Duster'a CB (27MHz) anten...

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan arthurilyuts Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 45
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 16,634
Ynt: Duster'a CB (27MHz) anten...

arthurilyuts' Alıntı:
Merhaba Sn. acincin!
Paylastiginiz resim icin cok tesekkur ederim!
Estetik acidan eminim cok guzel olmus, fakat 2 seyi deginmeden edemiyorum.
1 - Sanirim bu durumda anten hic bir sekilde arac sasesiyle temas etmiyor. :eek: Eger barin onden ve arkadan arac sasesiyle direk temasi olsa bile, bu durumda "Anten cizgesi"(yayilma diagrami) sadece one ve arkaya dogru olacaktir. Yani onunuzde ve arkanizdakilerle haberlesebiliyorken, sagda ve solda olanlarla haberlesemezsiniz. :'(
2 - Anten neredeyse 45 derece arkaya dogru yatirildi. Bu da "Anten cizgesini"(yayilma diagramini) olumsuz yonde fena halde etkiliyordur. :-\ :'(

ve son olarak: SWR metre ile olcum yaptiniz mi? Elde edilen degerler nelerdir? ???

Tesekkur ederim,
Saygilarimla.



Sn.Arthurilyuts,
Antenin araç bünyesiyle temas etmediği doğru. Anten dikliği her yöne ayarlanabiliyor. Şehir içinde ağaç dallarına v.s. takılmaması için cihaz kapalı iken yatık tutuyorum.
SWR metre ile ölçüm konusunda bir bilgim yok. Yani ölçüm de yaptırmadım. Bursada CB kullanan diğer bir arkadaşla haberleşip cihazı test edeceğim. Daha önce LR aracımda oluk çıtasına bağlı iken çok uzak mesafelerden görüşme sağlıyordu.
Selam ve saygılarımla,
 

Etiketler
Ynt: Duster'a CB (27MHz) anten...

Uzun bir aradan sonra tekrar selam! :smiley:
Sn. acincin, en yakin zamanda telsiz antenleri takabilen bir yere ugrayip, SWR degerini olcmenizi tavsiye ederim. Bir de anteninizi mutlaka aracinizin sasesiyla olabilecek en kisa ve bulabileceginiz en kalin kabloyla baglamaniz gerekiyor. Aksi taktirde, gondermeye calistiginiz sinyal, dosemis oldugunuz anten kablosunun dis sarimi ustunden tekrar telsize dogru akacaktir. En iyi ihtimalde, mandala bastiginizda, arac elektronik aletleri zaman zaman anormal davranmaya baslayacaktir veya telsizden dinleme yaparken aracinizin tum elektronik devrelerin yarattigi elektromanyetik alan yuzunden, temiz bir ses yerine hisirti dinliyor olacaksiniz, yani sesi cok bozacaktir. Ya da en kotu ihtimalde, telsizinizin cikis tranzistorunu yakacaksiniz!!! :'(
Kisacasi, anteni saseye baglamak sart! Bunu yaptiginizda, hem sinyal kalitesi kat va kat artar, hem de mesafe kulaklariniza inanamiyacak kadar uzamis olacaktir.
Ben de Dusterima CB takar takmaz resimleri buraya paylasirim! ;)
Bu arada Rusya, Ukrayna ve eski soviyet ulkelerdeki 2-3 aractan birinde mutlaka CB telsiz bulunuyor. Herkes tarafindan ortak kabuledilen 15'nci kanaldan (27.130 MHz) yol durumu, trafik, radar, polis cevirileri, adres sorma v.s. gibi konularda bilgi paylasimi yapiliyor.
Turkiye'de (ozellikle Istanbul'da) arac saibilerin CB telsiz kullanma kulturu yok gibi sanki.
Aksini bilen varsa, biraz paylasabilirmisiniz. Istanbul'da hangi kanallarda kimler var? ??? Hakkaten yoksa oyle bir kultur, baslatalim derim. Cok faydalidir!
 

Ynt: Duster'a CB (27MHz) anten...

Duster olmasa da, Anteni araca mante etmenin bir kaç iyi fikir:
[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
[attachment=4]
[attachment=5]

a001.jpg


a002.jpg


a003.jpg


a004.jpg


a005.jpg
 













Ynt: Duster'a CB (27MHz) anten...

arthurilyuts' Alıntı:
Uzun bir aradan sonra tekrar selam! :smiley:
Sn. acincin, en yakin zamanda telsiz antenleri takabilen bir yere ugrayip, SWR degerini olcmenizi tavsiye ederim. Bir de anteninizi mutlaka aracinizin sasesiyla olabilecek en kisa ve bulabileceginiz en kalin kabloyla baglamaniz gerekiyor. Aksi taktirde, gondermeye calistiginiz sinyal, dosemis oldugunuz anten kablosunun dis sarimi ustunden tekrar telsize dogru akacaktir. En iyi ihtimalde, mandala bastiginizda, arac elektronik aletleri zaman zaman anormal davranmaya baslayacaktir veya telsizden dinleme yaparken aracinizin tum elektronik devrelerin yarattigi elektromanyetik alan yuzunden, temiz bir ses yerine hisirti dinliyor olacaksiniz, yani sesi cok bozacaktir. Ya da en kotu ihtimalde, telsizinizin cikis tranzistorunu yakacaksiniz!!! :'(
Kisacasi, anteni saseye baglamak sart! Bunu yaptiginizda, hem sinyal kalitesi kat va kat artar, hem de mesafe kulaklariniza inanamiyacak kadar uzamis olacaktir.
Ben de Dusterima CB takar takmaz resimleri buraya paylasirim! ;)
Bu arada Rusya, Ukrayna ve eski soviyet ulkelerdeki 2-3 aractan birinde mutlaka CB telsiz bulunuyor. Herkes tarafindan ortak kabuledilen 15'nci kanaldan (27.130 MHz) yol durumu, trafik, radar, polis cevirileri, adres sorma v.s. gibi konularda bilgi paylasimi yapiliyor.
Turkiye'de (ozellikle Istanbul'da) arac saibilerin CB telsiz kullanma kulturu yok gibi sanki.
Aksini bilen varsa, biraz paylasabilirmisiniz. Istanbul'da hangi kanallarda kimler var? ??? Hakkaten yoksa oyle bir kultur, baslatalim derim. Cok faydalidir!
Sayın arthurilyuts,
Bugün anten şase bağlantısı yapılarak SWR ölçümü yapıldı. SWR değeri 1,2 çıktı. Görüşme menzili de hissedilir derecede arttı.
Bilgi paylaşımınız için teşekkür ederim.
Selam ve saygılarımla,
H. Avni Çinçin - Bursa
 


Ynt: Duster'a CB (27MHz) anten...

Merhaba Arkadaşlar

SWR konusunda bu konunun önemine vurgu yapan arkadaşlarla hemfikirim.
Uygun SWR için öncelikle uygun şase bağlantısı ve sonrasında frekansa uygun anten kullanımı şart.
Bunları sağlayamazsanız cihazınızdan istediğiniz çıkış performansını alamazsınız, ki bu zaman zaman cihazın çıkışının yanmasıyla da sonuçlanabilir.Ayrıca cihazınız tüm olumsuz sinyallerden etkilenir; yani aracınızda veya civarınızda bulunan diğer elektronik cihazlardan kaynaklanan kötü sinyaller cihazınızda yüksek oranda parazit oluşmasına sebep olur.
Örnek olarak bir kamyonu veya otobüsü sollarken üzerlerinde takılı bulunan TAKOĞRAF cihazının hem 27MHz cihazlarda hem de 145 MHz (VHF) cihazlarda 9dB civarında bir parazit oluşmasına sebep olur.
Bu kötü sinyaller/parazitler dinleme mesafenizi de olumsuz şekilde etkileyecektir.
Rize / Balıkesir arası görüşme 4 watt'lık bir cihazla normal şartlarda mümkün olmamakla birlikte TRAP Sinyali diye tabir edebileceğimiz; IYONOSFER'in E tabakasının radyo sinyellerini yansıtma özelliğine bağlı olarak çok daha uzak mesafelerle görüşmek mümkündür.
Bunun için öncelikle TROPOSFER'in temiz olması gerekir.Yağmur sonrası ve/veya yaz aylarında güneşin tepede olduğu zamanlar TRAP Sinyali için en uygun zamanlar olarak bilinir.


80li yıllar Halk Bandı (CB) telsizlerin en yoğun kullanıldığı zamanlardı.Şimdilerde o kadar olmasa da Amatör band (VHF/UHF) frekanslarında halen Telsiz'e gönül veren arkadaşları bulmanız mümkün.
Amatör Telsizcilik belgesi olmayan ve uzak görüşme yapmak isteyen arkadaşlar şunu deneyebilirler:
Kanal komutatörlü cihazlar için 21 FM, frekans atlamalı cihazlar içinse 27.215 FM günümüzde halen uzak mesafe için kullanılmakta olup; Yurt dışında bulunan Türk gurbetci telsizcilerin Turkiye'ye çağrıları halen devam etmektedir.
Uygun zamanı ve koşulları yakaladığınızda (IYONOSFER YANSIMASI) 2000 rakımlı tepede olmanıza da gerek kalmadan Yurdun 4 bir köşesinden sinyal almanız ve görüşmeniz mümkün olacaktır.


Saygıyla
 

Ynt: Duster'a CB (27MHz) anten...

beyler cahilce bişey soracagım.bende midlandın mıknatıslı anteni var ille şase baglantısı lazım ise şoyle bişey iş görürmü anten diplinin üstindeki vidalı yer var ya hani anteni vidaladıgımız oraya bir kablobaglasak sonra üstüne anteni vidalasak yani antenle diplik vidası arasında bir kablo düşünün sonra da o kabloyu aracın şase alan bir yerine mesela üst tavan barların metal bi yerine vidalasak işe yarar mı bilgisi olan cevap yazsın lütfen
 



Ynt: Duster'a CB (27MHz) anten...

Mıknatıslı antenlerde şase geçirimi / iletkenliği 2000 Ohm'un üstündedir.Bu da verici cihazların anten bağlantıları için "şase geçirimi yok" demekle eşdeğer anlam taşır.
Tam bir iletkenlik (0) sıfır Ohm'dur.

Harici bir kabloyla bunu sağlamak için kablomuz mümkün oldukça kısa (20 cm veya daha az) ve olabildiğince kalın olmalıdır.Harici kablo boyu uzadığında anteniniz bu kabloyu sadece radyal (sabit antenlerdeki saçak) şeklinde görecektir. Harici kablo boyu uzadığında direnç (Ohm) yükselecek ve dolayısıyla istenen sonuç yine alınamayacaktır.
Harici kablonun iletkenliği imal edildiği alaşımla da alâkalıdır.
En uygun olanı direkt şase bağlantısı sağlamaktır, eğer harici kablo kullanılacaksa da iletkenliği diğer metallere göre daha az olan bir alaşımdan imal edilmiş veya (0) Sıfır Ohm'dan daha yüksek bir direnç sağlayacak uzunlukta bir kablo kullanımından kaçınmaktır.


Umarım aydınlatıcı olabilmişimdir.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,821
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst