Freelander'in Arazi Performansı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan rkayaci Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 116
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 43,357
Ynt: Freelander'in Arazi Performansı

Vetihsan' Alıntı:
Çok teşekkür ederim. Bagaz yetersiz derken :( Benim bagazda 60 lık tüp var türkçesi gıdım yer yok. Bunun yanında da lpg takarlerken arka camı bozdular adam gibi bir usta bulamadımki kodu yaptırayım. Dolayısı ile arka bagajı unutalı 2 hafta oluyor. Cam dolaylı yoldan da arka kapıdan oldum. Öyle sigorta çıkık geziyoruz ortada 9-10 nisanda Ankarada olacağım sınav için umarım o zaman yaptırabilirim :(((

Arka cam önemli, umarım ankarada iyi bir usta bulursunuz. Maalesef bu araçlarda bagaj hacmi çok küçük..Tepeye belki prot bagaj düşünebilirsniz.
 

Etiketler
Ynt: Freelander'in Arazi Performansı

Evet arka bagaj olmadığı için malzeme ve ilaçları kutular içerisinde arka koltukta taşıyorum. Bi an önce yaptırmak zorundayım. Akşam yatınca rüyalarıma bile giriyor, rüyamda arka koltukları yatırıp aracı 3 kapıya çevirmeyi bile gördüm :smiley:

Ankarada oturupta özel servis tavsiyesi olacak arkadaşlara şimdiden teşekkür ediyorum...
 

Ynt: Freelander'in Arazi Performansı

Vetihsan' Alıntı:
Evet arka bagaj olmadığı için malzeme ve ilaçları kutular içerisinde arka koltukta taşıyorum. Bi an önce yaptırmak zorundayım. Akşam yatınca rüyalarıma bile giriyor, rüyamda arka koltukları yatırıp aracı 3 kapıya çevirmeyi bile gördüm :smiley:

Ankarada oturupta özel servis tavsiyesi olacak arkadaşlara şimdiden teşekkür ediyorum...

Arkaya oturan olmuyorsa, koltukları çıkarın komple sürgülü raylı sistem yapabilirsniz. Bunu herhangi bir marangoz yapar, en altınada alüminyum kabartmalı kaplama yaptırın sıvı ve benzeri şeylerin dökülmemesi için onun uçlarını da döşemenin en az 10 cm üstüne doğru kıvırırlar size harika bir pic-up kamyonet havası katar...

Benim ankarada tanıdığım yok ama istenbulda bu işi yapan bir firma var onun linkini size daha sonra bulup yolluyacağım. o size fikir verebiliri.
 

Ynt: Freelander'in Arazi Performansı

sinan54' Alıntı:
benim arşivimde olan bir kaç foto

En üstteki aracı ne akla hizmet o komik duruma düşürmüşler acaba hadi yükselttin lastikleride büyüt be adam o ne biçim bir zevktir..
Bu arada sadece meraktan soruyorum 2000 yılında 1.8 5 kapı bir freelanderım olmuştu mecburiyetten aldığım gün ve sattığım gün çok sevinmiştim 1 kez ava gittim garantideydi o zaman mecburen Ankara BMW servisi bakıyordu borusandı sanırım bir fatura çıkmıştı bana inanılmazdı ve yanlış anlaşılmak istemem ama servisteki arkadaş bana abi sen ne yaptın bununla ava gidilirmi asfalttan çıktın stabilizeye girdin sağa çek dur demişti....Araziye girer girmez eksoz direk bagajdaki yerini almıştı ve dönüş yolunda sağ ön amortisörde kimsecikler yoktu.....Bir kezde sivri hisarda aldığım benzin yüzünden benzinlikten çıktıktan 1 km sonra araç aniden durmuştu yolun ortasında anlam verememiştim ki sonradan yol yardımla görüşünce benzin pompasının kötü benzinden dolayı arızalandığını anlamıştık sivrihisar ankara arası çekici 900 tl pompa tatilden giden 2 gün de cabası....
Sorum şu olacak yurtdışında var yabancı sitelerden görüyorum acaba Türkiyede yapılı bir freelander varmıdır off-road yapan? Bilen varmı acaba..
Bu arada land rover sahipleri asla yanlış anlamasın lütfen asla markayı kötülediğim yok ama freelander bence bir arazi aracı değil daha çok asfalta yakışan bir suv bence.
 

Ynt: Freelander'in Arazi Performansı

cenkcc' Alıntı:
En üstteki aracı ne akla hizmet o komik duruma düşürmüşler acaba hadi yükselttin lastikleride büyüt be adam o ne biçim bir zevktir..
Bu arada sadece meraktan soruyorum 2000 yılında 1.8 5 kapı bir freelanderım olmuştu mecburiyetten aldığım gün ve sattığım gün çok sevinmiştim 1 kez ava gittim garantideydi o zaman mecburen Ankara BMW servisi bakıyordu borusandı sanırım bir fatura çıkmıştı bana inanılmazdı ve yanlış anlaşılmak istemem ama servisteki arkadaş bana abi sen ne yaptın bununla ava gidilirmi asfalttan çıktın stabilizeye girdin sağa çek dur demişti....Araziye girer girmez eksoz direk bagajdaki yerini almıştı ve dönüş yolunda sağ ön amortisörde kimsecikler yoktu.....Bir kezde sivri hisarda aldığım benzin yüzünden benzinlikten çıktıktan 1 km sonra araç aniden durmuştu yolun ortasında anlam verememiştim ki sonradan yol yardımla görüşünce benzin pompasının kötü benzinden dolayı arızalandığını anlamıştık sivrihisar ankara arası çekici 900 tl pompa tatilden giden 2 gün de cabası....
Sorum şu olacak yurtdışında var yabancı sitelerden görüyorum acaba Türkiyede yapılı bir freelander varmıdır off-road yapan? Bilen varmı acaba..
Bu arada land rover sahipleri asla yanlış anlamasın lütfen asla markayı kötülediğim yok ama freelander bence bir arazi aracı değil daha çok asfalta yakışan bir suv bence.

merhabalar ben td4 2006 modeliyle yarışlara bile katıldım. 2 yıl kullandım asfaltta 180 km hız yapıp isteğim yoldan geçebildim. Hiç bir sıkıntı yaşamadım. sizin kullandığınız araç ile benim kullandığım araç arasında hem donanım hem motor hem de ölçü olarak farklar vardır. Ben lastik ve hava filtresi ile egsoz modifikasyonu yapmıştım. Sitede resimler vardır adımdan ararsanız yarış fotolarına ulaşırsınız...

freelander arazi aracı değildir evet doğrudur. ama her yolun aracıdır. perfomansı kişiden kişiye ve arabandan arabaya değişir. Benim ilk arazi aracımdı harika bir başlangıç yaptım. şimdi disco II kullanıyorum...
 




Ynt: Freelander'in Arazi Performansı

Değerli Arkadaşlar,
Hepinize tecrübelerinizi aktardığınız için teşekkürler. Ben özellikle Veteriner İhsan Bey ve Rıdvan Kayacı Bey' e bir soru yöneltip görüşlerini almak istiyorum. Bende de 2007 td4 HSE var. Ankara'nın dibindeki yaşadığım köyde 3 km stabilize dahi olmayan toprak yoldan gecerek asfalta çıkabiliyorum. Yani her mevsim mecburi off-road durumıundayım. yağmur ve kar sonrası 40-50 cm çamurdan çok az kayma yaparak sorunsuz geçebildim. Lastiklerim de AT değil normal kış lastikleri (Kumho). Ancak Mart ayında yağan ve okulların tatil edildiği karlı günlerde FL1 için pek de iyi olmayan tecrübeler yaşadım ve gördüm. Komşumda da aynı FL1 den var ve sokağımızın açıldığı üzeri en az 30 cm karla kaplı dik yokuşu en az on kere denediği halde çıkamadı. Araç kayarak geri geri geliyordu. Belki komşunun sürücülüğünden kaynaklandı diye düşündüm ama bu sefer bir başka komşu direksiyona geçti ve o da ne yaptıysa yokuşu çıkamadı. Sonra bu komşu yeni aldığı Chevrolet Captiva ile aynı yokuşu sorunsuz çıktı. Ben de bunları seyredince hiç evden çıkamaya niyet etmeyeyim dedim. Ama dışarı çıkıp jipi biraz temizleyip hareket ettireyim derken evin önündeki düzlükte yaklaşık 60-70 cm lik kara gömüldüm ve arabayı hangi vitese aldıysam bir türlü çıkamadım. Ertesi günü lastiklerin etrafındaki karı iyice atmama rağmen araba yine patinaj yapmaya devam etti. iki lastiğin de toprağa değdiği halde arabanın patinajda kalması bence çok kötü bir puandı. Captiva'nın kar ve yokuşta FL1 den daha iyi olduğu kesinlikle ispat edildi. Bunun iki nedeni olabilir diye düşünüyorum. Birincisi 150 HP güç ikinicisi de lastiklerin 19 inch olması. Büyük lastik çapı ve yüksek güç arabanın yokuşta kaymasını engelledi bence. Eğer 110 HP lik FL1 değil de 150 HP lik FL2 ya da 245HP lik disco 4 olsaydı Captiva2dan daha da iyi performans gösterebilrdi diye düşünüyorum. Arkadaşların bu konudaki yorumlarını beklerim.

HSE donanımı ile FL1 bence harika bir araç. Özellikle koltukları o kadar ergonomik ki başka bir arabaya oturmak bile istemiyorsunuz. Ama hiç bir araç sorunsuz değildir. Rastlayan oldu mu bilmem ama benim arabanın arka camlarını tutan teller gecen yaz koptu. Servise gittiğime arazide camları yarı açık bırakırsan teller kopar dediler. Bizim yol da arazi kadar kötü olduğundan bu hataya düştük sizler dikkatli olun.

Ankara'da özel servis soranlara ERCANLAR otoyu tavsiye ederim. Hem güvenilir hem de gayet hesaplı (Borusanın yarı fiyatına) bakım yaptırabilirsiniz. Ben aracımıı sıfır aldığım halde garantisini yakıp hep özel servisie götürdüm orijinal parçalar kullandıkları için hiç sorun yaşamadım.
 

Ynt: Freelander'in Arazi Performansı

MARS' Alıntı:
Değerli Arkadaşlar,
Hepinize tecrübelerinizi aktardığınız için teşekkürler. Ben özellikle Veteriner İhsan Bey ve Rıdvan Kayacı Bey' e bir soru yöneltip görüşlerini almak istiyorum. Bende de 2007 td4 HSE var. Ankara'nın dibindeki yaşadığım köyde 3 km stabilize dahi olmayan toprak yoldan gecerek asfalta çıkabiliyorum. Yani her mevsim mecburi off-road durumıundayım. yağmur ve kar sonrası 40-50 cm çamurdan çok az kayma yaparak sorunsuz geçebildim. Lastiklerim de AT değil normal kış lastikleri (Kumho). Ancak Mart ayında yağan ve okulların tatil edildiği karlı günlerde FL1 için pek de iyi olmayan tecrübeler yaşadım ve gördüm. Komşumda da aynı FL1 den var ve sokağımızın açıldığı üzeri en az 30 cm karla kaplı dik yokuşu en az on kere denediği halde çıkamadı. Araç kayarak geri geri geliyordu. Belki komşunun sürücülüğünden kaynaklandı diye düşündüm ama bu sefer bir başka komşu direksiyona geçti ve o da ne yaptıysa yokuşu çıkamadı. Sonra bu komşu yeni aldığı Chevrolet Captiva ile aynı yokuşu sorunsuz çıktı. Ben de bunları seyredince hiç evden çıkamaya niyet etmeyeyim dedim. Ama dışarı çıkıp jipi biraz temizleyip hareket ettireyim derken evin önündeki düzlükte yaklaşık 60-70 cm lik kara gömüldüm ve arabayı hangi vitese aldıysam bir türlü çıkamadım. Ertesi günü lastiklerin etrafındaki karı iyice atmama rağmen araba yine patinaj yapmaya devam etti. iki lastiğin de toprağa değdiği halde arabanın patinajda kalması bence çok kötü bir puandı. Captiva'nın kar ve yokuşta FL1 den daha iyi olduğu kesinlikle ispat edildi. Bunun iki nedeni olabilir diye düşünüyorum. Birincisi 150 HP güç ikinicisi de lastiklerin 19 inch olması. Büyük lastik çapı ve yüksek güç arabanın yokuşta kaymasını engelledi bence. Eğer 110 HP lik FL1 değil de 150 HP lik FL2 ya da 245HP lik disco 4 olsaydı Captiva2dan daha da iyi performans gösterebilrdi diye düşünüyorum. Arkadaşların bu konudaki yorumlarını beklerim.

HSE donanımı ile FL1 bence harika bir araç. Özellikle koltukları o kadar ergonomik ki başka bir arabaya oturmak bile istemiyorsunuz. Ama hiç bir araç sorunsuz değildir. Rastlayan oldu mu bilmem ama benim arabanın arka camlarını tutan teller gecen yaz koptu. Servise gittiğime arazide camları yarı açık bırakırsan teller kopar dediler. Bizim yol da arazi kadar kötü olduğundan bu hataya düştük sizler dikkatli olun.

Ankara'da özel servis soranlara ERCANLAR otoyu tavsiye ederim. Hem güvenilir hem de gayet hesaplı (Borusanın yarı fiyatına) bakım yaptırabilirsiniz. Ben aracımıı sıfır aldığım halde garantisini yakıp hep özel servisie götürdüm orijinal parçalar kullandıkları için hiç sorun yaşamadım.


Merhabalar,

Yaşadığınız captiva tecrübesinde öncelikle şunu belirtmek istiyorum; Captiva 2 çeker bir araç olup, sadece tc yani patinaj önleme sistemi ile donatılmıştır. Pratik olarak opel den alınmış bu ssitem lastikler üzerinde yük kalmadığında devereye girerek lastiklerin tutunana gücü aktarmaktadır. Bu sistem ile donatılmış bir aracın 30 sm karda çıkabilemesinin 2 nedeni vardır. Biri pilotaj tecrübesi diğeri ise kullanılan lastik.

FR1 in 4 çeker performansı ile buradan çıkamaması imkansız..!!! Araçta bulunan yokuş iniş/çıkış kontrol sistemi dolayısıyla ABS,ASR kontrol sisteminde eğer bir arıza var ise bu sistem devre dışı kaldığında lastikler sadece 4ü birden döner...Lasti,klerinde durumu kötü ise 4 lastik patinaj eder durur, tutunamazise de geri kayar. 2 yıl Frelander şu an da da Discovery II kullanan biri olarak her iki aracın kardaki perfomanslarının şartlar değişmekle beraber aynı olduğunu düşünüyorum. Zira freelander hafif ve pratik, teknolojik. Discovery ise ağır ama daha güçlü dodnanıma sahip. Bu iki araçta dolayısıyla artı/eksileriyle değerlendirildiğinde sadece kar çıkışı için söylüyorum. Bence aynıdır....

Varsa kafanıza takılan bşka konu lütfen yazınız....

Saygılarımla...
 

Ynt: Freelander'in Arazi Performansı

burda hayati önem lastiklerdedir,yere tutunmayı ve çekişi onlar sağlamakta
çekiş sistemi ne olursa olsun veya araç ne marka olursa olsun iş önce lastiklerle başlar bence
freelander ın çekiş sistemi düzgün çalışıyorsa tabiki
 

Ynt: Freelander'in Arazi Performansı

Rıdvan Bey cevabınız için çok teşekkürler,

Dediğiniz gibi belki de durum lastiklerden kaynaklanıyor yani komşu yaz lastikleri ile yokuş çıkmayı denediyse çıkamamaı normal diyorsuuz. ben denemedim ama benim lastikler de 3. kışında ve üstelik onları yazın da kullanmıştım. Kumho kış lasikleri de öyle ahım şahım şeyler değil, elbette altımda çivili Nokianlar olsaydı evin önündeki karda bu patinajı yapmazdı diyorsunuz.

Şimdilik sadece hayal ama ilerde disco 4 almayı düşünüyorum sizce Land Cruser'dan daha iyi bir jip değil mi? Bütçe sorunu olmasa FL2 mi tercih edersiniz Disco 4 mü?

Çok teşekkürler

MARS
 



Ynt: Freelander'in Arazi Performansı

MARS' Alıntı:
Rıdvan Bey cevabınız için çok teşekkürler,

Dediğiniz gibi belki de durum lastiklerden kaynaklanıyor yani komşu yaz lastikleri ile yokuş çıkmayı denediyse çıkamamaı normal diyorsuuz. ben denemedim ama benim lastikler de 3. kışında ve üstelik onları yazın da kullanmıştım. Kumho kış lasikleri de öyle ahım şahım şeyler değil, elbette altımda çivili Nokianlar olsaydı evin önündeki karda bu patinajı yapmazdı diyorsunuz.

Şimdilik sadece hayal ama ilerde disco 4 almayı düşünüyorum sizce Land Cruser'dan daha iyi bir jip değil mi? Bütçe sorunu olmasa FL2 mi tercih edersiniz Disco 4 mü?

Çok teşekkürler

MARS

Tekrar merhaba,

Kış lastiği kıvamındaki kauçuk maddesinin esnekliği ile soğuğa karşı dayanıklığından dolayı kar ve buz üzerinde yapışkan olarak sürtünmeyi arttırmaktadır. Bu nedenle bu tür lastikleri yazın kullanmak, para dolu pantolanda bir delik açmaya benzer tabir caizse :smiley:...


Hiç çivili lastiğe gerek yok. Pirelli scorpion yada goodyer wrangller marka kış ve buz lastiğini denedim mükemmeldir.

Land cruser mı Dİscovery 4 mü derseniz henüz 4 kasayı deneme fırsatım olmadı ancak disco 3 dahil tüm donanım versiyonlarını kullanıp test ettim. Araç daha çok range rover a benzemektedir. Donanımı ve lüksü ile motor perfomansı çok üst düzeyde. Buna karşılık arazi performansı ve arazideki dayanıklığı Discovery 2 den daha kötü. Zira araç birçok elektronik sisteme sahip, her bir parçası korumasız çiziklerde kırılmalarda çok pahalı maliyetleri var. Kısaca eğer ağır arazi koşullarında kullanmayacaksnız. Disco 3 yada 4 alabilirniz. Ancak Frelander 2 kesinlikle almayınız. 1 i tercih ederim.

Frelander dan sonra bence bir disco 2 2003-2004 HSE paketini mutlaka test edin, satın alın hem asfaltta hem arazide kullanın. Çok zevk alacaksınız. Şahsen ben gezmeye doyamıyorum. Tek kelime ile harika. Hem vergisi, hem yakıtı hem de bakımı süper maliyetlerde. Otomobilden farkı yok. ...

Land Cruser bence statü itibariyle çok farklı yenileriyle arazide biraz masraflı bir araç. Eskileri güzel...Ama land rover markası ile kıyas yapmak bence hem doğru olmaz hem de emsal olamaz. Ben Land rover serisi bir aracı tercih ederim. Bunun nedeni biraz parça biraz bakım birazda servis yaygınlığından dolayı....Yoksa land cruser kötü bir araba diyemeyiz. Ancak bazı modelleri SUV statüsündedir. Arazi aracı yada jip değildir. Kesinlikle araziye girilmez.

Başka kafanıza takılan olursa sorun lütfen...
Saygılarımla...
 

Ynt: Freelander'in Arazi Performansı

Rıdvan bey cevabınız için gercekten teşekkürler çok aydınlatıcı oldu. Bu forumda epeyce defender tutkunu var. ben de bir ara OTOKAR imalatı olan defender 110 düşünüyordum ama OTOKARın üretimi olanlarda şasinin zayıf olduğunu ve zaman zaman kırıldığını okuyunca şaşırdım. Orduda bunu kullanan arkadaşlar da mercedes kamyonetler kadar sağlam olmadığını söylediler. OTOKAR'dan 110.000 lirya sıfır defender almak pek akıl karı değil eski modellerden alıp modifiye etmek olabilir ama en iyisi ingiltereden mi getirmek acaba. Defender hakkında da bildiklerinizi paylaşırsanız hem beni hem de okuyucuları çok aydınlatmış olacaksınız. Şimdidien çok teşekkürler
 

Ynt: Freelander'in Arazi Performansı

merhabalar

benim freelander ile kaşılaştığım karda patinaj sorununun aynısını Rusya'da kar lastikleri le 20 cm lik karda patinaj yapıp çıkamayan bu disco 4 de yaşıyor. 245 HP ile bazı tekerleri buza değil toprağa temaz ettiği halde patinaj yapmasını neye bağlıyorsunuz bu durum bence land rover imajını yerle bir ediyor yoksa bu durumdan kurtulacak başka araç yok her aracın başına gelebilecek bir durummudur. yorumlarınızı bekliyorum. Lütfen aşağıdaki linki izleyin

http://www.youtube.com/watch?v=Ew6fEBGDJ_A
 

Ynt: Freelander'in Arazi Performansı

bence bu her aracın başına gelebilir,orayı oydu,artık koşullar değişti, kardan çıktı,çamur durumuna döndü durum
o kadar oymaması gerekir, herşeyi araçtantan beklememek lazım, o duruma düşürmemek gerekir derim
 

Ynt: Freelander'in Arazi Performansı

MARS' Alıntı:
merhabalar

benim freelander ile kaşılaştığım karda patinaj sorununun aynısını Rusya'da kar lastikleri le 20 cm lik karda patinaj yapıp çıkamayan bu disco 4 de yaşıyor. 245 HP ile bazı tekerleri buza değil toprağa temaz ettiği halde patinaj yapmasını neye bağlıyorsunuz bu durum bence land rover imajını yerle bir ediyor yoksa bu durumdan kurtulacak başka araç yok her aracın başına gelebilecek bir durummudur. yorumlarınızı bekliyorum. Lütfen aşağıdaki linki izleyin

/quote]

Biraz geç cevap verdim kusura bakmayınız,

Video için teşekkürler. Bu aracın sağ yanı kara oturmuş vaziyette, lastikleri standart 255-55-18 asfalt performans lastiği, sürücü tecrübesi de çok yok. İleri geri yapsa da araba kendine ray yapmış, önündeki kar setinde lastikler tutunupta atlama yapamıyor. Bu durumda kar yada çamur çok fark etmez, önemli olan lastiklerin tutunabilmesidir. Bu araca biraz destek olmadan ordan çıkması çok zor veya lastiklerin önündeki set açılacak.

Normal şartlarda yeni yağmış yarı lastik boyundaki kardan ben çok rahat kalmadan geçiyorum. ancak sertleşmiş karın üzerine arabanın oturmasına maalesef yapılacak çok birşey yok.

Bir ayrı not daha yeni sesil disco 3 ve 4 lerin yol seçim mod düğmesi auto pozisyonundayken böyle bir yolda performansı çok kötüdür. Zaten bu araçları arazi performansını ben daha önce çok tartıştım.

Disco II yi tercih ederim..

Saygılarımla.
 



Ynt: Freelander'in Arazi Performansı

Araç marka / model bağımsız olarak; bir 4x4 araç eğer karın üstü zemine (kar, çamur, toprak vs) oturmuş ise, yapılan patinaj sonucu oluşan çukurlar nedeni ile tekerlerdeki sürtünme oldukça azalır ve sıfıra inebilir. bu durumda aracın kendi başına kurtulması çok zor.

Arazide aracın beygir gücünden ziyade; zemine uygun lastik (ebat ve desende) ve tekerlerdeki serbest dönmeyi engelleyecek kilitli diferansiyel sistemi önemlidir.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,680
Mesajlar
1,522,112
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst