Nihayet 2 yıl önce tek araç olarak 1 km sini deneyim ettiğim mevcut su yolunun birinci etabı tamamlanmıştır. Gerek hava koşulları gerekse, 20 yıldır su borusu döşemek dışında hiç yol olarak kullanılmamış parkurun, orman içindeki yaklaşık 3 km lik kısmının aşılması yaklaşık 4 saat, toplamda 10 saat olmak üzere dolu dolu bir serüven şeklinde geçmiştir.
Evet uzun zamandır bu denli sıkı bir off-road yapmamıştık. Aslında sıkı olması biraz da ekibin eksiklerinden kaynaklandığını itiraf etmek lazım. Ama önemli olan ekip ruhu üst seviyede olunca tüm engeller aşılmış oldu. Vinçleme, makarasız makaralama (!), hi-jack in vinç olarak kullanılması, araç çekme, kaya kırma, kazma, düzleme ve yol emniyeti derken her türlü metod yerinde uygulandı ve yağmura rağmen yüzksek motivasyon, ekip ruhu ve azim sonucunda hedefe varıldı. Çabamıza doğa da kayıtsız kalmayarak, zafer ziyafetimizde güneşini paylaştı bizlerle...
Ekip eksiklerinin farkına vardı ve deneyim kazandı. Profesyonel bir doğa fotoğrafçısı en büyük eksikliklerimizdendi
Daha öncede söylemde bulunduğum; katılan ve katılamayan tüp üyelerin çeşitli zamanlarda biraraya gelerek bilgi paylaşımına dayalı toplantılar düzenlemesi fikri bence önemini ortaya koymaktadır. Orman ekolojisinden, off-roadta kullanılacak düğüm çeşitlerine, makara destekli vinçleme tekniklerinden, ilk yardıma, motor bilgisinden, ileri sürüş tekniklerine kadar bir çok konuyu içeren eğitim seminerlerinin düzenlenmesini öneriyorum.
Daha uygun bir havada, bu parkurun 2. etabını da tamamlamak dileğiyle...
Elimdeki fotoğrafları yarın yüklemeye çalışacağım. Bir anlayanı bulursam elimdeki araç kamerasından zaman zaman yaptığım video çekimlerini de düzenleyerek yükletmeye çalışacağım.
Kalın sağlıcakla...