Gezenbilir İzmir Grubu; Yamanlar Dağı - Karagöl'de Kamplı Off-Road Gezisi (14-15 Şubat 2009)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan vosdost Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 166
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 37,592
Ynt: Gezenbilir İzmir Grubu; Yamanlar Dağı - Karagöl'de Kamplı Off-Road Gezisi (14-15 Şubat 2009)

Abi tamam 8 ok 144 kalınlığında fakat ya dişleri. ok 144 yeri tırmalarken 19 luk lastiler üzerinden yüzerek geçiyor. :smiley:
Kalın lastik avantaj sağlıyor. Ben 245 70 16 dan 750 R 16 geçince araç çamura yakın olmak istiyor. Düzlükte batan ilk araç olamak çok güzel. :smiley:
 

Etiketler
Ynt: Gezenbilir İzmir Grubu; Yamanlar Dağı - Karagöl'de Kamplı Off-Road Gezisi (14-15 Şubat 2009)

th_Film15.png
 

Ynt: Gezenbilir İzmir Grubu; Yamanlar Dağı - Karagöl'de Kamplı Off-Road Gezisi (14-15 Şubat 2009)

keşke ben de deneseydim o yol bozulmadan, eğer geçseydi aracım derdik ki kalın lastik iş görüyor :smiley:

255 65 16 bizim lastiklerin tabanı aslında o nivayla aynı, hatta onun önleri 245 miş sanırım. Benim janttan dolayı ince duruyor teker :smiley:
 

Ynt: Gezenbilir İzmir Grubu; Yamanlar Dağı - Karagöl'de Kamplı Off-Road Gezisi (14-15 Şubat 2009)

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=25288.0

Melih abi önderliğinde yeni bir gezi. Su çamur ..... :smiley:
 

Ynt: Gezenbilir İzmir Grubu; Yamanlar Dağı - Karagöl'de Kamplı Off-Road Gezisi (14-15 Şubat 2009)

th_Film17.png
 



Ynt: Gezenbilir İzmir Grubu; Yamanlar Dağı - Karagöl'de Kamplı Off-Road Gezisi (14-15 Şubat 2009)

Arkadaşlar;

Hepinizin çok eğlendiğinden eminim... Ama sonraki gezilerde rahat etmeniz için bazı önerilerim olacak:

- Bir araç parkuru tamamlamadan, öndeki ve arkadaki aracın onu beklemesi lazım. Öndekinin gitmesi nasıl yanlışsa, arkadakinin de parkura dalması yanlış.
- Konvoy hareket halinde iken, arkanızdaki aracı kollayın. Dönüşlerde arkanızdakini bekleyin. Telsiz olmayan araçlara özellikle dikkat edin.
- Bir araç battığında, çıkmaya çalışırken motoruna devir yaptırdığında aracın önünden geçmeyin. Tekerleklerin yükten kurtulduğu, tutanabileceği bir yer bulduğu anda, araç fırlayıp üzerinize gelebilir.
- Yokuş aşağı inişlerde, Low 1'e alıp gaz ve frene basmadan inin. Gaza basmak ne kadar tehlikeli ise, frene asılmak da o derece tehlikelidir. Aracın tekerlekleri döndüğü ve yeri tuttuğu sürece aracınız 4x4 olmasının faydasını görecektir.
- Çamurlu parkurlarda bir aracı batıracak en büyük etken, aracın diferansiyel göbeklerinin oturmasıdır. O nedenle, mümkün olduğunca tekerlekleri yüksek ve kuru zemine çıkarmakta fayda var. Hızınız ne çok yavaş olmalı ki araç güçsüz kalıp olduğu yerde kalmasın, ne de çok hızlı olmalı ki çizgisinden kurtulup yol dışına fırlamasın.
- Su geçişlerinde aracınızın önünde oluşan dalgayı takip edin. o dalgadan hızlı giderseniz motora su girme ihtimali artar. Yavaş giderseniz araç kabininiz su alacaktır.

Hepinize bir sonraki gezilerinizde keyifli muhabbetler diliyorum. Son not olarak da, kamera çekimi yapılırken fazla konuşulmamasını rica ediyorum. :smiley:
 

Ynt: Gezenbilir İzmir Grubu; Yamanlar Dağı - Karagöl'de Kamplı Off-Road Gezisi (14-15 Şubat 2009)

Günaydın engin tecrübelerinizi bizimle paylaştığınız için teşekkürler.
 

Ynt: Gezenbilir İzmir Grubu; Yamanlar Dağı - Karagöl'de Kamplı Off-Road Gezisi (14-15 Şubat 2009)

edaghan' Alıntı:
Arkadaşlar;

Ama sonraki gezilerde rahat etmeniz için bazı önerilerim olacak:

- Bir araç parkuru tamamlamadan, öndeki ve arkadaki aracın onu beklemesi lazım. Öndekinin gitmesi nasıl yanlışsa, arkadakinin de parkura dalması yanlış.-
Konvoy hareket halinde iken, arkanızdaki aracı kollayın. Dönüşlerde arkanızdakini bekleyin. Telsiz olmayan araçlara özellikle dikkat edin.
- Bir araç battığında, çıkmaya çalışırken motoruna devir yaptırdığında aracın önünden geçmeyin. Tekerleklerin yükten kurtulduğu, tutanabileceği bir yer bulduğu anda, araç fırlayıp üzerinize gelebilir.
- Yokuş aşağı inişlerde, Low 1'e alıp gaz ve frene basmadan inin. Gaza basmak ne kadar tehlikeli ise, frene asılmak da o derece tehlikelidir. Aracın tekerlekleri döndüğü ve yeri tuttuğu sürece aracınız 4x4 olmasının faydasını görecektir.
- Çamurlu parkurlarda bir aracı batıracak en büyük etken, aracın diferansiyel göbeklerinin oturmasıdır. O nedenle, mümkün olduğunca tekerlekleri yüksek ve kuru zemine çıkarmakta fayda var. Hızınız ne çok yavaş olmalı ki araç güçsüz kalıp olduğu yerde kalmasın, ne de çok hızlı olmalı ki çizgisinden kurtulup yol dışına fırlamasın.
- Su geçişlerinde aracınızın önünde oluşan dalgayı takip edin. o dalgadan hızlı giderseniz motora su girme ihtimali artar. Yavaş giderseniz araç kabininiz su alacaktır
].

Hepinize bir sonraki gezilerinizde keyifli muhabbetler diliyorum. Son not olarak da, kamera çekimi yapılırken fazla konuşulmamasını rica ediyorum. :smiley:


Engin, önerilerin için çok çok teşekkürler.
Bu gezide bu hataları çok yaptık. :( Araç sayısı da 20 civarında idi ve az sayıda telsiz vardı. Bundan sonra dikkat etmemiz gerekiyor.
 

Ynt: Gezenbilir İzmir Grubu; Yamanlar Dağı - Karagöl'de Kamplı Off-Road Gezisi (14-15 Şubat 2009)

Geziyi ancak izleyebilme fırsatı buldum.Geziye önderlik eden,emeği geçen,çamura batan çıkan,fotoğraflayan ve o güzelim ortamda vakit geçirme şansını bulan herkese teşekkürler :smiley:
Mutluluğunuzu yaşadım bende burda :smiley:
Sevgiyle kalın ...
 

Ynt: Gezenbilir İzmir Grubu; Yamanlar Dağı - Karagöl'de Kamplı Off-Road Gezisi (14-15 Şubat 2009)

edaghan' Alıntı:
Arkadaşlar;

Hepinizin çok eğlendiğinden eminim... Ama sonraki gezilerde rahat etmeniz için bazı önerilerim olacak:

- Bir araç parkuru tamamlamadan, öndeki ve arkadaki aracın onu beklemesi lazım. Öndekinin gitmesi nasıl yanlışsa, arkadakinin de parkura dalması yanlış.
- Konvoy hareket halinde iken, arkanızdaki aracı kollayın. Dönüşlerde arkanızdakini bekleyin. Telsiz olmayan araçlara özellikle dikkat edin.
- Bir araç battığında, çıkmaya çalışırken motoruna devir yaptırdığında aracın önünden geçmeyin. Tekerleklerin yükten kurtulduğu, tutanabileceği bir yer bulduğu anda, araç fırlayıp üzerinize gelebilir.
- Yokuş aşağı inişlerde, Low 1'e alıp gaz ve frene basmadan inin. Gaza basmak ne kadar tehlikeli ise, frene asılmak da o derece tehlikelidir. Aracın tekerlekleri döndüğü ve yeri tuttuğu sürece aracınız 4x4 olmasının faydasını görecektir.
- Çamurlu parkurlarda bir aracı batıracak en büyük etken, aracın diferansiyel göbeklerinin oturmasıdır. O nedenle, mümkün olduğunca tekerlekleri yüksek ve kuru zemine çıkarmakta fayda var. Hızınız ne çok yavaş olmalı ki araç güçsüz kalıp olduğu yerde kalmasın, ne de çok hızlı olmalı ki çizgisinden kurtulup yol dışına fırlamasın.
- Su geçişlerinde aracınızın önünde oluşan dalgayı takip edin. o dalgadan hızlı giderseniz motora su girme ihtimali artar. Yavaş giderseniz araç kabininiz su alacaktır.

Hepinize bir sonraki gezilerinizde keyifli muhabbetler diliyorum. Son not olarak da, kamera çekimi yapılırken fazla konuşulmamasını rica ediyorum. :smiley:


çok faydalı öneriler. bunlara ek olarak ;

- su geçişlerinde, öndeki araç sudan tamamen çıkmadan, arkadaki aracın girmemesi (o kalırsa, siz de suyun içinde kalırsınız)
- zorlu bir parkurda ara ara düzlükler olabilir. ama konvoy 4x4 pozisyonda ilerliyorsa, asla normal çekere almamak gerekir. birden çamura girilebilir çünkü ve batıp kalabilirsiniz. sonradan 4x4 e almak işe yaramayabilir.
- özellikle bu gezide farkettim ki, herkes bir arkasındaki aracı sürekli kontrol etmeli. Eğer o araç herhangi bir sebeple kalmış ve siz yola devam ederseniz, arkadaki tıkanıklığı açmak için geri dönüp müdahale edene kadar çok zaman kaybediliyor.

ve her ne derseniz deyin, tüm grubu komple videoya alacak bir muhabire ihtiyacımız var. yani elinde kamera ve tüm arabalara inip binerek kayıt yapacak bir arkadaş. en öndeki arabadan inerek, bir parkurdan geçen tüm araçları çekecek, en son araca binecek ve yola devam edecek, mola yerinde öne geçecek, arada turlayacak filan ! yani tam muhabir :smiley:
farkındaysanız, bir çok şey yaşamamıza rağmen sadece belli başlı bölümleri kaydedebilmişiz.

sadece öneri.
-
-
 



Ynt: Gezenbilir İzmir Grubu; Yamanlar Dağı - Karagöl'de Kamplı Off-Road Gezisi (14-15 Şubat 2009)

Engin abiye bende katılıyorum birazdaha dikkat etmek gerekiyor
buda benim başıma gelen aracı kulanan ben degilir aşağıya atlayan benim


th_resm047.png
 

Ynt: Gezenbilir İzmir Grubu; Yamanlar Dağı - Karagöl'de Kamplı Off-Road Gezisi (14-15 Şubat 2009)

yakın takipte ve özellikle rampa da önümdeki aracın devir düşürmesi her defasında vitesi bire düşürmeme bazende stop etmeme sebep verdi
belki araçların farklı performanslarda olması gerekçe olabilir
ama konvoyda kopukluklar olmaması için arayı açamadım çünkü herkes yakın gidiyordu.
 


Ynt: Gezenbilir İzmir Grubu; Yamanlar Dağı - Karagöl'de Kamplı Off-Road Gezisi (14-15 Şubat 2009)

Yunus abi gelmiş geçmiş olsun,

Furkan abi sana tamamıyla katılıyorum. Bu gezide gerçekten kopukluklar yaşandı. Bilhassa biz dereden geçerken suda kaldığımızda, arabada marşa yüklenip çalışmadığı an hemen korna ve selektör yaparak önümdekilere işaret verdim. Aslında önümdeki aracın duymayıp görmemesi çok küçük bir ihtimaldi ama durmadı, umarım duymadığı için durmamıştır. Bir de konvoydaki sıramız sabit olsa keşke, asfaltta arkamdaki araç hep geçmek istedi halbuki önümdeki araçla sadece fren mesafem kadar boşluk vardı. Kendisiyle isim olarak tanışma fırsatı bulamadığım Kuşadasından gelen abimize de yardımları için çok teşekkür ederim. Kendisi arkamızdan gelirken bizim araç durduğunda kendi aracıymış gibi yardımcı oldu.

Muhabir olayı güzel olurdu. gezide çekilen foto ve vidyolar hep düzlükteyken çekilmiş, diğer vakitlerde araç içindeki herkes tutunmaya çalışıyordu zaten :smiley:
 

Ynt: Gezenbilir İzmir Grubu; Yamanlar Dağı - Karagöl'de Kamplı Off-Road Gezisi (14-15 Şubat 2009)

Vosvos konvoylarında yaşadığımız sıkıntılar.
Konvoy başı arkadan gelen araçların geliş durumlarını mutlaka takip etmelidir.
En arkada gelen aracın konvoy başına sürekli telsizle bilgi vermelidir.
Konvoy olarak giderken araçların değişik motor güçlerini ve özelliklerini gözönünde bulundurmak gerekir. 1200cc 65 model bir vosvos rampayı 20-30 la çıkabilirken 1600 cc 73-74 model bir vosvos aynı rampayı 50-60 la çıkabilir.
Fakat konvoyda araç sollanmaz. Bunu engelliyebilmek için araçlara numara verilerek konvoy oluşturur ve öndekini daha hızlı gidebilmek için geçene bir ceza verilir.

Off road gezilerinde yine araçların teknik özelikleri farklıdır. Rampayı daha hızlı çıkmak istiyorsa off road değil rallinin tırmanma etaplarına katılması daha iyi olur. Amaç hız değil eğlenmektir.
Aracımın lpg kazanı 32 litrelik. 28 lt gibi bir kapasitesi var. 2500 cc lik motora arazide yetmemektedir. Gideceğimiz km yi sordup gazın bitmek üzere olduğunu söylediğimde pişmiş kelle gibi sırıtan şahısa gezinin düzenin bozmamak için ses çıkarmadığımı burda sizinle paylaşmak istiyorum.
Evet rampalarda yavaş gidiyorum. Eğer sorun yaratıyorsa beni geçer gidersiniz. Veya susar arkadan gelmeye devam edersin.
Geçmişten yaşanan ikili sorunlar düzenlenen gezilerde ön plana çıkmaya devam edecekse bende yeri geldiğinde sorun çıkarmayı çok iyi bilirim.
 



Ynt: Gezenbilir İzmir Grubu; Yamanlar Dağı - Karagöl'de Kamplı Off-Road Gezisi (14-15 Şubat 2009)

Bu yazıyı anlamadım Ahmet... olayı bilmiyorum ama, sanırım konvoy düzeni hakkında insanlara genel bir bilgi vermek faydalı olacaktır. Aslında en uygunu, grupça yapılacak gezilerden önce, o geziye katılacak kişilere bir email ile ya da forumda paylaşılacak bir word dosyası ile o gezide uyulması beklenen kuralları bildirmektir. çok net hatırlamıyorum ama, GB'de bu konu hakkında yazılmış bir kaç konu var. bunları bulabilirsem, alıntı yapıp bir dosya hazırlayabiliriz.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,876
Mesajlar
1,524,943
Kayıtlı Üye Sayımız
166,663
Kaydolan Son Üyemiz
Mpakalin

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst