Frontera Kullananlar için Kısa Bilgilendirmeler

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan otecopel Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 467
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 127,934
Ynt: Frontera Kullananlar için Kısa Bilgilendirmeler

arkadaşlar isuzu servislerindende yararlanabilirsiniz orman bakanlığının ve bazı devlet kurulşlarının kullandığı isuzu troper ve pickuplar fronteralarla aynı sistem sonuçta bakımlarını yaptırdıkları yerler vardır çoğu kaporta aksamı ve yürüyen aynısı mesela ön kaput ön çamurluklar ön cam ön kapılar kapı kolları rotlar akslar körükler bilyalar isuzu tfr ile 2.2 frontera aynı olması lazım sonuçta ikiz kardeşler
 

Etiketler

Ynt: Frontera Kullananlar için Kısa Bilgilendirmeler

mrdnmz' Alıntı:
Tekerlek derken jant demek istedim. Jant ların göbeğindeki çıkıntı gibi birşey varya onları hub diye biliyorum ben. Hemen bijonların dibi.

bende orda biliyorum..

hhcqr.jpg
 

Ynt: Frontera Kullananlar için Kısa Bilgilendirmeler

BIM01' Alıntı:
bende orda biliyorum..

hhcqr.jpg
d max lerde hup direk bağlı yani direk kilitli hupsun görevini ön diferansiyelin sol tarafındaki aksa koymuşlar sol aksı birbirine bağlayıp bırakan kilit sistemi kilit çözüldüğünde diferansiyel aks kesmiş durumunda çalışıyor araç giderken 4x2 de lastiklerle beraber akslarda dönüyor tabi sağ aks diferansiyele bağlı olduğu için axs dişlisini oda istavrozları istavrozlarda sol aks dişlisini sürekli çeviriyor bu sırada arazi şanzumanı bağlı olmadığı için ayna mahuriti dönmüyor 4x4e alındığı zaman elektronik sistem arazi şanzumanını ve aks kilidini kendisi ayarlıyarak kilitliyor 4x4 4x2yada4x2 4x4 geçişleri bir kaç saniye içinde gerçekleşiyor belki 3.2 fronteralarda aynı sistemi kullanıyor olabilir
 

Ynt: Frontera Kullananlar için Kısa Bilgilendirmeler

slm.3.2 lerde automaticç ve hava basıncıyla calışır ileri yada geri gitmene gerek yok. hub lar yağsız kaldıysa şıkışır. bakımını yaptırderim. sorun yaşamaman için.birde bilgi amaclı 4*4 kontrol ünütesi vardır yeri ise orta konsolun altındadır.bu sadece 3.2 ler için.
 





Ynt: Frontera Kullananlar için Kısa Bilgilendirmeler

Herkese çok teşekkür ederim. Levent abi o gün aradı sagolsun bilgilendirdi servise gittim hub'larla ilgili bir sıkıntı yok sadece alt rotiller ve fişek mi ne dedi o patlamış yag kalmamış içinde parça gelince degiştirecegiz
 

Ynt: Frontera Kullananlar için Kısa Bilgilendirmeler

Aranıza yeni katıldım ama uzun yıllar 2.2 16 v Frontera A kullanıcısıyım benim sorunum biraz büyük gibi !!!! Aracı 4 H ye alıyorum 4 teker kilitli gibi davranıyor arkalar pati çekmiyor en azından ordan tahmin ediyorum, ancaak direksiyornu ne sağa ne sola sonuna kadar kıramıyorum yarım kırdığımda da arkada teker durup durup dönüyor sanki abs ile fren yapmış gibi ve 4H de 4Low da aracı çaprazlama çok ozrladığımda ön taraftan teker fırlamışta çıkmış gitmiş orası kırılmış gibi çaaaat diye bi ses geliyor İÇİM acıyor ama düz giderken dengedeyken ne çatlama ne de direksiyonda sorun oluyor Nedir abi bunun derdi yaa :( lütfeeeen başından geçen varsa yardım etsin
 

Ynt: Frontera Kullananlar için Kısa Bilgilendirmeler

Bu arada benim kide geri geri gitmeden bazen onda da nazlanıyor ama neyse işte HUB ayırmıyor çıtır çıtır aynadan ses geliyor.. ona sözüm yok ona alıştım geri gidiyorum ama dediğim gibi 4 çekerde bu direksiyon olayı ve çaaat diye gelen ses dokunuyor bana.... :(
 




Ynt: Frontera Kullananlar için Kısa Bilgilendirmeler

funal' Alıntı:
Aranıza yeni katıldım ama uzun yıllar 2.2 16 v Frontera A kullanıcısıyım benim sorunum biraz büyük gibi !!!! Aracı 4 H ye alıyorum 4 teker kilitli gibi davranıyor arkalar pati çekmiyor en azından ordan tahmin ediyorum, ancaak direksiyornu ne sağa ne sola sonuna kadar kıramıyorum yarım kırdığımda da arkada teker durup durup dönüyor sanki abs ile fren yapmış gibi ve 4H de 4Low da aracı çaprazlama çok ozrladığımda ön taraftan teker fırlamışta çıkmış gitmiş orası kırılmış gibi çaaaat diye bi ses geliyor İÇİM acıyor ama düz giderken dengedeyken ne çatlama ne de direksiyonda sorun oluyor Nedir abi bunun derdi yaa :( lütfeeeen başından geçen varsa yardım etsin
selam funal aramıza hoşgeldin...
benim frontim 97 model 2.2i A kasa. bizim frontilerde ön ve arka diferansilerde oluşan tur farklılıklarını giderip apsorve edecek orta diferansiyel yok. bu sebeple ön ve arka diferansiyellerin ayna maruti oranlarının standartır.
Şimdi bu konuda 3 durum vardır.
1- 4 H (high=yüksek hızla 4 çeker gitmek için) veya 4L (low=düşük hızda yüksek tork güçünde gitmet için) aldığında 4 teker kitlenir olması gereken de bu. 4 H ve 4 L de direksiyon turu azalır ve bu pozisyonda iken direksiyon kesinlikle tam tur yapılmaz. bu tüm marka ve model 4 çeker arazi araçları için geçerlidir. çünkü ön differansiyel ön aksları devreye sokar ve ön tekerler çekiş için devrededir. arka tekerlerin pozisyonu sabit olarak ner zaman düzdür değil mi.? çünkü dönüş manevralarını ön tekerler yapar. şimdi frontin 4 L ve 4 H pozisyonunda iken frontinin tüm tekerleri çeker durumda değil mi.? bu durumda iken yarım tur hele birde tam tur dönmeye çalıştığında, (bak burası çok önemli) önler çeker lastiklerin dönüş pozisyonunda olduğu için, arka tekerlerde çeker ( daha doğrusu frontini öne doğru iter) durumda olduğundan, ön tekerlerin çeker turu (dönüş turu) ve gideceği yol mesafesi ile arka tekerlerin çekiş turuna (dönüş turu) ve gideceği yol mesafesi eşit olmaz. yani önler tekerler, arka tekerlerin itiş turunu ve gideceği yol mesafesini karşılayamaz. bu da sanki fronti kasılarak kitlenmiş bir durum oluşturur. ama arka tekerler kesinlikle pati yapmaz. arka tekerler ve ön tekerler düz olduğu zaman bu kasılma olayı olmaz. çünkü ön tekerler arka tekerlerin turuna eşitler aynı olur.
2- frontinin arka diferansiyel ile ön diferansiyelin ayna maruti oranları standart mı.? yani sende yada senden önce diferansiyellerden birinde sorun oldu da tamiri yapılırken ayna maruti veya dişlileri değişmesi gerektiğinde orjinali bulunamayıpta farklı oranlarda uyduruldu ise, ön ve arka diferansiyeller eşitlenemediğinden dönüşlerde kasıntı ve sıyırmadan dolayı çatlama sesini yapar
3- lastiklerin ebatları aynı mı.? ön lastikler ile arka lastik ebatlarında farklılık varsa, diyelim li arkalar büyük ebat, önler daha küçük ebatta ise, önler 1 tur yaparken arkalar daha 0,8 tur da kalır ve turlar eşitlenemediğinden dönüşlerde kasıntı ve sıyırmadan dolayı çatlama sesini yapar.
Gelelim ÇATLAMA SESİNE; frontiler ön çeker aks kilit mekanizması sabit kilit yani %100 kilit değildir. bu hem avantaj hemde dez avantaj. çalışması ise, araç vitesini arazi vitesine aldığımızda yani 4L veya 4H a taktığımızda, HUB değimiz ön tekerde jantın ortasında bulunan bol saplama vidalı olan kısmın içinde biri aksta bulunan diğeri ise HUB un karşısında bulunan dişlileri birbirine geçirerek kitler ve frontinin ön tekerlerini çeker hale getirir. birde bu dişlilerin arasında bir tane ters işlevli kalın bir yay vardır. işte bu yay arka tekerin turu ile ön tekerin turu eşit olmadığı zamanlarda (tam tur yada yarımdan biraz fazla turlarda) devreye girerek ön çekerlere yığılan güç sebebiyle, ön diferansiyel dişlilerine, aks' a, aks kafasına ve HUB dişlilerine zarar gelmesin diye, hani 4L ve 4H a aldığımızda HUB un içinde karşılıklı 2 tane kitlenen dişliler vardı ya, işte o dişlileri bu yay ayırarak güç dengeleninceye kadar sıyırma yapar. işte o ÇATLAMA sesi bu sestir. bu ses iyiye işaret değildir. bu sesi çıkarttırmamak lazım. bu sesi çıkartıldığı sürece, ön diferansiyel dişlilerine, aks' a, aks kafasına ve HUB dişlilerine zarar vermese bile o 2 dişlide zamanla aşınma meydana gelir. bunun içinde 4L ve 4H da iken direksiyonu özellikle tam tur yada yarımdan biraz fazla tur yapmamak lazım. bu kural tüm marka ve model 4 çeker arazi araçları için geçerlidir. işte tam kitleme yani %100 kitleme olmamasının avantajı bu. Dezavantajı ise %100 tam kilit olmamasından dolayı ağır ve yüksek eğimli arazi şartlarında ön çekerler, %100 kilitdeki gibi dönmez ve sıyırma yapar. ama şunuda söyleyeyim ki, ön çekerlerine %100 tam kilit taktıran arkadaşlarda orantısız güç kullanımlarında ön tekerlerde ya aks kestiğini, ya aks kafasını dağıttığını yada kilitleri dağıttığına şahit oldum. derim ki, tamam arka çekerlere %100 tam kilit olsun ama ön çekerlere kesinlikle %100 tam kilite katılmıyorum. Zaten dünyada ileri gelen Diferansiyel kiliti üreten firmalar montaj ve kullanma kılavuzlarına BU KİLİTİ ARKA DİFERANSİYELE TAKILMASI İÇİN ÖNERİYORUZ. ÖN DİFERANSİYELE TAKILMASINI TASVİP ETMİYORUZ VE GARANTİ SAĞLAMIYORUZ şeklinde ibare düşüyorlar.
HADDİM OLMAYARAK NACİZANE TAVSİYEM: frontin 4L ve 4H de iken mümkün olduğu kadar hatta kesinlikle tam ve yarımdan biraz fazla tur yapma. bu şekilde kullanırsan ilerleyen zamanlarda bu çatlama sesini unutacaksın. bu bilgileri de gerek tecrübe gerekse DAMAST kardeşimle yaptığımız mütalalarda edindim. sağlıcakla kalın...
 

Ynt: Frontera Kullananlar için Kısa Bilgilendirmeler

levent bey senden her gün yeni ve faydalı bilgiler ogreniyoruz ..saygılar..
 

Ynt: Frontera Kullananlar için Kısa Bilgilendirmeler

Abi ne söylesem az Allah razı olsun senden yaşım 25 ancak 16 yaşımdan beri bu arabanın üstündeyim onunla büyüdüm.. anlattıklarıma çok güel cevaplar bunlar zaten sadece binici değilim porye boşluğunu aldırmak adına 2 kere hub'ları söktürdüm manuel ve otomatik ayrımınıda az çok kavramıştım.. ancak arka tekerin teklemesinden korkmuştum eskiden bu kadar çok zorlamıyordum demek ki 2 yıldır farkındayım bunun devamlı 2 çeker kullandığım için önemsememiştim neyse ki doğal bişeymiş, ama bu çatlama işi gerçekten kötü bişey araçı çaprazlama rampaya vurduğum zaman tabiki 4H ve 4L de ikisindede zorlanan teker de sanki dişli sıyıyor ve kopuyormuş gibi ses geliyordu demek ki buda normalmiş ama benim anlamadığım burdan arabayı nasıl çıkaracağız niye çatlıyor ve sıyırıyor yalnız şunu belirteyim ses ÇITLAMA değil ÇATLAMA sesi :smiley: sanki hub u takarken bişeymi yanlış takıldı öyle olmuş olsa gerçi normal yolda da problem yapar değil mi ? abi tekrar teşekkürler zaman ayırdığın için
 

Ynt: Frontera Kullananlar için Kısa Bilgilendirmeler

BIM01' Alıntı:
levent bey senden her gün yeni ve faydalı bilgiler ogreniyoruz ..saygılar..
estağfurullah arkadaşlarım. merak ve kendi söküğünü kendin dikmeye çalışma işte....
 



Ynt: Frontera Kullananlar için Kısa Bilgilendirmeler

funal' Alıntı:
değilim porye boşluğunu aldırmak adına 2 kere hub'ları söktürdüm
bu sökümlerde HUB un aks kilit sekmanı nı tam yerleştirememişlerse, yerinden atarak çıkar ve aks taşıcı içinde gidip gelerek çalışır. bu 2H de sıkıntı olmaz. ama 4 çekere geçildiğinde sorun olur[/quote]
funal' Alıntı:
manuel ve otomatik ayrımınıda az çok kavramıştım..
manuel HUB ise, sürücünün araçtan inerek ön lastikten el yardımı ile 4 çekere aldığı (dişlileri kitlediği) ve yine inerek el yardımı ile çıkardı (dişlileri ayırdığı) sistem. otomatik ise, sürücünün araç içerisinden arazi vites kolunu 4H veya 4L ye getirmesi ile aks içi vakum yaparak bu dişlileri kitleyip ayıran sistem.
[/quote]
funal' Alıntı:
araçı çaprazlama rampaya vurduğum zaman tabiki 4H ve 4L de ikisindede zorlanan teker de sanki dişli sıyıyor ve kopuyormuş gibi ses geliyordu demek ki buda normalmiş ama benim anlamadığım burdan arabayı nasıl çıkaracağız
normal 2L de 1 turda döneceğimiz yeri 4H ve 4L de 6-7 gerekirse 10 manevrada, direksiyonu fazla kırmadan döneceğiz.
[/quote]
funal' Alıntı:
niye çatlıyor ve sıyırıyor yalnız şunu belirteyim ses ÇITLAMA değil ÇATLAMA sesi :smiley:
evet ses sanki metal kırılması gibi değil mi.? işte o ses o kitlemeyi yapan iki dişlinin arasındaki yayın zorlama esnasında dişlileri açıp sıyırmasından çıkan ses. hatta bu sesin yanında bazen frontinin sallandığıda olur. şayet önler tam kilit olsaydı, yani o iki dişli arasında ayırıcı yay olmasaydı, orantısız güç uygulaması olduğu zaman aks, aks kafası yada dişliler zarar görür. o zararı önlemesi için o yaylı sistem var, o zararı önlemesi için o sıyırmayı yaparak o sesi çıkarıyor. size 3 hafta önceki yaşanan bir olayı anlatayım. doktor bir arkadaşımda farklı marka ve model arazı aracı var. ve bu aracta ön çekerde bilmem kaç bin dolarlık %100 tam kilit var. 7 araçlık bir konvoyla dağlara geziye çıktık. bir ara yüksekliği yaklaşık 50-60cm lik bir yerden çıkacağız. ben frontiyi 4 çekere bile almadan çıktım. arkadan bir çatırtı... baktık ki doktor arkadaşımın arabası o 50-60cm lik yerden çıkarken kilitler ön aks kafasını ve kilit dişlisini dağıtmış. çekici istedik 1500tl istedi. orada dağın başında 3 saatte sağ ön tekeri, aksını diferansiyel girini söktüm aksı dışarı aldım, içindeki şarapnel gibi parçalanan dişli ve aks kafa parçalarını temizledim ve geri topladım gönderdim. şimdi bu arabada bizimkisi gibi yaylı dişli sitemi olsaydı, o zorlamada sıyırma yapar yine devam ederdi. o gün bizim sitemin farkını anladım ve şükür ettim.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,675
Mesajlar
1,521,970
Kayıtlı Üye Sayımız
166,526
Kaydolan Son Üyemiz
Tuncaytuna02

SON KONULAR



Geri
Üst