tekelimustafa
yörük
Herkese Merhaba,
konunun yeri burası değil belki ama burada kendimi evimde hissettiğim için ve buradaki üstadlar oldukça bilgili oldukları için konuyu burada açmak istedim.
Moderatörler istedikleri gibi konunun yerini vs değiştirebilirler.
Regal Raptor K5 diye bir araç aldım. Ruhsatta motorlu bisiklet olarak görünmekte. görüntü itibariyle ise mini mini bir otomobil gibi..
bu aracın teknik verilerine göre 72V - 2500w lık bir motoru var, 6 adet 12V38A bir akü grubu mevcut.
aracı eşim kullanmakta ve kısa mesafede çocukların okulu, hanımın okulu ve market üçgeninde kullanma niyetiyle aldık ve 1 haftadır kullanmaktayız. günlük 20-25 km civarı kullanıyor ve akşam şarj ediyoruz.
aracın maks. 40-50 km gibi bir menzili var ve gerek havaların soğuk olması, gerek kullanılan bölgenin bol yokuşlu olması gerekse de aracın çin menşeli olması nedeniyle bu menzile ulaşamayacağımızı düşünmekteyim. li ion pillerden yedek bir akü grubu yapmayı düşünmekte iken benzer başka bir elektrikli araca jeneratör uygulayan bir kullanıcının düşünceleri hoşuma gitti ve maliyet olarak da uygun görününce sizlerin fikrini almak istedim.
benimkine benzeyen elektrikli aracın kullanıcısı
hyundai marka iki zamanlı 950 kva lık bir jeneratör almış.
çıkışına 3 adet 24v10a lik güç kaynağını seri bağlayarak ve güç kaynaklarının ayarlarını da değiştirerek 84v10a lik bir güç kaynağı oluşturmuş.
sonra da bir pako şalter ile motora bağlamış.
bu şekilde mutlu mesut yaşadığını ifade etmekte.
soru:
bu şekilde jeneratör doğrudan motora bağlanır mı ya da nasıl bağlanır?
ben şöyle düşündüm.
önceki çekme karavanımda güneş paneli şarj regülatöründen çıkan + ve - uçları akü kutup başlarına bağlamıştım ve tüm tüketimleri de yine bu kutup başlarından dağıtmıştım. sistemde yük yokken panel aküyü şarj ediyordur. yük varken de elektrikli cihazlar panelden gelen ve aküden gelen elektriği kullanıyordur diye düşünüyorum.
aynı mantıkla jeneratörden beslenen 84v güç kaynağının çıkışını yine 72 voltluk akü grubuna bağlasam olur mu? veya uygun voltaj ne olmalı? ben gaza bastığımda ihtiyaç olan elektrik miktarı jeneratör artı aküden beslenip, gaza basmadığım zamanlarda da jeneratör aküyü şarj eder mi?
bu şekilde hibrit bir araç oluşturulabilir mi menzil uzatılabilir mi.
okuyan ve cevap-yorum yazacak olan herkese peşin teşekkürler.
böyle bir uygulama yapamasam bile fikir jimnastiği ile zihnimi dinç tutmaya çalışıyorum.
saygılar..
not: "o paraya şunu alırdım" tarzı yorumlar burada çok faydalı olmayabilir ve zaten ben de o paraya almadım.
konunun yeri burası değil belki ama burada kendimi evimde hissettiğim için ve buradaki üstadlar oldukça bilgili oldukları için konuyu burada açmak istedim.
Moderatörler istedikleri gibi konunun yerini vs değiştirebilirler.
Regal Raptor K5 diye bir araç aldım. Ruhsatta motorlu bisiklet olarak görünmekte. görüntü itibariyle ise mini mini bir otomobil gibi..
bu aracın teknik verilerine göre 72V - 2500w lık bir motoru var, 6 adet 12V38A bir akü grubu mevcut.
aracı eşim kullanmakta ve kısa mesafede çocukların okulu, hanımın okulu ve market üçgeninde kullanma niyetiyle aldık ve 1 haftadır kullanmaktayız. günlük 20-25 km civarı kullanıyor ve akşam şarj ediyoruz.
aracın maks. 40-50 km gibi bir menzili var ve gerek havaların soğuk olması, gerek kullanılan bölgenin bol yokuşlu olması gerekse de aracın çin menşeli olması nedeniyle bu menzile ulaşamayacağımızı düşünmekteyim. li ion pillerden yedek bir akü grubu yapmayı düşünmekte iken benzer başka bir elektrikli araca jeneratör uygulayan bir kullanıcının düşünceleri hoşuma gitti ve maliyet olarak da uygun görününce sizlerin fikrini almak istedim.
benimkine benzeyen elektrikli aracın kullanıcısı
hyundai marka iki zamanlı 950 kva lık bir jeneratör almış.
çıkışına 3 adet 24v10a lik güç kaynağını seri bağlayarak ve güç kaynaklarının ayarlarını da değiştirerek 84v10a lik bir güç kaynağı oluşturmuş.
sonra da bir pako şalter ile motora bağlamış.
bu şekilde mutlu mesut yaşadığını ifade etmekte.
soru:
bu şekilde jeneratör doğrudan motora bağlanır mı ya da nasıl bağlanır?
ben şöyle düşündüm.
önceki çekme karavanımda güneş paneli şarj regülatöründen çıkan + ve - uçları akü kutup başlarına bağlamıştım ve tüm tüketimleri de yine bu kutup başlarından dağıtmıştım. sistemde yük yokken panel aküyü şarj ediyordur. yük varken de elektrikli cihazlar panelden gelen ve aküden gelen elektriği kullanıyordur diye düşünüyorum.
aynı mantıkla jeneratörden beslenen 84v güç kaynağının çıkışını yine 72 voltluk akü grubuna bağlasam olur mu? veya uygun voltaj ne olmalı? ben gaza bastığımda ihtiyaç olan elektrik miktarı jeneratör artı aküden beslenip, gaza basmadığım zamanlarda da jeneratör aküyü şarj eder mi?
bu şekilde hibrit bir araç oluşturulabilir mi menzil uzatılabilir mi.
okuyan ve cevap-yorum yazacak olan herkese peşin teşekkürler.
böyle bir uygulama yapamasam bile fikir jimnastiği ile zihnimi dinç tutmaya çalışıyorum.
saygılar..
not: "o paraya şunu alırdım" tarzı yorumlar burada çok faydalı olmayabilir ve zaten ben de o paraya almadım.