Elektrikli Araç Aldım. (menzili Nasıl Artırabilirim)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan tekelimustafa Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 52
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 10,363
.
Bir elektrikli aracı, disel yakıtıyla çalışan bir jeneratörden elde edilen elektrikle çalıştırmak bir tek bana mı tuhaf geliyor ? 🤔
yoo aslında bana da garip geliyor. 😁 amacım sürekli bu şekilde kullanmak değildi zaten. menzilin yetmediği durumlar için bir kurtarıcı aramıştım.
biraz düşünce jimnastiğinden zarar gelmez , hemen kızmayın o_O
 

Etiketler

Güle güle kullanın. LiIon veya LiFePO4 akülerden batarya yapıp lazım olduğunda yedek akü olarak takabilirsiniz. Jeneratörden iyidir. Hem de oldukça hafif olacaktır. Mevcut aküleriniz bozulduğunda, yerine bu akü gurubunu takarsınız hem de denemiş olursunuz.
Ferhat bey aklın yolu bir. Hoş, DC çıkışı olan invertörlü PMGli dizel motorlar menzil artırıcı olarak mevcut ama kaliteli bir şey isteyince fiyatlar on bin yuroları geçiyor. Amatör kullanımlar için yedek akü daha uygun bence de. Mevcut akülerin de zaten bir süre sonra ömrü bitecek.
 
Son düzenleme:

.... 18650 C30 2500ma pil ve bms modülü ile 30 ah kapasiteli akü bankası yapın. Menzil x3 veya üstü olacak.
48(4x12) x 2,5 Ah 18650 LFP pil + BMS + LFP uyumlu şebeke dolum aleti + lehim cihazı + akü kutusu + şerit metal bağlantı + kabloların hediyesi yemin billah 300 € dan aşağı değil.
Tabi aküyü toplarken ellerinizin titremesini hesaba katmadım. :yum:

Üstelik siz,
6 adet 12V38A bir akü grubu mevcut
diyorsunuz ? 🤔

Bu hesaba göre bence;
Üreticinin kullanımınız olarak hedeflediği 228 Ah (6x38) değerinin %50 si olan 114 Ah için, %90 verimiyle ~120 Ah LFP akü yeterli olmalı.
Diğer bir deyişle yaklaşık 800-900 Euro'yu gözden çıkarmalısınız.
(Bu aralar TL tatile çıktığından değerleri yerine bakan Euro olarak yazıyorum)
Hafifleyeceğiniz süphesiz.. Ama nerenizden dersiniz ? :yum:


Diğer taraftan;
Kullanıcı yorumlarında benzeri bazı pillerin, yazılan C değerinin ancak üçte birine erişebildiği ve kapasitelerinin de beklenilen kadar olmadığı yazılmakta. Kapasite sorunu telefon ve tabletler için kullandığımız Pover Banklardan da bilinen bir fenomen.
Kulakları çınlasın Atilla, kapasite artımı yeni bir etiket basmaya bakar derdi.. ;)
 
Son düzenleme:


Ah hesabını yanlış yaptınız. Seri bağlı akülerin ister iki ister iki milyon olsun akımı değişmez.
Lion batarya teknolojik olarak çok ileride ve "daha önce" de değişimi yaptığım araçlarda menzilli extrem sürüşte x2 arttırıyor. Olaya ah olarak bakmayın. Yoğurdun kaymağı orası sadece. Daha fazla bilgi de verebilirim ancak bu işten kazanç sağladığım için bu kadarı kafi.

Maliyete gelince evet pahalı. Tahoe hibritin onarımı için 1200 adet 18650 c30 pil kullandım ki ciddi rakam. Ama kendi pilinden ucuza yaptım yine de.
 



biraz araştırınca ve düşününce dediğiniz gibi li-ion pillerden akü bankası yapmak daha mantıklı..
başlangıçta varolan aküleri gözden çıkarmayıp yapmayı düşündüğüm akü grubunu ek olarak koymayı ve bir şartel ile ayırmayı düşünüyorum.

ilk önce 3s bms modüllerinden kullanarak 3,7v x 3 =11,1v luk bir akü yapmayı düşünüyordum. ve bu aküden de 6 adet olacaktı.

daha sonra 4s modül kullanarak 3,7x4=14,8v luk bir akü yapmak ve bu aküden 5 adet yaparak 74v elde etmek daha mantıklı geldi. ilk planın voltajı çok düşük kalabilir çünkü.

ilk denemeyi çıkma laptop pillerinden yapmayı düşünüyorum. hatta 18650 piller çok pahalı gelirse hepsini çıkma pillerden de yapabilirim. astarı yüzünden pahalıya gelmesin neticede..

en büyük sorunum zaman. vakit bulabildikçe istediğiniz fotoları çekip atarım. sürücü muhakkak motora yakın bir yerde midir? başka bir yerde de olabilir mi?

bu arada motorun kollektör alanını nasıl korunaklı yapacağım. kollektör zaten dc motorun içinde değil mi?
motor da arka dingilin ortasında açıkta duruyor ve yere de çok yakın.


Ekli dosyayı görüntüle 638040

ilginiz için çok teşekkür ederim. aklıma takılan bir sürü şey olacaktır. numaranızı kaydediyorum. sağolun.

Motorun Dc olduğunu gördünüz değil mi? Kollektör çeperi hava çıkışı için delikli olmalı. Orası tamamen kapatılıp hava girişi yeri yapılıp soğutma fanı bağlanacak şekilde dairesel yuva yapılacak. Soğutma fanı kabin içinde olmalı. Bir de defransiyel tarafı açık ise oraya da akvaryumcuda satılan karbon filtre koyun.

18650 çıkma batarya ancak pcde olanlar olur ancak onların C kapasitesi düşük. Yüksek akım çekmeye uygun değil. Aracın motor sürücüsü nedir foto var mı? Kalibrasyon vs yapılabilir tip mi görelim.
 

Seyir halinde harici şarj için 86 volt aşağısı olmaz. Hadi jeneratör söküldü ve yeniden sarıldı ve AC 60volt olacak şekilde. Akülere 86 voltu gönderdik. Aküler dolu ve araç rampa iniyor. Motor Rejerenatif frenleme yapparken B+ voltajına bakacak 86 volt. Frenleme yapacak ve voltaj olacak 90volt veya daha fazla. Sistem yüksek gerilim koruma aktif olacak. Seyir halinde aracın kapandığını düşünün bi.
 

.
Servet bey, hesap maliyet odaklıydı..
6x 38Ah 12 V LFP pil sayısı, tek 12 V 228 Ah LFP bankıyla tamamen ayni ! Keyfe göre toplanabilir. Biliyorsunuz 72 V 38 Ah bile olası.
Ücretlerinde BMS ve dolum cihazı dışında fark olmamalı.

İnternet üzerinden Almanca ve İngilizce LPG literatürüne ulaşmak da asla sorun değil..
 
Son düzenleme:


.
Bilindiği üzere;
12Vx228A (6.38) = 72Vx38A = 2736 Watt etmekte.
Tabi sahada C değeri ve akü cinsi de dikkate alınmalı.

Üretici VRLA aküleri kullanırken bu değerin yarısını hedeflemiş olmalı. Yani ~1,4 kW

Servet bey pratikte %90 boşaltılabilseler bile bu değere yukarıda öneriniz olan 30Ah bir LFP akü bankıyla ulaşabilmek ancak bankın yazmadığınız 72V olarak toplanmasıyla olabilmekte.
 
Son düzenleme:






.
Ufak müdahele dediğiniz bu olmalı ?

Fakat bu sefer de belki fiyatı sorun olabilir.
Sonuçta iki kayıptan birini kabullenme durumu masaya gelmekte.
Kayıp ya sistemi ısıtacak ya da cebi yakacak. 😉

Yoksa müdahele ile kastınız yine bir meslek sırrı mı ? 😊



Mustafa beyin günlük menzili bu cins elektro araçların mantığı dahilinde olduğundan sisteme müdahelenin bence sadece teorik anlamı olmalı ?
 
Son düzenleme:




.
Ufak müdahele dediğiniz bu olmalı ?

Fakat bu sefer de belki fiyatı sorun olabilir.
Sonuçta iki kayıptan birini kabullenme durumu masaya gelmekte.
Kayıp ya sistemi ısıtacak ya da cebi yakacak.

Yoksa müdahele ile kastınız yine bir meslek sırrı mı ?



Mustafa beyin günlük menzili bu cins elektro araçların mantığı dahilinde olduğundan sisteme müdahelenin bence sadece teorik anlamı olmalı ?

İlgili link gerilimi invert eden sistem ki araçta işe yaramaz zaten. Burada teori masada. Reel olarak yapılır mı talepleri evet ancak bedeli cep yakar.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,812
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst