Ford Mondeo 2.0 Tdci Otamatik Titreme Sorunu.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Belalim1976 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 5
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,869

Belalim1976

Yeni Üye
Mesajlar
8
Tepkime Puanı
0
Selamun Aleyküm.
Sorunumu kisaca dike getireyim.
Benim aracim 2009 model 195000 km de aracimda tork konvertörlu 6 ileri bir sanzuman var. Bir kac ay önce turkiyeye aracimla gittim. Giderken yolda ilk basima gelen 3. Vites ile 4 vitese gececegi zamanda bir silkelenme olustu bu sadece yokusta yuklu iken yapiyor. Normalde cok nadir. Ben sakin arac kullanan biriyim. 2500 km sonra aracta titremeyle baslayan bir ugultu gelmeye basladi tabi arac 80 km lere geldiginde bu ugultu basliyor hizkandikca artiyordu. O sekikde memlekete geldim. Ilk sanzumanciya gittim bana filitresinin degisemeyecegini degismek icin sanzumanin parcalanmasi gerektigini söyledi ama yaginin degisebikecegini sorun olmayacagini guzel bir dikke anlatti.
 

Etiketler
Selamun Aleyküm.
Sorunumu kisaca dike getireyim.
Benim aracim 2009 model 195000 km de aracimda tork konvertörlu 6 ileri bir sanzuman var. Bir kac ay önce turkiyeye aracimla gittim. Giderken yolda ilk basima gelen 3. Vites ile 4 vitese gececegi zamanda bir silkelenme olustu bu sadece yokusta yuklu iken yapiyor. Normalde cok nadir. Ben sakin arac kullanan biriyim. 2500 km sonra aracta titremeyle baslayan bir ugultu gelmeye basladi tabi arac 80 km lere geldiginde bu ugultu basliyor hizkandikca artiyordu. O sekikde memlekete geldim. Ilk sanzumanciya gittim bana filitresinin degisemeyecegini degismek icin sanzumanin parcalanmasi gerektigini söyledi ama yaginin degisebikecegini sorun olmayacagini guzel bir dikke anlatti.

Bahsettiğiniz arabanın şanjımanı AISIN markadır, kolay kolay arıza vermez. Şanjıman filtresi değişimi biraz zahmetli, yağ filtre değişimi ile kurtulacaksa ne ala.
 

Bahsettiğiniz arabanın şanjımanı AISIN markadır, kolay kolay arıza vermez. Şanjıman filtresi değişimi biraz zahmetli, yağ filtre değişimi ile kurtulacaksa ne ala.
Hocam metnin tamamini almamis sanirim kelime sinirlamasi var. Sanzuman yagi degisimi sonrasi vites gecisleri cok iyi oldu ve o sorunlarin hic biri kalmadi. Ama ugultu gecmedi sanzumanci sanzumanla alakali degil dedi. Baska bir ustaya gösterdim araza arka teker bilyalarindan yapar dedi ve degisimi yapildi ama halen ses gitmedi. Derken ön sag teker bilyasi degisti halen ses devam ediyordu. Sonradan arka dingil takozlarinin bozuldugunu farkettiler ve degisimi yapildi 4 tane yeni lastik takildi ses sorunu ortadan kalti. Ama arac yolda giderken 110 da direksiyorna vuran bir titreme basladi. 6 aytri rot balanscida ayri ayri balans yaptirdim ilk etapta duzeliyor bir sure sonra yeniden basliyordu. Bir kac usta aks lardan yapacaggini belirtti bir kac usta tork konvertötunden titreme yapabilecdeginden bahsetti kafam karisti. Titreme arac isininca dahada siddetleniyor. Tork konverotu arizasi direksiyonu sallar mi? Tork konvertöru arizali ise cekiste dusme performans kaybi olmaz mi? Aks lardan ise neden arac isininca daha fazla hissediliyor. Her ikisinide degistirmek cok daha maliyetli. Ve son alarak arac giderken yolda gaz verme kesmelerde saga sola cekme yapiyor ve sanki direksiyon sertlesiyor. Tork konvertöru bildigim kadari ile sanzuman motor arasindaki baski balatanin yerinde motordan sanzumana guc aktaran parca. Titreme yapabilir ama bunun dreksiyonda lastikte balans varmis gibi sallamasinin sebebi olabilir mi bilmiyorum.
 


Lastik havaları ne alemde, ne marka?
Lastikler barum marka ekpertiz kontrolu yapildi cantlarin kontrolu yapildi her hangi bir sorun bulunamadi. Aracta goguse vuran bir titreme var. 110 dan sonra direksiyona vuran titreme var. Aks lastikkeri konrrol edildi yirtilma falan yok. Sanzumaciyla görustum dun tork konvertöru yapar dedi. Aks lar ilk kalkistan itibaren yapar dedi eger bir süre sonra basliyorsa titreme tork konvertöru olma ihtimali büyük dedi ama ben hala tork kovertöru olma ihtimali duşük diyorum. Aracta gaz verme ve gaz kesmelerde dengesizlesiyor. Ani kalkislarda titreme dahada artiyor. Yokualarda titreme yine artiyor. Direksiyonda bariz bir sertlesme var. Aks larda dönüslerde ses falan duymadim ama dreksiyonu yarim manervar yaptigimda dreksiyon sertlesiyor. Öncelikle aks lari degistirip denemek istiyorum orjinal aks fiyati 1000 ila 1200 euro yan sanayisi 200 euro yan sanayi ucuz ama kalite konusunda tabi nasil bilemiyorum
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,822
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst