Ynt: En Kullanışlı Ve Sağlam Çift Kabin Hangisidir
sabri yucel' Alıntı:
Kastım zaten halozen& amortisor ikilisi siz yazinca eksikliği fark ettim
Otobüslerde makas kullanılmaz hava körüklü ve amortisorludur amac insan taşımak ve konforsa
H &A ikilisi her zaman daha iyidir
Siz hiç Makasli bir otobüs gordunuzmu gunümüzde kullanılan ...
Kamyon Cekici kamyonet vs makaslidir çünkü konfor on planda değildir
Ategoya gelince teknik açılımı paroloptik yaydır ( halk dilinde makas ) Ve dediğiniz gibi aracın kupası amortisor ler üzerinde salınır Buda muazzam sürüş konforu saglar
Makasli araçlar genel olarak daha sert sürüş karakterine sahiptir
H&A ikilisi daha bir esnekdir kullanıcıyı ve yolcuları yormaz
istediğiniz sertlikte kullanım amacınıza uygun amortisor seçimiyle maksimum konfora ulaşmak mümkün
..... SELAMLAR.
sabri hocam bakın makas sistemi çeşit çeşittir bu çeşitlilik içinde yığma makas ve parabolik makas diye farklı guruplar vardır yığma makar üst üste6-10 kat arası makasın aralarında hiç boşluk olmadan birbirine orantılı dizilmiş ve makas küpeleriyle birleştirilmiş haline denir...
parabolik yani yaprak makas ise tek makas yada 2 -3-4 kat makasın aralarında boşluk bırakılarak araca montajlanmış makasa denir örnek veriyorum man 12-180 tgl marka kamyon yada man tgx marka çekicilerde önlerde sadece 1 adet makas vardır ve bu makas parabolik makastır....
otobüslerde kullanılan körük sistemine gelince körük sadece konfor için kullanılmaz tırların dorselerinde dikkat ederseniz arka taraf komple körüklüdür çekici kısmının aktarmayı sağlayan arka tekerleride körüklüdür ve sadece ön tarafta makas vardır...
bunun sebebi yüke orantılı süspansiyonu dengede tutabilmektir hava ventilleri sayesinde virajlarda dorsenin yattığı yöndeki körüklere hava daha çok verilir ve bu sayede dorsenin yatması engellenerek daha stabil bir sürüş konforu sağlanmış olur...
otobüslerdede olay aynıdır okadar yüksek bir aracın virajlarda sağa sola yatmadan gidebilmesinin sebebi körük sistemidir konfor sağlar tabi fakat size örnek verdiğim scania marka bir kırkayağa yada man tgx 400 marka bir tıra binerseniz otobüsten daha rahat olduğunu ve benim ne demek istediğimi anlayacaksınız ... daha öncede söyledim uzun yol ağır vasıta yani tanker kullanıyorum önceki aracım ford cargo idi komple yığma makas vardı ben önledeki yığma makasları parabolik 3 kat makasla değiştirdim yolda otobüs gibi esnerdi daha sonra axor aldım ondada aynı işlemi yaptım 3 kat parabolik yaptık fakat 3 kat sert oldu bizde makasın birini daha aldırdık sonrasında mükemmel bir esneme oldu fakat güvenlik açısından makasların üstüne körük koydurdum sonuç olarak araç virajlarda hiç sağa sola yatmadan ve ön taraf beşşik gibi esneyerek rahat yolculuk etme imkanı yakaladım...
konuyu dağıttığımın farkındayım ama sadete gelirsek özellikle makas ve helezon karşılaştırması değil makas yada helezonun kendi gurupların içindeki sertlik derecesini karşılaştırmak gerek ...
4x4 olan bir aracım daha var daihatsu terios yada daha önce lada niva aracım vardı ama hiçbiri l200 kadar esnek ve rahat değil bunun sebebi makaslı olması değil makaslarının yapısı ve esnekliği ile alakalı biri makaslı hoplaması zıplaması gerekirken hoplayıp zıplamıyor diğeri helezonlu hoplamaması gerekli beşşik gibi olması gerekirken kütür kütür vuruyo ve zıp zıp zıplıyor...
benim deme o ki sangyong helezonlu olduğu için rahat ve zıplamıyor demeniz yanlışı var... sangyongun helezonları okadar dengeliki yolda zıplamıyor ve bir okadarda rahat derseniz okey derim ama sang yok makaslı değil onun içinde binek konforu var derseniz inanın audi a6 da bile olmayan konforu ben size makasli bir arabada yaşatablirim sonucunuda paylaşırız...
bu arada arçların lastik ebadı ve hava basıncıda bu işte bir hayli önem taşıyor geniş tabanlı ve ince yanaklı lastikler yoldaki bütün olumsuz etkiyi araca hissettirirken ince taban yüksek yanaklı ve düşük hava basıncına sahip lastikler yoldaki çoğu olumsuzluğu kendi esnekliği ile minimize eder ve araç içine hissettirmez....
en sağlam pikap konusunda eğer amacınız yük taşımak ise transit bu işlerin en ideal aracı 5 ton yük atanı gördüm banamısın demeden köy bucak yola gidişini seyrettim...
ama 4x4 konusunda en sağlam en dayanıklı araç toyota dır eski kasa hilüx ler inanılmaz sağlam araçlardır topgear programında test edildi onaylandı....
diğer araçlar tarz ve zevk açısından kişisel farkındalıklarla iyi olabilir fakat bu o aracı kullanan kişiye göre değişir... mesela ranger l200 actionsport amarog gibi araçlar kendilerini kullanan kişilere göre en iyidir çünki kişisel farkındalıkları için alınmış ve herkes kendi zevki için bu araçları kullandığından en iyisi ona göre kendi kullandığı araç olacaktır...bu gurupta bir tek hilüx sağlamlığı ve kalitesiyle pick-up konusunda herzaman liderliğini kimseye bırakmamıştır....
sorunuzun cevabı hilüx dür yukarıdada yazdım sağlamlık konusunda toyota diğer kullanışlık konusunda kişiseltercihe göre hepsi kullanışlı ve iyi olacaktır... saygılar...