En Kullanışlı Ve Sağlam Çift Kabin Hangisidir

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan hagurel Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 50
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 43,154

Etiketler
Ynt: En Kullanışlı Ve Sağlam Çift Kabin Hangisidir

sabri yucel' Alıntı:
Makasli arac teknik altyapısından dolayı zemindeki tas çukur tümsek vb diğer olumsuz etkenleri arac şasesine daha cok iletir Buda uzun kilometreler boyunca sürücü ve yolcuda yorgunluk etkisi yaratır


Mesela İveco 80 / 12 kamyonla istanbuldan Adana ya gidene kadar yorgunluktan oluyor insan çünkü
Arac Makasli ve yoldaki her türlü pürüzü direk vücudunuzda hissediyorsunuz oynamamayan kemik kalmıyor ...

Mercedes Atego 1517 kamyonla ile aynı yol aynı sürat Aynı zamanda aracdan inince hiç bir yorgunluk belirtisi oluşmuyor .. Çünkü aracın sürüş konforu var ve amortisorlu .....


Siz yük taşıyacaksınız Ford. Transitler var hem çift kabın hem arkası çift tekerlek veya kıa nın çift kabinleri var .. As 250 Doç da olabilir ... Zamanında cok kullanmıştım ...


Selamlar ....


selamlar yukarda farkında olmadan yanlış bir bilgi var yada ben yanlış anladım eğer yanlış anladıysam özür dilerim...
öncelikle açıklama yapalım makas ve martisör kıyaslaması değil makas ve helezon yayı kıyaslaması yapmalıyız çünki amartisör bütün araçlarda vardır makaslı makassız hiç farketmez ve olmak zorundadır...
80/12 ivekolarda yığma makas kullanılmaktadır ayrıca arac kabini yani kupası araca sabit bağlıdır ve şase ile kupa arasında herhangi bir süspansiyon sistemi bulunmamaktadır...
1517 ateco ise yaprak diye tabir edilen parabolik makasa sahip bir araçtır ve önlerde 2 arkalarda ise 3 kat makas vardır bu parabolik makas öyle bir nimettirki esneme konusunda beşşik gibi esner ama sağlamlık konusunda yığma makasa göre 5 kat daha sağlamdır.. ek olarak 1517 nin kabin kısm şaseye direk değil süspansiyon sistemi sayesinde 4 nokta bağımsız önler ise lastik esnek takozla bağlıdır.. kısaca ateco ile yolda giderken kahvenizi üzerinize dokmeden afiyetle yudumlarsınız...


şimdi bende l200 var önler amartisörlü arkalar makaslı ve bir diğer aracım transporter t5 ve bir diğeri daihatsu terios şimdi örnek vererek açıklamak istiyorum l200 ve transporter t5 ticari ve yük taşimak için üretilmiş iki araçtır t5 komple helezon yayllı ve 4 nokta bağımsız süspansiyona sahiptir l 200 ise sadece önler helezon arkalar ise makaslıdır ve bu iki araçta 4 adet amartisör vardır...
şimdi rahatlık ve esneklik konusunda l200 transporterden çok daha esnek bir araç bozuk ve stabilize yolda yolun yapısını içeriye minimum düzeyde vermekte transporterle düştüğüm çukurda ön tarafdan güm diye ses gelirken l 200 le sadece bir sallantı ve transportere oranla yarı yarıya az hissettirmektedir... fakat iş yol tutuşuna gelip sürat yapma konusunda transporter yola yapışırken l200 e alışmak ve virajlarda sağa sola yatarken o zevki yaşamak gerekli...
bence araçta helezon var diye o araç rahat olacak deği önemli olan amortisör ve helezon sertlik ayarıdır amartisörleri ve helezonları sert araç yola daha iyi oturur ve hıza daha elverişlidir yumuşak araç ise stabilize yolda esner ve içeriye yolu hissettirmez...... bunun yanında terios da 4x4 bir araç ve 4 teker helezon yani yaylı ama l200 kadar rahat değil ... uzun yol ve ağır vasıta şöförlüğüm vardır eğer rahatlık istiyorsanız scania marka bir kırkayak kamyona binin derim ne yolu duyarsınız nede hissedersiniz sadece retarder ve motor ve rüzgar sesi duyarsınız zıp zıp zıplamaz komple makaslıdır fakat yaprak makaslıdır ... neyse konu dağılmasın bildiğim kadarıyla anlattım helezonlu bir araç makaslıya göre rahattır yada makaslı araç zıplar kelimesi yanlış aracın makaslarının ve amortisörlerinin sertlik ayarına ve aracın ağırlığına göre değişir saygılar...
 

Ynt: En Kullanışlı Ve Sağlam Çift Kabin Hangisidir

Murat bey üşenmeyip bunca gerçek bilgiyi paylaştığınız için size de teşekkür ederim, bir şeyi iyi anladım ki burada bilen de bilmeyen de bişeyler yazıyor, konu neredeyse L200 ssang yong tartışmasına dönüşüyordu, bende diyordum aracımdaki makaslar özelliğini mi kaybetti de aracım beşik gibi sallanıyor, iyi bilgi iyi tecrübe oldu yazdıklarınız.
 

Ynt: En Kullanışlı Ve Sağlam Çift Kabin Hangisidir

Kastım zaten halozen& amortisor ikilisi siz yazinca eksikliği fark ettim
Otobüslerde makas kullanılmaz hava körüklü ve amortisorludur amac insan taşımak ve konforsa
H &A ikilisi her zaman daha iyidir
Siz hiç Makasli bir otobüs gordunuzmu gunümüzde kullanılan ...
Kamyon Cekici kamyonet vs makaslidir çünkü konfor on planda değildir
Ategoya gelince teknik açılımı paroloptik yaydır ( halk dilinde makas ) Ve dediğiniz gibi aracın kupası amortisor ler üzerinde salınır Buda muazzam sürüş konforu saglar


Makasli araçlar genel olarak daha sert sürüş karakterine sahiptir
H&A ikilisi daha bir esnekdir kullanıcıyı ve yolcuları yormaz

istediğiniz sertlikte kullanım amacınıza uygun amortisor seçimiyle maksimum konfora ulaşmak mümkün


..... SELAMLAR.
 

Ynt: En Kullanışlı Ve Sağlam Çift Kabin Hangisidir

sabri yucel' Alıntı:
Kastım zaten halozen& amortisor ikilisi siz yazinca eksikliği fark ettim
Otobüslerde makas kullanılmaz hava körüklü ve amortisorludur amac insan taşımak ve konforsa
H &A ikilisi her zaman daha iyidir
Siz hiç Makasli bir otobüs gordunuzmu gunümüzde kullanılan ...
Kamyon Cekici kamyonet vs makaslidir çünkü konfor on planda değildir
Ategoya gelince teknik açılımı paroloptik yaydır ( halk dilinde makas ) Ve dediğiniz gibi aracın kupası amortisor ler üzerinde salınır Buda muazzam sürüş konforu saglar


Makasli araçlar genel olarak daha sert sürüş karakterine sahiptir
H&A ikilisi daha bir esnekdir kullanıcıyı ve yolcuları yormaz

istediğiniz sertlikte kullanım amacınıza uygun amortisor seçimiyle maksimum konfora ulaşmak mümkün


..... SELAMLAR.


sabri hocam bakın makas sistemi çeşit çeşittir bu çeşitlilik içinde yığma makas ve parabolik makas diye farklı guruplar vardır yığma makar üst üste6-10 kat arası makasın aralarında hiç boşluk olmadan birbirine orantılı dizilmiş ve makas küpeleriyle birleştirilmiş haline denir...
parabolik yani yaprak makas ise tek makas yada 2 -3-4 kat makasın aralarında boşluk bırakılarak araca montajlanmış makasa denir örnek veriyorum man 12-180 tgl marka kamyon yada man tgx marka çekicilerde önlerde sadece 1 adet makas vardır ve bu makas parabolik makastır....
otobüslerde kullanılan körük sistemine gelince körük sadece konfor için kullanılmaz tırların dorselerinde dikkat ederseniz arka taraf komple körüklüdür çekici kısmının aktarmayı sağlayan arka tekerleride körüklüdür ve sadece ön tarafta makas vardır...
bunun sebebi yüke orantılı süspansiyonu dengede tutabilmektir hava ventilleri sayesinde virajlarda dorsenin yattığı yöndeki körüklere hava daha çok verilir ve bu sayede dorsenin yatması engellenerek daha stabil bir sürüş konforu sağlanmış olur...
otobüslerdede olay aynıdır okadar yüksek bir aracın virajlarda sağa sola yatmadan gidebilmesinin sebebi körük sistemidir konfor sağlar tabi fakat size örnek verdiğim scania marka bir kırkayağa yada man tgx 400 marka bir tıra binerseniz otobüsten daha rahat olduğunu ve benim ne demek istediğimi anlayacaksınız ... daha öncede söyledim uzun yol ağır vasıta yani tanker kullanıyorum önceki aracım ford cargo idi komple yığma makas vardı ben önledeki yığma makasları parabolik 3 kat makasla değiştirdim yolda otobüs gibi esnerdi daha sonra axor aldım ondada aynı işlemi yaptım 3 kat parabolik yaptık fakat 3 kat sert oldu bizde makasın birini daha aldırdık sonrasında mükemmel bir esneme oldu fakat güvenlik açısından makasların üstüne körük koydurdum sonuç olarak araç virajlarda hiç sağa sola yatmadan ve ön taraf beşşik gibi esneyerek rahat yolculuk etme imkanı yakaladım...
konuyu dağıttığımın farkındayım ama sadete gelirsek özellikle makas ve helezon karşılaştırması değil makas yada helezonun kendi gurupların içindeki sertlik derecesini karşılaştırmak gerek ...
4x4 olan bir aracım daha var daihatsu terios yada daha önce lada niva aracım vardı ama hiçbiri l200 kadar esnek ve rahat değil bunun sebebi makaslı olması değil makaslarının yapısı ve esnekliği ile alakalı biri makaslı hoplaması zıplaması gerekirken hoplayıp zıplamıyor diğeri helezonlu hoplamaması gerekli beşşik gibi olması gerekirken kütür kütür vuruyo ve zıp zıp zıplıyor...
benim deme o ki sangyong helezonlu olduğu için rahat ve zıplamıyor demeniz yanlışı var... sangyongun helezonları okadar dengeliki yolda zıplamıyor ve bir okadarda rahat derseniz okey derim ama sang yok makaslı değil onun içinde binek konforu var derseniz inanın audi a6 da bile olmayan konforu ben size makasli bir arabada yaşatablirim sonucunuda paylaşırız...
bu arada arçların lastik ebadı ve hava basıncıda bu işte bir hayli önem taşıyor geniş tabanlı ve ince yanaklı lastikler yoldaki bütün olumsuz etkiyi araca hissettirirken ince taban yüksek yanaklı ve düşük hava basıncına sahip lastikler yoldaki çoğu olumsuzluğu kendi esnekliği ile minimize eder ve araç içine hissettirmez....
en sağlam pikap konusunda eğer amacınız yük taşımak ise transit bu işlerin en ideal aracı 5 ton yük atanı gördüm banamısın demeden köy bucak yola gidişini seyrettim...
ama 4x4 konusunda en sağlam en dayanıklı araç toyota dır eski kasa hilüx ler inanılmaz sağlam araçlardır topgear programında test edildi onaylandı....
diğer araçlar tarz ve zevk açısından kişisel farkındalıklarla iyi olabilir fakat bu o aracı kullanan kişiye göre değişir... mesela ranger l200 actionsport amarog gibi araçlar kendilerini kullanan kişilere göre en iyidir çünki kişisel farkındalıkları için alınmış ve herkes kendi zevki için bu araçları kullandığından en iyisi ona göre kendi kullandığı araç olacaktır...bu gurupta bir tek hilüx sağlamlığı ve kalitesiyle pick-up konusunda herzaman liderliğini kimseye bırakmamıştır....
sorunuzun cevabı hilüx dür yukarıdada yazdım sağlamlık konusunda toyota diğer kullanışlık konusunda kişiseltercihe göre hepsi kullanışlı ve iyi olacaktır... saygılar...
 



Ynt: En Kullanışlı Ve Sağlam Çift Kabin Hangisidir

Murat bey .
Bu kadar detaya girmenize hiç gerek yok sizin bu yazdıklarınızın hepsini fazlasıyla biliyorum
Son 12 yıldır teknik prodüksiyon firmam var ve bünyesinde 10 adet kamyon kamyonet munubus var
Araçlarda elektronik ekipman taşındığı icin benim cok önem verdigim bir konudur aracın sürüş konforu...


