İmrahor Ormanları ve Maden Ocakları Keşif Gezisi (26 Nisan 2008)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mogzilla Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 93
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 25,006

mogzilla

Toys4BigBoys
Mesajlar
3,791
Tepkime Puanı
11
Yaş
69
Yer
Istanbul
Web
www.canpeyzaj.com
Bugün öğleden sonra kısa metrajlı bir kaçamak ve güzel bir yemek için Bolluca'da bir araya geldik.Tabii hemen hemen herkes sabah kahvaltısı ile durduğundan gezenbilir modundan yiyenbilir moduna geçerek bizim meşhur Mis Köfte'nin yolunu tuttuk.

939024.jpg


Soldan sağa : Benim dayıoğlu Celal , Güneş , İbrahim , İlker , Tayfun ve ben.Birazdan aramıza Yücel de katılacak.

Karnımızı doyurup çaylarımızı da içtikten sonra zaten 3 gibi olan saat dolayısı ile hava kararmadan biraz dolaşmak için İmrahor Ormanları'na doğru yola koyulduk.

939037.jpg

939049.jpg
 

Etiketler


Ynt: İmrahor Ormanları ve Maden Ocakları Keşif Gezisi (26 Nisan 2008)

939138.jpg

939150.jpg

939152.jpg


Yücel ve Tayfun'un drift yaptıkları bu düzlük ekonomik ömrünü tamamlayıp üzeri kapatılmış bir maden ocağı.Daha 1-1,5 sene öncesine kadar faaldı.Yani gevşek bir dolguya sahip.Ama epeydir yağmur yağmadığı için sert gibi duruyor.Ama şöyle sağlam yağan bir yağmuırdan sonra buranın çok keyifli bir parkura dönüşeceğini tahmin ediyorum.

939183.jpg

939184.jpg

939186.jpg
 





Ynt: İmrahor Ormanları ve Maden Ocakları Keşif Gezisi (26 Nisan 2008)

Ekip sağlam olunca çok çamur olmasada keyifli gezi olmuştur ;D Uçak Ataturk havalimanına kuzeyden alçalırken karadeniz kıyısında hep görürüm maden ocaklarını, ne kayalar ne göletler var oralarda ama girilmez heralde...
 

Ynt: İmrahor Ormanları ve Maden Ocakları Keşif Gezisi (26 Nisan 2008)

Vaaayyy... Gene düşman çatlattınız...

Çok güzel anlatıp resimlemişsiniz, bizde gezmiş kadar olduk.
Her taraf ne kadar yeşil görünüyor.
Ellerinize sağlık...
 





Ynt: İmrahor Ormanları ve Maden Ocakları Keşif Gezisi (26 Nisan 2008)

Ormanda zemin olarak pek umduğumuzu bulamayınca arkadaşlara eğer vakitleri varsa biraz illerdeki faal ocaklara girmeyi teklif ettim.Tabii '' abi , ya ne işimiz var oralarda , hava soğuk zaten, evlerimize dağılalım '' gibi bir cevap geldiğini düşünmüyorsunuz.İstisnasız hepsinin gözleri parlayarak teklifim oy birliği ile kabul edildi. ;D
Sağolsun ocak sahibi Avni kardeşimi tel ile arayarak durumu bildirdim ve kilitli olan bariyeri açtırmasını sağladım.Kendisine buradan selamlar ve teşekkürler.
Ormandan çıkarak Bolluca köyünün kuzeyindeki ocağa doğru yola koyulduk.

939522.jpg

939523.jpg

939524.jpg

939526.jpg

939527.jpg
 

Ynt: İmrahor Ormanları ve Maden Ocakları Keşif Gezisi (26 Nisan 2008)

939528.jpg


Ocak işletmenn kolay olmadığını belgeleyen bir resim.Tepeden bizim bulunduğumuz yer yaklaşık dikeyde 200 mt.Cevher daha da aşağıda.Buranın kabaca 10 ha. olduğunu varsayarsak bulunduğumuz yerde yaklaşık 200 mt. X 100000 m2 =20.000.000 m3 hafriyat yapılmış.Yani kabaca 1.500.000 adet kamyon buradan çıkan hafriyatı bir yerden bir yere taşımış.Korkunç rakamlar , korkunç maliyet.Gerçekten belki kazancı bol , ama risk faktörü en yüksek işlerden.Ne diyelim , Allah kolaylık ve hayırlı kazançlar versin.

939529.jpg

939530.jpg


Coğrafya muhteşem ve ürkütücü.Zemin berbat.Tabii bizim için mükemmel. ;D
 

Ynt: İmrahor Ormanları ve Maden Ocakları Keşif Gezisi (26 Nisan 2008)

Ve de geldik zurnanın zırt dediği yere. :smiley:
İlker kardeşim koyu mercimek çorbası kıvamında bir yere girdi ve kötü battı.

939531.jpg

939532.jpg

939533.jpg
 

Ynt: İmrahor Ormanları ve Maden Ocakları Keşif Gezisi (26 Nisan 2008)

Acmat'ın vinci çalıştırıp operasyona başladık.

939538.jpg

939543.jpg


İkeri oradan sökmek için çok uğraştık.Fakat talihsizlik bu ya , Unimog stop etti ve bir daha çalışmadı.Dolayısı ile Acmat'a hiç yardımcı olamadı.Ben vinci çalıştırırken Acmat'ın imdat çekili ve sol ayağım frende olduğu halde Unimog beni kendine doğru çekiyordu.Burada mogun ön tekerlerinin duruş pozisyonu da bizi zorladı.Araç stop ettiğinde tekerler dönük vaziyette kaldı ve ben çekmeye çalıştıkça arkasına toprak yığıp durumu daha da güçleştirdi.

939548.jpg


Talihsizlik birazda koca arazide Acmat'ı önden sabitleyecek hiçbir unsurun bulunmamasındaydı.
 

Ynt: İmrahor Ormanları ve Maden Ocakları Keşif Gezisi (26 Nisan 2008)

Unimogu çalıştırmadan aracı oradan alamayacağımız belli olunca sadece 5 km. mesafede bulunan benim ve İlker'in her zaman kahrımızı çeken sevgili Cezmi Usta'mızı yardıma çağırdık.Ve biraz sonra geldi.Ona da buradan selam ve teşekkürler.

939568.jpg

939569.jpg

939570.jpg
 



Ynt: İmrahor Ormanları ve Maden Ocakları Keşif Gezisi (26 Nisan 2008)

Cezmi Usta Unimog'u çalıştırdı ve direksiyona geçti.Askerliğini de Unimog şöförü olarak yaptığını belirteyim.Ve operasyon tekrar başladı.

939573.jpg

939576.jpg

939577.jpg

939581.jpg
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,846
Mesajlar
1,524,579
Kayıtlı Üye Sayımız
166,647
Kaydolan Son Üyemiz
Pw250

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst