız. Bence herkes hararet müşürünün yerini bilmeli ki gösterge neredeki suyunun ısısını söylüyor anlaşılabilsin.
 

Ynt: Jeep Cherokee XJ İle Alakalı Sohbet

Saf su atmosfer basıncında 100 derecede kaynıyor, XJ soğutma sistemi kapalı devre, belli bir basınç altında çalışıyor kaç bar olduğunu bilmiyorum ama bildiğim basınç arttıkça suyun kaynama noktasıda artıyor. 30 bar basınç altında 233 derecede kaynıyordu sanırım. Bununla beraber Opel Astra F 1.6 larda, kapalı devre soğutma sisteminde suyun kaynama derecesi 110 derece civarındaydı. Su sıcaklı müşirinin yerini merak ettim şimdi, ilk fırsatta bakıcam. Birde manuel açıp kapatabileceğim elektrikli bir fan motoru koymayı düşünüyorum yaza girmeden.
 

Ynt: Jeep Cherokee XJ İle Alakalı Sohbet

Bir soru daha geldi aklıma, aracın kullanma kılavuzunda arazi şanzımanı 4L modundayken patinaja kalıp yüksek hızlara çıkmanın arazi şanzımanına zarar vereceği yazıyor, bu yüzden ancak patinajla çamuru kazıp çıkabileceğim yerlerde 4H modunda gazlıyorum. 4H yada 4L modunda uzun süre patinaj yaparak bir yerden çıkmak gerçekten aracın aktarmasına zarar verir mi?
 

Ynt: Jeep Cherokee XJ İle Alakalı Sohbet

Termostat yokmu bu araçlarda acaba, eğer varsa termostatın değişik sıcaklıklarda açanları olduğunu biliyorum, birde radyatörün şişlenmesi konusunuda araştırabilirsiniz. selamlar.
 



Ynt: Jeep Cherokee XJ İle Alakalı Sohbet

Termostad var, ancak fan açmasıyla ilgili olarak elektrikli fan yok, motordan tahrikli sistem var, dolayısıyla fanın daha erken açması için bir müşir değişikliğine gitmek zor, bunu ekstra elektrikli fan takarak gidermeye çalışıcam.
 

Ynt: Jeep Cherokee XJ İle Alakalı Sohbet

Merhaba Murat bey ;Bende kaza ile XJ sahibi oldum.Sizde kullanım kılavuzu varmı?Ben defender den cherokee LTD ye geçince dügmelerin fazlalığından dolayı şaşırıyorum.

Isı göstergesi fahrenayt cinsinden olabilir !
 

Ynt: Jeep Cherokee XJ İle Alakalı Sohbet

BolbuzJack' Alıntı:
Bir soru daha geldi aklıma, aracın kullanma kılavuzunda arazi şanzımanı 4L modundayken patinaja kalıp yüksek hızlara çıkmanın arazi şanzımanına zarar vereceği yazıyor, bu yüzden ancak patinajla çamuru kazıp çıkabileceğim yerlerde 4H modunda gazlıyorum. 4H yada 4L modunda uzun süre patinaj yaparak bir yerden çıkmak gerçekten aracın aktarmasına zarar verir mi?

Benzer bir tavsiye landın kılavuzunda da var yüksek tork metal yorulmasına sebep olabilir.Yorgun metalcileride kırabilir sanırım.
 

Ynt: Jeep Cherokee XJ İle Alakalı Sohbet

BolbuzJack' Alıntı:
Bir soru daha geldi aklıma, aracın kullanma kılavuzunda arazi şanzımanı 4L modundayken patinaja kalıp yüksek hızlara çıkmanın arazi şanzımanına zarar vereceği yazıyor, bu yüzden ancak patinajla çamuru kazıp çıkabileceğim yerlerde 4H modunda gazlıyorum. 4H yada 4L modunda uzun süre patinaj yaparak bir yerden çıkmak gerçekten aracın aktarmasına zarar verir mi?

Low seçeneğinde 30-35 km maksimum yapılabilir.Çok uzun mücadele gerekiyorsa molada vermen gerekir.Sonuçta şanzımanın ısınmasıda zarar verebilir.Bunu kendi aracımda gördüm,ingilizce olarak ''Şanzıman Isındı'' mesajı veriyor.Aşırı ve uzun mücadele edince bu uyarıyı alıyorum.Bekleyip biraz soğuduğu zaman devam :smiley:

Dik ve kuru zemin rampaları eğer yavaş çıkmak icap ederse low seçeneğinde aracın üzülmez ve yorulmazda..

Aslında bunun da çaresi ,daha büyük şanzıman yağı soğutucu radyatörüdür. Dikkatli olmak esastır.
 

Ynt: Jeep Cherokee XJ İle Alakalı Sohbet

Bildiğim kadarıyla XJ.lerde arazi şanzımanında soğutucu yok, otomatik şanzımanı soğutmak için bir radyatör var ama arazi şanzımanına faydası olacağını sanmıyorum. Sanırım yaza girmeden ilk iş olarak güçlü bir elektrikli fanı radyatörün ön tarafına monte etmem lazım. Yedek parça işi yapıyor olmanın avantajlarını kullanayım en iyisi ;D Sonuçta her şey gelip soğutmaya varıyor.
 




Ynt: Jeep Cherokee XJ İle Alakalı Sohbet

Abi ben senin araba baya gelişmiş olduğu için belki arazi şanzımanınında soğutucusu vardır diye düşünmüştüm. Otomotik şanzımanı borusunu kırarak test ettim ben, gayet sorunsuz ;D
 

Ynt: Jeep Cherokee XJ İle Alakalı Sohbet

umutkaptan' Alıntı:
Merhaba Murat bey ;Bende kaza ile XJ sahibi oldum.Sizde kullanım kılavuzu varmı?Ben defender den cherokee LTD ye geçince dügmelerin fazlalığından dolayı şaşırıyorum.

Isı göstergesi fahrenayt cinsinden olabilir !
http://www.greatlakesxj.com/
bu siteye bakın faydası olacaktır
 


Ynt: Jeep Cherokee XJ İle Alakalı Sohbet

umutkaptan' Alıntı:
Merhaba Murat bey ;Bende kaza ile XJ sahibi oldum.Sizde kullanım kılavuzu varmı?Ben defender den cherokee LTD ye geçince dügmelerin fazlalığından dolayı şaşırıyorum.

Bende 99 modelin kullanma kılavuzu var, bu siteden avukat Ercan Bey göndermişti sağolsun... Fotokopi olduğu için ve gerçekten çok sayfa olduğu için tarayıp internete yüklenecek hale getiremedim malesef.
 



Ynt: Jeep Cherokee XJ İle Alakalı Sohbet

Murat üstadım,
Uzun zamandır iş yogunluğu ve bir yakınımızı kaybetmemizden dolayı siteye giremiyorum.
Aracın hayırlı olsun benim 99xj nin renk ve iç döşeme olarak aynısı aracınla kazasız ve belasız olarak bol çamurlu günler diliyorum.
aracının hararet sorunu yok hiç telaşlanma, ben aracı alalı 1 yıldan fazla oldu ve aldığım zaman ben de araştırmıştım. hararetin 100 ve biraz üzerine çıkması gayet normal. ben muğla da yaşıyorum. meşhur 10 km. sakar rampasını belki bilenler vardır. buranın havasının sıcaklığını da biliyorsunuzdur. o kadar sıkıştırmama rağmen hiç bir sorun yaşamadım. zaten anladığım kadarılya hareret 100 deyince klima fanı devreye giriyor.

Bir sayfada arkadaşlardan biri xj lerde "power\comport" tuşu denen bir şeyden bahsetti bu nedir arkadaşlar. araçta nerede olması gerekir. ben aracımda böyle bir şeye rastlamadım henüz :smiley:
 

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,828
Mesajlar
1,524,047
Kayıtlı Üye Sayımız
166,621
Kaydolan Son Üyemiz
Gamze Erol

SON KONULAR



Geri
Üst