İlk Defa Karavan Sahi̇bi̇ Olacaz

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ALBATROS1985 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 63
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 2,763
Bu arada evrak konusundan korkmalı mıyım sizce ? Karavan ruhsatı çıkarırken eski zorluklar var mı bilmiyorum. Daha önce netten anladığım zor işler olduğuydu.
Karavanı yapmak, projesini çizdirmek, TSE den onay almak, muayeneden geçmek ve son olarak noterden ruhsat değişimini yaptırmak. Bunlarda değişiklik var mıdır ?
 

Etiketler
evrak isleri muhtemelen en kolayi . ruhsat icin @ertunk ustadimizin mesajlarini onceleyin . tescil kodu konusunda cok yararli bilgiler veriyor.
 

@ertunk ustadimizin
Estağfurullah, tescil konusunda yaptığım tespitler doğru olmakla birlikte bürokrasi yanlışta ısrarını sürdürüyor. Bireysel olarak kanun ve yönetmeliğe itiraz hakkımız bulunmuyor sadece iptal davası söz konusu olabiliyor avukatımız açılacak iptal davasının reddedilmemesi için alt yapısını kurgulamakla meşgul. Konu "kurumsal" mücadeleye muhtaç fakat konuyu üstlenecek kurumsal iradeyi şimdilik göremiyorum.
 

tespitlerinizde size katiliyorum tamamen haklisiniz.

kanun ve yonetmeliklerde muglak ya da celiskili ifadeler ve islem yapan kisinin bilgisizligi bir araya gelince isler gercekten zorlasiyor maalesef .

ehliyet ve liyakat olmayinca kimse de bir adim atip yanlisi duzeltmeye cesaret edemiyor daha da kotusu neyin dogru neyin yanlis oldugunu idrak edemiyor.

meshur magara alegorisinde bahsedilen insanlar gibi davraniyorlar.
ozellikle son 22 yilda islem yapan kisinin " bana gore boyle , yanlis oldugunu dusunuyorsan dava ac " dedigine artan bir sekilde sahit oluyorum .

burokrasinin eskiden de sorunlu oldugunu o gunleri yasamis biri olarak rahatlikla soyleyebilirim . ancak o zaman sorun genellikle asiri titizlikten bircok kontrolden gecmekten kaynaklaniyordu. soz gelimi bir harc yatirmak icin doldurdugunuz formu once memur onaylar sonra sef onaylar sonra bir vezneye verirdiniz parayi da yandaki vezneye oderdiniz. bugun git yarin gel o zamanlarda bilhassa devlet kapisinda olan isler icin kullanilirdi . uzun surerdi ama sonradan sorun cikmazdi. simdi bir kanun cikiyor ardindan duzeltmek icin bir duzine kararname yayinlaniyor. ne kanunu yonetmeligi hazirlayan isin farkinda ne uygulayan.
 





Bu arada evrak konusundan korkmalı mıyım sizce ? Karavan ruhsatı çıkarırken eski zorluklar var mı bilmiyorum. Daha önce netten anladığım zor işler olduğuydu.
Karavanı yapmak, projesini çizdirmek, TSE den onay almak, muayeneden geçmek ve son olarak noterden ruhsat değişimini yaptırmak. Bunlarda değişiklik var mıdır ?

Merhaba,

MotoKarvan için sistem hâlâ aynı. Maalesef geçen yönetmelik sadece kismî olarak çekme karavanları içeriyor.

TSE > TüvTÜRK > Noter

Noterde yeni araç belgesini aldıktan sonra, bağlı bulunduğunuz vergi dairesine de başvurarak, araç vergisinin ilgili sınıfa değişmesini hemen isteyebilirsiniz. Sonradan kendileri değiştiriyorlar ama o da ne zamana denk gelirse. Farkını ceza olara iteliyorlar.

TSE için mühendislik firmasında proje gibi evrak işleri var. Tavsiyem TSE'nin yetkilendirdiği "AİTM Münferit Araç Uygunluk Belgesi" verebilen mühendis firmaları bulun. Hem proje hem de onay işinide arada çıkartabilirim diyenlerden fiyat da alınabilinir.



 

Herkese cevapları için teşekkür ederim. Biraz geç dönüş yapıyorum, pardon. İş mesaisi dışında 3 günüm atölyede köpek kulübesi yapmakla geçti :smiley: Bizim bahçenin köpeği komşunun köpeği ile münasebet yaşamış. Sonucunda yavru meydana gelmiş ve biz bunu dışarda mı bırakmalıyız ? diye soruları ile beni yoran oğluma karşı çok direnemedim :smiley:

Ayrıca ilk sahibinden satışta olan Volt hakkında fiyat açısından anlaşamadık. Düşük km ve ilk sahibinde olduğundan dikkatimi çekmişti ama 410 binden bir kuruş aşağı olmaz dedi. Kaldı ki arabanın pasları çok, henüz fotolardan görmüştüm sadece. Sarı sitede olunca pazarlığı iyi olur sandım. Anlayacağınız olmadı .

Bazen km konusunu ya da karavan içi hakkında endişelenmeyi abartıyorum gibime geliyor.
Sonuçta hangi aracı alırsam alayım, fren ve 4 teker bakımını, sıvı bakımını (tüm yağlar), kayış ve rulman bakımını, enjektör ve pompa bakımını, yakıt deposu temizliğini, marş motoru ve şarj dinamosu bakımını , alt takım ve takoz bakımını, taban alt temizliği ve pütürünü zaten yapmayı planlıyorum. Geriye ne kalıyor ki ? motor bloğu mu :smiley: Hal böyle olunca düşük km ye 400 vereceğime ; motoru tamir görmüş olan 400 bindeki arabaya da olur demeliyim.

Bir de karavanın iç donanımı meselesi var. Her şeyini tam ve mükemmel yapmalıyım ki 2 - 3 sene sonra satabileyim şeklinde gereksiz bir kaygı. Evet nette görünce hoş oluyor ama şu var : yılda 5 defa büyüklerim bizim ilçenin denizinde kullanırlar. Toplam 4 defada şehirlerarası kullanılır. Demek ki, sıcak su - w c - dış duş - webasto - asgari mutfak yeterli. Tam zamanlı kullanmayacağız ki ! Depremde sera ve çadır içinde gayet yaşadık şubat ayında. Karavan konforu daha çoktur illaki :smiley: Kendimi bir projeye hazırlarken çok kasıyorum her zamanki gibi :smiley: Biraz iç sesimle muhabbete sizi de dahil ettim.
 

Herkese cevapları için teşekkür ederim. Biraz geç dönüş yapıyorum, pardon. İş mesaisi dışında 3 günüm atölyede köpek kulübesi yapmakla geçti :smiley: Bizim bahçenin köpeği komşunun köpeği ile münasebet yaşamış. Sonucunda yavru meydana gelmiş ve biz bunu dışarda mı bırakmalıyız ? diye soruları ile beni yoran oğluma karşı çok direnemedim :smiley:

Ayrıca ilk sahibinden satışta olan Volt hakkında fiyat açısından anlaşamadık. Düşük km ve ilk sahibinde olduğundan dikkatimi çekmişti ama 410 binden bir kuruş aşağı olmaz dedi. Kaldı ki arabanın pasları çok, henüz fotolardan görmüştüm sadece. Sarı sitede olunca pazarlığı iyi olur sandım. Anlayacağınız olmadı .

Bazen km konusunu ya da karavan içi hakkında endişelenmeyi abartıyorum gibime geliyor.
Sonuçta hangi aracı alırsam alayım, fren ve 4 teker bakımını, sıvı bakımını (tüm yağlar), kayış ve rulman bakımını, enjektör ve pompa bakımını, yakıt deposu temizliğini, marş motoru ve şarj dinamosu bakımını , alt takım ve takoz bakımını, taban alt temizliği ve pütürünü zaten yapmayı planlıyorum. Geriye ne kalıyor ki ? motor bloğu mu :smiley: Hal böyle olunca düşük km ye 400 vereceğime ; motoru tamir görmüş olan 400 bindeki arabaya da olur demeliyim.

Bir de karavanın iç donanımı meselesi var. Her şeyini tam ve mükemmel yapmalıyım ki 2 - 3 sene sonra satabileyim şeklinde gereksiz bir kaygı. Evet nette görünce hoş oluyor ama şu var : yılda 5 defa büyüklerim bizim ilçenin denizinde kullanırlar. Toplam 4 defada şehirlerarası kullanılır. Demek ki, sıcak su - w c - dış duş - webasto - asgari mutfak yeterli. Tam zamanlı kullanmayacağız ki ! Depremde sera ve çadır içinde gayet yaşadık şubat ayında. Karavan konforu daha çoktur illaki :smiley: Kendimi bir projeye hazırlarken çok kasıyorum her zamanki gibi :smiley: Biraz iç sesimle muhabbete sizi de dahil ettim.
Uzun zamandır forumu takip etmiyordum. Konuyu tesadüfen gördüm. Onbeş yıldır volt karavan kullanıyorum. Yağ, filtre, balata ve kayışlar ve bir iki basit parça dışında neredeyse hiçbir şey değiştirmem gerekmedi. Yakıt 9 litre civarı. Bence doğru bir karar vermişsiniz ama yüksek kilometre araç alırken dikkat edin. Araca verdiğiniz para kadar harcama yapabilirsiniz.
 

Uzun zamandır forumu takip etmiyordum. Konuyu tesadüfen gördüm. Onbeş yıldır volt karavan kullanıyorum. Yağ, filtre, balata ve kayışlar ve bir iki basit parça dışında neredeyse hiçbir şey değiştirmem gerekmedi. Yakıt 9 litre civarı. Bence doğru bir karar vermişsiniz ama yüksek kilometre araç alırken dikkat edin. Araca verdiğiniz para kadar harcama yapabilirsiniz.
Günaydın. 15 yılda aracı tam anlamıyla tanımışsınızdır. Uzun yolculuklarınızın nasıl geçtiği hakkınızda biraz bilgi verir misiniz ? Hatta mümkünse foto paylaşabilirseniz sevinirim :smiley:
 



Günaydın. 15 yılda aracı tam anlamıyla tanımışsınızdır. Uzun yolculuklarınızın nasıl geçtiği hakkınızda biraz bilgi verir misiniz ? Hatta mümkünse foto paylaşabilirseniz sevinirim :smiley:
Sorunsuz ve konforlu. Hiçbir zaman yolda arabayı düşünmem gerekmedi. Temiz su deposu dolu mu, pis su deposu boş mu gibi düşüncelerimiz olur genelde. Tek ihtiyaç hissettiğimiz özellik dört çeker oldu.
 


4 çeker ihtiyacı duyuyorsanız kamp alanlarınız bayağı kırsal alan oluyor.
Az insan bol huzur. Kış kamplarında gerekiyor. Yol zannettiğimiz şeyin yağmur yagdiktan sonra tarla olduğunu gördüğümüzde ya da gece kar yağdığında 4x4 elzem oluyor. Onun dışında lt35in arazi kabiliyeti at lastikle gayet yeterli.
 

Az insan bol huzur. Kış kamplarında gerekiyor. Yol zannettiğimiz şeyin yağmur yagdiktan sonra tarla olduğunu gördüğümüzde ya da gece kar yağdığında 4x4 elzem oluyor. Onun dışında lt35in arazi kabiliyeti at lastikle gayet yeterli.
Anladım Ergun bey. Sizce 400 bin km deki , ortalama durumdaki lt 35 e ortalama ne kadar fiyat verirsek normaldir. Tabiki özelliğine göre değişir ama fiyat aralığı bilmek işime yarar sanki.
 





Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,881
Mesajlar
1,525,017
Kayıtlı Üye Sayımız
166,669
Kaydolan Son Üyemiz
yavuz60

SON KONULAR



Geri
Üst