Ynt: Eura Mobil
honsuer2' Alıntı:
Arkadaşlar
Türk milletinin çalışkan olmadığını ima eden arkadaşlarıma küçük bir örnek vermek istiyorum. Atatürk bu sözü ettiğinde yurdumuzda çok değerli bir müteşebbis vardı. Sanatçı melike demirağ'nın amcası, yurdumuzu demirağlar ile ören, onuncu yıl marşının ilham kaynağı Saygıdeğer insan Nuri Demirağ'dan bahsediyorum. Bu kişi türkiyenin ilk metal gövdeli uçaklarını yaptığında dünyada yalnızca 4 ülke aynı evsaf da uçak yapıyordu.
Bu işadamı kendi parası ile aldığı araziyi pilot okulu ve türkiyenin ilk (o zamanki şartlarda) uluslar arası havaalanı olan yeşilköy havaalanını kurdu. Ama ne oldu ise Atatürk vefat ettiğinden sonra oldu. Önce elindeki onlarca uçağı satmasını engellediler, elindeki havalimanını kamulaştırdılar.Uçak fabrikasını (şu an beşiktaştaki deniz müzesi ve yanındaki ıtt sharp lorenz tv fabrikası)kapattırdılar.
Anlayacağınız üzere Türk milleti çalışkandır,Türk milleti zekidir sözü büyük bir yalan değil, gerçektir.
Ancak Atatürkün hemen arkasından gelenler ondan hiçbir iz kalmamasına büyük özen göstermiş ve başarılı da olmuşlardır.
Merak eden arkadaşlar için NuD36 ve NuD38 diye google da görsellerde arama yaptıklarında ilk türk uçaklarını, Nuri demirağ diye sorguladıklarında da müteşebbisi görebilir ve şakülü kayan arkadaşlarımın da dengeleri ve moralleri yerine gelir inancındayım. karavan yapmaya çalışan arkadaşlarımada başarılar dilerim.
Bir ürün ne kadar güzel ve modern olursa olsun insanın kendi emeği kadar değerli olamaz.
Ben burada yazılanları kaçırmışım. Cevap verme gereği duydum.
Yukarıda alıntısını yaptığım konuda hüküm verebilmek için resmi tarih masallarından biraz olsun sıyrılıp dönemin siyasi-politik eğilimlerini doğru analiz edebilmek gereklidir.
Kayseri'de kurulan uçak fabrikası, hür teşebbüsün, milli iradenin, Türk zekasının ve çalışkanlığının ürünü olmaktan çok uzakta stratejik bir yatırımdır.
1. Dünya savaşından sonra yapılan anlaşmalar gereği Almanya kendi ülkesinde uçak üretemiyordu. Bu yüzden yurtdışı üretim arayışına gitti. Alman junkers firmasıyla ortaklık kurularak Kayseri'de bir uçak fabrikası tesis edildi. Burada Türk mühendis ve işçilerinin kat be kat üzerinde ücretle Alman mühendisleri ve Alman işçileri çalışmaktaydı.
Bu fabrika, Almanya ile dirsek temasında bulunan iktidar tarafından emirle kurulmuş, lüzumu kalmayınca da yine emirle kapatılmıştır. 1940'lı yıllara kadar üretimini sürdüren fabrika muhtemel ittifak olasılıkları dahilinde Hitler'in uçak fabrikaları vurulursa yedek üretim üssü olarak devreye girecekti. Fakat ''Goben'' ve ''Breslav'' tecrübesinin acı hatıralarını henüz üzerinden atamamış olan genç cumhuriyet, rüzgarın ters yönde esmeye başlamasıyla bu riski üstlenemeyerek üretimi durdurdu.
İyice araştırılırsa buna benzer bir senaryoyu devrim otomobilleri hikayesinde de görebiliriz.
Azim, zeka, çalışkanlık ve müteşebbislik ile yakından uzaktan alakası olmayan bu konu dolayısıyla şahıslara gereksiz yere kahramanlık addedilmesi zannımca yanlıştır.
Atatürk, ''Türk milleti zekidir. Türk milleti çalışkandır'' sözünü Kayseri uçak fabrikası dolayısıyla söylediyse bu durumda da Ömer abi'nin tezini doğrulamış oluyoruz.
Konu ile ilgili daha derin araştırma yapılırsa, Kayseri uçak fabrikasının başında kimlerin olduğu, devrim otomobillerinin planlarının ve parçalarının nereden geldiği öğrenildiğinde kimlerin şakülü kayar, kimlerin kaymaz ben de merak ediyorum.
Millet (ya da ulus.. ne derseniz deyin) olarak çok büyük yalanların parçasıyız. Keşke hepsi Ömer abi'nin bahsettiği kadar masum olsa..