Ynt: El Yapımı Buggy Projesi
xkirpix' Alıntı:
sayın ömer arıcan bey
cevabınızı çok merak ederek yorumumu yazıyorum hiç beğenmedim. çok amatör ve kullanışşsız olmuş. amacı ve kullanım alanı konusunda bir çelişki görünüyor.
1. 3mm etli boru kullandığınıza göre bunu offroad için yapmış olmalısınız.
2. motorsiklet motorunu kullandığınıza göre şasenin çok hafif olması gerekli.
3 zincirli sistem aktarım kullandığınıza göre asfaltta kullanacaksınız
4 yada hiç bir hesap kitap yapmadan yaptığınız bir ürünü sergileyerek eleştiri ve fikirleri toplayıp daha iyisini yapmak isitiyorsunuz.
belkide hiç bir değil siz sizi daha çok go kart arabası olmuş diye kibarca eleştiren birine go kart dersi vermek istiyorsunuz .
lütfen
lütfen lütfen.
bu forum kirliliğine bir son verilmesi dileklerimle.
selamlar
Merhaba, öncelikle bu mesajı ustalar adına değil kendi adıma yazdığımı belirtmek istiyorum. 1., 2. ve 3. varsayımlarınız ve iki konu arasındaki bağlantılarınız kesin ispatlanmış mühendislik kuralları değildir bana göre.
Yukarıdaki örnek resimlerde de göstermeye çalıştım hafif arazi şartları için zincir kullanılabilir.
Araç 300 kg 'yi şu haliyle geçmiyor. Bence yeteri kadar hafif. Kaldıki arka düzen sonradan değiştirilebilir. daha güçlü bir motor kullanılabilir. Şasinin güçlü olması bir dezavantaj değil bu durumda bir avantaj yaratacaktır.
Aynı zamanda motosiklet kullanıcısıyım yaklaşık 250 kg ağırlığında bir chopper kullanyorum ve motor gücü sadece 45 bg. Ancak muazzam bir torku var. Bu araçta da uygun dişli kombinasyonuyla son hızın yüksekliği amaçlanmadan yeterli tork yakalanabilir.
Nispeten 4. varsayımınız doğru , bunu her mesajımda da belirtiyorum.
''Buggy'den çok go kart arabası olmuş '' bence kibar bir söylem değil. Hiç bir yapıcı tarafı olmadığı gibi bence yapılan işi küçümseyen bir tarafı da var. Eleştiri ve kibarlık bu basit cümlenin neresinde ben göremiyorum.
Projede hoşunuza giden bir taraf olur kendi projenizde kullanırsınız size fikir vermiş oluruz ve seviniriz. Eksik gördüğünüz yönleri belirtirsiniz. Kendi mantığımıza göre değerlendiririz, değiştirmeye çalışırız veya yaptığımızın doğru olduğuna inanırız devam ederiz. Bence paylaşım ve eleştiri bu şekilde olur.
Bir forum kullanıcısı debriyaj ve fren pozisyonlarında bir gariplik olduğunu belirtti hakikaten dün baktığımızda sorun olduğu anlaşıldı ve pozisyonları biraz daha düzeltilmeye çalışıldı.
En kadar doğru bir örnek olacak bilmiyorum ama biliyorsunuz Türkiye yapımı bir uçağın denemeleri yapılıyor(Hürkuş), Bu uçak sadece eğitim amacıyla kullanılabilecek pervaneli bir uçak , günümüz uçak teknolojisi düşünüldüğünde belki çok geride kalmış bir proje ama bazı şeyler yavaş yavaş oluyor işte.
Daha iyi bütçelerle ve projelerle buggy, go-kart -utv,atve her ne ise üretmeye devam etmeyi düşünüyoruz.
Boş övgü dolu sözler duymak için açmadım konuyu ihyiyaçta yok zaten.
Saygılar,