Hunileri Taktık 42 Lastik Ford F250 Geliyor

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan jeep Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 781
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 138,167
Ynt: Hunileri Taktık 42 Lastik Ford F250 Geliyor

yıkanmış temiz halleri..

2012-06-22 15.46.49.jpg


2012-06-22 15.46.32.jpg
 

Etiketler









Ynt: Hunileri Taktık 42 Lastik Ford F250 Geliyor

heeeeyyytttt geliyorrrr gaçılınnn on numara olmuş baştan beri renk ne olacak yükseklik ne olacak sesi nasıl çıkacak diye merak ederken çok şükür az kaldı emeğinize sağlık allah kesenize bolluk versin tek merakım rengi kaldı hadi hayırlısı fren konusuna gelince abi konyada eski manlara bazen fren borularını genişletmek suretiyle ki mutlaka pompasınada bir tadilat yapıp olayı çözüyorlardı yanlış hatırlamıyorsam
 

Ynt: Hunileri Taktık 42 Lastik Ford F250 Geliyor

şimdi sorun olarak 3 tane ana problem var.. araç 100 metrede olsa yürüyünce bunları tespit ettik..

1- frenler havalı sistem olmuştu.. Hava aynı zamanda diferansiyel kilitlerini de çalıştırıyor. zannediyorum hava tankları küçük geldi ve fren istenilen kıvamda değil.
2- direksiyon pompasına çok yük biniyor. tam sağ ve tam sol yaparken pompanın öttüğünü çok ne duyabiliyoruz. çamurda bu pompa iş yapmaz gibi. Bunun için hidrolik piston destekli bir sistem daha ilave etmemiz gerekecek..
3- ÖN ŞAFT çok sıkıntılı . Hem kısa hem açılı. daha düz yolda giderken bile mafsal tıkırtısı duyuluyor.. Ayrıca low da bile araç yeterince ağır değil. Çok seri oldu. biz nasıl hızlandırırız derken şimdi nasıl ağırlaştırırız demeye başladık. İki sorunun tek çözümü bana göre 2. arazi şanzımanını uyarlamak. doubler yani Uğur kardeşimizin yaptığı bir sistem. Hem ağırlaşacak, hem ön şaftın açısı düzelecek hemde boyu uzayacak.

BU sorunları çözmeden kaporta boya işlerine başlayamayız..
 



Ynt: Hunileri Taktık 42 Lastik Ford F250 Geliyor

bence otomatiği sökün yerine sm465 takın,düz tipi elimde mevcut.İstersen hediye ederim sana.
 


Ynt: Hunileri Taktık 42 Lastik Ford F250 Geliyor

yavuz-çelikel' Alıntı:
bence otomatiği sökün yerine sm465 takın,düz tipi elimde mevcut.İstersen hediye ederim sana.

yeni sistem debriyaj filan .. otomatik hayalimizdi ama.. elimizde arazi şanzımanı da var.. Yavuz abi yine de teşekkür ederim..
 


Ynt: Hunileri Taktık 42 Lastik Ford F250 Geliyor

jeep' Alıntı:
şimdi sorun olarak 3 tane ana problem var.. araç 100 metrede olsa yürüyünce bunları tespit ettik..

1- frenler havalı sistem olmuştu.. Hava aynı zamanda diferansiyel kilitlerini de çalıştırıyor. zannediyorum hava tankları küçük geldi ve fren istenilen kıvamda değil.
2- direksiyon pompasına çok yük biniyor. tam sağ ve tam sol yaparken pompanın öttüğünü çok ne duyabiliyoruz. çamurda bu pompa iş yapmaz gibi. Bunun için hidrolik piston destekli bir sistem daha ilave etmemiz gerekecek..
3- ÖN ŞAFT çok sıkıntılı . Hem kısa hem açılı. daha düz yolda giderken bile mafsal tıkırtısı duyuluyor.. Ayrıca low da bile araç yeterince ağır değil. Çok seri oldu. biz nasıl hızlandırırız derken şimdi nasıl ağırlaştırırız demeye başladık. İki sorunun tek çözümü bana göre 2. arazi şanzımanını uyarlamak. doubler yani Uğur kardeşimizin yaptığı bir sistem. Hem ağırlaşacak, hem ön şaftın açısı düzelecek hemde boyu uzayacak.

BU sorunları çözmeden kaporta boya işlerine başlayamayız..

Göktuğ bey mrb.
Frenler havalı sistem olmuştu derken sanırım eski hidrolik fren sistemini havalı frene çevirdiniz.
Bu durum TÜV muayenede büyük sıkıntı yaratabilir. Öncelikle bulunduğunuz yerdeki TÜV den araştırmanızı öneririm. Fren tadilatı sonrası bazı kurumlardan yeni sistemin test raporları ve onayı isteniyor. Çok zahmetli ve masarflı bir süreç. Araç İstanbul a gidiyor veya İst. Yetkili kurumdan belirli peryotlarda bir teknik ekip yapılanları yerinde kontrol edip aksaklıkları ve değiştirilmesi gerekli yerleri belirtiyor. Ancak ondan sonra TÜV den gecebiliyorsunuz.
2 ay kadar önce havalı frene çevirme işlemini Bolu da bir arkadaşım 84 model Unimog Doka ya uyguladı. Bu haliyle Tüv e girdi. Frenler orj değil diye kaldı. Havalı fren tadilatı onayı projesi test raporları vs işlemler için 11.000 TL masraf etti. :(
Şimdiden araştırmanız iyi olacaktır diye düşünüyorum.
AYRICA ilgili kanunlar gereği :
ONAYLANMAMIŞ TADİLAT VE KARAYOLLARI TRAFİK KANUNU
MADDE 32-
Araçlar üzerinde yönetmelikte belirtilen şekillerde yapılacak
her türlü değişikliğin ve adres değişikliklerinin işleten
tarafından otuz gün içinde tescil yapan kuruluşa bildirmesi
zorunludur.Üzerinde teknik değişiklik yapılan araçlar, değişikliğin
şartlara uygun olarak yapıldığı belgelenip bu durum ilgili
tescil bürosunda tescil edilinceye ve trafik belgesine işleten
tarafından yazdırılıncaya kadar trafikten men edilir.
ONAYLANMAMIŞ TADİLAT VE SİGORTA MEVZUATI
Sigorta ettirenin ve/veya sigortalının beyanı gerçeğe aykırı, yanlış veya
eksik ise, sigortacının sözleşmeyi yapmamasını veya daha ağır şartlarla
yapmasını gerektirecek hallerde sigortacı durumu öğrendiği tarihten
itibaren bir ay içinde sözleşmeden cayabilir veya sözleşmeyi yürürlükte
tutarak aynı süre içinde prim farkını talep edebilir.
Sigorta ettiren, talep edilen prim farkını kabul ettiğini sekiz gün içinde
bildirmediği takdirde sözleşmeden cayılmış olur. Ancak, prim farkının
kabul edilmemesi nedeniyle sözleşmeden cayılması sigortacının gerçeğe
aykırı veya eksik beyanı öğrendiği tarihten itibaren bir aylık süre içinde
sözkonusudur.
Sigorta ettiren kimsenin ve/veya sigortalının kasıtlı davrandığı anlaşıldığı
takdirde sigortacı, riziko gerçekleşmiş olsa bile sözleşmeden cayabilir ve
prime hak kazanır.
FREN SİSTEMİ TADİLATI AİTM YE GÖRE MÜSAADE EDİLEN TADİLAT LİSTESİNDE OLUP; TS Test Raporu , Proje ve TSE Onayı ile yapılabilir.
 



Ynt: Hunileri Taktık 42 Lastik Ford F250 Geliyor

ncmsrn' Alıntı:
Göktuğ bey mrb.
Frenler havalı sistem olmuştu derken sanırım eski hidrolik fren sistemini havalı frene çevirdiniz.
Bu durum TÜV muayenede büyük sıkıntı yaratabilir. Öncelikle bulunduğunuz yerdeki TÜV den araştırmanızı öneririm. Fren tadilatı sonrası bazı kurumlardan yeni sistemin test raporları ve onayı isteniyor. Çok zahmetli ve masarflı bir süreç. Araç İstanbul a gidiyor veya İst. Yetkili kurumdan belirli peryotlarda bir teknik ekip yapılanları yerinde kontrol edip aksaklıkları ve değiştirilmesi gerekli yerleri belirtiyor. Ancak ondan sonra TÜV den gecebiliyorsunuz.
2 ay kadar önce havalı frene çevirme işlemini Bolu da bir arkadaşım 84 model Unimog Doka ya uyguladı. Bu haliyle Tüv e girdi. Frenler orj değil diye kaldı. Havalı fren tadilatı onayı projesi test raporları vs işlemler için 11.000 TL masraf etti. :(
Şimdiden araştırmanız iyi olacaktır diye düşünüyorum.
AYRICA ilgili kanunlar gereği :
ONAYLANMAMIŞ TADİLAT VE KARAYOLLARI TRAFİK KANUNU
MADDE 32-
Araçlar üzerinde yönetmelikte belirtilen şekillerde yapılacak
her türlü değişikliğin ve adres değişikliklerinin işleten
tarafından otuz gün içinde tescil yapan kuruluşa bildirmesi
zorunludur.Üzerinde teknik değişiklik yapılan araçlar, değişikliğin
şartlara uygun olarak yapıldığı belgelenip bu durum ilgili
tescil bürosunda tescil edilinceye ve trafik belgesine işleten
tarafından yazdırılıncaya kadar trafikten men edilir.
ONAYLANMAMIŞ TADİLAT VE SİGORTA MEVZUATI
Sigorta ettirenin ve/veya sigortalının beyanı gerçeğe aykırı, yanlış veya
eksik ise, sigortacının sözleşmeyi yapmamasını veya daha ağır şartlarla
yapmasını gerektirecek hallerde sigortacı durumu öğrendiği tarihten
itibaren bir ay içinde sözleşmeden cayabilir veya sözleşmeyi yürürlükte
tutarak aynı süre içinde prim farkını talep edebilir.
Sigorta ettiren, talep edilen prim farkını kabul ettiğini sekiz gün içinde
bildirmediği takdirde sözleşmeden cayılmış olur. Ancak, prim farkının
kabul edilmemesi nedeniyle sözleşmeden cayılması sigortacının gerçeğe
aykırı veya eksik beyanı öğrendiği tarihten itibaren bir aylık süre içinde
sözkonusudur.
Sigorta ettiren kimsenin ve/veya sigortalının kasıtlı davrandığı anlaşıldığı
takdirde sigortacı, riziko gerçekleşmiş olsa bile sözleşmeden cayabilir ve
prime hak kazanır.
FREN SİSTEMİ TADİLATI AİTM YE GÖRE MÜSAADE EDİLEN TADİLAT LİSTESİNDE OLUP; TS Test Raporu , Proje ve TSE Onayı ile yapılabilir.

uyarı için teşekkürler.. inanın haberim yoktu.. şimdi bunların üzerine bir sıkıntı daha.. sanıyorum TUV işini geçici tüv istasyonlarına denk getirip orada halletmemiz gerekecek. Ciddi bir incelemede bütün bu yaptıklarımıza tadilat isteyecekler. Motor işletme zaten başlı başına kabus.. Adamlar amerikada istediğini yapıyor belli standartları karşılıyorsa sıkıntı çıkmıyor.. Yasalar ne diyorsa onu yapmak zorundayız. ;D
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,062
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst