Ynt: En Çok Tercih Edilen Off-Road Aracı Sizce Hangisi?
Genelde fabrikaların üretimleri asfalt için uygunluk kriteri ile doğru orantılıdır. Hiç bir firma (unimoglar hariç) ürettiği aracı sıfırdan alındığı gibi araziye çıkacak şekilde üretmiyor. Çünkü garanti verecek 2yıl. Kayaların çamurların içerisinde dolaşan bir aracın garantisini nereye kadar koruyabilirsiniz ki. Bu sebepten en iyi arazi aracı en iyi modifiye edilmiş olandır. Bu bağlamda modifiyeye en uygun araçlar nelerdir bunları tartışabiliriz. Bu konuda da ilk kriter aracın basit olması, sağlam olup motorun güçlü olması, ayrıca aktarma elemanlarının dayanıklılığı da önemli tabi. Benim oyum cj lerden yana hatta cj-5 yada 7 den yana. Genel inanış sanayiden hiç çıkmazsın, petrol istasyonun olması gerek gibi palavra bahaneler. Biz cj sahipleri araçlarımızı diğerlerine göre biraz daha zorluyoruz. Offroad gezilerimize bakıyorum zaten yarısından çoğu hafif offroad, araçlar fazla zorlanmıyor. Bu hafif offroad gezilerini baz alıp X marka aracımda yıllardır sorun yok deniyorsa, o zaman başlığı değiştirip yada sınıflandırıp öyle tartışmak gerekir. Gerçek offroad yapan araç kırılır. Ne kadar çok iş yapıp, az kırılıyorsa o kadar iyi. Benim eskiden 67 model willys'im vardı. Renoların bile geçebileceği yerlerden geçip offroad yaptığımı zannederdim. 6 sene bende kaldı, çok büyük bir arıza açmadı. Ama yapabildiklerim de sınırlıydı. O yüzden ben araç sahibi olmadan önce bilgi sahibi olmak gerekir diye düşünüyorum. O bilgiyle kendinize uygun aracı zaten alırsınız. Yine de deli dolu, kırıldığında, devrildiğinde üzülmeyeceğin, parçası bol modifiyeye en açık araç derseniz JEEP derim de başka bişi demem.