Actyon pikap sınıfında arka dingil H& A sistemi sayesinde otomobil konforu sunun tek aracdir
Ayrıca 4 lastik disk Frendir ... Bu aracı tercih sebebimde budur zaten ...


İs gezisi icin su an Çin deyim internet imkanları biraz kısıtlı görüşmek üzere selamlar ...
 

Ynt: En Kullanışlı Ve Sağlam Çift Kabin Hangisidir

yukarıda kısaca yazdım az daha acarak yazayım..

ben ısuzu NKR55 on arka makaslı kullandım on makaslı olunca tumseklerde felaket bır zıplama oluyor..

94 model Isuzu TFR pıkap kullandım arka makas on amortısor su var ısuzuya bınen bılır amortısorler cok yumusak besık gıbı sallanır sezk duyarsın arkanın makas olması on koltuklardakılerı rahatsız etmez evladıyelık bır arabadır..

arazılı olsun dıyorsan L200 bu katagorıde rakıpsız..

Dogrudur ssangyong en konforludur..

ama saglamlık olarak yıne soyluyorum İzusuyu ssangyong mukayese etmek aklımın ucundan bıle gecmez bunların ıcınde tekdır..

benım gorusumdur bunlar..
 

Ynt: En Kullanışlı Ve Sağlam Çift Kabin Hangisidir

Bende de Ranger 4X2 Hi-Rider ve 2 tane de Ford Focus var. Pazar günü binekleri benden önce babam birini almış birader diğerini almış kaldı bana ranger! Hanım da biraz hava alalım dedi düştük yollara.
Dk. 1 çocuk koltuğu Ranger'e sığmadı önden arkadan derken en son attı Rize damarı vurdum koltuğu yerden yere.
Akçakoca'da doğalgaz çalışmaları var yollar berbat; düzgün 1 mt2 asfalt ve parke taş alanı bulamazsıznız. Rannger'in arkası dar ve zıpladığı için çok rahatsız edici. Koltuğu takamayınca hanımda arkada oturdu mecburen, kadının canı çıktı yoğurt koydum ayran oldu:smiley:
Bi kaç zamandır Ssangyon Actyon Sports la ilgileniyordum bahane de yaparak hem gezi hemde arabalara bakarız test ederiz dedik. Hep beraber otomatiğini kullandık test ettik; konfor olarak bozuk yollara da girdik binek araç konforu stabilitesi var. Hanım bile tipini biraz beğenmese de bunu burda bırakalım Ssangyongla eve dönelim dedi. :smiley:
Sonuç olarak çok sert offroad yapılmayacaksa, kamp gezi ya da avda kullanılacaksa,aracı tek şöför kullanacaksa, sürüş ve yolcu konforu aranacaksa tercih Ssangyong'dan kullanılabilir.
 

Ynt: En Kullanışlı Ve Sağlam Çift Kabin Hangisidir

Hırçın Karadeniz' Alıntı:
Sonuç olarak çok sert offroad yapılmayacaksa, kamp gezi ya da avda kullanılacaksa,aracı tek şöför kullanacaksa, sürüş ve yolcu konforu aranacaksa tercih Ssangyong'dan kullanılabilir.
Katılıyorum.Fiyat/performans oranı da bence çok iyi.
 

Ynt: En Kullanışlı Ve Sağlam Çift Kabin Hangisidir

Bu ssan yong konusunda kesinlikle ön yargılı davranmadığımı bilmenizi isteyerek öz eleştiri yapmak istiyorum;
Fiyat, teknik özellik ve donanım olarak gerçekten kulağa hoş gelen bu aracın fabrikasınında siz kullanıcılarına anlatmak istediği bir konu olduğunu düşünüyorum(anti penten tipi arka takım adapte ederek) bu arabayı yormayın, bu arabayı olur ya bir arazi grubu ile birlikte japon malı araçların arasına katılıp off road duygularınızı bastırmaya çalışmayın, motoru yok mercedes yok bilmem ne diye otoyolda tam gaz uzun süre seyyahat etmeyin. (bu verdiğim örnekleri bir kaç defa denemenin araca sorun yaratacağına'da inanmıyorum bu arada) Amacım bu marka araç kullanan arkadaşlarımı uyarmak yada araçlarını kötülemek kesinlikle değildir aksine ssanyong son derece doğru bir karar ancak şehir içi için. Benim gibi ortalama 500kg yük ile ayda 10000 yol yapan birisi için değil
 



Ynt: En Kullanışlı Ve Sağlam Çift Kabin Hangisidir

Bende şahit olduğum olaylardan örnek vereyim; bulunduğum yerde ki sedaş elektrik arıza bu araçları kullanıyo 30 000'de L200 ler debriyaj ve şanzıman arızaları oldu! Bende l200 veya başka bir aracı kötülemiyorum kendim de ford kullanıyorum.
Hatta bi tanesi 14000 de debriyaj sıyırdı.
Ssangyongları kıramadıklarını söylüyorlar; başka bi anektod antalyada aksa grup enerji nakil hatlarını jeneratör servis arabalarını actyon kullanıyorlar çok memnunlar
Durum böyle yani...
 

Ynt: En Kullanışlı Ve Sağlam Çift Kabin Hangisidir

Isuzu'yu baltayla kıramazsınız..
Şase kamyon şasesi.Ayrıca arka amortisör isteyenler
kamyonet kullanmayacak.
Otomobil grubunda bile makbuldur makas sistemi.
Makaslı Ford 20m aklıma gelen.
Anadolları bile kamyonet yaptılar,
makas şase uygunluğu sebebiyle.
 

Ynt: En Kullanışlı Ve Sağlam Çift Kabin Hangisidir

lionscoach' Alıntı:
Bu ssan yong konusunda kesinlikle ön yargılı davranmadığımı bilmenizi isteyerek öz eleştiri yapmak istiyorum;
Fiyat, teknik özellik ve donanım olarak gerçekten kulağa hoş gelen bu aracın fabrikasınında siz kullanıcılarına anlatmak istediği bir konu olduğunu düşünüyorum(anti penten tipi arka takım adapte ederek) bu arabayı yormayın, bu arabayı olur ya bir arazi grubu ile birlikte japon malı araçların arasına katılıp off road duygularınızı bastırmaya çalışmayın, motoru yok mercedes yok bilmem ne diye otoyolda tam gaz uzun süre seyyahat etmeyin. (bu verdiğim örnekleri bir kaç defa denemenin araca sorun yaratacağına'da inanmıyorum bu arada) Amacım bu marka araç kullanan arkadaşlarımı uyarmak yada araçlarını kötülemek kesinlikle değildir aksine ssanyong son derece doğru bir karar ancak şehir içi için. Benim gibi ortalama 500kg yük ile ayda 10000 yol yapan birisi için değil


Ben bir senedir Ssangla karda çamurda her türlü arazi şarlarında Off Road yapıyorum arabanın altında vurulmamış hiç bir yer yok her yeri çizik icinde ..
Mekanik olarak motor gucu olarak gerek asfalt gerek arazi performansıyla yakıt ekonomisiyle ve en önemlisi amortisorlu makassiz tam şasesiyle muazzam ve hiç bir Japon arabasından eksiği yok fazlası var ... Ssang topiginde 40 cm karda performans başlığı altında videoları görebilirsiniz ..... Ayrıca bu arac cok yönlü kullanıma uygun ister asfaltda 200 git ister arkasına 1 ton. Malzeme yükle ister çamurlara gir cik ... Her türlü arazi şartında sorunsuzca kullan ... Aracın tek eksiği yol bilgisayarı ... Ve difransiyel kilidi ... Oda olmasa olur .... Bir diğer konu bu arac 45 lira ve 2000 motor 140 beygir
En yakın Japon rakibi 60 65 lira neden 20 lira fazla verelimki .... Sonuc olarak hepsi aynı ısı yapıyor ....
Selamlar
 

Ynt: En Kullanışlı Ve Sağlam Çift Kabin Hangisidir

Bu işler biraz da şans işi.
Mühendis bi arkadaş navaranın le otomatik modelini aldı adam yumuşakta kullanır araba sadece asfaltta gider. Motor yaptırdı 13000 tl cik,
otomatik şanzıman arıza yaptı 4500 tl cik!
Benim Ranger'e hiç birşey olmadı hiçbir yerine daha anahtar vurmadılar yağ su filitre mazot. Başka bi arkadaş sürekli biyerleri bozulduğundan şikayetçi; biraz beyaz eşya gibi bu araba işi :smiley:
 

Ynt: En Kullanışlı Ve Sağlam Çift Kabin Hangisidir

2005 tata telcoline 2.0l 4*4
2006 nissan country 2.5l 4*4
2008 ford xlt thunder 3.0l 4*4
2007 toyota hılux 2.5l 4*4
2007 ısuzu d max 3.0l 4*4 AT


Yukardaki araçların tata hariç tamamı ile yoğun ve yüklü olarak şehirler arası yolculuklar yaptım (haftada 3000km) ve hiçbiri ile yolda bir sorun yaşamadım. Şimdi burda uzun uzun anlatmaya gerek görmüyorum arabaları ancak çok kısa birkaç tecrübemi paylaşayım ilk pickup'ım tata idi ve aldıktan bir hafta sonra trakya ya giderken kınalı otoban'da kar'a yakalandık ve durmadan yolda işimizi bitirip bir gün rotarlı (yol kapandı arkamızdan) işimizi tamamladık ve 4*4'de bir başka oluyor yahu diye espriler yapıp havaya girmiştik ve daha sonra arabanın karesörü'nün çok arken dahıldığını farkedince hemen satıp görüntüsü ile beni etkileyen nissan'ı aldım ancak içi'nin bu kadar beni hayal kırıklığına uğratacağını hiç sanmazdım.(takırtılar,türlü türlü sesler, motor sesi, rüzgar sesi, üç tane kapaklı saklama gözü var üçünün'de bir ay sonra kapaklarının dilleri kırıldı, plastik aksamı'nın anormal zayıflığı, arka koltuklara kimsenin oturamaması, otursada inememesi) birkaç problem ile(ön iki otomatik aksları'nın değişmesi, sağ on porya bilyası, intercool radyatörü ve yağ verdiği için turbo bakımı) ve birde anormal parça fiyatları ile satıp ford'a ordan da biraz daha ekonomik durumumun düzelmesi ile şu anda ikisini de kullandığım önce toyota ve ısuzu ya geçtim.
Yani çok tecrübesiz biri değilim ve l200,ssanyong gibi araçlara sahip samimi arkadaşlarım var ve kısa süreli de olsa kullandım bu arabaları ve gerçekten sınıfı'nın en iyi iki aracına bindiğimi düşünüyorum ve sayın Sabri bey ben size katılıyorum, gerçekten şartlara göre alınabilecek en iyi pickup'ı almışsınız yanlız size tavsiyem olurda bir gün 1 ton'luk bir yükünüz olur ve otoyolda 200 km süret ile gitmek isterseniz akarsu köprülerinde yavaşlamanızı şiddetle tavsiye ediyorum aksi durumda şasenizde düzeltilemeyecek sorunlar olacaktır ki zaten aracınız 1 ton yükü kabul etmeyecek etse de o süratlere çıkamayacaktır. Size tavsiyem anladığım kadarı ile ekonomik durumunuz iyi size pickup olarak kesinlikle sırası ile toyota,ısuzu,mıtsubıshı tavsiye ederim, eğer siz illa hayır ssanyong diyorsanız dün piyasaya çıkan yeni burunlu olan ile değiştirin (zaten sadece şehir içi kullanıyorsanız en iyi aracı kullanıyorsunuz) saygılar sunuyorum
 



Ynt: En Kullanışlı Ve Sağlam Çift Kabin Hangisidir

Ford ranger xlt thunder aracım hakkında bilgi vermek istiyorum;
country'den sonra çok hesaplı bir rakama bulduğum için aldım yaklaşık 50000km kullanmışımdır ve tık demedi bir defa arıza lambası yandın ve sonra kendiliğinden söndü ancak şunu söyleyebilirim arka koltukları gerçekten dar ve olsun her güzelin bir kusuru vardır diyemeyecek kadar çok yakıyordu. Hırçın karadeniz gerçekten doğru söyledi bu iş biraz'da şans işi kim inanırki nissan gibi bir marka böyle problem çıkartan bir pickup yapsın ki gerçekten navara'dan uzak durmamın sebebi'de bu. acaba renault kardeşliği yaramadı'mı :smiley:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,625
Mesajlar
1,521,268
Kayıtlı Üye Sayımız
172,271
Kaydolan Son Üyemiz
flfl112

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst