Ynt: DUSTER RAMPA ÇEKİŞ
Hakan Bey, yeni nesil dizellerde özel bir kullanım becerisi gerekmiyor.
Kaldı ki tarihi şahsiyet sayılabilecek kadar deneyimli bir sürücüsünüz. ;D ;D ;D
Biliyorsundur ama yine de ifade etmem gerek; 5. vites hız ve güç vitesi. Köroğlu belini 5. vites 90-100 ile çıkarsın. 3000 devir civarında 6 vitese geçtiğinde, aynı ataklıkla yokuşu 6 ile çıkarsın. Ama 2500 devirde 6 vitese geçersen devir hemen 2000 e düşer ve dik rampada kendini toplayamaz. Çünkü 6. viteste güç iyice düşer. O zaman başlarsın küçülmeye. Diyelim ki 5 de kurtarmadı; indin 4'e.. Orta halli bir rampada 4 küçük kalır, araba 5 ister.
Sabuncubelini biliyorsun madem; oradan konuşalım...
Manisa tarafından çıkarken, zirveye yakın viraja kadar 6 ile çıkarsın. Devrini ayarlayamadığını veya trafiğin hızlı akmadığını varsayıp arada 5 e düştüğünü farz edelim. Hemen yine 6 vitese çıkabilirsin. Ama o zirveye yakın ilk keskin virajı 5 ile alamazsın; düşersin 4'e. Ta tepeye kadar 4 ile rahat çıkarsın o en dik kısmı. Ben denedim; devrini ayarlayamadığım veya trafik akışı yavaş olduğu için 3 e düştüğümde, biraz gittiğimde hemen o dik kısımda araba 4 istedi...
Bahsettiğin ve arabanın gidemediği

yolda o kadar dik rampa olacağını zannetmiyorum. (O güzergahtan uzun yıllar önce geçmiştim.) Rakım-performans düşüşü ilişkisi olsa olsa himalayalarda olur. 1000-2000 rakımda değil. Devir sorunu yaşayacak kadar deneyimsiz de değilsin... O halde geriye araçta problem olması ihtimali kalıyor. O da iki türlü olabilir. Ya teknik bir sorun veya yakıt sorunudur. İlk aklıma gelen, duman atıyorsa turbo veya enjektör sorunu olabilir (dumanın rengine veya sürekli olup olmayışına göre, ustası anlar) Veya, yeni nesil dizellerde sık rastlanan sensör arızası olabilir.... Onlar olsa bile, garantiden tamir edilir.
İzleyelim seni bakalım; belki bilmediğimiz bir şey daha öğreniriz.
hayırlı ve kazasız ve arızasız yolculuklar...