Hunileri Taktık 42 Lastik Ford F250 Geliyor

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan jeep Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 781
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 138,187

Etiketler
Ynt: Hunileri Taktık 42 Lastik Ford F250 Geliyor

jeep' Alıntı:
şimdi sorun olarak 3 tane ana problem var.. araç 100 metrede olsa yürüyünce bunları tespit ettik..

1- frenler havalı sistem olmuştu.. Hava aynı zamanda diferansiyel kilitlerini de çalıştırıyor. zannediyorum hava tankları küçük geldi ve fren istenilen kıvamda değil.
2- direksiyon pompasına çok yük biniyor. tam sağ ve tam sol yaparken pompanın öttüğünü çok ne duyabiliyoruz. çamurda bu pompa iş yapmaz gibi. Bunun için hidrolik piston destekli bir sistem daha ilave etmemiz gerekecek..
3- ÖN ŞAFT çok sıkıntılı . Hem kısa hem açılı. daha düz yolda giderken bile mafsal tıkırtısı duyuluyor.. Ayrıca low da bile araç yeterince ağır değil. Çok seri oldu. biz nasıl hızlandırırız derken şimdi nasıl ağırlaştırırız demeye başladık. İki sorunun tek çözümü bana göre 2. arazi şanzımanını uyarlamak. doubler yani Uğur kardeşimizin yaptığı bir sistem. Hem ağırlaşacak, hem ön şaftın açısı düzelecek hemde boyu uzayacak.

BU sorunları çözmeden kaporta boya işlerine başlayamayız..

Doubler her ne kadar arazide denemesem de şimdilik çalışıyor :smiley:)) zaten sizde np205 var.Tek yapmanız gereken bir np203 bulmanız.Ben araya yaptırdığım flanşların cad çizimlerini yollarım, geriye uzuuun bir torna süreci kalıyor :smiley:
 

Ynt: Hunileri Taktık 42 Lastik Ford F250 Geliyor

moonwalker_arc' Alıntı:
Doubler her ne kadar arazide denemesem de şimdilik çalışıyor :smiley:)) zaten sizde np205 var.Tek yapmanız gereken bir np203 bulmanız.Ben araya yaptırdığım flanşların cad çizimlerini yollarım, geriye uzuuun bir torna süreci kalıyor :smiley:

tamamdır.. o aşamada yardımını isteyeceğiz. teşekkürler. şimdi servisi kapanıyor. yeni bir usta arayışındayız.. işler karıştıkça karışıyor. ;D
 

Ynt: Hunileri Taktık 42 Lastik Ford F250 Geliyor

Bugün 2.arazi şanzımanı geldi. İki arazi arasına flans yapmayıp araya saft ile baglasak ne olur? orjinal f250 de arada saft var zaten... ::smiley:

2012-07-16 16.26.42.jpg
 

Ynt: Hunileri Taktık 42 Lastik Ford F250 Geliyor

Ne kadar guzel işlerle ugraşıyosunuz.. Keşke fırsat olsada bizde işin içinde olsak. Ufak tefek işlerle elimizden geldiğince yardımcı olabilsek..
 



Ynt: Hunileri Taktık 42 Lastik Ford F250 Geliyor

Siz iki tane np205 bağlıyacaksınız, yani çift ön çıkışınız olacak, önde kalan şanzımanın ön çıkışına da tahrikli vinç bağlarsınız :smiley:

Arka şaft sıkıntı çıkarmayacaksa, Şaftla olur neden olmasın ancak ikisi çok ciddi ağır olacak :smiley:
 

Ynt: Hunileri Taktık 42 Lastik Ford F250 Geliyor

boxeralfa' Alıntı:
Ne kadar guzel işlerle ugraşıyosunuz.. Keşke fırsat olsada bizde işin içinde olsak. Ufak tefek işlerle elimizden geldiğince yardımcı olabilsek..
bekleriz antepe . sıkıntı yok. yapılacak çok iş var.. :smiley:
 

Ynt: Hunileri Taktık 42 Lastik Ford F250 Geliyor

moonwalker_arc' Alıntı:
Siz iki tane np205 bağlıyacaksınız, yani çift ön çıkışınız olacak, önde kalan şanzımanın ön çıkışına da tahrikli vinç bağlarsınız :smiley:

Arka şaft sıkıntı çıkarmayacaksa, Şaftla olur neden olmasın ancak ikisi çok ciddi ağır olacak :smiley:
ilk şanzıman np205 değildi. unuttum yarın bakarim. araçlar sanzimanlar biribirine karisti :smiley:) disi alüminyum..
 

Ynt: Hunileri Taktık 42 Lastik Ford F250 Geliyor

Ben yabancı forumlarda doubler konularını araştırırken adamların doubler yapılacak şanzımanlar için yüksek torka dayanıklı olması gerektiğini defalarca vurguladıklarını gördüm.Zira ben 2 tane np231 (elimde vardı) birbirine bağlamayı düşünmüştüm ancak özellikle de arkadaki şanzımanda tork çok ciddi bir şekilde artacağı için dayanmayacağına karar verip başlamadan vazgeçtim.
 

Ynt: Hunileri Taktık 42 Lastik Ford F250 Geliyor

aslında ara şaft ile oluşabilecek bütün torklari kasilmalari yumuşatmayı düşünebiliriz. dediğine göre en fazla güç ikinci arazi şanzımanında. o da np205. ilave olarak cer dişlileri ekstra sigorta.
 



Ynt: Hunileri Taktık 42 Lastik Ford F250 Geliyor

Göktuğ senin aracın boyu uzun şaftla daha koılay olur gibi geldi banada, iyi düşünmüşsün.
 

Ynt: Hunileri Taktık 42 Lastik Ford F250 Geliyor

yavuz-çelikel' Alıntı:
Göktuğ senin aracın boyu uzun şaftla daha koılay olur gibi geldi banada, iyi düşünmüşsün.

aslında düşünmedim, şanzıman önümüze geldiğinde baktım ki giriş çıkış şaft flanşı var. O zaman şimşek çaktı. Bozmadan direk şaft ile bağlarsak şaft açılarını daha rahat ayarlayabilir gibi geldi. İşin bonus noktası ise şaside arazi şanzımanını takacağımız yerler ve takozlar üzerinde. ..Yalnızca aşağı döndürmek için bir tarafa ilave takoz atacağız..25 cm ara şaft 28 cm np205 .. 55 cm arka şaft kısalıyor, ön şaft uzuyor. Arka şaft 130 cm civarındaydı 75 cm lere filan düşecek yine sıkıntı yok. Bugün gideceğim haber veririm son durumu..
 

Ynt: Hunileri Taktık 42 Lastik Ford F250 Geliyor

bunca zorluğa ve sanayideki usta faktörünün getirdiği güçlüğe rağmen azminize ve sabrınıza hayran kaldım..Allah yardımcınız olsun...yakında bitecek inşallah..kolaylıklar diliyorum..
 

Ynt: Hunileri Taktık 42 Lastik Ford F250 Geliyor

MOBİDİK' Alıntı:
bunca zorluğa ve sanayideki usta faktörünün getirdiği güçlüğe rağmen azminize ve sabrınıza hayran kaldım..Allah yardımcınız olsun...yakında bitecek inşallah..kolaylıklar diliyorum..

bayanların kuaför değiştirdiği gibi usta değiştirdik. şimdi cicim aylarımız. inşallah böyle devam eder. ;D
 

Ynt: Hunileri Taktık 42 Lastik Ford F250 Geliyor

jeep' Alıntı:
aslında düşünmedim, şanzıman önümüze geldiğinde baktım ki giriş çıkış şaft flanşı var. O zaman şimşek çaktı. Bozmadan direk şaft ile bağlarsak şaft açılarını daha rahat ayarlayabilir gibi geldi. İşin bonus noktası ise şaside arazi şanzımanını takacağımız yerler ve takozlar üzerinde. ..Yalnızca aşağı döndürmek için bir tarafa ilave takoz atacağız..25 cm ara şaft 28 cm np205 .. 55 cm arka şaft kısalıyor, ön şaft uzuyor. Arka şaft 130 cm civarındaydı 75 cm lere filan düşecek yine sıkıntı yok. Bugün gideceğim haber veririm son durumu..

Göktuğ Abi, eğerki bu işleme başlarsanız bol bol fotoğraflayıp detaylı anlatımda bulunurmusunuz Bizlerde bilgi hazinenizden nasiplenelim :smiley: Şimdi konuyla fazla ilgili değil ama 6x6 sistemindeki diffleri ara şaflarla birbirine bağlayan bir sistem fotoğrafını paylaşacağım. İveco-Magırus Dragon 6x6 diye bir aracın sistemi. Sistemin nasıl çalıştığını tam olarak çözemedim

dragon2-powerpack.jpg
 



Ynt: Hunileri Taktık 42 Lastik Ford F250 Geliyor

Bence bu resimde çift motor var. Şaftlar ortada birleşerek teke düşüvor. Arkaya dogru uzantıdan sonra yon değiştirerek, alttan geri dönüp difransiellere giriyor. iki difransiyelde birbirine bağlı.

Ne hayal gücü ama..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,745
Mesajlar
1,523,067
Kayıtlı Üye Sayımız
166,560
Kaydolan Son Üyemiz
yalnisdost

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst