tekelimustafa
yörük
yoo aslında bana da garip geliyor..
Bir elektrikli aracı, disel yakıtıyla çalışan bir jeneratörden elde edilen elektrikle çalıştırmak bir tek bana mı tuhaf geliyor ?![]()
biraz düşünce jimnastiğinden zarar gelmez , hemen kızmayın

yoo aslında bana da garip geliyor..
Bir elektrikli aracı, disel yakıtıyla çalışan bir jeneratörden elde edilen elektrikle çalıştırmak bir tek bana mı tuhaf geliyor ?![]()
Ferhat bey aklın yolu bir. Hoş, DC çıkışı olan invertörlü PMGli dizel motorlar menzil artırıcı olarak mevcut ama kaliteli bir şey isteyince fiyatlar on bin yuroları geçiyor. Amatör kullanımlar için yedek akü daha uygun bence de. Mevcut akülerin de zaten bir süre sonra ömrü bitecek.Güle güle kullanın. LiIon veya LiFePO4 akülerden batarya yapıp lazım olduğunda yedek akü olarak takabilirsiniz. Jeneratörden iyidir. Hem de oldukça hafif olacaktır. Mevcut aküleriniz bozulduğunda, yerine bu akü gurubunu takarsınız hem de denemiş olursunuz.
48(4x12) x 2,5 Ah 18650 LFP pil + BMS + LFP uyumlu şebeke dolum aleti + lehim cihazı + akü kutusu + şerit metal bağlantı + kabloların hediyesi yemin billah 300 € dan aşağı değil..... 18650 C30 2500ma pil ve bms modülü ile 30 ah kapasiteli akü bankası yapın. Menzil x3 veya üstü olacak.
diyorsunuz ?6 adet 12V38A bir akü grubu mevcut
biraz araştırınca ve düşününce dediğiniz gibi li-ion pillerden akü bankası yapmak daha mantıklı..
başlangıçta varolan aküleri gözden çıkarmayıp yapmayı düşündüğüm akü grubunu ek olarak koymayı ve bir şartel ile ayırmayı düşünüyorum.
ilk önce 3s bms modüllerinden kullanarak 3,7v x 3 =11,1v luk bir akü yapmayı düşünüyordum. ve bu aküden de 6 adet olacaktı.
daha sonra 4s modül kullanarak 3,7x4=14,8v luk bir akü yapmak ve bu aküden 5 adet yaparak 74v elde etmek daha mantıklı geldi. ilk planın voltajı çok düşük kalabilir çünkü.
ilk denemeyi çıkma laptop pillerinden yapmayı düşünüyorum. hatta 18650 piller çok pahalı gelirse hepsini çıkma pillerden de yapabilirim. astarı yüzünden pahalıya gelmesin neticede..
en büyük sorunum zaman. vakit bulabildikçe istediğiniz fotoları çekip atarım. sürücü muhakkak motora yakın bir yerde midir? başka bir yerde de olabilir mi?
bu arada motorun kollektör alanını nasıl korunaklı yapacağım. kollektör zaten dc motorun içinde değil mi?
motor da arka dingilin ortasında açıkta duruyor ve yere de çok yakın.
Ekli dosyayı görüntüle 638040
ilginiz için çok teşekkür ederim. aklıma takılan bir sürü şey olacaktır. numaranızı kaydediyorum. sağolun.
Voltaj sabit zaten. Yazmaya gerek yok böyle bir projeye atılmak için. Ve ilave ben yapacak olsam mevcut sistemi 72volt ile değil 300volt ile beslerim ufak bir müdahale ile. Sistem 72volt olduğu halde
Voltaj yükseldikçe amper düşer mantığı Olabilirmi acaba?.
.
Ufak müdahele dediğiniz bu olmalı ?
![]()
72V to 300V DC/DC converter, 400W • DWE
The DY400-DD300-100R is a 300V converter of 400W. The converter can convert 72V to 300V DC and supply a DC current of 1,3A.www.dwe-oss.eu
Fakat bu sefer de belki fiyatı sorun olabilir.
Sonuçta iki kayıptan birini kabullenme durumu masaya gelmekte.
Kayıp ya sistemi ısıtacak ya da cebi yakacak.
Yoksa müdahele ile kastınız yine bir meslek sırrı mı ?
…
Mustafa beyin günlük menzili bu cins elektro araçların mantığı dahilinde olduğundan sisteme müdahelenin bence sadece teorik anlamı olmalı ?