şimdi sorun olarak 3 tane ana problem var.. araç 100 metrede olsa yürüyünce bunları tespit ettik..
1- frenler havalı sistem olmuştu.. Hava aynı zamanda diferansiyel kilitlerini de çalıştırıyor. zannediyorum hava tankları küçük geldi ve fren istenilen kıvamda değil.
2- direksiyon pompasına çok yük biniyor. tam sağ ve tam sol yaparken pompanın öttüğünü çok ne duyabiliyoruz. çamurda bu pompa iş yapmaz gibi. Bunun için hidrolik piston destekli bir sistem daha ilave etmemiz gerekecek..
3- ÖN ŞAFT çok sıkıntılı . Hem kısa hem açılı. daha düz yolda giderken bile mafsal tıkırtısı duyuluyor.. Ayrıca low da bile araç yeterince ağır değil. Çok seri oldu. biz nasıl hızlandırırız derken şimdi nasıl ağırlaştırırız demeye başladık. İki sorunun tek çözümü bana göre 2. arazi şanzımanını uyarlamak. doubler yani Uğur kardeşimizin yaptığı bir sistem. Hem ağırlaşacak, hem ön şaftın açısı düzelecek hemde boyu uzayacak.
BU sorunları çözmeden kaporta boya işlerine başlayamayız..
Doubler her ne kadar arazide denemesem de şimdilik çalışıyor )) zaten sizde np205 var.Tek yapmanız gereken bir np203 bulmanız.Ben araya yaptırdığım flanşların cad çizimlerini yollarım, geriye uzuuun bir torna süreci kalıyor
Doubler her ne kadar arazide denemesem de şimdilik çalışıyor )) zaten sizde np205 var.Tek yapmanız gereken bir np203 bulmanız.Ben araya yaptırdığım flanşların cad çizimlerini yollarım, geriye uzuuun bir torna süreci kalıyor
Ben yabancı forumlarda doubler konularını araştırırken adamların doubler yapılacak şanzımanlar için yüksek torka dayanıklı olması gerektiğini defalarca vurguladıklarını gördüm.Zira ben 2 tane np231 (elimde vardı) birbirine bağlamayı düşünmüştüm ancak özellikle de arkadaki şanzımanda tork çok ciddi bir şekilde artacağı için dayanmayacağına karar verip başlamadan vazgeçtim.
aslında ara şaft ile oluşabilecek bütün torklari kasilmalari yumuşatmayı düşünebiliriz. dediğine göre en fazla güç ikinci arazi şanzımanında. o da np205. ilave olarak cer dişlileri ekstra sigorta.
aslında düşünmedim, şanzıman önümüze geldiğinde baktım ki giriş çıkış şaft flanşı var. O zaman şimşek çaktı. Bozmadan direk şaft ile bağlarsak şaft açılarını daha rahat ayarlayabilir gibi geldi. İşin bonus noktası ise şaside arazi şanzımanını takacağımız yerler ve takozlar üzerinde. ..Yalnızca aşağı döndürmek için bir tarafa ilave takoz atacağız..25 cm ara şaft 28 cm np205 .. 55 cm arka şaft kısalıyor, ön şaft uzuyor. Arka şaft 130 cm civarındaydı 75 cm lere filan düşecek yine sıkıntı yok. Bugün gideceğim haber veririm son durumu..
bunca zorluğa ve sanayideki usta faktörünün getirdiği güçlüğe rağmen azminize ve sabrınıza hayran kaldım..Allah yardımcınız olsun...yakında bitecek inşallah..kolaylıklar diliyorum..
bunca zorluğa ve sanayideki usta faktörünün getirdiği güçlüğe rağmen azminize ve sabrınıza hayran kaldım..Allah yardımcınız olsun...yakında bitecek inşallah..kolaylıklar diliyorum..
aslında düşünmedim, şanzıman önümüze geldiğinde baktım ki giriş çıkış şaft flanşı var. O zaman şimşek çaktı. Bozmadan direk şaft ile bağlarsak şaft açılarını daha rahat ayarlayabilir gibi geldi. İşin bonus noktası ise şaside arazi şanzımanını takacağımız yerler ve takozlar üzerinde. ..Yalnızca aşağı döndürmek için bir tarafa ilave takoz atacağız..25 cm ara şaft 28 cm np205 .. 55 cm arka şaft kısalıyor, ön şaft uzuyor. Arka şaft 130 cm civarındaydı 75 cm lere filan düşecek yine sıkıntı yok. Bugün gideceğim haber veririm son durumu..
Göktuğ Abi, eğerki bu işleme başlarsanız bol bol fotoğraflayıp detaylı anlatımda bulunurmusunuz Bizlerde bilgi hazinenizden nasiplenelim Şimdi konuyla fazla ilgili değil ama 6x6 sistemindeki diffleri ara şaflarla birbirine bağlayan bir sistem fotoğrafını paylaşacağım. İveco-Magırus Dragon 6x6 diye bir aracın sistemi. Sistemin nasıl çalıştığını tam olarak çözemedim
Bence bu resimde çift motor var. Şaftlar ortada birleşerek teke düşüvor. Arkaya dogru uzantıdan sonra yon değiştirerek, alttan geri dönüp difransiellere giriyor. iki difransiyelde birbirine bağlı.