El Yapımı Buggy Projesi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ÖmerArıcan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 71
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 112,127
Ynt: El Yapımı Buggy Projesi

merhabalar bende böyle bir araç yaptırmayı düşünüyorum fakat yüksek 800cc maruti fiat bis gibi araç motoruna sahip şaft aktarmalı olanını düşünüyorum fakat bulunduğum ilde böyle bir uğraşa emek verecek usta bulamadım eğer düşünürseniz iletişime geçmek isterim ayrıca benim isteğim üst şase kaporta yapılmadan direkt alt şase ve yürür kısmını yapacak ustayı arıyorum yani bana aracı direksiyonuyla teslim edicek kaporta bar koruma vs. gibi güvenlik görünüm işleri bana bırakılcak bilgi verebilirseniz sevinirim facebook adresim www.facebook.com/GrknArt
 

Etiketler
Ynt: El Yapımı Buggy Projesi

sayın arkadaşlarım yapmış olduğunuz çalışmayı biraz geç farketmeme rağmen ben teknik konulara ağırlık vererek inceledim öncelikle sizleri kutlarım bu cesaretinizden dolayı eleştiri olarak almassanız motor şasi konusunda bir iki fikrimi yazıcam o şasi motora ağır gelecek gibi siz 300 kg demişsiniz amma bitmişi sizi yanıltabilir motorun hava soğutmalı oluşu sorun çıkarabilir birde arkada oluşu problem özel bir davlunbaz yapıp fanla soğutmazssanız sorun olabilir motor gücü 25 hp diyorsunuzda o gücü bu şasiye aktarmak yani onun şanzımanı bu yükü kaldırırmı kaldırır amma sizi tatmin edermi aktarmada difransiyel ne kulanacaksınız direkt zincir tahrikli olmasıda problem olabilir gördüğüm kadarıyla dift yok direk zincir tahrikli olacak sabit aks motoru yoracak yinede kolay gelsin inşeallah bunları eleştiri olarak almazssınız saygılar

http://www.youtube.com/watch?v=Nh06uQvJLEw

100_3382.JPG
 

Ynt: El Yapımı Buggy Projesi

Merhabalar, öncelikle projeniz için size kolaylıklar dilerim. Arka düzenin değişebileceğini ve farklı bir motor konulabileceğini yazmışsınız, bu iyi bir düşünce çünki aracın şuanki hali ne asfaltta nede yolda iyi biçimde ilerleyemeyecektir. Birkaç nokta var aracınızda yol şartları için uygun olmadığını düşündüğüm. Bunları maddeler halinde sıralayarak en azından fikir vermek isterim size.
1- ilk olarak arka düzende sabit aks kullanmaktasınız, viraj kabiliyetinizi oldukça düşürecektir bu.
2- zincir tahriki kullanmanız fazla bir sorun yaratmayacaktır, bu tip el yapımı araçların ve hatta pek çok profesyonel buggynin aktarma sistemi zincir tahriklidir. Ancak motor aksı dingilden yukarıda yer alıyor ve amortisörlerin esnemesi sırasında zincir bollaşarak dişliden atacaktır. Buna bir çözüm düşünmenizi öneririm.
3. motorunuz gücü aracınıza az gelebilir., aracınıza sadece 2 pedal koyduğunuzu gördüm ve buda beni vites kutusu olmayan bir motor kullandığınız düşüncesine itti. Buda gücü oldukça fazla kayıpla lastiklere aktaracaksınız demektirki motora fazla yğklenip yakma riskiniz oldukça yüksek.
 

Ynt: El Yapımı Buggy Projesi

şaban.usta' Alıntı:
sayın arkadaşlarım yapmış olduğunuz çalışmayı biraz geç farketmeme rağmen ben teknik konulara ağırlık vererek inceledim öncelikle sizleri kutlarım bu cesaretinizden dolayı eleştiri olarak almassanız motor şasi konusunda bir iki fikrimi yazıcam o şasi motora ağır gelecek gibi siz 300 kg demişsiniz amma bitmişi sizi yanıltabilir motorun hava soğutmalı oluşu sorun çıkarabilir birde arkada oluşu problem özel bir davlunbaz yapıp fanla soğutmazssanız sorun olabilir motor gücü 25 hp diyorsunuzda o gücü bu şasiye aktarmak yani onun şanzımanı bu yükü kaldırırmı kaldırır amma sizi tatmin edermi aktarmada difransiyel ne kulanacaksınız direkt zincir tahrikli olmasıda problem olabilir gördüğüm kadarıyla dift yok direk zincir tahrikli olacak sabit aks motoru yoracak yinede kolay gelsin inşeallah bunları eleştiri olarak almazssınız saygılar

http://www.youtube.com/watch?v=Nh06uQvJLEw

Değerli yorumlarınız icin tesekkur ederiz. Sizinde belirttiğiniz uzere motor sogutması için buyukce bir fan taktık. Isınma sorunu şimdilik yaşamıyoruz. Titresimi azaltmak icin bir kac uygulama yapacagız ayrıca arka amortisorleri biraz yumusatacagiz. Saygılar

Guncel fotoları ekkeyecegim.
 

Ynt: El Yapımı Buggy Projesi

vladtepes' Alıntı:
Merhabalar, öncelikle projeniz için size kolaylıklar dilerim. Arka düzenin değişebileceğini ve farklı bir motor konulabileceğini yazmışsınız, bu iyi bir düşünce çünki aracın şuanki hali ne asfaltta nede yolda iyi biçimde ilerleyemeyecektir. Birkaç nokta var aracınızda yol şartları için uygun olmadığını düşündüğüm. Bunları maddeler halinde sıralayarak en azından fikir vermek isterim size.
1- ilk olarak arka düzende sabit aks kullanmaktasınız, viraj kabiliyetinizi oldukça düşürecektir bu.
2- zincir tahriki kullanmanız fazla bir sorun yaratmayacaktır, bu tip el yapımı araçların ve hatta pek çok profesyonel buggynin aktarma sistemi zincir tahriklidir. Ancak motor aksı dingilden yukarıda yer alıyor ve amortisörlerin esnemesi sırasında zincir bollaşarak dişliden atacaktır. Buna bir çözüm düşünmenizi öneririm.
3. motorunuz gücü aracınıza az gelebilir., aracınıza sadece 2 pedal koyduğunuzu gördüm ve buda beni vites kutusu olmayan bir motor kullandığınız düşüncesine itti. Buda gücü oldukça fazla kayıpla lastiklere aktaracaksınız demektirki motora fazla yğklenip yakma riskiniz oldukça yüksek.

Merhaba zincir gergimiz var sanırım eski fotolar oldugundan gozukmuyor. Aracımız vitesli hatta geri vitesi bile var ayrıca geri vites icin sanziman aldık.
 










Ynt: El Yapımı Buggy Projesi

Ayna taktık ve barlara sunger ekledik.



20130512_124953.jpg
 

Ekli dosyalar

  • 20130512_124936.jpg
    20130512_124936.jpg
    185.2 KB · Görüntüleme: 349


Ynt: El Yapımı Buggy Projesi

ömer bey hayırlı olsun,,babanızıda sizide tebrik ediyorum(süper bir makine olduğu için değil, denediğiniz ve vazgeçmediğiğniz için)
forum içindeki bazı eleştirileri okurken sizin yerinize benim canım sıkıldı...insanların eleştirinin ne olduğunu iyi anlaması lazım..eleştiri hakaret etmek yada olmaz demek değildir..eğer beğenmediğiniz bir şey için imkanlar dahilinde daha iyi bir çözüm öneriniz yoksa veya sorun yaratabileceğini düşündüğünüz şeyleri çözüm aranması için dile getirmiyorsanız sadece "olmaz, olmamış" mantığıyla eleştiriye karşıyım.
hobi zevk aldığın şeyle uğraşmaktır, karına zararına ne ölçüde başarılı olduğuna bakılmaz...
ayrıca bugy olarak bence güzel bir çalışma olmuş. onuda ayrıca tebrik ederim
ben yapacak olsam 4*4 ten vazgeçmem..niyetimde var..bir 4*4 hurdası bulur bulmaz başlayacağım, herkez sizin gibi denemekten ve tamamlamaktan korkmazsa eminim çok daha başarılı çalışmalar ortaya çıkacaktır...
iyi günler diliyorum...
 


el yapımı buggy de sormak istediğim birşey var.

eğer bu alet tek kişilik olacaksa, amaç da dağda , ormanda kullanım olacaksa, sürat çok da şart değilse,
çamur ve kar gibi ortamlar açısından önden çekişli olması daha mantıklı olur. çamur kar dinlemez tarladaki toros gibi yardıra yardıra gider ............çapa motorundan yapılacak önden çekişli buggynin sık çalılıklarda bile her yere girer çıkacağını tahmin ediyorum. arkadan çekişli dandik bir çin atvsinden çok daha iyi olur heralde .... 110 beygir atvler 7-8 hp güce sahip. bu çapa motorları da 7-8 hp falan. 2-3 ileri ve geri vitesleri var. çapa motorlarına zaten römork da takılabiliyor.

böyle bir şey için 2. el ya da sıfır çapa motoru en mantıklı araç değil midir? ama teknik detayını bilmiyorum. bu çapa motorları ile ilgili bilgisi olan var mı? diferansiyel oluyor mu bunlarda?

pr_01_2052_min.jpg


kaan-81-s-mototraktor-z.jpg



yurdum insanından bir çapa motoru modifikasyonu :smiley::smiley::smiley: tabi ki daha güzel yapılabilir.

hqdefault.jpg


kardelen.jpg


kaantrak80S-752.png
 
Son düzenleme:




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,743
Mesajlar
1,523,051
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst