yunus bager
LR 1992 DEFENDER 110
Ynt: Gezenbilir'in CJ' leri
Orkun ve Ğöktuğ
şimdi işim var ikinizede cevaplarım hazır biraz bekletecem
Orkun ve Ğöktuğ
şimdi işim var ikinizede cevaplarım hazır biraz bekletecem
jeep' Alıntı:Yunus Bey aslında hedefinizde ki aracı yapmak için nereden başlayıp neleri değiştireceğinizi bilirseniz bir de listeyi oluşturup parça tedariki ile muhteşem bir defenderınız olur. Eski parçalarınızı satarsınız ne de olsa defender sevenler orjinal seviyor satışta sorun olmaz.. Kendimi sizin yerinize koyuyorum 2.5 düz dizelin benim olduğunu düşünüyorum da listemi hazırlayayım dedim kendimce.
1- 2.5 düz dizel yetmez, hemen motorda sorun yaşayan bir yandaşa satılır. Ya da çok yakıyor diye uğraşan bir defender V8 ile takas edilir.
2- Şanzıman ve yürüyen aksam araştırılır V8 ler ile fark yoksa kırana kadar devam..
3- En önemlisi lastik boyutuna karar vermek. Fazla abartmadan 35 lere göre dizayna başlanır. 4 tane güzel MT 35 lastik ve jant.
4- 35 lere göre yükseltmek gerekecek aracı. Hemen yükseltme kiti araştırılır yoksa helezon altına takoz vbg çözümler araştırılır.
5- Yükseltmeden kaynaklanan sorunlar çözülür. Fren hortumları, direksiyon mili, radyatör durumu vbg.. liste uzun..
6- 35 lastiğe ve şanzıman oranlarına göre ayna mahruti değişmesi gerekecek. Yerinden kalkmayabilir.
7- 35 lerin rahat hareket edeceği ortam yaratılır. Çamurluk traşlama, flanş yapımı vbg..
8- Hepsi bitip araç yürür duruma gelince diğer aksesuarlar takılır. Vinç, kaya kaydırıcılar alt koruma sacları gibi gibi.
9- Tabi tercihen kilit kullanmak arazi performansını %100 değiştirecektir. Yeri gelmişken oda takılır.
10- Böylelikle muhteşem bir jeepiniz yani defenderınız olmuş olur. ;D Zaten bu saatten sonra neden CJ toplamadım yarı fiyatına çıkardı dersiniz o ayrı ;D ;D ;D
evedilaz' Alıntı:evet arkadaşlar gezenbilir ist gurubuna kazandırdıgım 1974 cj 5 den sonra 1980yeni cj 6
evedilaz' Alıntı:cj 5 ile cj 6 arasındaki boy farkı