Belki hızlı tur yapmayı düşünenler olur diye bazı bilgiler vermek istiyorum.
Rota: Flensburg-Kopenhag-Stockholm-Sundsvall-Umea-Lulea-Kiruna-Narvik-E6 'dan Fauske-Storvik-R17 Yolunun Stoksvagen kısmına kadarki bölümü-Moi Rana-E6'dan Trondheim- Atlantik Yolu İlk Kısmı-Kristiansund-Atlantik Yolu-Andelsnes-R63 Trollstigen geçidi-Geiranger Fiyordları-Fjaerland-Laerdal-Snovegen dağ yolu-Aurland-Flam-Gudvangen-Voss-Bergen-7 nolu Yoldan Eidfjord-Oslo-Goteburg-Kopenhag-Flensburg.
En çok etkileyen kısımlar: Kiruna-Narvik arası, Norveç'e giriş, R17 yolunun Jektvik kısmı, Kristiansund -Molde arası Atlantik yolu, Trollstigen,Geiranger ve Gunvangen fiyordları, 24 kmlik tünel yerine dağı aşarak geçen Snovegen dağ yolu.
Dumura uğradığımız anlar: Isveç'te markete girerken insanlar ellerine barkot okuyucu alıyorlar. Aldıklarını barkottan geçiriyorlar. Çıkışta barkot okuyucu ve kredi kartı kullanarak kendi ödemelerini yapıyorlar.
Tabii ki bir de Kuzeyde batmayan güneş.
Toplam :5700 km
Süre:12 tam gün
Norveç hız ortalaması :45- 50 km/saat .Hız sınırı 80 km/saat. Uyan çok. Yollar dar ve virajlı. Mobil polisler yollarda foto çekiyor. Beni de Fauske sınırında kim bu garip adam derken tripoduyla resmimi çekti. Norveç'te yol gitmek para harcamak demek. Onlarca tünel ve köprüden geçtik. Yapılan köprü ve tünelin masrafı çıkana kadar parasını alıyorlarmış. Bu nedenle bazıları paralı. Para ödeme işi biraz garip. Peşin para olarak Oslo çıkışı ve sınır geçişinde 2 kere 20 NOK para ödedik. Bir de Kristiansund'dan sonra Atlantik yolu için araba +1 yolcu için 135 NOK peşin ödedik. Bu yolda yolcular içinde para alıyorlar. Araba parasına şürücü dahil. Diğer paralı yollarda geçtikten sonra ödeme noktaları var, oraya gidip para ödüyorsunuz.Genelde benzin istasyonları oluyor. Ben Voss'a gelinceye kadar ödeme noktalarını bularak ödedim. Ama Voss'dan sonra ipin ucunu kaçırdım . Voss parasını Bergen'de öderim dedim ama almadılar. Bergen'de 2-3 tane geçtim ama hangi saatte hangi paralı yollardan geçtiğimi bilemediğim için ödeyemedim. Kalabalık saatlerde (genelde 17-19 arası) fiyatlar artıyormuş. Daha sonra 1-2 yolda daha Oslo'ya gelene kadar ödemeden geçtim. Bakalım ne olacak. Ödeme noktaları ile uğraşmak istemeyenler autopass alabiliyorlar internetten. Kredi kartı ve plaka gerekiyor.
http://www.autopass.no/Visitors
Feribot binişlerinde önceden gelip parasını alıyorlar. Araba +1 yolcu için 90 NOK ile 250 NOK arası para ödedik. Burada kriterleri 6 m uzunluk ve 3.5 ton ağırlık. Feribotlarda 6m uzunluğa bakıyorlar. Geçerse fiyatlar epey artıyor. Köprülerde ağırlığa da bakıyorlar.
6 metreyi geçen aracı olanlar epey bir hesap yapmak zorunda. Feribot geçişlerini iki firmadan biri yapıyor. Bu sitelerden feribot ücretlerini öğrenebilirsiniz;
http://eng.tide.no/
http://www.fjord1.no/en/
Isveç-Danimarka= Hız sınırı 120 km/saat yazıyor ama uyan yok.
Her 3 ülkede de herkesin uyduğu hız sınırı şehir içlerinde, yollarda kasabalardan geçerken oluyor. Ben kendimce o ülke vatandaşı bir arabaya takılıyor, onun hızına uyuyordum. Norveç'te hız yapamadım ama yol gidebilmek için Isveç ve Danimarka'da hızlı gittim. Isveç ve Danimarka'da yollar parasız. Danimarka içindeki Storebaelts köprüsü 31 Euro. Danimarka -Isveç arasındaki Oresund köprüsü 40 Euro.
Kamp harici geceleme:
Danimarka: Burada hiç gecelemedik. Ama yollar arası en iyi park karavanlar için kesinlikle Danimarka diyebilirim. 2-3 park yerinin birinde karavan için servis imkanı var.
Isveç: Kopenhag'dan çıkınca köprü geçiliyor. Köprü biter bitmez Isveç'deki ilk park yerinde information var. Oradan tüm Isveç yollarında bulunan park yerlerini gösteren haritayı ücretsiz alabiliyorsunuz. Her park yerinde geceleyen 1-2 karavan oluyordu. Stockholm'un kuzeyinde hemen hemen tüm parklarda karavan servis imkanı vardı. Kiruna civarındaki ulusal park çok çekici gözüküyordu.
Norveç: Sadece 2-3 park yerinde karavan servis imkanı vardı. Genelde sadece tuvalet oluyor ve kimyasallı tuvalet dökmeyiniz diye koca koca uyarılar asmışlar. Karavan için suyu ırmaklardan sağladık. Genelde gürül gürül akan bir dere heryerde karşınıza çıkıyor. Norveç'te geceleme için özellikle Kuzey'de yer beğenemiyorsunuz. O kadar güzel yerler var ki. Norveç'te Trondheim ve Bergen 'de şehir içinde konakladık. Trondheim'e gelmeden önce çok güzel göllerden geçtik. Erken diye gecelemedik ama sonra da pişman olduk. Bergen 'e Cumartesi akşamı ulaştık. Ferhat Bey'in işaretlediği noktaya gider orada geceleriz dedik ama orada yol inşaatı vardı. Yine de güzel bir nokta bulup orada geceledik.
Para bozdurma: Mümkünse gitmeden NOK, SEK ve DKK alınmalı. Orada kurlar çok kötü. Ya da bankadan atm kartından çekilmeli. Norveç ve Isveç'te genelde petrol istasyonları yabancı maestro kartını kabul etmiyorlar. Ama bankalar ve büyük alış veriş merkezleri kabul ediyor.
Alışveriş: Mümkünse Almanya'dan stok yapılmalı. Norveç daha pahalı.
Mazot fiyatı:Serbest fiyat uygulanıyor. Şehir içlerinde daha ucuz. Ortalama Norveç'te 13.00 NOK , Isveç'te 13.40 SEK, Danimarka'da 10.05 DKK, Almanya'da 1.36 Euro.
Fotoğraflar : Oğuz Bey giderse herhalde 3 ayda çıkamaz oralardan. Benimkiler mecburiyetten şipşak oldu. Tasnif edip resim koyacağım.
GPS : Tasnif edip koyacağım.
Rota: Flensburg-Kopenhag-Stockholm-Sundsvall-Umea-Lulea-Kiruna-Narvik-E6 'dan Fauske-Storvik-R17 Yolunun Stoksvagen kısmına kadarki bölümü-Moi Rana-E6'dan Trondheim- Atlantik Yolu İlk Kısmı-Kristiansund-Atlantik Yolu-Andelsnes-R63 Trollstigen geçidi-Geiranger Fiyordları-Fjaerland-Laerdal-Snovegen dağ yolu-Aurland-Flam-Gudvangen-Voss-Bergen-7 nolu Yoldan Eidfjord-Oslo-Goteburg-Kopenhag-Flensburg.
En çok etkileyen kısımlar: Kiruna-Narvik arası, Norveç'e giriş, R17 yolunun Jektvik kısmı, Kristiansund -Molde arası Atlantik yolu, Trollstigen,Geiranger ve Gunvangen fiyordları, 24 kmlik tünel yerine dağı aşarak geçen Snovegen dağ yolu.
Dumura uğradığımız anlar: Isveç'te markete girerken insanlar ellerine barkot okuyucu alıyorlar. Aldıklarını barkottan geçiriyorlar. Çıkışta barkot okuyucu ve kredi kartı kullanarak kendi ödemelerini yapıyorlar.
Tabii ki bir de Kuzeyde batmayan güneş.
Toplam :5700 km
Süre:12 tam gün
Norveç hız ortalaması :45- 50 km/saat .Hız sınırı 80 km/saat. Uyan çok. Yollar dar ve virajlı. Mobil polisler yollarda foto çekiyor. Beni de Fauske sınırında kim bu garip adam derken tripoduyla resmimi çekti. Norveç'te yol gitmek para harcamak demek. Onlarca tünel ve köprüden geçtik. Yapılan köprü ve tünelin masrafı çıkana kadar parasını alıyorlarmış. Bu nedenle bazıları paralı. Para ödeme işi biraz garip. Peşin para olarak Oslo çıkışı ve sınır geçişinde 2 kere 20 NOK para ödedik. Bir de Kristiansund'dan sonra Atlantik yolu için araba +1 yolcu için 135 NOK peşin ödedik. Bu yolda yolcular içinde para alıyorlar. Araba parasına şürücü dahil. Diğer paralı yollarda geçtikten sonra ödeme noktaları var, oraya gidip para ödüyorsunuz.Genelde benzin istasyonları oluyor. Ben Voss'a gelinceye kadar ödeme noktalarını bularak ödedim. Ama Voss'dan sonra ipin ucunu kaçırdım . Voss parasını Bergen'de öderim dedim ama almadılar. Bergen'de 2-3 tane geçtim ama hangi saatte hangi paralı yollardan geçtiğimi bilemediğim için ödeyemedim. Kalabalık saatlerde (genelde 17-19 arası) fiyatlar artıyormuş. Daha sonra 1-2 yolda daha Oslo'ya gelene kadar ödemeden geçtim. Bakalım ne olacak. Ödeme noktaları ile uğraşmak istemeyenler autopass alabiliyorlar internetten. Kredi kartı ve plaka gerekiyor.
http://www.autopass.no/Visitors
Feribot binişlerinde önceden gelip parasını alıyorlar. Araba +1 yolcu için 90 NOK ile 250 NOK arası para ödedik. Burada kriterleri 6 m uzunluk ve 3.5 ton ağırlık. Feribotlarda 6m uzunluğa bakıyorlar. Geçerse fiyatlar epey artıyor. Köprülerde ağırlığa da bakıyorlar.
6 metreyi geçen aracı olanlar epey bir hesap yapmak zorunda. Feribot geçişlerini iki firmadan biri yapıyor. Bu sitelerden feribot ücretlerini öğrenebilirsiniz;
http://eng.tide.no/
http://www.fjord1.no/en/
Isveç-Danimarka= Hız sınırı 120 km/saat yazıyor ama uyan yok.
Her 3 ülkede de herkesin uyduğu hız sınırı şehir içlerinde, yollarda kasabalardan geçerken oluyor. Ben kendimce o ülke vatandaşı bir arabaya takılıyor, onun hızına uyuyordum. Norveç'te hız yapamadım ama yol gidebilmek için Isveç ve Danimarka'da hızlı gittim. Isveç ve Danimarka'da yollar parasız. Danimarka içindeki Storebaelts köprüsü 31 Euro. Danimarka -Isveç arasındaki Oresund köprüsü 40 Euro.
Kamp harici geceleme:
Danimarka: Burada hiç gecelemedik. Ama yollar arası en iyi park karavanlar için kesinlikle Danimarka diyebilirim. 2-3 park yerinin birinde karavan için servis imkanı var.
Isveç: Kopenhag'dan çıkınca köprü geçiliyor. Köprü biter bitmez Isveç'deki ilk park yerinde information var. Oradan tüm Isveç yollarında bulunan park yerlerini gösteren haritayı ücretsiz alabiliyorsunuz. Her park yerinde geceleyen 1-2 karavan oluyordu. Stockholm'un kuzeyinde hemen hemen tüm parklarda karavan servis imkanı vardı. Kiruna civarındaki ulusal park çok çekici gözüküyordu.
Norveç: Sadece 2-3 park yerinde karavan servis imkanı vardı. Genelde sadece tuvalet oluyor ve kimyasallı tuvalet dökmeyiniz diye koca koca uyarılar asmışlar. Karavan için suyu ırmaklardan sağladık. Genelde gürül gürül akan bir dere heryerde karşınıza çıkıyor. Norveç'te geceleme için özellikle Kuzey'de yer beğenemiyorsunuz. O kadar güzel yerler var ki. Norveç'te Trondheim ve Bergen 'de şehir içinde konakladık. Trondheim'e gelmeden önce çok güzel göllerden geçtik. Erken diye gecelemedik ama sonra da pişman olduk. Bergen 'e Cumartesi akşamı ulaştık. Ferhat Bey'in işaretlediği noktaya gider orada geceleriz dedik ama orada yol inşaatı vardı. Yine de güzel bir nokta bulup orada geceledik.
Para bozdurma: Mümkünse gitmeden NOK, SEK ve DKK alınmalı. Orada kurlar çok kötü. Ya da bankadan atm kartından çekilmeli. Norveç ve Isveç'te genelde petrol istasyonları yabancı maestro kartını kabul etmiyorlar. Ama bankalar ve büyük alış veriş merkezleri kabul ediyor.
Alışveriş: Mümkünse Almanya'dan stok yapılmalı. Norveç daha pahalı.
Mazot fiyatı:Serbest fiyat uygulanıyor. Şehir içlerinde daha ucuz. Ortalama Norveç'te 13.00 NOK , Isveç'te 13.40 SEK, Danimarka'da 10.05 DKK, Almanya'da 1.36 Euro.
Fotoğraflar : Oğuz Bey giderse herhalde 3 ayda çıkamaz oralardan. Benimkiler mecburiyetten şipşak oldu. Tasnif edip resim koyacağım.
GPS : Tasnif edip koyacağım.