4.7 de güç ve kudret var. Motor sesinin kükremesi bir harika beni etkileyen sadece buydu. Biri 163 hp diğeri 200 hp.. Yakıtını hiç düşünmedim açıkçası. Tabi tüplü kullanımda eksileri de çok. Her 200-250 km de tüp doldurma sıkıntın.. Bagajından feragat etmek zorunda oluşun. Zamanı geldiğinde kaçak yapma ihtimali. Her ne kadar teknoloji ilerlemiş olsa da tüpün motora verdiği bir zarar var. Kaza anında tehlikeli durumun ortaya çıkması. Ben 2 çocuklu bir aile taşıdığım için 2.7 crd almak zorunda kaldım. 2.7 crd motor ile 4.7 nin tüplü yakıt sarfiyatı hemen hemen aynıdır. Vergi konusuna gelirsek. 2003 model 2.7 nin bu yıl ki vergisi 2.100 TL. Ancak seneye yaş haddinden dolayı 1760 TL.. 4.7 nin yaş haddi ve kasko değer listesine göre emin olmamak ile bildiğim kadarı ile yıllık 1.629 TL..
Bakım konusuna gelirsek.. 4.7 nin bakım masrafı 2.7 den daha düşüktür. En basit örneği 2.7 nin sadece enjektör temizliği ve bakımı 3.000 TL.. Ben temizletmedim yenisini taktırdım.. Şu an 5 tanesi 1.000 euro + işçilik. Yani bu da güncel kur ile 6.000 TL değerinde bir meblağ tutar. Çünkü alacağın dizel araç 200 bin üstünde olacaktır. 250 bin de enjektör bakımı ya da yenisini değiştirmek isteyecek. Bu sadece bir örnek. Ama dediğin gibi yemini düşünmeyeceksin. Her zaman kenarında bir miktar para bulundurman gerekir. Mesela en son yağ ve periyodfik bakımını yaptırdım komple filtre ve yağlar değişti işçilik dahil 1.500 tl mi ne tuttu..
Sonuç olarak kardeşim her iki araç da seni memnun eder. Dizeller %15 daha phalıdır. O yüzden son kararı kendin vermelisin. Yıllık ortalamaya vurduğun zaman dizel bir miktar daha masraflı görünüyor. Çok iyi araştırman lazım acele etmemen lazım. Mümkün ise donanımsız olsun.