Grand Cherokee Yeni Heves Ve Yonlendirme

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Hazardeus Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 41
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 9,394
Merhabalar, şirket araçlarımızı götürdüğümüz özel servis dahil , 2-3 araç simsarı arkadaşım 2006 Grand alacakken beni durdurdular. Şanzıman sıkıntısı kroniktir dediler. 260 k km deydi . 20 bin tl kenarda beklet diye de ürkütülen . Motor ve şanzıman içim . Eee buraları okuyorsun güllük gülistanlık . İyice kafam karıştı ...


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Bahsettiğiniz 2006 model Jeep Grand Cherokee 3.0 crd araçların motoru ve şanzumanı Mercedes üretimidir. Bakımı ihmal edilmediği sürece oldukça uzun ömürlüdür.
 

Etiketler
Merhabalar, şirket araçlarımızı götürdüğümüz özel servis dahil , 2-3 araç simsarı arkadaşım 2006 Grand alacakken beni durdurdular. Şanzıman sıkıntısı kroniktir dediler. 260 k km deydi . 20 bin tl kenarda beklet diye de ürkütülen . Motor ve şanzıman içim . Eee buraları okuyorsun güllük gülistanlık . İyice kafam karıştı ...


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
çok bilmiş kişiler,çok bilmiş kasap ustalar..
 


Ortak nokta. Piyasadan duydukları bakım yapmasını geciktiren yada arazide tam dönüşümü sağlamadan tam gaz gidip aracı kıranlar yüzünden olduğunu düşünüyorum . Bu yüzden aileyi ikna edemedim.
İlgi alaka ister derken de her hafta sanayiye gitmekse o da morali bozar açıkcası.



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 




Merhabalar, şirket araçlarımızı götürdüğümüz özel servis dahil , 2-3 araç simsarı arkadaşım 2006 Grand alacakken beni durdurdular. Şanzıman sıkıntısı kroniktir dediler. 260 k km deydi . 20 bin tl kenarda beklet diye de ürkütülen . Motor ve şanzıman içim . Eee buraları okuyorsun güllük gülistanlık . İyice kafam karıştı ...


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

:smiley: öncelikle simsarlara selam olsun

güllük gülistanlık diye bir kavram Jeep ler için yok, diğer markalar için de yok emin ol..

10 yaş ve üstü 200k devirmiş araçlardan bahsediyoruz, masrafsız diye bir kavram olamaz zaten.

WH (Tr de WK diye biliniyor ama kasa kodu WH dır) motor ve şanzımanı mercedes tir, özellikle de motoru düzgün, İNSAN gibi kullanılıp bakımı da zamanında yapıldıysa sorunsuzdur, illa ki parça arızaları ya da ömrü dolan enjektör ya da turbo arızaları çıkar, sonuçta kul yapısı ömrü olan parçalar bunlar.

şanzıman konusunu gelirsek belli bir km den sonra vuruntulu çalışma yapıyor, bu hepsinde kronik.
ama ne zaman bu sorun başlar kullanıcıdan kullanıcıya değişiyor, benimki 258k da şu an, 238k da aldım ve 8 ay da 20k yaptım, alırken ağır bakım yaptırdım (a dan z ye, 9k tuttu ve fiyatı alırken düştüm), onun dışında bir kere hararet gösterge müşürü bozuldu bir de devir daim bozuldu o kadar.
bu km de ve sadece 8 ayda 20k gezen bir araç için bakım harici ekstra masraf 1150 TL ki çok normal.
gaza dokunduğumda ufak bir vuruntu oluyor bazen o da şaft ya da takozlardan sanırım, bayram sonrası bakıma gittiğimde onu da yaptıracağım.

şimdi olay şu; bu aracın sıfırı şu an 700-800 bandında, sen iki eski kasasını o kalite duygusunu ve gücünü yaşamak için 80 civarına alıyorsan bu aracın senede 5-10 bin TL olası masrafını da göz önünde bulunduracaksın.

burada çok klasik bir laf vardır, "aslan besleyen yemini düşünmez" diye, bunu sadece mazot, benzin olarak değil bakım ve yedek parça olarak da göz önünde bulundurmak lazım..

kendime bahsedersem, ben aracımı mümkün olduğunca düzgün kullanırım, kırmadan yormadan ve bakımını eksik etmeden ki o da bana düzgün davransın ve masraf çıkarmasın.
hatta büyük bir masraf açmasın diye dua ettiğim bile olur :smiley: ama senede bakım harici 3 bin 5 bin masrafı hep göz önünde tutar öyle kullanırım.

Jeep için konuşursak tecrübelerime göre ZJ de servise gitme olasılığın (bakım harici) 2 ayda bir ise WJ de 3-4 ayda bir WH da ise 6-8 ayda bir diye bir genelleme yapabilirim .

ama araçlar üzerinde yükseltme gibi oynamalar yapınca 2 hafta bir bile gitmen olası..
 

2005 model 2.7 crd jeep gc wj kasa aracımız 195 bin km'ye geldi. Periyodik bakımı dışında 2,5 yıldır çok şükür hiç bir arızası olmadı.
 

Bu arada iyi bayramlar. Amerikan vergilerinden sonra gelecek ambargo YADA yaptırımlarla parça sıkıntısına girebiliriz. Araştırmalara devam ama biraz yavaştan gitmek gerektiğini düşünüyorum . Hattta bu kışı atlamak gerekir. Ekonomik verilerde iyi değil.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Bu arada iyi bayramlar. Amerikan vergilerinden sonra gelecek ambargo YADA yaptırımlarla parça sıkıntısına girebiliriz. Araştırmalara devam ama biraz yavaştan gitmek gerektiğini düşünüyorum . Hattta bu kışı atlamak gerekir. Ekonomik verilerde iyi değil.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
İyi bayramlar herkese

Korkacak bir durum yok, vergi elektornik ve sifir araca gelecek, parcaya da gelse de iki katina cikmaz. Ayrica motor ve sanziman parcalari da mercedes her yerde bulunuyor. Ambargo diye bisi de olmaz, olsa da bu araclara sira gelene kadar neler var.

He bu araclar zevk isi, keyfe keder harcama
Yapmak su zamanda tartisilir o ayri. Ayrica sadece bizde degil avrupa da 2019 mart ayinda kriz bekleniyor. Buna gore hareket etmek lazim. Malum ulkece lükse düşkünüz uretmeden harcamak buraya kadar. Bunun bir sonu gelecekti..
 

Çıktığı rotayı tamamlaması imkansız olan araç ZJ 5.9 ve 5.2 modelidir.
WJ 3.1 motor seçeneği dışında bir ihtimal sizi üzmeyecektir.
WK modeli WJ ve ZJ'ye oranla sorunsuz ve moderndir.
Kare kasa diye adlandırdığımız araç 4.0 motoru ile ZJ 5.9 ve 5.2 modelinden çok daha güvenilir ve yolda kalması düşük ihtimal olan GC versiyonudur. ( Özellikle manuel vites tercih edilirse. )

Araçların önceki sahiplerinin kullanım amaçları kullanıcı bilinçleri ve araçların bakım geçmişleri konuda ki en önemli unsurlar arasında yer almaktadır.
Aşırı bilinçsiz bir kullanıcı land cruiser modelini dahi bozarak guinness rekorlar kitabına girebilir.

Özünde GC modelleri off road yapılma amacı ile değil kış şartlarında ve kırsal hayatlarda kullanım amacı ile tasarlanmış, piyasaya sunulmuş arazi araçlarıdır.

Sağlıklı ve huzur dolu mutlu bayramlar dilerim.
 
Son düzenleme:



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,676
Mesajlar
1,522,014
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst