Gezi Araçlarında Eberspächer Isıtıcı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Akdeniz45 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 127
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 27,368
Ben de DH2500 montaj dahil 2200 TL ye alfım , araç deposundan mazot kullanıyor , DH2500 modeli 8 saatte 1 litre mazot yakıyormuş , ben depodan kullandığımdan ölçüm yapamadım , şu ana kadar problem yaşamadım , nemnunum .
DH2500 ısıtıcının teknik açıklamalarını bulamadım,fakat DH3500 için saatte 3500 kilokalori enerji ürettiği açıklamalarını bulunca DH2500 tipininde saatte 2500 kilokalori enerji üretebildiği kabulünü yaptım.
Şimdi 1 kiloğram mazot yandığında (LİTRE DEĞİL KİLO) 10200 KİLOKALORİ ürettiğini biliyoruzeh bizim aletimiz 2500 üretiyorsa 1 kilo mazot ile 10200/2500=4.08 saat sürekli bu enerjiyi verebilir.sekiz saat sürekli yanarsa 2 KİLOĞRAM MAZOT YAKAR.
MAZOTUN YOGUNLUĞU 0.83 olduğu için 1kiloğram mazot 1/0.83= 1.20 litre mazot yapar sekiz saat sürekli yanınca 2X1.2=2.4 litre olur
 

Etiketler
Bu tip ısıtıcılar bir gecede 1 litre mazot yakıyorlar
İçerinin sıcaklığı yeterli olunca termostatı var duruyor
Sürekli çalışmıyor

CPH1941 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Ben hesabı sürekli yanmaya göre yaptım.Bir saatte 1.2 litre yakarsa 1.200/60=0.02 hesabından 1 dakika yanınca bir litre mazotun ellide biri yanmış olur.
Bu bilgi ile kaç dakika yanmış ise ne kadar mazot tükettiğini kolayca buluruz.Söz gelimi sürekli olarak 15 dakika çalışırsa 15X0.02=0.3 litre yakıt yakmış olduğunu anlarız.
Tabiki biz bu hesapları yaparken ısıtıcının verimini tam kabul ettik.Aslında verimin 1 olması imkansızdır en iyi durumda %90 kabul edersek, hesaplarımızı azıcık değiştirip yanan mazot miktarını arttırmamız gerekir yani 1 saatte 1.2 litre degilde 1.2/0.9=1.34 kabul etmemiz gerekir.
 





Ben hesabı sürekli yanmaya göre yaptım.Bir saatte 1.2 litre yakarsa 1.200/60=0.02 hesabından 1 dakika yanınca bir litre mazotun ellide biri yanmış olur.
Bu bilgi ile kaç dakika yanmış ise ne kadar mazot tükettiğini kolayca buluruz.Söz gelimi sürekli olarak 15 dakika çalışırsa 15X0.02=0.3 litre yakıt yakmış olduğunu anlarız.
Tabiki biz bu hesapları yaparken ısıtıcının verimini tam kabul ettik.Aslında verimin 1 olması imkansızdır en iyi durumda %90 kabul edersek, hesaplarımızı azıcık değiştirip yanan mazot miktarını arttırmamız gerekir yani 1 saatte 1.2 litre degilde 1.2/0.9=1.34 kabul etmemiz gerekir.


SHAVA CİHAZLARIN AÇIK ALANDA KESİNTİSİZ ÇALIŞMA MODUNDA YAKIT ÖLÇÜM DEĞERLERİ
DH2500 1 LT 9 SAAT 17 DK
DH3000 1 LT 6.5 SAAT 7 DK
DH3500 1 LT 6.5 SAAT 7 DK
DH4500 1 LT 5 SAAT 35 DK
NOT :BU DĞERLER CİHAZ AÇIK HAVADA KESİNTİSİZ ÇALIŞMA DURUMUNDA İKEN ELDE EDİLEN YAKIT DEĞERİDİR.
CİHAZDAN CİHAZA BAZI UFAK SAPMALAR OLABİLİR.
SHAVA CİHAZLARIN UYGUN BOYUTTA KAPALI ALAN YAKIT ÖLÇÜM DEĞERLERİ
DH2500 1 LT 570cl 9 SAAT 30 DK
DH300 1 LT 381cl 6 SAAT 21 DK
DH3500 1 LT 381cl 6 SAAT 21 DK
DH4500 1 LT 305cl 5 SAAT 5 DK

DH 2500 - Kamyon, Tır binek araç ve bilümum 2-5 m³ alanların ısıtmalarında kullanılır.
12-24V 2000 kcal/h yakıt tüketimi 0,125l/h tl
DH 3000 - Panelvan, Minübüs, Karavan, Ambulans ve bilümum 5-10 m³ alanların ve 10-15 kişilik araç ısıtmalarında kullanılır.
DH 3500 - Panelvan, Minübüs, Karavan, Ambulans ve bilümum 10-13 m³ alanların ve 15-20 kişilik araç ısıtmalarında kullanılır.
12-24 V 2900 kcal/h yakıt tüketimi 0,29 l/h
H 4500 -Yarım otobüs ve bilümum 15-30 m³ alanların ve 27-30 kişilik araç ısıtmalarında kullanılır.
12-24v 3,700 kcal/h yakıt tüketimi 0,37/h

DAİ SHAVA tüketim değeleri bu değerler ne kadar doğru bilmiyorum.

kafama takılan bu cihazlarda verilen metreküp, aracın kullanım alanı için değil tamamı için sanırım? burda yazan metreküp hesabı kafamı karıştırdı 10-15 kişilik araç ile karavan bir mi? 2000 kcal/h 2326 watta eşit yani araç için fazla değil mi bu değerler anlayamadım. ortalama ne kadar süre çalışıyor bu cihazlar sürekli çalışıyor mu?
bi de bu tip ısıtıcılar havayı çok kurutuyor mu merak ettim.
 
Son düzenleme:

Cihazın üç kademesi var. Her üç kademede yaktığı mazot ve 12v miktarı değişiyor. En hafif moda geçiyor ve öyle kalıyor genelde. Fazla ısınırsa tamamen de kapanıyor ama bu nadiren oluyor. Aletin hızını mikroişlemci ısıya göre belirliyor sizin hiçbir şey yapmanıza gerek yok. Havayı kuruttuğunu düşünmüyorum.
 

Isınan ortamda hava kurur. Isıtma kademe ayarınıza ve hacime göre bu süre değişir.Kalorifer yakınlarında ağzı açık bir bardak su bulundurmanız yada 5 dakika ortamı havalandırırsanız sorun çıkartmaz size.
 

Yukarıdaki verilen bilgiler benim hesaplama yapmak için kabul ettiğim değerlerden biraz farklı.Ben DH2500 kodlu ısıtıcının tanıtım kodundan dolayı bir saatte 2500 kilokalori ısı enerjisi üretebileceğini kabul etmiştim.
Yukarıdaki listede bu ısıtıcının saatte 2000 kilokalori ısı üretebildiği beyan edilmiş.durum böyle olunca bu ısıtıcının bir saatte yakacağı mazot 2000 kilokalori vermesi gerekir ki hesabı litre cinsinden yapalım (1 litre mazot 0.83 kilogram mazota eşittir) 1 kilo mazot yanınca 10200 kilokalori ısı enerjisi veriyor, 0.830 kiloluk mazot yani bir litre mazot ta 10200X0.830= 8466 kilo kalori ısı enerjsi verir.Tamam bizim alet ise 2000 kilokaloriyi bir saatte üretebiliyorsa 8466 kaloriyide 8466/2000=4.24 saatte üretebilir yani bu ısıtıcı sürekli yanarsa yaklaşık olarak 4 saat 15 dakikada bir litre mazot tüketir.saate çevirisek bu ısıtıcı sürekli yanarken bir saatte 1/4.15=0.24 litre yani bir litrenin dörtte biri kadar mazot yakar
 

DAI markası ilk piyasaya çıktığında ismi SHAVA idi. İlk çıkan SHAVA modelini 5 yıldan beri 15m3 araçta problemsiz kullanıyorum. Dikkat edilmesi gereken tek husus bulunduğunuz rakım, zaten kullanım kılavuzunda da bu konu açıklanıyor.
 



DAI markası ilk piyasaya çıktığında ismi SHAVA idi. İlk çıkan SHAVA modelini 5 yıldan beri 15m3 araçta problemsiz kullanıyorum. Dikkat edilmesi gereken tek husus bulunduğunuz rakım, zaten kullanım kılavuzunda da bu konu açıklanıyor.
Satıcı 2000 mt rakıma kadar problemsiz çalışır dedi , siz kaç mt rakıma kadar kullandınız , bende 1 senedir problemsiz kullanıyorum .
 

Bugün DAİ SHAVA arge mühendisi Murat bey ile görüştüm. Katkılı motorin kullanıyordum. En kalitelisi diye. Ancak motorindeki katkı maddelerinin yanma sırasında sakızlaşabildiğini, bunu da püskürtme memesinin tıkanmasına neden olabildiğini belirtti. Katkısız motorin kullanmak gerekiyormuş.
 


Dai , çin ürünlerinin montajı mı yoksa herşeyiyle yerli uretim mi?
Rakım işi bence fizik problemi. Markalardan bağımsız
 





Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,817
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst