makara60
Zirve
- Mesajlar
- 1,066
- Tepkime Puanı
- 975
Yapın da görelim diyelim ne diyebilirim kihocam dişli boylarını doğru seçtiğiniz sürece elimdeki 18 volt şarjlı matkap ile tüm aracı gerekirse vinç ile yukarı kaldırabilirim.
Yapın da görelim diyelim ne diyebilirim kihocam dişli boylarını doğru seçtiğiniz sürece elimdeki 18 volt şarjlı matkap ile tüm aracı gerekirse vinç ile yukarı kaldırabilirim.
hocam alt tabanda duran ve aracın yarısına kadar gelen 1 adet kalın tij, o tijin kaza anında karşıya veya araca bir sorun yaratacak duruma gelmesi için her birimizin 200 ile 2 büyük aracın kafa kafaya girmesi falan lazım. şasinin ortası denebilecek konumda yani en güvenli yerde.Bu araç bir kazaya karıştığında orjinal hali kadar hasar almalı veya vermeli, aynı sağlamlıkta olmalı, o giren çıkan şeyler, dişliler- uzun demir çubuklar, hepsi tehlikeli şeyler ve herhangi bir çarpışma testinden falan geçmeyecek öylemi ? Ve saatli bomba gibi trafikte dolaşacak bu araç ? Sanmıyorum . TÜV takılacak döner koltuklardan bile CE belgesi, çarpışma testlerinin yapılmış olması falan dünya bürokrasi istiyor, bu kadar ağır tadilata ses çıkarmaz diyorsunuz ? Enteresan.
hocam forumu bir süredir takip ediyorum, üslubunuz babacanlığınız ve konulara hakimiyetiniz ile, forumda gönlümün krallarından birisiniz. zaman ayırıp ayrıntılı açıklamalarınız için teşekkür ederim. tüm dolap, ayırıcı panel gibi şeyleri, aliminyum iskeletli marine tip kumaş ile yapmayı düşünüyorum, en ince mdf, plywood gibi malzemelere oranla inanılmaz hafif olacak. yaptığım araştırmada karavana max 8+1 ruhsat alabileceğim yönünde. 15 kişilik aracta , koltuk artı kişiyi 100 kg den hesaplasak, kullanabileceğim 700 kilo kapasitem var zira tam hesap yapmadım ama yeterli gibi. benimkisi bir macera, çığır açmak istiyorum üstadım, hiç kullanılmamaış veya yapılmamış şeyleri denemek istiyorum, başarısız olma pahasına, başarılı olabilmek için risk almayı tercih edecek bir karakterim.Aracınız 213 cdi, 15 yıldır kullandığım Sprinter’le (212 d) ebatları ve azami taşıyabileceği yük bakımından aynı, sadece motorları farklı. Benim Sprinter’de 5 silindir, 120 beygir gücünde motor var.
Sprinter 213 CDI Kombi lang 2,8t – 129 HP
Forumda bir kaҫ defa yazdım. Şu anda karavan yapmak iҫin bir Sprinter almak istesem mutlaka 3’lü seriden (örneğin: 313 veya 312) gibi bir araҫ alırdım. 213 cdi veya 212 d azami yüklü ağırlığı 3 tonu geҫmeyen araҫlar. 313 cdi veya 312 d 3,5 tona kadar kapasitesi olan araҫlar.
Aracımı kendim yaptım. En hafif malzemeleri kullandım. Su depom 40 litre civarında, duş, elbise dolabı yok, ҫok küҫük üstten kapakllı bir buzdolabı var ve iki kişiyiz. Uzun gezilerde aracı bir kaҫ defa tarttım, 2900 kilonun altına hiҫ düşmedi. Devamlı karavanın taşıyabileceği en yüksek ağırlıkla yollarda olmak zorundayım ve bu durumdan hiҫ memnun değilim ama yapacak bir şey yok.
Size önerim, aracınıza başlamadan yapacağınız her şeyin ağırlığını iyi hesaplamanız. Aracınızın, sizin planladığınız şeyleri taşıyabileceğinden emin değilim.
Başarılar.
yücel hocam ofisim konur sokakta, alt taraf ortaklarımın cafe barı, Haymatlos mekan, iddalı bir dünya mutfağı menümüz var, kullanıyorsan alkol, yemek, çay kahve artık ne istersen, senden öğrenecek ve sana soracak çok şey var. ilk fırsatta beklerim, herhangi bir mesai kavramım olmadığı için senin dediğin herhangi bir saat veya güne randevu verebilirsin.Hayırlı olsun, Sonu da iyi olsun inşallah...
Nazik davetiniz için teşekkürler...yücel hocam ofisim konur sokakta, alt taraf ortaklarımın cafe barı, Haymatlos mekan, iddalı bir dünya mutfağı menümüz var, kullanıyorsan alkol, yemek, çay kahve artık ne istersen, senden öğrenecek ve sana soracak çok şey var. ilk fırsatta beklerim, herhangi bir mesai kavramım olmadığı için senin dediğin herhangi bir saat veya güne randevu verebilirsin.
Yapacaklarınızı düşündükçe, kablolama hariç en son işlerinizden biri bu eksik sorduğunuz soru. Eksik derken neyi , ne amaçla, nasıl, ne kadar zamanda tüketeceğiniz belli değil. Hepsi de ayrı kullanım şekli için olabilir.bugün elektrik ile ilgili nihai kararı verip siparişleri geçemek istiyorum. aklıma takılan en büyük soru lfp pillerimi, şarj etmek için lfp mppt yeterlimi, yani voltaja duyarlı röle ile alternatörden şarj veya jenaratöre bağlı, 12 volt x amper adaptörü ayrı bir röle sistemi ile mppt ye verdiğimde herşey tamammı yoksa 220 için ayrı bir şarj ediciyemi ihtiyaç var?
Öncelikle kolay gelsin, projeniz hayırlı olsun.
Cem bey, resminizi görünceye kadar, böyle renkli bir tasarım için gerekli tecrübe yerine doğrudan iddaya vurgu yapmanın, daha genç yaşlara uygun olduğunu düşünmüş ve etraflıca yazmayı açıkcası anlamsız bulmuştum.
Umarım başka alanlardaki başarılarınız burada da devam eder ve bizi meraklandırmak için açtığınız bu başlığı sonuna kadar sürdürsünüz ?
Tasarımınızı tecrübeleriyle eleştirenlerin de yapıcı bir katkıda bulunmaktan başka bir amaçları olmadığından emin olun derim.
Zaten tecrübeden tek kelimeyle bile bahsetmemiş olsanız da cevap verilmesi, ciddiye alınmanın göstergesi sayılmalı.
Yaklaşımınızda onlara ilaveten ilginç bulduklarım:
* Panelvan boyutundaki karavanların, hareketi kısıtlayan iç yapısı ve özellikle soğuk ve yağışlı günlerin, iki buçuk kişi üzerindeki kullanımını sorunlu kıldığı halde, sizin on kişiyi hedeflemeniz.
Umarım sonuç, minibüsleriyle kamp yapmak için yola çıkmış, on çadırlı karavancıyla nihayetlenmez ?
* Portatif (?) bile olsa üç tuvaleti gerekli bulmanız.
* Doğru anladıysam aracınızı dışından yalıtmak istemeniz.
* Slide-out’un panelvanlara getirisini fantezi sınırınının altında görmeniz.
* Konum, mevsim ve tüketim verileri olmadan kapasitesi bilinse bile bir akünün hangi solar panel büyüklüğü ile dolacağını sormanız.
Ayrıca daha sonra yazdıklarınız da bütün tüketim verilerini kapsamıyor.
(LFP aküler için BMS önemli. MPPT ise PWM gibi sadece verim ile alakalı.
DC-DC çevirici, LFP akülerin alternatöre bağlanmasında en verimli araç.
Şebeke dolum cihazı ise karavancılar için vazgeçilmez demirbaş. Bu aletlerin doğrusal akım (doğru değil) yerine çok fazlı dolum yapanlarını tercih etmeniz yerinde olurdu.
Kaliteli bir solar regülatörün MPPT özelliğinden önce yine çok fazlı dolum yapabilmesi mutlak ve bulunabilirse VRLA aküler için de hücre eşitleme özelliğinin olması aranmalı. Böylelikle periyodik olarak sülfatlanmadan korunmak için şebekeye bağlanma zorunluluğunuz kalkabilir.
Bütün aletlerin güvenilir olması tabi ön şart.
Jeneratörün yer bulma ile size ve çevreye olan gürültü sorunu küçümsenmemeli. Kalitelilerinin de fiyat/fayda oranı yetersiz.
Tüketimi bilmeden sistemi kurmak, işe kuyruğundan başlamak demek)
Biliyorsunuz heyecan bazen kalitenin katili oluyor..
Tasarımınızın basit bir eskizini görmek için bizi merakta bırakmayın lütfen.
Eğer forum sakinleri sonucu dediğiniz gibi “Muazzam” bulurlarsa, o sıfatlamayı severek sizden önce üstleneceklerine eminim.
Uğraşınız kolay ve eğlenceli gelsin..
dolar karışık olduğu için bir an önce bazı şeyleri satın almak istiyorum, o yüzden acele etmeliyim.Yapacaklarınızı düşündükçe, kablolama hariç en son işlerinizden biri bu eksik sorduğunuz soru. Eksik derken neyi , ne amaçla, nasıl, ne kadar zamanda tüketeceğiniz belli değil. Hepsi de ayrı kullanım şekli için olabilir.
hocam öncelikle öngörünüz doğru, 41 yaşındaki bu bedenin içinde 23 yaşında bir delikanlı var biraz uçarı olduğumda söylenebilir, beyfendiliğiniz ve bana sabrınız için teşekkür ederim..
Cem bey, resminizi görünceye kadar, böyle renkli bir tasarım için gerekli tecrübe yerine doğrudan iddaya vurgu yapmanın, daha genç yaşlara uygun olduğunu düşünmüş ve etraflıca yazmayı açıkcası anlamsız bulmuştum.
Umarım başka alanlardaki başarılarınız burada da devam eder ve bizi meraklandırmak için açtığınız bu başlığı sonuna kadar sürdürsünüz ?
Tasarımınızı tecrübeleriyle eleştirenlerin de yapıcı bir katkıda bulunmaktan başka bir amaçları olmadığından emin olun derim.
Zaten tecrübeden tek kelimeyle bile bahsetmemiş olsanız da cevap verilmesi, ciddiye alınmanın göstergesi sayılmalı.
Yaklaşımınızda onlara ilaveten ilginç bulduklarım:
* Panelvan boyutundaki karavanların, hareketi kısıtlayan iç yapısı ve özellikle soğuk ve yağışlı günlerin, iki buçuk kişi üzerindeki kullanımını sorunlu kıldığı halde, sizin on kişiyi hedeflemeniz.
Umarım sonuç, minibüsleriyle kamp yapmak için yola çıkmış, on çadırlı karavancıyla nihayetlenmez ?
* Portatif (?) bile olsa üç tuvaleti gerekli bulmanız.
* Doğru anladıysam aracınızı dışından yalıtmak istemeniz.
* Slide-out’un panelvanlara getirisini fantezi sınırınının altında görmeniz.
* Konum, mevsim ve tüketim verileri olmadan kapasitesi bilinse bile bir akünün hangi solar panel büyüklüğü ile dolacağını sormanız.
Ayrıca daha sonra yazdıklarınız da bütün tüketim verilerini kapsamıyor.
(LFP aküler için BMS önemli. MPPT ise PWM gibi sadece verim ile alakalı.
DC-DC çevirici, LFP akülerin alternatöre bağlanmasında en verimli araç.
Şebeke dolum cihazı ise karavancılar için vazgeçilmez demirbaş. Bu aletlerin doğrusal akım (doğru değil) yerine çok fazlı dolum yapanlarını tercih etmeniz yerinde olurdu.
Kaliteli bir solar regülatörün MPPT özelliğinden önce yine çok fazlı dolum yapabilmesi mutlak ve bulunabilirse VRLA aküler için de hücre eşitleme özelliğinin olması aranmalı. Böylelikle sülfatlanmadan korunmak için periyodik olarak şebekeye bağlanma zorunluluğunuz kalkabilir.
Bütün aletlerin güvenilir olması tabi ön şart.
Jeneratörün yer bulma ile size ve çevreye olan gürültü sorunu küçümsenmemeli. Kalitelilerinin de fiyat/fayda oranı yetersiz.
Tüketimi bilmeden sistemi kurmak, işe kuyruğundan başlamak demek)
Biliyorsunuz heyecan bazen kalitenin katili oluyor..
Tasarımınızın basit bir eskizini görmek için bizi merakta bırakmayın lütfen.
Eğer forum sakinleri sonucu dediğiniz gibi “Muazzam” bulurlarsa, o sıfatlamayı severek sizden önce üstleneceklerine eminim.
Uğraşınız kolay ve eğlenceli gelsin..
sınav büyük 10 kişi yatmalı,prensiptede tmm. çizimler için bugünkü gelişmeleri bekliyordum, hayırlısıyla bu gece başlıycaz...Bir de uygulamayı düşündüğünüz genişlemelerin, hareketli sistemlerin bir animasyon şeklinde bilgisayarda video şeklinde bir ön çalışması var mı?
Yoksa herşey sadece kafanızın içinde mi?
Nasıl olacağı konusunda biraz daha demonstratif bir bilgi verebilirmisiniz?
Estafurullah ne haddime.…bana sabrınız için teşekkür ederim.