merhaba,
sorularınıza cevap vermeye çalışayım.
öncelikle, neden 2.7?
amerikan jeep markasına binip de, neden v8 motoru, gücü, sesi yerine daha hantal dizel 2.7 motoru tercih ediyorsunuz?
tabi ki tercih meselesi, ama bana kalsa pek mantıklı değil.
neden? -;
-> mercedes motorudur, sağlamdır. doğru. ama hantaldır da, bir 4.7'nin yanından bile geçemez bana kalsa.
-> 2.7 bende yok, etrafımdaki insanlara ve genel yorumlara bakarak söyleyeyim,
-> ortalama 10lt yakar, uzun yolda da 8.5 altına düşürmek zor. motorin fiyatları şu an 5.70 seviyelerinde, hadi 5.50 olsun. uzun yolda 47 kuruştan, günlük kullanımda da 55 kuruştan aşağı yaktırmanız pek mümkün değil gibi. 4.7 bile uzun yolda daha az yakar. yakar derken, ülkemizdeki yakıt fiyatlarına göre söylüyorum.. yoksa 10lt dizel bir araç için fazla değil bana kalsa.
-> ek olarak, yüksek ihtimalle alacağınız araç 200bin bandını geçmiş olacak.. bu da demektir ki, turbo, enjektör vs.. yeni elden geçmiş olsa bile nasıl yapıldı, kime göre neye göre? tamamen şans işi yani. uzun vadede dizelin masrafları başınızı 4.7'den daha çok ağrıtır.
->araçların yıllık vergisini şu sayfadan hesaplayabilirsiniz, aklınızda olsun:
Internet Vergi Dairesi
*2005 model 2.7'nin yıllık vergisi -> 1.100TLx2
*99-2002 model 4.7'nin yıllık vergisi -> 1.142TLx2 (kasko değeri indirimiyle 814TL)
-> usta olarak amerikan modellerin motor mekaniği için, jeepgarage davut usta. dizel modelin motoru için iyi bi mercedes ustası, mekaniği için yine davut usta.
ben 4.7 öneririm. neden? fiyatı 2.7'lere göre daha ucuz, yakıt olarak 2.7'den bir tık aşağı -aşağı yukarı aynı-.. niye uzunca açıklıyorum ki aslında, gaza dokununca şahlanması ve sadece SESİ YETER..
4.7 alırsanız aldığınız andan itibaren "edebileceğiniz masrafları" söyleyeyim;
motor yağı & filtreler & v kayışı -> max. 400TL'ye hepsi.
ön şaft uğultusu büyük ihtimalle olacaktır, ön şaftın arka kafasını değiştirmeniz gerekecek -> 500TL
alt takımı elden geçirmeniz -> 1000TL civarı
fren balataları -> 600TL civarı
radyatörü+fan termiğini değiştirmenizi öneririm -> 700TL
elektriği elden geçirmek (farlar, fonksiyonlar, lambalar vs.) -> 250TL civarı
klimayı elden geçirmek -> 500TL civarı
direksiyon kutusu revize edilecek olabilir -> 500TL
şanzıman yağı filtresi değişimi -> 300TL
her yerini de wd40 ile yağladık mı işlem tamam

))
**fiyatlar gözünüzü korkutmasın, kaç yıllık araba, çıkarabileceği "olası" masrafları yazdım. ön şaftın arka kafasını, alt takımın parçalarını, radyatörü, fan termiğini yurtdışından 20 gün bekleyip getirtirseniz, daha kaliteli parçaları yarı fiyatına alırsınız**
bende 4.7 vardı, yol tutuşları emsallerine göre iyidir bana kalsa. saf 4x4 işte, şöförlük ister dermişim..
doğru yoldasınız, keyfli arabalardır. umarım aradığınız gibi bi araç bulursunuz.
aklınıza takılan sorular için pm atabilirsiniz, yardımcı olmaya çalışırım.
sevgilerle,
feyzullah.