Düz dizel Defender BD30 dönüşümü

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan dturan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 154
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 82,220
Ynt: Düz Dizel Defender Bd30 Dönüşümü

umut401' Alıntı:
Türkçe meali BD30 ile 1.41 tak geç, ama lastik ölçüsünü abaracaksan 1.67 tak demiş Zaferim Bagerim ;D ;D ;D ;D
;D ;D
O zaman bundan şöyle bir netice çıkartayım mı. ?
Aracı zaten %80 arazide kullanıyorum. Mevcut arazi oranınla (1,67) ile başlayayım. bir süre kullanıp gidişine yakıtına rampa daki tepkisine bakayım.
Sonrasında emanet 35" alıp onunla deneyeyim.
Benim lastikler şuan 32" gibi. yani tam zaferin verdiği 2 İYİ performansın arasında. belki en tatlısı bu olacak.
 

Etiketler

Ynt: Düz dizel Defender BD30 dönüşümü

Prizdirek kapağını da buldum. Bmc parçasını bulmak Defender kadar kolaymış.
Aranan parça buymuş


Sent from my iPhone using Tapatalk

ImageUploadedByTapatalk1424942955.304333.jpg
 


Ynt: Düz Dizel Defender Bd30 Dönüşümü

tafa4196' Alıntı:
hayırlı olsun kardeşim bu parça olduğunu söyleseydin yollardım ben sana ;D ;D ;D
Sen bana şanzuman uzatması bulursan onu yolla. o daha mühim şuan. ;D prizdirek uzun çıktı onu kestirmek istemiyorum o yüzden motoru öne almam lazım.
Prizdireği kısaltırsam da manifolt yüzünden pedalların oradaki sacın kesilmesi gerekecek.
 



Ynt: Düz dizel Defender BD30 dönüşümü

Bence arazide arabayi her halukarda low'a almak gerekli almadiginiz zaman baski balataya ister istemez zarar veriyoruz o yuzden motor inmisken araziyide degistirmek lazim . Benim aracta v184 motor lt77 sanziman 1.67 arazi var arac guclu fakat oranlar dengesiz oldugundan hicbir ise yaramiyor. 3 . Vitesden 4 gecerken araba bayiliyor 4 . Vitesle 5 vites arasinda zaten hic fark yok rn sanzimanda belki durum duzelebilir ama . Lt77 li 1.67 de durum uygun degil

ibrahim IPEK
 

Ynt: Düz dizel Defender BD30 dönüşümü

Ve ses konusunda da 1.44 ile arac fazla bagirmadan 80-85 km hiz yapacak 1.67 ile 3000 devirde 80 hiz yapacak ve bu devir dizel motor icin oldukca fazla ve gurultude cabasi...

ibrahim IPEK
 

Ynt: Düz dizel Defender BD30 dönüşümü


ibrahim_ipek' Alıntı:
Bence arazide arabayi her halukarda low'a almak gerekli almadiginiz zaman baski balataya ister istemez zarar veriyoruz o yuzden motor inmisken araziyide degistirmek lazim . Benim aracta v184 motor lt77 sanziman 1.67 arazi var arac guclu fakat oranlar dengesiz oldugundan hicbir ise yaramiyor. 3 . Vitesden 4 gecerken araba bayiliyor 4 . Vitesle 5 vites arasinda zaten hic fark yok rn sanzimanda belki durum duzelebilir ama . Lt77 li 1.67 de durum uygun degil

ibrahim IPEK
Bd30 düşük devirde yüksek tork üretiyor. Arazide turbolag derdi olmayacağından ve Daha fazla tork ürettiği için 1,67 benim daha çok işime gelecek gibi. Genelde bende Zafer in gezdiği orman yollarında geziyorum orada low a almadıktan sonra çok zorlanacağımı zannetmiyorum. Zorlanacağım yerde illaki takviyeye gerek olacak.
Ekstrem lastik ve arka kilit bir çok yerde zaten avantaj olacak. Bu tadilattan sonra Öne de kilit gelecek. Max. Hız ile ilgili bir sıkıntım yok 120 km zaten güvenli hızlar değil bizim için o yüzden öncelik rampa devirleri.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Ynt: Düz dizel Defender BD30 dönüşümü

Bugün şanzumanı dağıttık. Senkromeçleri bilyaları vs kontrol ettik sağlam çıktı. Prizdireğin kısasını sipariş ettik ancak bulunmayacak gibi. Kesip kaynatmak içimize sinmeyen birşey olduğundan prizdireği bulamazsak flanş yaptırıp motoru 10 cm Öne alacağız.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Ynt: Düz dizel Defender BD30 dönüşümü

Unutmadan dip not, Defender' ımi aldığımda 82000 km idi. Şuan 131.000 km de. yaklaşık 50.000h km sıkıntısız kullanmışım aracımı. Bu süre boyunca debriyaj haricinde hiç büyük bir arızası olmadı çok şükür. Onuda Hüseyin abi sağolsun halletti. 1 senedir gram yağ koymadan kullandım.
Bu araçlar gerçekten çok sağlam imal edilmiş. Beni tanıyanlar aracımı nasıl kullandığımı bilirler. Ağır offroad yapmam ama gidilecek belirli bir nokta var ise oraya ulaşmadan geri dönmem. Çok şükür hiç yarı yoldan dönmedim şimdiye kadar. Bunun tek sebebidir Defender


Sent from my iPhone using Tapatalk
 



Ynt: Düz Dizel Defender Bd30 Dönüşümü

Prizdireğin kesilip kaynatılmasından endişe etmeyin, iyi bir usta yaparsa problem olmaz, Eskiden motor indirip takma işi çok olurdu, kamyonlarda bile bu işlem yapılırdı. Hatta benim kuzenin G serisi aracına sprinter motoru taktık, 2900 cc turbo, çok şükür bugüne adar bir şey olmadı, zira off road ortamında hep çekici olarak kullanılıyor. Düşünün prizdireğe ne kadar yük geliyor.
 

Kısa Prizdireği bulamadığımıziçin orjinal boyunda kullanmaya karar verdik. Bu halde motor 10-12 cm gibi öne gidecek. muhafaza ile şanzuman arasına flanş yapılacak. BU FLANŞTAN YAPAN/YAPTIRAN/BİLEN VARSA HABER EDİN. :D

Bu işlemin benim açımdan biraz daha avantajı var.
1- motor 10-12 cm önde olacağı için ses/ısı bir miktar daha azalacak.
2- pedal kutusu kesillip deforme edilmeyecek.
3- Prizdirek orjinal olarak kalacak.
4- belki gerekecek olan davlumbaz uzatması vs. ortadan kalkmış olacak.
 



Ynt: Düz Dizel Defender Bd30 Dönüşümü

dturan' Alıntı:
Unutmadan dip not, Defender' ımi aldığımda 82000 km idi. Şuan 131.000 km de. yaklaşık 50.000h km sıkıntısız kullanmışım aracımı. Bu süre boyunca debriyaj haricinde hiç büyük bir arızası olmadı çok şükür. Onuda Hüseyin abi sağolsun halletti. 1 senedir gram yağ koymadan kullandım.
Bu araçlar gerçekten çok sağlam imal edilmiş. Beni tanıyanlar aracımı nasıl kullandığımı bilirler. Ağır offroad yapmam ama gidilecek belirli bir nokta var ise oraya ulaşmadan geri dönmem. Çok şükür hiç yarı yoldan dönmedim şimdiye kadar. Bunun tek sebebidir Defender


Sent from my iPhone using Tapatalk

Yarı yoldan dönmedim ama saatlerce dolanıp aynı yoldan çıktın o nasıl olcak :smiley::smiley:
 



Ynt: Düz dizel Defender BD30 dönüşümü


tafa4196' Alıntı:
Yarı yoldan dönmedim ama saatlerce dolanıp aynı yoldan çıktın o nasıl olcak :smiley::smiley:
Çıktıkmı çıktık arkadaş 3 dodik, bir şnorkel, 1 paçalığı ormanda bırakmamıza rağmen


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,743
Mesajlar
1,523,022
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst