Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan alsedo Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,225
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 255,660
Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

maaşallah maaşallah verim %48 lere çıkmış tebrik ediyorum başarıların devamını diliyorum bu verilerde ki bir hidrojen ünitesi hiç olmazsa extra yakıt takviyesiz rolenti devirlerinde aracı besleyebilmesi gerekir sizin sisteminizde bunu sağlıyormu?nasıl olsa geri yanmada yapmadığına göre bunu sağlıyordur diye düşünüyorum
 

Etiketler
Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Ferahaddin bey
Konuyu dikkatli okursanız Akustika arkadaşımız kendi imkanları ile bir hidrojen sistemi yapmaya çalıştığını görürsünüz.Bende kendisine bilgi vermek amaçlı olarak bubler sistemide kullanmasını tavsiye ettim.Yoksa bizim sistemde zaten bubler sistemi mevcut.

Kaptan10 bey
Siz hidrojeni çok çok basite alıyorsunuz.Normal bir motoru sadece hidrojen ile çalıştımanız birkaç dakikada hatta o kadarda sürmez, motoru elinize alırsınız.Zaten bu kadar gaz ile normal bir motor çalışmazda.Çalışacak kadar fazla gaz verdiğinizde ise motorda modifikasyonlar yapılmadığından geri yanma, erken tutuşma gibi pronblemler ile karşılaşırsınız.Bizim araçlarda geri yanma sorunu olmamasının nedeni verilen gaz miktarının düşük olmasıdır.Motora giden hava içerisinde seyrelmiş olmasıdır.

Şuanki hidrojen kullanımımız yakıt takviyesi olarak değil sadece yanmayı iyileştirici olarak kullanılmaktadır.Hidrojen ekstra yakıt olarak görülmemelidir.
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

sayın betelguz , hala üniversiteye onaylatmadım ama gerçek rakam % 20 diyorsunuz , sonra yine yaklaşık değer diyorsunuz. Bir kere % 20 veremezsiniz çünkü ifadenize göre aracın motorunun verimli olup olmamasına göre değişiyor o rakam . Başkasında % 35 de olabilir o zaman , ben de %3 de olabilir ? Neye göre % 20 ??? sanki genel geçer bir kural gibi yazmışsınız.

Yok BMW nin motoru verimsizdi o yüzden % 20 gibi iyi bir rakam sağladım diyorsanız , verimli motorlarla ün yapmış BMW mühendislerinin kulakları çınladı sanırım...
Efendim BMW motoru tabii verimlidir , bizim taktığımız aracın motoru ayarsızdı diyorsanız demek ki hidrojen yerine filtre temizliği , avans ayarı , enjektör değişimi falan da zaten motoru toparlardı...

Sayın betelguz size bir fizik sorusu : 1.650 Kilogramlık bir araç , 182 HP , önünde 69 derecelik bir yokuş var . Tutunma sorunu olmadığı farzedildiğinde , bu araç yokuşu çıkabilir mi ? 69 yerine 74 dereceye getirirsek durum ne olur ?
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Ben bu işi yapan arkadaslara "bir benzinlı motor nasıl çalışır " diye sormak istiyorum......... Bnece bunu bilip bilmediklerini öğrenmek isterim. Çünki gerçekten o konuda şüphelerim var......
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Bu gazı üreten hücreler,de saate veya günde her neyse sıvı eksilmesi yaklaşık kaç cc ve bu sıvı motorun içine gitmiyor,mu motoru vaktinden önce bitirmez,mi?
 



Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Sayın marlon , 70 derecelik rampayı çıkan aracı "inanarak" buraya yazabilen beyefendiye benzinli motoru sormanız çok ayıp.

Daha önce de söyledim roket sorun jet sorun nitrojen sorun.

Ben hala cevap alamadım bu arada...
 



Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Korhan bey
Bu konuyla çok ilgileniyorsunuz bakıyorum birazda yapıcı yönde fikirler üretseniz bu sistem şimdiye kadar çok daha ileri seviyelere gelirdi herhalde.neyse ben fizikçi değilim bu nedenle sorduğunuz soruya formüllerle hesaplarla cevap veremeyeceğim.Bildiğim kadarıyla 1Hp 212kg lık bir güce denk geliyor.182 hp de size 38584 kg çekiş gücü demektir.Sanırım bu kadar çekiş gücü olan bir araç 1650 kg lık yükü 90 derecede kaldırmaya yetecektir.Yetmez diyorsanız alın bir Bmw deneyin bakalım ne olacak :smiley:
%20 yi kural gibi yazmadım araçtan araca değişebilir tabiki.Zaten her araçta %40 tasarruf sağlanmadığını ben baştan beri söylüyorum.Güç artışı ile tasarruf miktarı birbiriyle orantılıdır.ne kadar çok güç artışı sağlanabiliyorsa tasarrufta o kadar artmaktadır normal şartlarda.Tabi güç artışı sabit kalacak şekilde ayarlayıp yakıtı kısarsanız bu sefer tasarruf oranınız daha fazla artırılabiliniz.Bizim sistemle yada gaz üretimiyle ilgili şuan bir sıkıntımız yok şuanki çalışmalarımız tamamen yeni tip araçlarda hidrojenle daha uyumlu çalışarak tasarrufu artırmaya yönelik.İşin en hassas ve zor yönüde bu zaten.

Korhan bey jet motorlarınada çok takıldınız ama malesef bu sistem jet motorlarında işe yaramaz.:smiley:

Marlon bey motor nasıl çalışır gayet iyi biliyoruz emin olun.Sıfırdan bir motoru söküp takabilecek kadar biliyoruz çokşükür.

Ömer bey sistemin su tüketimi 20 amperde kullanıldığında 1 litre su sürekli kullanımda 30 saatte bitmektedir.Tabi sistemi kullanmaya devam edebilmek için suyun tamamen bitmesini beklemeden eksilen kısmı zaman zaman saf su ilave takviye edilmelidir.Bu su motora gitmiyor.Elektroliz edilmekte hidrojen ve oksijen gazı olarak motora gitmektedir.Bu gazın Motor için bir zararı yoktur.
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

yaşınız nedir?
benim tahminim, teorik bilgiye sahip
genç bir mühendis olduğunuz yönünde
sanırım bu işe kadar arabalarlada ilginiz yokmuş
şimdi ise iyi niyetli bir girişimcisiniz gibi geliyor
 




Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Yaşım 35. Mühendis değilim.Kimyagerim.Elektrik , elektronik, mekanik bilgimde iyi seviyededir.Arabalarla ilgim 12 yıllık şöförlüğüm var.Bu süredede pek çok motor tamiratıda yaptık.Dediğiniz gibi iyi niyetli bir girişimciyiz.Bu sistem sürekli geliştirmeye çalışıyoruz.Başladığımız noktaya göre oldukça fazla yol katettik.Mükemmel dört dörtlük bir sistem olduğunu iddia etmiyorum ama emin olunki işe yarıyor.İmkanlar elverdiğince geliştirmeye devam edeceğiz.
Şuan kendi aracım yok ama kayınpederin arabasına taktım.Daha öncede yazmıştım.Hyundai accent 1500 crdi araba.80-100km ortalama hızda %30 tasarruf sağlıyor.
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

"1Hp 212kg lık bir güce denk geliyor.182 hp de size 38584 kg çekiş gücü demektir"

bu teorik bilgiye ve sizin bakış açınıza dayanarak 180 HP lik mesela bir Opel , 38 Ton yükü çekebilir demektir... Bence bir BMW alıp denemeye gerek yok sayın betelguz , 70 derece çıkan BMW yazarak konuya ne kadar hakim olduğunuzu ortaya koydunuz zaten , benim issiam hala geçerli değil doluyken 70 derece , boşken 60 derece çıksın hediyem var size :smiley: hadi buyrun olmadı mı ? youtube da , yola tutunma sorunu olmayan yapılı arazi araçlarının bile kaç derecelik eğimleri nasıl tırmandığını ve tırmanamadığını seyrederseniz , yazdığınız şeylerin saçmalığına ayılacaksınız...

motorun nasıl çalıştığını bilip bilmemeniz değil sorun , sorun bunca bilginize rağmen kendiniz denemediğiniz , görmediğiniz şeyleri ticari ahlaka sığmayacak bir şekilde , işte bizim sistem şu işe yarıyor , aracı şu hale getiriyor diyerek gerçek dışı şeyler yazmanız. Bu yolla az sayıda insanı kandırmaya devam edebilirsiniz dediğim günden beri ciddi bir girişiminiz halen yok.

Yapıcı yönde fikir daha önce verdim size teklifte de bulundum ama işinize gelmedi.

70 dereceyi aracımla tırmanıyorum , 4.viteste 30la gidiyorum diyen bir kişi bu sistemin satışını ve montajını üstlenmişse ben bu sistemden kaçarım arkadaş !
Haberiniz olsun sayın betelguz , bence o mesaj size müşteri kaybettirdi çünkü yok artık dedirtecek kadar inandırıcılıktan uzak oldu...
Zonguldak'taki gibi Kocaeli'de de montajı üstlenen bir arkadaşımız varsa , hemen yanına gideyim. İstanbul'a kadar git-gel benzin parası , otoban parası , boğazda da bir rakı balık ısmarlama dahil hepsi benden, bana bir ispatlasın şu işi hürriyet gazetesinde size karşı bir özür yayınlatmazsam namerdim...Fakat olumsuz sonuç çıkarsa da siz düşünün.
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Değerli kardeşim; motor toplamak başka, motorun dizayn prensiplerini bilmek başka....Kimyager olduğun için maddelerin bulundukları hal içinde parlama ve patlama noktalarını ve konsantrasyonlarını iyi biliyor olmalısın. Motorun emdiği yakıt karışımlarında, tek yakıt cinsi ile cok yakıt cinsinin yaratacağı dezavantajı da cok iyi biliyor olmalısın o zaman. Şunu deseydin saygı ile karşılardım. "Yeni bir motor yada tahrik sistemi buldum." ama maalesef bunu da demiyorsun. O zaman da yapılan haklı tenkitlere katlanacaksın. Kaldı ki burada birçok insan büyük bir hüsniyetle sana yardımcı olmaya çalıştılar. Ancak sen onlara cevap veremediğn gibi birde seni engellemek ile suçladın. Bence artık bu konuyu fazla uzatma tadında kalsın. Bana göre burası insanların bilgiyi paylaştıkları bir yer. Yani kıymetli bir platform. Bence ya hakkını vermek lazım yada susup oturmak lazım..

Saygılar sunarım
Riza
 

Ynt: Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemi

Peki korhan bey madem bu kadar bu sisteme inanmıyorsunuz sizin araçta deneyelim.işe yaramazsa ne isterseniz yazın.işe yararsada sözlerinizi tutarsınız heralde.Lakin şuan bütün dünyada yoğun olarak üzerinde çalışılan denenen bir sistemi görmeden, denemeden bu işe yaramaz, insanları kandırmayın gibi sözlerle itham etmek pek uygun olmuyor.
Aracınızın marka, model, silindir hacmi, yakıt türü bilgilerini iletin ona göre bir sistemi bir kutu içine montajlayıp sizinde müsait olduğunuz bir günde aracınızada herhangibir zarar vermeden deneyelim.Sistem kutuda olacağından araca montajlamak için fazla uğraşmamıza gerek olmaz aynı gün içinde test edebiliriz.Sadece aküye iki kablo uzatır hidrojen borusunuda motora verdinmi teste başlayabiliriz.Şuan yurtdışından beklediğim birkaç parça var bunlar geldiğinde sistemi hazırlayabilirim.Önümüzdeki hafta sonuna kadar gelmiş olurlar sanırım.Sonraki haftada test yapabiliriz.
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,745
Mesajlar
1,523,086
Kayıtlı Üye Sayımız
166,561
Kaydolan Son Üyemiz
Alkan033

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst