Ynt: Enerji Sorunum Bitti !!!
Dostlar, öncelikle hepinize merhaba. Enerji sistemlerinde şüphesiz, panellerin miktarından tutunda, kalitesi, kablolama ,güneşin pozisyonu vs. bir sürü etkenin en uygun şekilde biraraya gelmesiyle verim artar, dolasıyla sıkıntılarımız azalır. Benim acizane edindiğim tecrübelerimden hareketle şunu söylemeliyim ki, (Mesleğiminde elektronik olduğunu belirteyim) abartılı olmayan orta seviye bir donanımda en önemli unsur şarj regülatörü. Bu sene Adrasanda birkaç karavancı dostlarımın karavanlarında yaptığım ölçümler ve çalışmalar sonunda hazır reğülatörlerin bir çoğunda lcd ekranda yazan değerlerin gerçekçi olmadığını gördüm. Şarj reğülatörümü kendim yaptım güneşin en dik konumunda 15 ,20A de aküler şarj olurken regülatördeki ısıyı engelleme adına devasa soğutucu kullanmama ragmen birde oto fan devresiyle sistemi soğutmak durumunda kalıyorum, ne garipki cihazın çıkışıda 4 adet yüksek amp li mosfet tarafından sürülmesine rağmen. Diyeceğim şu ki, süslü püslü bir sürü özellikleri olduğu belirtilen şarj cihazlarına bakıyorum 1 veya 2 tane surface mosfet le 20,30 hatta 40A akımlar bastığı noktasında iddialar ortaya atılıyor. Ben bunun böyle olmadığını bildiğim için karavancı dostlarıma şarj ünitelerinin önemini hatırlatarak iyi bir şarj işleminin ardından sorun yaşanmayacağını belirtmek de yarar görüyorum.
Dostlar, öncelikle hepinize merhaba. Enerji sistemlerinde şüphesiz, panellerin miktarından tutunda, kalitesi, kablolama ,güneşin pozisyonu vs. bir sürü etkenin en uygun şekilde biraraya gelmesiyle verim artar, dolasıyla sıkıntılarımız azalır. Benim acizane edindiğim tecrübelerimden hareketle şunu söylemeliyim ki, (Mesleğiminde elektronik olduğunu belirteyim) abartılı olmayan orta seviye bir donanımda en önemli unsur şarj regülatörü. Bu sene Adrasanda birkaç karavancı dostlarımın karavanlarında yaptığım ölçümler ve çalışmalar sonunda hazır reğülatörlerin bir çoğunda lcd ekranda yazan değerlerin gerçekçi olmadığını gördüm. Şarj reğülatörümü kendim yaptım güneşin en dik konumunda 15 ,20A de aküler şarj olurken regülatördeki ısıyı engelleme adına devasa soğutucu kullanmama ragmen birde oto fan devresiyle sistemi soğutmak durumunda kalıyorum, ne garipki cihazın çıkışıda 4 adet yüksek amp li mosfet tarafından sürülmesine rağmen. Diyeceğim şu ki, süslü püslü bir sürü özellikleri olduğu belirtilen şarj cihazlarına bakıyorum 1 veya 2 tane surface mosfet le 20,30 hatta 40A akımlar bastığı noktasında iddialar ortaya atılıyor. Ben bunun böyle olmadığını bildiğim için karavancı dostlarıma şarj ünitelerinin önemini hatırlatarak iyi bir şarj işleminin ardından sorun yaşanmayacağını belirtmek de yarar görüyorum.