Grand Cherokee 3.0 CRD ile Off-Road Olur mu?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Jeep34 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 84
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 38,371

Ynt: Grand Cherokee 3.0 CRD ile Off-Road Olur mu?

Jeepcj7' Alıntı:
Canavara kilitli diferansiyel de takabilirsiniz ama garantiden çıkarmı bilemem... Arka diferansiyel modelinizin Dana44 olması lazım.. Mutlaka istediğniz zaman devreye sokup, çıkarabileceğiniz bir sistem tercih edin..
Orkun kardeşim bu dediğinle ilgienmem gerekir...İstediğim zaman devreye alabileceğim arka kilitli diff.bana uygun ne olabilir..ARB mi?....garanti umrumda değil..adam etmek istiyorum:smiley:)
 

Ynt: Grand Cherokee 3.0 CRD ile Off-Road Olur mu?

ARB nin mekanizması hep sorun çıkarıyor, olur olmaz yerde kompresör arızası verince canınız çok sıkılır, en sağlamı arkaya Detroit %100 kilit, kaya gibidir :smiley: zaten Detroitte de sürekli kilitli olmuyor araç, virajlarda açıyor bildiğim kadarıyla
 

Ynt: Grand Cherokee 3.0 CRD ile Off-Road Olur mu?

Her ne kadar detroitler virajlarda açılıyor densede her zaman açılmıyor ve belli bir km sonra problem yaratmaya başlıyor diye duydum...

Özellikle Jeep için http://www.ox-usa.com/ istediğiniz zaman basitçe bir kolu iterek devreye alıyorsunuz ve çekerek devreden çıkarıyorsunuz. Unimog'daki sistem gibi. ARB için kompresör boru felan birsürü tesisat lazımmm.. ARB'den de ucuza geliyor... Turkiye'de distributoru yok ama koli ile getirip 100Euro'nun altında fatura ettirebilirseniz, gümrük ödemeden çekebilirsiniz..

http://www.xtremeterrain.com/ox-lockers.htm
 

Ynt: Grand Cherokee 3.0 CRD ile Off-Road Olur mu?

Land Rover Owners gurubundan ve çevremden çok kullanan var Detroit'i problem yaşayanı duymadım hiç, fiyat olarak ta bayağı avantajlı, Amerika fiyatı 400USD, linkteki kilitlere göre çok uygun tabii sürekli kilit o fark var
 



Ynt: Grand Cherokee 3.0 CRD ile Off-Road Olur mu?

Elektronik çekiş sistemlerinin doğmasının sebebi.. Detroit gibi sürekli kilitlerin (mekanik) aslen gündelik kullanımda aracın tüm çekiş sistemine sürekli istenmeyen yük bindirmesinden kaynaklanıyor.

Detroit ile donatılmış bir araç beklenmeyen hareketler yapmak için sürekli potansiyel taşıyor. Örnek olarak Diferansiyelin absorve etmesi gereken fark mekanik kilit devreye girene kadar tüm çekiş sistemine biniyor. Bu durumda ;

a ) çekiş sisteminde yıpranma,
b ) Patinaj yapan tekerliğin aniden kilitlenmesi mesela özellikle büyük tekerlekler ile aks kırmasına sebep olur,
c ) Lastiklerde düzensiz aşınma,
d ) virajda hakimiyet kaybı gibi sonuşlara sebep oluyor.

Avantajları ise bakım neredeyse gerektirmemesi, güvenilir olması, takılması gerektiğinde arka difransiyelin bir yenileme parçası olması sebebiyle ucuz oluşu...

Burada iki seçenek var... Amerikada ucuz bir araba ile kaya tırmanışı yapıyorsanız ve sadece aracı bu iş kullnıyorsanız. %100 Detroit...

Günlük kullanımda eşiniz, çocuğunuz arabada iken arabanın aniden savurmasını göze alamazsanız.. veya eşiniz böyle bir aracı nasıl kullanacağını bilmeyteceğini düşünürseniz. Kısa park manevralarında binlerce dolar değerindeki çekiş komponentlerinin aşındığını varsaydığınızda.. .
2007 gibi bir araca kilit takmanın ne kadar körü körüne bir inanç olduğunu göreceğiz.

Elektronik sisteminizi gözden geçirin.
Bakımlarda ona daha fazla özen gösterin..

Bırakım milyon dolarlık ARGE masraflarının gerçekten hakkını versin...
Mekanik kontrollü kilit kendiniz devreye alıp çıkarabildiğiniz sürece kullanılabilir ama sizin böyle bir ihtiyacınız olduğunu kesinlikle düşüğnmüyorum.

Elektronik çekiş sistemli aracınızı nasıl kullanmanız gerektiğini öğrendikçe potansiyelini daha rahat kullanabilir hale geleceksiniz.

Mert'in aracını ve kullandığı ortamları biliyorum. Disco I için Detroit olmazsa olmaz bir conversion hele ki
çamurda uçmak isteyen Mert için ancak

Her Off-roadçunun ve aracının ihtiyaçları ve şartları değişkendir.
 

Ynt: Grand Cherokee 3.0 CRD ile Off-Road Olur mu?

Serdar'a kesinlikle katılıyorum, elektronik traction control mekanizmaları olan araçlara bu binlerce dolarlık sistemi iptal edip kilit koymak pek de mantıklı değil sonuçta TC benzeri mekanizmalar size hem offroadta hem de asfaltta istediğiniz çekişi sağlıyor. Sonuçta pahalı ve temiz bir cadde aracını da sadece offroad yapacak bir araç haline getirmektense, sadece offroad yapılacak başka bir araç almak daha mantıklı :smiley: mesela benim Disconun arka çamurluğu yamuk ve düzeltmesi nerden baksan boya dahil 300YTL, ama umrumda değil çünkü sırıtmıyor araç üstünde :smiley: her tarafı çizik dolu zaten, arazide de çok daha rahat davranıyorum, temiz görünümlü sıfır bir araç arazide kabus olur, insan ciddi araziye girdiğinde aracı dallara sürttüğünde, çamurun içine yan yatırdığında anlıyor :smiley: imkanım olunca Defender alacam, onun kaporta tam yap boz tahtası :smiley:
 

Ynt: Grand Cherokee 3.0 CRD ile Off-Road Olur mu?

Ben özellikle konuyu yarişa giren ve aracı sürekli kullananlar (ama fena kullananlarla) konuştum. Hepsi Detroit'in bir süre sonra kitlemediğini söylüyor, çok yol yapıldığında sürekli çalıştığı için aşındığını.. İçlerinden birkaçıda " virajda bazen kilit çözülmediği için" problem yaşadıklarını söylediler...Ben CJ'e arkaya lunchbox locker dedikleri 250dolarlık kilitlerden alıcam... sürekli kilitli gitsin arkası...zaten en fazla 120'ye çıkıyorum..virajda yavaşlıyorum....zarar verse dingili değişiriz başka neye zarar verecek... Biraz da şans , kullanım, ihtiyaç meselesi...
 

Ynt: Grand Cherokee 3.0 CRD ile Off-Road Olur mu?

Orkun,Mert ve Serdar Arkadaşlarım verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim...Hepiniz haklısınız..Zaten denediğim çeşitli durumlarda TC lün yetersiz kaldığı yerlerde(tek tekere %100 tork iletse dahi) orta diff. kilitliyorum..ve daha dinamik sürüş elde ediyorum..ciddi istikrarlı tırmanma kabiliyeti olduğunu görüyorum...510 nm standart torklu aracın orta diff.ni kilitlediğiniz zaman yeterince güç alabiliyorsunuz.

Ben daha ne yapabilirim diye düşünürken sizler haklı olarak bu kadar diyorsunuz :smiley:
En azından AT lastik buldum..onlarla idare edicem..hoş bence işin %50 si lastik bunu anladım ve denedim
Bir MT bulabilseydim daha iyi olurdu..
Vinçinde desteği ile arazide ilerlemeye çalışacağım artık..şimdilik yapacak bir şey yok..:smiley:

Umarım bir ara beraber test etme imkanımızda olur..Arazide plotajda önemli...İllaki öğreneceğimiz bir şeyler vardır..
Kalın sağlıcakla....
 

Ynt: Grand Cherokee 3.0 CRD ile Off-Road Olur mu?

Bu arada bu linklerde diff.covers gördüm...Aracımın çoğu kritik yerleri koruma altında olmasına rağmen bu diff.koruması gereklimidir sizce?
 



Ynt: Grand Cherokee 3.0 CRD ile Off-Road Olur mu?

Uğur Bey,

Tahminimce Diff yüksekliğiniz 25 -28cm arası olması gerekiyor ki bence yeterli. Diff Cover lar ABD'de çok satılıyor, çünkü genelde kayaya tırmanıyorlar ve kaya affetmiyor :smiley: bizim koşullarımızda çok elzem birşey değil ama başınıza herşey gelebilir, hatta girdiğiniz çamurun içinde kayacıkda olabilir (ben rakı şişesi yüzünden mudzilla'yı yarmıştım mesela, içi gözükmüyor).. Esasında korunması gereken kritik yerlerden. Kapağın kırılmasına arazide bir ihtimal idareten birşeyler yapılabilir ama dişlilere zarar gelirse kalırsınız...
Selamlar..
 

Ynt: Grand Cherokee 3.0 CRD ile Off-Road Olur mu?

Teşekkürler Orkun kardeşim...Yükseklik bahsettiğin gibi...genelde ilk orası sürünüyor dolayısıyla..bende takmakta fayda var diye düşünmüştüm....direk internetten getirtebilirmiyim acaba..genelde mengerlere söyliyip öyle aldım bazı parçaları ..gerçi gelen korumalar orj.Mopar olduğu için yet.servise gitmiştim
Kal sağlıcakla:smiley:
 

Ynt: Grand Cherokee 3.0 CRD ile Off-Road Olur mu?

bence diff koruması çok gerekli, en az karter koruması kadar önemli, arazide izde giderken orta kısımdaki toprağı araç yaylandığında önce karter koruması ardından diff koruması karşılıyor, aracın differansiyeli oldukça zayıf saçtan yapılmış, çamur içindeki taş feci boyutlarda hasar yaratabilir
 

Ynt: Grand Cherokee 3.0 CRD ile Off-Road Olur mu?

Jeep34' Alıntı:
Teşekkürler Orkun kardeşim...Yükseklik bahsettiğin gibi...genelde ilk orası sürünüyor dolayısıyla..bende takmakta fayda var diye düşünmüştüm....direk internetten getirtebilirmiyim acaba..genelde mengerlere söyliyip öyle aldım bazı parçaları ..gerçi gelen korumalar orj.Mopar olduğu için yet.servise gitmiştim
Kal sağlıcakla:smiley:

Ugur Bey,

En son operasyonumda ( epey zaman geçtiii) ABD 'den malzeme istediğinizde Bayrampaşa taraflarında büyük postaneye geliyor, ordan size mektupla haber gönderiyorlar. Gidip ithalatını yapıyorsunuz, vergisi ödüyorsunuz... Bazen (o günki kıllıklarına bağlı olarak) bunu satıcan mı neden getirdin gibi şeyler söyleniyor o zamanda ruhsatı felan gösteriyorsunuz...Birazda parçanın fatura değerine bağlı... sanırım 100 euro nun altında vergi yok, ama büyük birşeye faturayı düşük kestirirseniz o zamanda değeri gerçekme diye arıyorlar...
10 tane masa vardı galba tektek dolaşıp ithalat işlemlerini yapıyodunuz....
Son zamanlarda giden var mı?
Selamlar..

PS. Birde Bayram'a denk getirirseniz ve iyi bir courier kullanırsanız, gurbetçilerden memlekete gelen hediyeler arasında kaynama olasılığı var diye duymuştum :D
 

Ynt: Grand Cherokee 3.0 CRD ile Off-Road Olur mu?

Jeepcj7' Alıntı:
Ugur Bey,

En son operasyonumda ( epey zaman geçtiii) ABD 'den malzeme istediğinizde Bayrampaşa taraflarında büyük postaneye geliyor, ordan size mektupla haber gönderiyorlar. Gidip ithalatını yapıyorsunuz, vergisi ödüyorsunuz... Bazen (o günki kıllıklarına bağlı olarak) bunu satıcan mı neden getirdin gibi şeyler söyleniyor o zamanda ruhsatı felan gösteriyorsunuz...Birazda parçanın fatura değerine bağlı... sanırım 100 euro nun altında vergi yok, ama büyük birşeye faturayı düşük kestirirseniz o zamanda değeri gerçekme diye arıyorlar...
10 tane masa vardı galba tektek dolaşıp ithalat işlemlerini yapıyodunuz....
Son zamanlarda giden var mı?
Selamlar..

PS. Birde Bayram'a denk getirirseniz ve iyi bir courier kullanırsanız, gurbetçilerden memlekete gelen hediyeler arasında kaynama olasılığı var diye duymuştum :D
Valla ben uğraşmaktan sıkılmam ama bu kılıksızlar adamın asabını bozar diye gümrük işlerini zora sokabilirim:smiley:)
onun için yetkili bayiye söyledim..gelecek..teşekkürler..
 



Ynt: Grand Cherokee 3.0 CRD ile Off-Road Olur mu?

Demek ki ufak ufak başlamış off_road :smiley:))

SL_05WK.jpg


2005_wk_mojave_007.jpg


2005_wk_mojave_006.jpg


2005_wk_mojave_005.jpg


2005_wk_mojave_004.jpg


2005_wk_mojave_003.jpg


2005_wk_mojave_002.jpg
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,975
Mesajlar
1,526,656
Kayıtlı Üye Sayımız
166,726
Kaydolan Son Üyemiz
Midre

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst