Arkadaşlar;
Hepinizin çok eğlendiğinden eminim... Ama sonraki gezilerde rahat etmeniz için bazı önerilerim olacak:
- Bir araç parkuru tamamlamadan, öndeki ve arkadaki aracın onu beklemesi lazım. Öndekinin gitmesi nasıl yanlışsa, arkadakinin de parkura dalması yanlış.
- Konvoy hareket halinde iken, arkanızdaki aracı kollayın. Dönüşlerde arkanızdakini bekleyin. Telsiz olmayan araçlara özellikle dikkat edin.
- Bir araç battığında, çıkmaya çalışırken motoruna devir yaptırdığında aracın önünden geçmeyin. Tekerleklerin yükten kurtulduğu, tutanabileceği bir yer bulduğu anda, araç fırlayıp üzerinize gelebilir.
- Yokuş aşağı inişlerde, Low 1'e alıp gaz ve frene basmadan inin. Gaza basmak ne kadar tehlikeli ise, frene asılmak da o derece tehlikelidir. Aracın tekerlekleri döndüğü ve yeri tuttuğu sürece aracınız 4x4 olmasının faydasını görecektir.
- Çamurlu parkurlarda bir aracı batıracak en büyük etken, aracın diferansiyel göbeklerinin oturmasıdır. O nedenle, mümkün olduğunca tekerlekleri yüksek ve kuru zemine çıkarmakta fayda var. Hızınız ne çok yavaş olmalı ki araç güçsüz kalıp olduğu yerde kalmasın, ne de çok hızlı olmalı ki çizgisinden kurtulup yol dışına fırlamasın.
- Su geçişlerinde aracınızın önünde oluşan dalgayı takip edin. o dalgadan hızlı giderseniz motora su girme ihtimali artar. Yavaş giderseniz araç kabininiz su alacaktır.
Hepinize bir sonraki gezilerinizde keyifli muhabbetler diliyorum. Son not olarak da, kamera çekimi yapılırken fazla konuşulmamasını rica ediyorum.