Forester LPG'de 0-100

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan yigittorun Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 32
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 11,191
Ynt: Forester LPG'de 0-100

bu arada bu modifikasyonlar eğer aracınız otomatik ise ciddi sorunlara yol açabilir.... 30bin km civarlarında şazımanınız dağılabilir....
eğer araç otomatik ise 210 230 hp civarları bir güç daha verimli olacaktır...
 

Etiketler

Ynt: Forester LPG'de 0-100

Dergiyi okudum. Epey uğraşmışsınız tebrik ederim. Sormak istediğim bu mod.lardan sonra LPG ile herhangi bir sıkıntı yaşadınızmı? Düşük devirlerde performans yükselişi hissettinizmi? Ortalama maliyet özellikle yeni turbo maliyeti ne oldu? Teşekkürler
 

Ynt: Forester LPG'de 0-100

Yiğit Bey Merhaba,

uzun zamandır forumu takip ediyorum, kısmetse bugünlerde 2003-2004 model turbo forester almayı düşünüyorum. Aracınıza ne gibi modifikasyonlar yaptınız? Sizinkinde de prodrive kit mi var? Eğer öyleyse yakıt tüketimini artırdı mı?

internette bir tane prodrive kitli turbo forester var, 125.000 km de satın alma konusunda ne tavsiye edersiniz? Kullanan arkadaşların tavsiyelerini bekliyorum.

paylaşımda bulunan herkese teşekkürler.
 

Ynt: Forester LPG'de 0-100

mert1677' Alıntı:
Yiğit Bey Merhaba,

uzun zamandır forumu takip ediyorum, kısmetse bugünlerde 2003-2004 model turbo forester almayı düşünüyorum. Aracınıza ne gibi modifikasyonlar yaptınız? Sizinkinde de prodrive kit mi var? Eğer öyleyse yakıt tüketimini artırdı mı?

internette bir tane prodrive kitli turbo forester var, 125.000 km de satın alma konusunda ne tavsiye edersiniz? Kullanan arkadaşların tavsiyelerini bekliyorum.

paylaşımda bulunan herkese teşekkürler.

aracımda prodrive kitten fazlası var.....

walbro benzin pompası
ngk iridyum buji
wrx intercooler
td04 turbo(impreza wrx turbosu)
downpipe
hks evc6....

bunlar dışındada modifikasyonlar mevcut ancak motorun gücünü arttıran işlemler bunlar.... (aracım manuel vites)

benim aracım 99 model olduğu için chip yapılamıyor, bunun için turbo basıncını arttırmak için evc6 turbo control modülünü bağladık, 2003 ve sonrası kasalara chip işlemi yapılabildiği için yazdığım bütün uygulamalardan sonra evc6 yerine yazılım yapılarak daha verimli bir şekilde güç artışı sağlayabiirsiniz..... (250 ile 280hp arası)

pro drive kit'in içeriği ise yüksek basınçlı benzin pompası downpipe ve yeni yazılım...(210 220hp) prodrive kit yerine kendi tedarik ettiğiniz parçalarlada bu güç arttırma işlemini yapabilirsiniz, misal iyi bir egzos ustasına downpipe yaptırır(katalizör iptalı) walbro benzin pompası takar ve yazılım yaptırırsınız....

egzos için istanbul maslakta iskender ustayı öneririm, yazılım içinde goofy motorsport rıfat usta......
 



Ynt: Forester LPG'de 0-100

yakıt tüketimim hiç değişmedi(sakin kullanımda) 50 liralık benzinle 100km, 50 liralık lpg ile 150km gidebiliyorum.....
 

Ynt: Forester LPG'de 0-100

Yiğit Bey,
Bilgiler için teşekkür ederim. Maliyet olarak kıyaslama yaparsak prodrive kit almadan, sizin dediğiniz işlemler ve chip uygulaması yapılırsa hangisi avantajı olur acaba? Bir de prodrive kit üzerinde olan forester sahibi ile görüştüm en son 32.500 TL olur dedi bu durumda kitsiz olarak alıp sonradan üzerine bir şeyler eklemek daha avantajlı olur herhalde diye düşünüyorum, siz ne dersiniz?
iyi günler.
 

Ynt: Forester LPG'de 0-100

mert1677' Alıntı:
Yiğit Bey,
Bilgiler için teşekkür ederim. Maliyet olarak kıyaslama yaparsak prodrive kit almadan, sizin dediğiniz işlemler ve chip uygulaması yapılırsa hangisi avantajı olur acaba? Bir de prodrive kit üzerinde olan forester sahibi ile görüştüm en son 32.500 TL olur dedi bu durumda kitsiz olarak alıp sonradan üzerine bir şeyler eklemek daha avantajlı olur herhalde diye düşünüyorum, siz ne dersiniz?
iyi günler.
kitsiz alıp sonradan harcanacak parayla benim yaptığım işlemlerin hepsi yapılabilir....
 

Ynt: Forester LPG'de 0-100

walbro pompa 250tl
wrx intercooler 300 ila 700 lira arası
downpipe 350 400 lira
son susturucu 300 ila 1000 lira arası(pahalı birşeye gerek yok, çapı en az 60'lık olsun yeter)
td04 turbo 400 700 arası
nkg iridyum buji 100 lira olması lazım
yazılım kaç liraya mal olur bilmiyorum....

ben wrx intercooler'ı 250, td04 turboyu 200 liraya tanıdıklardan tedarik etmiştim biraz şans oldu diyebiliriz :smiley:

bu arada aracı 210 hp yapmak için benzin pompasının değişmesine gerek olmaya bilir ancak turbo büyütülüp basınç açılacaksa gerekli....
 

Ynt: Forester LPG'de 0-100

ayrıca otomatik vitesli bir forester'ın şanzımanı 250 hp ve üstü güçlere dayanamayabilir bilen bir ustaya danışmanızı tavsiye ederim, özellikle doğan usta yada ankara tork garaj'a
 



Ynt: Forester LPG'de 0-100

2.5 XT 230 bg'lik standart forester g-tech ile 0-60 6.8 sn olctum. 0-100'u de herhalde 6.9-7 sn filan olmasi lazim. Tabi zemin kalitesi ruzgar hava sicaklik ve basinci gibi faktorler bu degeri yarim hatta 1 sn etkiler. esasinda insana cok daha yavas hissettiriyor ben degerlere sasirdim gercekten de . O sanzimana gore cok iyi bir deger bu. Sanzumani cok eski moda. Gaza bastiginda vites degistirmek icin o kadar cokbekliyor ki bu sure insana 1-2 saniye gibi geliyor
Yine de cok basarili bir araba. Scoop'u biraz buyuk olsa (Gorsel olarak) sanzumani biraz daha hizli hareket etse bugun icin bile rakipsiz arac olur.
 

Ynt: Forester LPG'de 0-100

bberksan arkadaşım , 0-60 ı 6.8 saniye olan bir aracın 0-100ü nasıl 6.9 olur ? 1 salisede 60 tan 100 e mi çıkıyor ?
 

Ynt: Forester LPG'de 0-100

kyenipazar' Alıntı:
bberksan arkadaşım , 0-60 ı 6.8 saniye olan bir aracın 0-100ü nasıl 6.9 olur ? 1 salisede 60 tan 100 e mi çıkıyor ?

Merhaba,
0-60 dediği mph, 96kph felan yapıyor.
Bende de 2006 2.5XT var, gtech benzeri cihaz ile 0-100kph yi 6.75 ölçtüm bir kaç kez. Yakında remap planlıyorum, tamamlandıktan sonra yazarım tekrar.

Berksan, ne renk forester? Çoğu 2.5'u biliyorum çünkü :smiley:

Yiğit selamlar sana da.
 

Ynt: Forester LPG'de 0-100

buda benım aracın lpg'de hızlanması..turbosuz,lpg'li ve otomatik..turbosuz almak isteyenlerın aklında bir fikir oluşturur umarım...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Evz-gjY51mw[/youtube]
 

Ynt: Forester LPG'de 0-100

konuyu hortlatayım :D
otomatik forester turboların şanzumanı 300 beygire kadar sıkıntısız çalışabiliyor.
ben benim 2003 forester turboyla 0-100 km yi 8.2 - 8.3 civarı çıkabiliyorum.
genelde arazide takıldığım için extra bir güç artışına ihtiyaç duymadım ama bir ara katalizörleri iptal edip yazılım değişikliği yapabilirim.
bu uygulamalardan sonra 0-100 km hızlanmam 7 sn civarına düşer galiba.
bunlarda bizimkinin resimleri :smiley:


 



Ynt: Forester LPG'de 0-100

sucuk ekmek süper olmuş ;D fakat başaka forester kullanıcıları ciddiye alıp deneyebilirler uyarmak lazım;D
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,786
Mesajlar
1,523,756
Kayıtlı Üye Sayımız
166,601
Kaydolan Son Üyemiz
muradmammad

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst