El Yapımı Buggy Projesi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ÖmerArıcan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 71
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 112,130
Ynt: El Yapımı Buggy Projesi

tyt.fan' Alıntı:
sanırım şaban usta nın yaptığı buggy se bu değil.american version buggy başlığını bir incelerseniz kızgınlığınız azalır.kağlumbağada şasi yide ben sizden duydum. sanırım ali beyin cart yorumunda hem fikirim.beğenmediğiniz ww ye boru kaynatmalı daha başarılı projeler gördük.hemde makina parkuru olmadan sizin elinizin altında bir kamyon kamyonet servisi varmış

Buggy standartlarını internetten araştırsam iyi olacak. Lastik araştırması devam ediyor,üzerindeki lastikler geçici çıkma kabak lastikler, onlar biraz aracı go-kart olarak gösteriyor sanırım

Şöyle istediğiniz gibi 6-8 silindirli bir Amerikan buggy de yaparız inşallah.
 

Etiketler
Ynt: El Yapımı Buggy Projesi

buggy standart ı diye bir şey varmı bilemem.ama selçuk akkafa nın yaptığı da buggy.tahincioğlunun yarıştırdığıda buggy.size yorum yapan arkadaşlardan birinin reno düzeneğinden yaptığıda buggy.
illa v8 olmalı demiyorum fakat bahsettiğiniz rakamların biraz üstüne epey işlevsel üretimler gördük.hurda indiriminden trafikten ayrılmış ford motora ww şanjman traktörde kullanılan ön düzen mehmet baysal imalatı bir buggy görmüştüm mesela .
 

Ynt: El Yapımı Buggy Projesi

tyt.fan' Alıntı:
buggy standart ı diye bir şey varmı bilemem.ama selçuk akkafa nın yaptığı da buggy.tahincioğlunun yarıştırdığıda buggy.size yorum yapan arkadaşlardan birinin reno düzeneğinden yaptığıda buggy.
illa v8 olmalı demiyorum fakat bahsettiğiniz rakamların biraz üstüne epey işlevsel üretimler gördük.hurda indiriminden trafikten ayrılmış ford motora ww şanjman traktörde kullanılan ön düzen mehmet baysal imalatı bir buggy görmüştüm mesela .

Bahsettiğiniz projeleri de inceleyeceğim. Ancak bazen hafiflik ve daha az güçte tercih edilebilir. Bu aracın 300 kg'yi geçeceğini zannetmiyorum. Dediğim gibi bir başlangıç projesi, daha kompakt ve hafif araç yapmak isteyenler için fikir verebilir.
 


Ynt: El Yapımı Buggy Projesi

boxeralfa' Alıntı:
Aracın arka kısmı (motorun durduğu kısım) ayrı bir parçamı?


 

Ekli dosyalar

  • DSC_0144.JPG
    DSC_0144.JPG
    133.9 KB · Görüntüleme: 735



Ynt: El Yapımı Buggy Projesi

Ömer Bey kolay gelsin. Elinize sağlık.

Benim merak ettiğim şey; motordan tekere gücü zincir ile iletmişsiniz. Bu tarzda üretilen araçların tamamı arazi şartlarında kullanılıyor. Yol şartlarına göre ortaya çıkabilen esnemeler, teker ve defransiyel iletişiminde tölere edilen bir sisteme sahip. Motorsiklette motora dikey bir şekilde aşağıya düşüp yükselen bir teker olduğundan, zincir çıkmaz. Dört teker de, herbir teker kendi başına bağımsız olarak esnemezse, araçta denge problemi çıkabilir. Bu sistemde problem yaşanabilir mi??

Bu husustaki çizimli projenizi bizimle paylaşabilirmisiniz??

İyi çalışmalar.

Syg.
 

Ynt: El Yapımı Buggy Projesi

numan33' Alıntı:
Ömer Bey kolay gelsin. Elinize sağlık.

Benim merak ettiğim şey; motordan tekere gücü zincir ile iletmişsiniz. Bu tarzda üretilen araçların tamamı arazi şartlarında kullanılıyor. Yol şartlarına göre ortaya çıkabilen esnemeler, teker ve defransiyel iletişiminde tölere edilen bir sisteme sahip. Motorsiklette motora dikey bir şekilde aşağıya düşüp yükselen bir teker olduğundan, zincir çıkmaz. Dört teker de, herbir teker kendi başına bağımsız olarak esnemezse, araçta denge problemi çıkabilir. Bu sistemde problem yaşanabilir mi??

Bu husustaki çizimli projenizi bizimle paylaşabilirmisiniz??

İyi çalışmalar.

Syg.

Pek tabi paylaşırım ancak konu başında da belirttiğim gibi bir çizimden hareket edilmedi. Biraz deneme yanılma yoluyla devam ediliyor diyebiliriz.

Haftasonu aracı çeşitli şekillerde esneterek motor, zincir ve şasinin konumlarını ayrıntılı fotoğraflarla paylaşmaya çalışacağım. Açıkçası bende merak ediyorum.

Arka taraf için ATV ve bazı UTV'lerde bulunan nispeten basit sistem kullanıldı.


örnek olarak;



PolarisRZR170-chain_drive.jpg


LSR-RZR170-2-774221.jpg
 

Ekli dosyalar

  • rear-axle.jpg
    rear-axle.jpg
    101.3 KB · Görüntüleme: 875

Ynt: El Yapımı Buggy Projesi

Yaylar ve amortisor tam kapalı olduğunda arac ne kadar esniyor? bu konuda bir limitorunuz varmı? dik çıkış olduğunda arka baglantı kısmı V şeklinde esneyeceği için yaracın uksekligi azalıp zemine surtebilirsiniz. Yaylar bana yuksek gibi geldi, sınırlayıcı kullanmanız gerektiğini düşünüyorum

Ayrıca, Zincir tekerlek arası mesafe çok az, taş vs. sıkışmaya müsait. Bağlantı daha oratada olabilirse, hem burulma açısından hemde dışarıdan gelecek etkenlere karşı daha iyi olacaktır.
 

Ynt: El Yapımı Buggy Projesi

boxeralfa' Alıntı:
Yaylar ve amortisor tam kapalı olduğunda arac ne kadar esniyor? bu konuda bir limitorunuz varmı? dik çıkış olduğunda arka baglantı kısmı V şeklinde esneyeceği için yaracın uksekligi azalıp zemine surtebilirsiniz. Yaylar bana yuksek gibi geldi, sınırlayıcı kullanmanız gerektiğini düşünüyorum

Ayrıca, Zincir tekerlek arası mesafe çok az, taş vs. sıkışmaya müsait. Bağlantı daha oratada olabilirse, hem burulma açısından hemde dışarıdan gelecek etkenlere karşı daha iyi olacaktır.

Deneme sürüşlerinden sonra başka düzenlemeler yapılabilir. Önerileriniz için teşekkürler, Arka amortisörler araba amortisörleri olduğu için aracın kilosuna göre epey sert olacaklarını düşünüyorum. Ben fazla bir esneme beklemiyorum. Bu da bir sorun tabi. Şasi ilk oluşturulduğunda arka için tek amortisör kullanılmıştı , sonra sistem şimdiki çift amortisorlu haline getirildi. Makul bir esneme için yay kalınlıkları ile oynanabilir sanırım.

Motor konumu zinciri pek ortaya almaya imkan vermiyecek gibi , ayrıca motosiklet motorunun içindeki şanzıman haricinde ayrıca bir şanzıman daha var (geri vites için). O da eklenince zincir iyice sağa kaymış oldu. Araç şu an 5 ileri 5 geri vites.

Haftasonu belirtilen hususlara ilişkin fotoğraflar paylaşacağım.

Syg,
 

Ynt: El Yapımı Buggy Projesi

Örnek aldığınız resimleri görünce. yaptığınzı iş Amacınıza uygun olarak gayet başarılı görünüyor.
 



Ynt: El Yapımı Buggy Projesi


ben artık deneyim kazandım :smiley: sök tak 2. mini buggyde bitme aşamasında eğer yardıma ihtiyacınız olursa nacizhane bildiğim kadarı ile yardım edebilirim. Eleştirileri okudum. Yapıcı eleştiriler herzaman geliştirici ve öğreticidir. Kırıcı olmamalı " İki boru kaynatmak" deyimi beni hep üzer çünkü yapılan her çalışmanın üretimin zorluğu vardır. Bu zorlıkların paylaşımlar sayesinde üstesinden geleceğiz. Ben bu tür çalışmalar yapan arkadaşlara başarılar diliyorum.
 

Ynt: El Yapımı Buggy Projesi

ÖmerArıcan' Alıntı:
Go kartlarda direksiyon kutusu olduğunu, ön tekerlerin bağımsız süspansiyona sahip olduğunu ,nispeten böyle komplex bir şasiye sahip olduğunu inanın bilmiyorduk. Bir de sanırım geri vitesleri de yok. Vos vos şasesinin üzerine boru kaynatmakla olacaksa buggy'nin kralını yaparlar merak etmeyin.

paylaşımdan kaldırmayı düşünüyorum.

Yabancı forumlarda paylaşmak çok daha mantıklı yapıcı olur buna eminim.

sayın ömer arıcan bey
cevabınızı çok merak ederek yorumumu yazıyorum hiç beğenmedim. çok amatör ve kullanışşsız olmuş. amacı ve kullanım alanı konusunda bir çelişki görünüyor.
1. 3mm etli boru kullandığınıza göre bunu offroad için yapmış olmalısınız.
2. motorsiklet motorunu kullandığınıza göre şasenin çok hafif olması gerekli.
3 zincirli sistem aktarım kullandığınıza göre asfaltta kullanacaksınız
4 yada hiç bir hesap kitap yapmadan yaptığınız bir ürünü sergileyerek eleştiri ve fikirleri toplayıp daha iyisini yapmak isitiyorsunuz.

belkide hiç bir değil siz sizi daha çok go kart arabası olmuş diye kibarca eleştiren birine go kart dersi vermek istiyorsunuz .

lütfen
lütfen lütfen.
bu forum kirliliğine bir son verilmesi dileklerimle.
selamlar
 

Ynt: El Yapımı Buggy Projesi

xkirpix' Alıntı:
sayın ömer arıcan bey
cevabınızı çok merak ederek yorumumu yazıyorum hiç beğenmedim. çok amatör ve kullanışşsız olmuş. amacı ve kullanım alanı konusunda bir çelişki görünüyor.
1. 3mm etli boru kullandığınıza göre bunu offroad için yapmış olmalısınız.
2. motorsiklet motorunu kullandığınıza göre şasenin çok hafif olması gerekli.
3 zincirli sistem aktarım kullandığınıza göre asfaltta kullanacaksınız
4 yada hiç bir hesap kitap yapmadan yaptığınız bir ürünü sergileyerek eleştiri ve fikirleri toplayıp daha iyisini yapmak isitiyorsunuz.

belkide hiç bir değil siz sizi daha çok go kart arabası olmuş diye kibarca eleştiren birine go kart dersi vermek istiyorsunuz .

lütfen
lütfen lütfen.
bu forum kirliliğine bir son verilmesi dileklerimle.
selamlar










aslında bu kirliliği forum üyeleri olarak bizler yarattık.sadece başlangıç haberini okuduğumuz resimli resimsiz ne idüğü belirsiz çalışmalara 'mükemmel bişey ortaya çıkacak' 'harika görünüyor' mükemmelden mükemmel' vesaire şak şak mesajlarla insanları pohpohlamaya alıştırdık.benimde bazen dahil olduğum bir kaç sivri dilli sizin dilinizle yazdığında toplu hucuma uğrayıp moderatörler mesaj sildikçe forum ahalisi övgü manyağı oldu.istanbulu ağlatan unimog,bigfoot vitara,orçun usta nın kımıldamayan amerikanları ve aklıma gelmeyen bir sürü sonu gelmeyen proje.bazende sonunu beklemeden 'şaban ustanın projesinde olduğu gibi' senin yaptığın işmi,çok boru kullanmışsın,buggyde kapımı olur,yaptığın işi abartma meslek lisesi 2 den biri gelse o parçayı yapar gibi ahkam kestiğimizde oldu.sizin kendi imkanlarınızla çözdüğünüz portal aks ,şaban ustanın bugyy si ,gülazer,bir yada iki tane unimog doka dışında sonunu görebildiğimiz çalışmayada şahit olamadık.kuzguna yavrusu şahin görünür derlerdi galiba.herkes takdir beğeni mesajı bekleyerek çalışmasını paylaşıyor.eleştiriye tahammül yok girişimcimizde
 

Ynt: El Yapımı Buggy Projesi

tyt.fan' Alıntı:
aslında bu kirliliği forum üyeleri olarak bizler yarattık.sadece başlangıç haberini okuduğumuz resimli resimsiz ne idüğü belirsiz çalışmalara 'mükemmel bişey ortaya çıkacak' 'harika görünüyor' mükemmelden mükemmel' vesaire şak şak mesajlarla insanları pohpohlamaya alıştırdık.benimde bazen dahil olduğum bir kaç sivri dilli sizin dilinizle yazdığında toplu hucuma uğrayıp moderatörler mesaj sildikçe forum ahalisi övgü manyağı oldu.istanbulu ağlatan unimog,bigfoot vitara,orçun usta nın kımıldamayan amerikanları ve aklıma gelmeyen bir sürü sonu gelmeyen proje.bazende sonunu beklemeden 'şaban ustanın projesinde olduğu gibi' senin yaptığın işmi,çok boru kullanmışsın,buggyde kapımı olur,yaptığın işi abartma meslek lisesi 2 den biri gelse o parçayı yapar gibi ahkam kestiğimizde oldu.sizin kendi imkanlarınızla çözdüğünüz portal aks ,şaban ustanın bugyy si ,gülazer,bir yada iki tane unimog doka dışında sonunu görebildiğimiz çalışmayada şahit olamadık.kuzguna yavrusu şahin görünür derlerdi galiba.herkes takdir beğeni mesajı bekleyerek çalışmasını paylaşıyor.eleştiriye tahammül yok girişimcimizde
Murat bey
size katılmamak elde değil. dikkatle takip edilmeden sitenin takipcilerini ve uslubunu bilmeden sadece forum nasıl olsa bana bir şey olmaz diyerek buralara haddini aşan eleştirileri yazanlarını da gördük. konulara mesaj sayısı coğalsın da birşey biliyor sanılsın diye her yere takip yazanlarıda. bütün bunların yanında konuyla ilgili hiçbir teknik alt yapısı olmayanların iyi yada kötü eleştirilerinide.
önemli olan bunların hiç birinin gerçek hedeflerinin anlaşılamaması. bilgiye saygı duymayı bilmiyoruz ve bilginin mütevaziliğinide. inanın bana gelen maillere muhatap olmamak için konuya girmiyorum okuyorum sadece takip ederken ezberden takip ediyorum. yoksa o yazdı bu yazdı takip nokta gülücük için gelen mailler nedeni ile telefonum ve bilgisayarım doluyor.
lafı uzatmadan bu tip tartışmaların başka bir başlık altında olup sürekli gündemde tutulması ve sitenin bir otokontrol mekanizması olmasını öneriyorum umarım moderatörler bu konuyu dikkate alırlar.
selamlar
 

Ynt: El Yapımı Buggy Projesi

bu takip nokta virgülle ilgili geçen Allahını seven takip yazmasın diye mesaj yazdım.orda haberdar et seçeneği var ilgileniyorsanız işaretleyin dedim.özelden azarladı vatandaş beni.sanamı soracağız diye.
 



Ynt: El Yapımı Buggy Projesi

xkirpix' Alıntı:
sayın ömer arıcan bey
cevabınızı çok merak ederek yorumumu yazıyorum hiç beğenmedim. çok amatör ve kullanışşsız olmuş. amacı ve kullanım alanı konusunda bir çelişki görünüyor.
1. 3mm etli boru kullandığınıza göre bunu offroad için yapmış olmalısınız.
2. motorsiklet motorunu kullandığınıza göre şasenin çok hafif olması gerekli.
3 zincirli sistem aktarım kullandığınıza göre asfaltta kullanacaksınız
4 yada hiç bir hesap kitap yapmadan yaptığınız bir ürünü sergileyerek eleştiri ve fikirleri toplayıp daha iyisini yapmak isitiyorsunuz.

belkide hiç bir değil siz sizi daha çok go kart arabası olmuş diye kibarca eleştiren birine go kart dersi vermek istiyorsunuz .

lütfen
lütfen lütfen.
bu forum kirliliğine bir son verilmesi dileklerimle.
selamlar

Merhaba, öncelikle bu mesajı ustalar adına değil kendi adıma yazdığımı belirtmek istiyorum. 1., 2. ve 3. varsayımlarınız ve iki konu arasındaki bağlantılarınız kesin ispatlanmış mühendislik kuralları değildir bana göre.

Yukarıdaki örnek resimlerde de göstermeye çalıştım hafif arazi şartları için zincir kullanılabilir.

Araç 300 kg 'yi şu haliyle geçmiyor. Bence yeteri kadar hafif. Kaldıki arka düzen sonradan değiştirilebilir. daha güçlü bir motor kullanılabilir. Şasinin güçlü olması bir dezavantaj değil bu durumda bir avantaj yaratacaktır.

Aynı zamanda motosiklet kullanıcısıyım yaklaşık 250 kg ağırlığında bir chopper kullanyorum ve motor gücü sadece 45 bg. Ancak muazzam bir torku var. Bu araçta da uygun dişli kombinasyonuyla son hızın yüksekliği amaçlanmadan yeterli tork yakalanabilir.

Nispeten 4. varsayımınız doğru , bunu her mesajımda da belirtiyorum.

''Buggy'den çok go kart arabası olmuş '' bence kibar bir söylem değil. Hiç bir yapıcı tarafı olmadığı gibi bence yapılan işi küçümseyen bir tarafı da var. Eleştiri ve kibarlık bu basit cümlenin neresinde ben göremiyorum.

Projede hoşunuza giden bir taraf olur kendi projenizde kullanırsınız size fikir vermiş oluruz ve seviniriz. Eksik gördüğünüz yönleri belirtirsiniz. Kendi mantığımıza göre değerlendiririz, değiştirmeye çalışırız veya yaptığımızın doğru olduğuna inanırız devam ederiz. Bence paylaşım ve eleştiri bu şekilde olur.

Bir forum kullanıcısı debriyaj ve fren pozisyonlarında bir gariplik olduğunu belirtti hakikaten dün baktığımızda sorun olduğu anlaşıldı ve pozisyonları biraz daha düzeltilmeye çalışıldı.

En kadar doğru bir örnek olacak bilmiyorum ama biliyorsunuz Türkiye yapımı bir uçağın denemeleri yapılıyor(Hürkuş), Bu uçak sadece eğitim amacıyla kullanılabilecek pervaneli bir uçak , günümüz uçak teknolojisi düşünüldüğünde belki çok geride kalmış bir proje ama bazı şeyler yavaş yavaş oluyor işte.

Daha iyi bütçelerle ve projelerle buggy, go-kart -utv,atve her ne ise üretmeye devam etmeyi düşünüyoruz.

Boş övgü dolu sözler duymak için açmadım konuyu ihyiyaçta yok zaten.


Saygılar,
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,064
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst