Ynt: Düz Dizel Defender Bd30 Dönüşümü
Hepinize teşekkürler.
Bugün yada yarın aracımı Ayhan a teslim edicem. Motorla beraber bir sürü yedek parçayı da yanında teslim ettiler. şanzuman bağlantı flanşı, arka koruması, direksiyon pompası, filtreler, debdiyaj merkezi, takozlar contalar vs.
İlk etapta mevcut motor indiğinde ön göğüsü dıştan yalıtım yapacağım. içten yalıtımı aracı aldığımda yaptırmıştım. şanzuman da ineceği için şanzuman tüneli dahil komple yalıtım olacak. Motoru aldığım servis sahibinin "bu motorun vidasına bile ellemeden tak çalıştır" ısrarı nedeniyle önce yerde bağlayıp çalıştırmayı düşünüyorum.
Şanzumanı henüz teslim almadım ama hafta içinde gidip onuda halledeceğim inşallah. Ondan sonra ikisi bağlanmadan önce ufak bir torna işi olacak gibi. rn380 milinin bu motorun yatağından kalın olma ihtimali var. belki tornada ikisi uyarlanacak.
BD30 a RN380 montajı daha önce yapılmış bir işlem. Bunu yapan Abilerimizden ve ustalarımızdan öğrendiğim kadarıyla yapılacaklar şu şekilde olacak.
bd30 bizim şanzumanlarla beraber kullanıldığında motor göğüse çok yaklaşıyor ve manifolt sıkıntı yaratıyor. Bu şekilde de kullanılıabilir ancak motoru biraz daha öne almak daha uygun bir yöntem. bunun için prizdirek mili kaynak ile uzatılabilir ya da v8 lerin uzun mili kullanılabilir. ve ya rn 380 lerde uzun mil olabiliyor o uygulanabilir. kaynak işine çok sıcak bakmadığım için orjinal uzun mil olması bence daha sağlıklı.
Uzun mil ile motor akuple edildiğinde arada kalan boşlukta şanzumanı bağlamak için bir flanş yapılması gerekli. Burada da torna işi devreye giriyor.
Her iki parça beraber yerine kaldırılıp motor kulaklarının yerleri hazırlanıyor. soğutma sisteminde bizim radyatörler ters bağlanarak kullanılabilirmiş, ayrıca bd30 un orjinal direksiyon pompasının yeri motorun altına çok yakın olduğu için arazide sıkıntı yaratabileceği duyduğum tüyo lar arasında.
onun çözümü de pompanın ayaklarının biraz ayarlanarak yukarı alınması şeklinde.
Motorun çalıştırılması kısmında benimde anlayamadığım bir şey var. Bu motorda diğer dizellerdeki gibi "kızdırma bujisi" yok. onun yerine sıcak hava ile ısıtan bir sistem var ????? Onu henüz çözebilmiş değilim ama -20c ye kadar tek marşta bir tur çevirerek çalıştığını söylüyorlar. yani marşı aç kızdırmayı beklet gibi bir şey bunda olmuyormuş. kontağı aç marşa bas şeklindeymiş. ??? Halen anlamış değilim.
Motorun elektrik işleri yapılırken çalışmayan ikaz ışıklarımıda elden geçirteceğim. arazi müşürüm canı isteyince yanıyor, depo göstergesinin aydınlatması yanmıyor vs.. Detayları ve yapılanları bir bir anlatmaya devam edeceğim.